Hamownia
Jeszce jedno mnie zastanawia.
Ogladajac filmy z YouTobe ich hamownie nie mierza temp i tam pozostalych parametrow ( tak mi sie wydaje ).i
U nas mierzone sa wszystkie parametry tem, cisnienie itd i wykres wychodzi uwzgledniajac to..
Z tego wzgledu wartosci u nich mierzone sa znacznie wyzsze - dlaczego. Przeciez nei mamy gorszych konikow. Tym bardziej ze niejednokrotnie dolozone mamy wydechy , doloty itd.. Oni tyle co widze seria .. Czy to wina naszej hamowni , programow czy co .. Wlasnie dla sprawdzenia przyjdzie drugi programator i PMN swojego sprawdzi wiec bedzie jasne.. Zobaczymy
Ogladajac filmy z YouTobe ich hamownie nie mierza temp i tam pozostalych parametrow ( tak mi sie wydaje ).i
U nas mierzone sa wszystkie parametry tem, cisnienie itd i wykres wychodzi uwzgledniajac to..
Z tego wzgledu wartosci u nich mierzone sa znacznie wyzsze - dlaczego. Przeciez nei mamy gorszych konikow. Tym bardziej ze niejednokrotnie dolozone mamy wydechy , doloty itd.. Oni tyle co widze seria .. Czy to wina naszej hamowni , programow czy co .. Wlasnie dla sprawdzenia przyjdzie drugi programator i PMN swojego sprawdzi wiec bedzie jasne.. Zobaczymy
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-08-31, 13:14
- Model: Cougar
-
- Forumowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
- Model: 2005 DżiTi
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czrny XTRMNTR
- Lokalizacja:: Koło
- Kontakt:
po to robi się osłonę np stożków żeby nie łykał bezpośrednio z komory silnika ,jeśli się tego nie założy osiągi spadną z prostej przyczyny im chłodniejsze powietrze tym więcej tlenu w litrze im cieplejsze tym mniej powietrza w powietrzu a tym samym tlenuHans pisze:Poza tym - warunki zewnętrze mogą mieć wpływ na to, jak wygląda wynik pomiarów????

Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/
Ja mam wykres z mojego mierzonego na hamoni MAHA w łodzi przed modyfikacjami, wyszło jakieś 236 km i 370nM, seria ma niby 240 km i 365 nm. Straszny kłopot był z uślizgiem kół, strasznie się ślizgały a oponki to Falken FK450 więc spoko. No ale widzę żę nie tylko ja miałem z tym kłopoty.Mam wykres zrobię z niego jpg i wrzucę jutro. Mierzyłem też urządzeniem zakładanym na koła, które mierzy wartości wszystkie te co maha tylko pokazuje bez strat (bo mierzy rzeczywistą wartość podczas jazdy)podczas jazdy(takie to urządzenie: http://www.44tuning.pl/tuning-i-chip-tu ... -mocy.html) i pokazało 11 km więcej.alfatech pisze:AluStar, jak dla mnie to wypasiony wynik![]()
Ma ktoś wykresy z hamowania GT 05+ ? Albo jakiś linek ?
Niestety nie mam wydruku po modach, może uda mi się go znaleźć, ale będę robił nowe pomiary w lipcu po wymianie reszty klamotów. Maha 273 km, 385 Nm,na kołach a straty około 65 km, natomiast "ta druga" 287 km i 396 Nm na kołach. I komu wierzyć? Tak na marginesie biorąc pod uwagę wszystkie mody i opisy producentów ile to koni daje wymiana tego i tamtego to powinno być przynajmniej 350 km


