Hamownia

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
figaro96
Forumowicz
Posty: 204
Rejestracja: 2009-04-12, 11:26
Model: mustang 1996
Silnik: V6 3.8
Kolor: inny

Post autor: figaro96 » 2009-04-17, 11:54

siemka siemka! dla mnie wynik 535 jest wystarczający! mam nadzeje ze dojde do takiej ilości koni! pełen podziw!



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-21, 15:18

AluStar, co z tym wynikiem pomiaru? Wstawiasz? Nie wstawiasz? :) W sumie sam niedługo wybiorę się i zobaczę, ile to moje jeździdełko ma w rzeczywistości pod maską.


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-21, 23:43

Juz juz - tyle mam zaleglosci po zlocie ze mnie dawno tu nie bylo . - sory .
Tylko wyjasniam - przyspieszalismy bardzo wolno, wiec wykres nie idzie tak szybko w gore , zrywal przyczepnosc na orginalnych kapciach. Niebawem bedzie program z SCT i porownamy z Flashpaq.
Załączniki
wykres.jpg



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-22, 07:49

Jeszce jedno mnie zastanawia.
Ogladajac filmy z YouTobe ich hamownie nie mierza temp i tam pozostalych parametrow ( tak mi sie wydaje ).i
U nas mierzone sa wszystkie parametry tem, cisnienie itd i wykres wychodzi uwzgledniajac to..
Z tego wzgledu wartosci u nich mierzone sa znacznie wyzsze - dlaczego. Przeciez nei mamy gorszych konikow. Tym bardziej ze niejednokrotnie dolozone mamy wydechy , doloty itd.. Oni tyle co widze seria .. Czy to wina naszej hamowni , programow czy co .. Wlasnie dla sprawdzenia przyjdzie drugi programator i PMN swojego sprawdzi wiec bedzie jasne.. Zobaczymy



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-22, 10:57

Ja za jakiś czas się wybieram na podobny pomiar. Mam nadzieję, że jak go tu wstawię, to się ze śmiechu nie udusisz. :rotfl: :hyhy:
Poza tym - warunki zewnętrze mogą mieć wpływ na to, jak wygląda wynik pomiarów???? :zdziwko:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

gutenberg2k
Młodszy Forumowicz
Posty: 18
Rejestracja: 2008-08-31, 13:14
Model: Cougar

Post autor: gutenberg2k » 2009-04-22, 11:03

Oczywiście, np temperatura powietrza.
Jak myślisz po co montuję się intercooler? ;)



Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-22, 11:07

gutenberg2k, nie wiem. :D czy ja w ogóle znam się na samochodach?! :rotfl: hmmm, i przez Ciebie znowu myślę o wrzuceniu turbiny i intercooler'a.... :zawstydzony:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2009-04-22, 11:27

Hans pisze:Poza tym - warunki zewnętrze mogą mieć wpływ na to, jak wygląda wynik pomiarów????
po to robi się osłonę np stożków żeby nie łykał bezpośrednio z komory silnika ,jeśli się tego nie założy osiągi spadną z prostej przyczyny im chłodniejsze powietrze tym więcej tlenu w litrze im cieplejsze tym mniej powietrza w powietrzu a tym samym tlenu :rotfl: Jeśli jeździłoby się np w temperaturze - 20 st C osiągi będą lepsze niż w temperaturze + 30 ,pod warunkiem że nie będzie brał z komory.


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-22, 11:37

Kurde, jeszcze trochę sobie poczytam, popytam i będę mógł powiedzieć, że coś wiem o samochodach. :rotfl: :wstyd:


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-22, 12:42

alfatech pisze:AluStar, jak dla mnie to wypasiony wynik :ok:
Ma ktoś wykresy z hamowania GT 05+ ? Albo jakiś linek ? :niepewny:
Ja mam wykres z mojego mierzonego na hamoni MAHA w łodzi przed modyfikacjami, wyszło jakieś 236 km i 370nM, seria ma niby 240 km i 365 nm. Straszny kłopot był z uślizgiem kół, strasznie się ślizgały a oponki to Falken FK450 więc spoko. No ale widzę żę nie tylko ja miałem z tym kłopoty.Mam wykres zrobię z niego jpg i wrzucę jutro. Mierzyłem też urządzeniem zakładanym na koła, które mierzy wartości wszystkie te co maha tylko pokazuje bez strat (bo mierzy rzeczywistą wartość podczas jazdy)podczas jazdy(takie to urządzenie: http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tu ... -mocy.html) i pokazało 11 km więcej.
Niestety nie mam wydruku po modach, może uda mi się go znaleźć, ale będę robił nowe pomiary w lipcu po wymianie reszty klamotów. Maha 273 km, 385 Nm,na kołach a straty około 65 km, natomiast "ta druga" 287 km i 396 Nm na kołach. I komu wierzyć? Tak na marginesie biorąc pod uwagę wszystkie mody i opisy producentów ile to koni daje wymiana tego i tamtego to powinno być przynajmniej 350 km :hyhy: No nic wartość w porównaniu z AluStar'em mierna ale cóż, zobaczymy ile pokaże po wymianie głowic. To drugie urządzenie pokazuje również przyspieszenie, mnie wyszło po modach 5,4 sek do 100. Jest to średni wynik po 20 przejazdach. W sumie jestem zadowolony już teraz, prawie 290 km w aucie które waży 1300 kg?Stosunek mocy do masy nie jest taki zły(tak się pocieszam) :/


