Witam Wszystkich.
Planuje zakup rangera z tym samym motorem który siedzi w mustangu, dlatego chciałbym prosić o pomoc i zasięgnąć kilka informacji co do silnika i jego ewentualnych problemów. Czy ta jednostka jest jakaś problematyczna w użytkowaniu, awaryjność itd. ? Jak wygląda koszt jej eksploatacji, jak np. wymiana rozrządu na dobrych częściach. Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie, by później nie okazało się że silnik po kilkuset kilometrach klęknie. Trochę informacji zasięgnąłem na forum explorera gdzie również ten motor występował, jednak wolę zebrać szerszą wiedzę. Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą.
Kilka pytań o V6, awaryjność itd.
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Chefofrats
- Forumowicz
- Posty: 221
- Rejestracja: 2011-07-09, 17:43
- Model: 2006 V6
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Vista Blue Metallic
Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.
Super fachowych i szczegółowych informacji nie udzielę, ale co wiem to piszę.
Swojego Mustanga z V6 4.0 mam od 3 lat, zrobiłem nim przez ten czas 32000 km (od 56000 do 88000). Z silnikiem nie było do tej pory żadnych problemów. Co rok zmieniam olej i czyszczę filtr powietrza (wymieniony na stożkowy). I tyle. To chyba dobrze o nim świadczy.
Swojego Mustanga z V6 4.0 mam od 3 lat, zrobiłem nim przez ten czas 32000 km (od 56000 do 88000). Z silnikiem nie było do tej pory żadnych problemów. Co rok zmieniam olej i czyszczę filtr powietrza (wymieniony na stożkowy). I tyle. To chyba dobrze o nim świadczy.
- mdziak
- Rodzynki Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1139
- Rejestracja: 2013-01-13, 15:00
- Model: 2011 Premium
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.
należy jeszcze chyba zapytać o rocznik tego silnika
bo z tego co się orientuje to "stara" v6 4.0 to zupełnie inna bajka niż nowa v6 3.7
bo z tego co się orientuje to "stara" v6 4.0 to zupełnie inna bajka niż nowa v6 3.7

-
- Forumowicz
- Posty: 594
- Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
- Model: Pony
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Tungsten Gray
Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.
u mnie podobnie nic sie nie psuje tez jezdze 3 lata i zrobilem jakies 40k. rozrzad na lancuchu.
- empi1955
- Forumowicz
- Posty: 764
- Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
- Model: GT 2006 ; 1978 KC
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Satin Silver ; Bright Red
- Lokalizacja:: 3city
Re: Kilka pytań o V6, awaryjność itd.
Forum Explorera w tym wypadku jest mało miarodajnym źródłem. Silnik silnikowi nierówny, pomimo że także 4,0 V6.Tam większość opinii negatywnych, ze względu na sypiący się rozrząd (wada konstrukcyjna), stąd prześmiewcza nazwa FOHC zamiast SOHC. Ale to dotyczy silnika w modelu EX II (produkowanego do 2001 r.)Unkas pisze:Witam Wszystkich.
...... Trochę informacji zasięgnąłem na forum explorera gdzie również ten motor występował, jednak wolę zebrać szerszą wiedzę. Z góry dzięki za podzielenie się wiedzą.
Tutaj , raczej nie znajdziesz negatywnych opinii o silnikach 4,0 V6 występujących w Mustangu.
Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs