Supercharger do V6
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
Dobra - świec nie wymieniem teraz tylko razem z montażem.
Inne pytanie - czy bawić się w oryginalny zestaw do czyszczenia filtra K&N za 40zł z Alledrogo, czy można to czymś innym zrobić równie dobrze?
Inne pytanie - czy bawić się w oryginalny zestaw do czyszczenia filtra K&N za 40zł z Alledrogo, czy można to czymś innym zrobić równie dobrze?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Supercharger do V6
czyszczenie i impregnacja - mam taki zestaw i dziala ok, nie wiem czy sa zamienniki.
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
Bart, ale to masz taki np: http://allegro.pl/kn-zestaw-do-czyszcze ... 90355.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Supercharger do V6
jes syr, tylko w bialych butelkach (jesli mnie pamiec nie myli)
http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
No dobra - to ogrzewam temat - mam nadzieję już ostatecznie 
Miała być akcja w ten weekend, ale nie dosłali programu ze Stanów i nie chciałem ryzykować, ale w sumie dobrze bo wyszło jeszcze kilka braków i utrudnień, o które zapytam szanowne koleżeństwo na końcu tego posta.
Póki co zrobiłem:
Wtryskiwacze - wymiana o-ringów i kapturków (oczywiście wcześniej oddane do specjalistycznego czyszczenia i sprawdzenia):
przed: po: Wymiana oleju w komorze przekładni kompresora:
kolor oleju wylanego po lewej - nowego po prawej
Czyszczenie filtra:
przed: po:
Teraz pytania:
1) Przymierzałem się do odkręcenia rurki (tuby) EGR - przy kolektorze - masakra - ciężko ruszyć i dostęp beznadziejny. Popryskałem już na noc jakimś odrdzewiaczem, ale przydałby się klucz pazurowy (crowfoot) 27 jak na zdjęciu poniżej - może ma ktoś z was pożyczyć, bo nie chce mi się kupować całego zestawu żeby odkręcić dwie nakrętki? A może znacie jakiś inny patent na tą nakrętkę przy kolektorze?

2) okazało się, że do instalacji osłony filtra potrzebuję mocowania od stockowego filtra, których u mnie już nie ma, bo Nemax chyba wywalił... Potrzebne są trzy elementy jak poniżej. Może ktoś z was ma na zbyciu po wymianie u siebie filtra, albo przynajmniej możecie zrobić zdjęcie/opisać jak to wygląda dokładnie. Jedno to to chyba nacięta rolka gumowa z tulejka w środku, a pozostałe dwa to jakieś gumowe gniazda w które wchodzą trzpienie, które akurat dostałem z kompresorem:
3) Świece muszę wymienić - przymierzyłem się do odkręcenia zwykłym kluczem do świec jednej ale ni-chu-chu... czy można bez obawy użyć dłuższego ramienia? Gdzieś czytałem o jakiś problemach z odkręcaniem świec w mustangach, że niby coś się ukręcało... Czytałem różne opinie - jedni mówią, żeby na zimnym silniku, inni, że na lekko podgrzanym... Może faktycznie np. na noc podlać jakąś naftą, na drugi dzień silnik troszkę podgrzać (np. do 50st wody), ustawić klucz na 50Nm (świece ponoć do 100Mn wytrzymują) i próbować...?
4) Czy ma sens wymiana kabli wysokiego napięcia na jakieś takie bardziej wycudowane np. 10mm z AM - takie, czy wystarczy oczyścić te co mam teraz (65k km przebiegu)
to póki co tyle z placu boju. Na dniach będę skręcał kompresor z kanałem dolotowym i adapterem do kolektora to pokażę jak wygląda. Potem to już tylko musi przyjść program i mam nadzieję, że w przyszły weekend będzie zainstalowane

Miała być akcja w ten weekend, ale nie dosłali programu ze Stanów i nie chciałem ryzykować, ale w sumie dobrze bo wyszło jeszcze kilka braków i utrudnień, o które zapytam szanowne koleżeństwo na końcu tego posta.
Póki co zrobiłem:
Wtryskiwacze - wymiana o-ringów i kapturków (oczywiście wcześniej oddane do specjalistycznego czyszczenia i sprawdzenia):
przed: po: Wymiana oleju w komorze przekładni kompresora:
kolor oleju wylanego po lewej - nowego po prawej