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
PMN
Młodszy Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: performance white/blue

Post autor: PMN » 2009-04-22, 18:27

1300kg? Wychodzi OK 4,5kg/KM
U Alustara jest 3,4kg/KM

Jeśli chodzi o różnice w temp/ciśnieniu otoczenia przy pomiarze - MAHA standaryzuje pomiar. Przy wykresie, w tabelce są wyniki uzyskane i standaryzowane.
Z tymi stratami w napędzie to IMO trochę nie tak jak być powinno, zależą np. od dociągnięcia auta pasami.
Prawdą jest natomiast, że różne hamownie mają różne wyniki, nawet w USA -tam używają głównie dwóch rodzajów - Mustang Dyno i (wyleciała mi z głowy nazwa). Różnice w wynikach pomiędzy nimi są znaczące, pisząc o wyniku podaje się zawsze z jakiej hamowni.

Ogólnie, moim zdaniem hamownia jest przydatna do oceny przeprowadzanych zmian, nie do badania obiektywnych wartości.

Zobaczymy co MAHA pokaże (lub nie) u mienia :)

Pozdr,



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-04-22, 19:34

Brawo - wlasnie o takie opinie i spostrzeżenia nam chodzi - piszcie jak u was wyszlo , co dal wam dolot , wydech itd itd.. bedziemy wiedzic co zmienic za uzbierana kase..



Awatar użytkownika
chmielu
Forumowicz
Posty: 182
Rejestracja: 2008-10-08, 11:15
Kontakt:

Post autor: chmielu » 2009-04-23, 17:00

Witajcie! Załączam wydruk z hamowni z września 2007 przed modyfikacjami.Wcześniej napisałem że pokazało 236 a jednak było mniej bo 224 km. Strata po 12 latach użytkowania auta to 16 km, chyba nie jest źle biorąc pod uwagę przebieg (175000 km w dniu pomiaru).Nie wiem skąd się biorą te straty prawie 60 km? Dzwoniłem do nich i okazało się że po dociążeniu auta i przyciśnięciu go pasami do rolek by się nie ślizgał nacisk jest tak duży że wynik końcowy może być zaniżony o "parę" koników dlatego lepiej jest, podobno, badać auto w "biegu", dokładniejszy pomiar.Po wszystkich modach wyszło 287 km na "jeżdzącym" aucie a na MaHa 273 z tym że na maha pokazało prawie 100km straty,masakra.
Obrazek
Zmierzę auto po kolejnych modach, w wakacje to zobaczę co to będzie.


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2009-04-23, 18:47

chmielu pisze:Witajcie! Załączam wydruk z hamowni z września 2007 przed modyfikacjami.Wcześniej napisałem że pokazało 236 a jednak było mniej bo 224 km. Strata po 12 latach użytkowania auta to 16 km, chyba nie jest źle biorąc pod uwagę przebieg (175000 km w dniu pomiaru).Nie wiem skąd się biorą te straty prawie 60 km? Dzwoniłem do nich i okazało się że po dociążeniu auta i przyciśnięciu go pasami do rolek by się nie ślizgał nacisk jest tak duży że wynik końcowy może być zaniżony o "parę" koników dlatego lepiej jest, podobno, badać auto w "biegu", dokładniejszy pomiar
faktycznie spore te straty.
Zgadza się że dociągając pasami mocniej tył są one większe ale ma na to wpływ w znacznym stopniu stan elementów przeniesienia napędu,oraz jego budowa,
mustang SN95 ma raczej prostą konstrukcje z np. pojedynczym wałem co powoduje że straty powinny być niskie.U mnie wychodziło na różnych hamownia między 40 a max 50KM przy 6800rpm co oczywiście też ma wpływ na straty które rosną liniowo wraz z obrotami


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Hans
Forumowicz
Posty: 1028
Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
Model: 500
Kolor: Black
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Hans » 2009-04-23, 21:59

A jak wygląda takie "badanie w biegu"???


.:: :evil: my other ride is your mom :evil: ::.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”