http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
- PMN
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: performance white/blue
1300kg? Wychodzi OK 4,5kg/KM
U Alustara jest 3,4kg/KM
Jeśli chodzi o różnice w temp/ciśnieniu otoczenia przy pomiarze - MAHA standaryzuje pomiar. Przy wykresie, w tabelce są wyniki uzyskane i standaryzowane.
Z tymi stratami w napędzie to IMO trochę nie tak jak być powinno, zależą np. od dociągnięcia auta pasami.
Prawdą jest natomiast, że różne hamownie mają różne wyniki, nawet w USA -tam używają głównie dwóch rodzajów - Mustang Dyno i (wyleciała mi z głowy nazwa). Różnice w wynikach pomiędzy nimi są znaczące, pisząc o wyniku podaje się zawsze z jakiej hamowni.
Ogólnie, moim zdaniem hamownia jest przydatna do oceny przeprowadzanych zmian, nie do badania obiektywnych wartości.
Zobaczymy co MAHA pokaże (lub nie) u mienia
Pozdr,
U Alustara jest 3,4kg/KM
Jeśli chodzi o różnice w temp/ciśnieniu otoczenia przy pomiarze - MAHA standaryzuje pomiar. Przy wykresie, w tabelce są wyniki uzyskane i standaryzowane.
Z tymi stratami w napędzie to IMO trochę nie tak jak być powinno, zależą np. od dociągnięcia auta pasami.
Prawdą jest natomiast, że różne hamownie mają różne wyniki, nawet w USA -tam używają głównie dwóch rodzajów - Mustang Dyno i (wyleciała mi z głowy nazwa). Różnice w wynikach pomiędzy nimi są znaczące, pisząc o wyniku podaje się zawsze z jakiej hamowni.
Ogólnie, moim zdaniem hamownia jest przydatna do oceny przeprowadzanych zmian, nie do badania obiektywnych wartości.
Zobaczymy co MAHA pokaże (lub nie) u mienia

Pozdr,
Witajcie! Załączam wydruk z hamowni z września 2007 przed modyfikacjami.Wcześniej napisałem że pokazało 236 a jednak było mniej bo 224 km. Strata po 12 latach użytkowania auta to 16 km, chyba nie jest źle biorąc pod uwagę przebieg (175000 km w dniu pomiaru).Nie wiem skąd się biorą te straty prawie 60 km? Dzwoniłem do nich i okazało się że po dociążeniu auta i przyciśnięciu go pasami do rolek by się nie ślizgał nacisk jest tak duży że wynik końcowy może być zaniżony o "parę" koników dlatego lepiej jest, podobno, badać auto w "biegu", dokładniejszy pomiar.Po wszystkich modach wyszło 287 km na "jeżdzącym" aucie a na MaHa 273 z tym że na maha pokazało prawie 100km straty,masakra.

Zmierzę auto po kolejnych modach, w wakacje to zobaczę co to będzie.

Zmierzę auto po kolejnych modach, w wakacje to zobaczę co to będzie.
http://www.case-studio.pl/
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
https://www.facebook.com/internalquietfanpage
www.internalquiet.com
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
faktycznie spore te straty.chmielu pisze:Witajcie! Załączam wydruk z hamowni z września 2007 przed modyfikacjami.Wcześniej napisałem że pokazało 236 a jednak było mniej bo 224 km. Strata po 12 latach użytkowania auta to 16 km, chyba nie jest źle biorąc pod uwagę przebieg (175000 km w dniu pomiaru).Nie wiem skąd się biorą te straty prawie 60 km? Dzwoniłem do nich i okazało się że po dociążeniu auta i przyciśnięciu go pasami do rolek by się nie ślizgał nacisk jest tak duży że wynik końcowy może być zaniżony o "parę" koników dlatego lepiej jest, podobno, badać auto w "biegu", dokładniejszy pomiar
Zgadza się że dociągając pasami mocniej tył są one większe ale ma na to wpływ w znacznym stopniu stan elementów przeniesienia napędu,oraz jego budowa,
mustang SN95 ma raczej prostą konstrukcje z np. pojedynczym wałem co powoduje że straty powinny być niskie.U mnie wychodziło na różnych hamownia między 40 a max 50KM przy 6800rpm co oczywiście też ma wpływ na straty które rosną liniowo wraz z obrotami
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h