Czyszczenie filtra:
przed: po:
Teraz pytania:
1) Przymierzałem się do odkręcenia rurki (tuby) EGR - przy kolektorze - masakra - ciężko ruszyć i dostęp beznadziejny. Popryskałem już na noc jakimś odrdzewiaczem, ale przydałby się klucz pazurowy (crowfoot) 27 jak na zdjęciu poniżej - może ma ktoś z was pożyczyć, bo nie chce mi się kupować całego zestawu żeby odkręcić dwie nakrętki? A może znacie jakiś inny patent na tą nakrętkę przy kolektorze?
2) okazało się, że do instalacji osłony filtra potrzebuję mocowania od stockowego filtra, których u mnie już nie ma, bo Nemax chyba wywalił... Potrzebne są trzy elementy jak poniżej. Może ktoś z was ma na zbyciu po wymianie u siebie filtra, albo przynajmniej możecie zrobić zdjęcie/opisać jak to wygląda dokładnie. Jedno to to chyba nacięta rolka gumowa z tulejka w środku, a pozostałe dwa to jakieś gumowe gniazda w które wchodzą trzpienie, które akurat dostałem z kompresorem:
3) Świece muszę wymienić - przymierzyłem się do odkręcenia zwykłym kluczem do świec jednej ale ni-chu-chu... czy można bez obawy użyć dłuższego ramienia? Gdzieś czytałem o jakiś problemach z odkręcaniem świec w mustangach, że niby coś się ukręcało... Czytałem różne opinie - jedni mówią, żeby na zimnym silniku, inni, że na lekko podgrzanym... Może faktycznie np. na noc podlać jakąś naftą, na drugi dzień silnik troszkę podgrzać (np. do 50st wody), ustawić klucz na 50Nm (świece ponoć do 100Mn wytrzymują) i próbować...?
4) Czy ma sens wymiana kabli wysokiego napięcia na jakieś takie bardziej wycudowane np. 10mm z AM - takie, czy wystarczy oczyścić te co mam teraz (65k km przebiegu)
to póki co tyle z placu boju. Na dniach będę skręcał kompresor z kanałem dolotowym i adapterem do kolektora to pokażę jak wygląda. Potem to już tylko musi przyjść program i mam nadzieję, że w przyszły weekend będzie zainstalowane


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
U-ha! Są programy na 91 i 93 oct
Jutro wgram jeden dla testu, żeby sprawdzić, czy wszystko gra i wieczorkiem spróbuje ruszyć świece i EGR - jak się uda, to w weekend będzie instalka (no chyba, że nie zdążę, bo komunia w rodzinie jest w sobotę)
mocy przybywaj

Jutro wgram jeden dla testu, żeby sprawdzić, czy wszystko gra i wieczorkiem spróbuje ruszyć świece i EGR - jak się uda, to w weekend będzie instalka (no chyba, że nie zdążę, bo komunia w rodzinie jest w sobotę)
mocy przybywaj


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Forumowicz
- Posty: 573
- Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
- Model: Były V6 i GT S 197
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Namiętny
Re: Supercharger do V6
Ja jestem ciekaw Tomuś , czy spod świateł mnie przegonisz w mym stokowym gete he he
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- kaskader bart
- Forumowicz
- Posty: 510
- Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
- Model: GT '08 roush
- Silnik: V8 4.6
Re: Supercharger do V6
Zawsze można zdjąć dekiel i przyłożyć elektrodęcaniggia pisze:Bez szpery szans na to nie ma...


Fajnie że komus sie chcę przy v6 modować

Powodzenia
- bart
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1286
- Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: windveil blue
Re: Supercharger do V6
tomek teraz zanim wyjedziesz z domu to bedziesz oponke zmienial z lewej na prawa 

http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
Pewnie jak depnę to zostanę pod światłami i wtopię się w asfalt - ale tylko prawym kołemMacc pisze:Ja jestem ciekaw Tomuś , czy spod świateł mnie przegonisz w mym stokowym gete he he

Zobaczymy - jak tanio upoluję most od GT (a zdarzają się oferty nie uszkodzonych w okolicach 1500), to kupię a temat wymiany nie wygląda na jakiś bardzo skomplikowany: http://myturbostang.com/88install.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Supercharger do V6
oj, ty to zawsze złowieszczyszcaniggia pisze:Jaj Ci po wymianie się rozpadnie, to ciekawe czy będziesz mówił że łatwe


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Supercharger do V6
gumki tego typu pasują z mocowania chłodnicy sama takie zakładałem tylko na 100% nie jestem pewien czy z tego modelu VW ale powinno podpasywaćtom.tom pisze: 2) okazało się, że do instalacji osłony filtra potrzebuję mocowania od stockowego filtra, których u mnie już nie ma, bo Nemax chyba wywalił... Potrzebne są trzy elementy jak poniżej. Może ktoś z was ma na zbyciu po wymianie u siebie filtra, albo przynajmniej możecie zrobić zdjęcie/opisać jak to wygląda dokładnie. Jedno to to chyba nacięta rolka gumowa z tulejka w środku, a pozostałe dwa to jakieś gumowe gniazda w które wchodzą trzpienie, które akurat dostałem z kompresorem:
http://allegro.pl/audi-a4-b5-gumy-mocow ... 50873.html
