Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-01-14, 17:14

Dobra - świec nie wymieniem teraz tylko razem z montażem.

Inne pytanie - czy bawić się w oryginalny zestaw do czyszczenia filtra K&N za 40zł z Alledrogo, czy można to czymś innym zrobić równie dobrze?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2014-01-14, 17:25

czyszczenie i impregnacja - mam taki zestaw i dziala ok, nie wiem czy sa zamienniki.


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-01-15, 00:22

Bart, ale to masz taki np: http://allegro.pl/kn-zestaw-do-czyszcze ... 90355.html" onclick="window.open(this.href);return false; ?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2014-01-15, 00:33

jes syr, tylko w bialych butelkach (jesli mnie pamiec nie myli)


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-05, 01:59

No dobra - to ogrzewam temat - mam nadzieję już ostatecznie ;)

Miała być akcja w ten weekend, ale nie dosłali programu ze Stanów i nie chciałem ryzykować, ale w sumie dobrze bo wyszło jeszcze kilka braków i utrudnień, o które zapytam szanowne koleżeństwo na końcu tego posta.

Póki co zrobiłem:

Wtryskiwacze - wymiana o-ringów i kapturków (oczywiście wcześniej oddane do specjalistycznego czyszczenia i sprawdzenia):

przed:
wtryski_przed.jpg
po:
wtryski_po.jpg
Wymiana oleju w komorze przekładni kompresora:
wymiana-oleju.jpg
kolor oleju wylanego po lewej - nowego po prawej ;)
wymiana-oleju-przedpo.jpg
wymiana-oleju-przedpo.jpg (40.92 KiB) Przejrzano 5785 razy
Czyszczenie filtra:

przed:
filtr-przed.jpg
po:
filtr-po.jpg
filtr-po.jpg (57.38 KiB) Przejrzano 5785 razy

Teraz pytania:

1) Przymierzałem się do odkręcenia rurki (tuby) EGR - przy kolektorze - masakra - ciężko ruszyć i dostęp beznadziejny. Popryskałem już na noc jakimś odrdzewiaczem, ale przydałby się klucz pazurowy (crowfoot) 27 jak na zdjęciu poniżej - może ma ktoś z was pożyczyć, bo nie chce mi się kupować całego zestawu żeby odkręcić dwie nakrętki? A może znacie jakiś inny patent na tą nakrętkę przy kolektorze?

Obrazek

2) okazało się, że do instalacji osłony filtra potrzebuję mocowania od stockowego filtra, których u mnie już nie ma, bo Nemax chyba wywalił... Potrzebne są trzy elementy jak poniżej. Może ktoś z was ma na zbyciu po wymianie u siebie filtra, albo przynajmniej możecie zrobić zdjęcie/opisać jak to wygląda dokładnie. Jedno to to chyba nacięta rolka gumowa z tulejka w środku, a pozostałe dwa to jakieś gumowe gniazda w które wchodzą trzpienie, które akurat dostałem z kompresorem:
airboxmount1.jpg
airboxmount1.jpg (25.74 KiB) Przejrzano 5785 razy
3) Świece muszę wymienić - przymierzyłem się do odkręcenia zwykłym kluczem do świec jednej ale ni-chu-chu... czy można bez obawy użyć dłuższego ramienia? Gdzieś czytałem o jakiś problemach z odkręcaniem świec w mustangach, że niby coś się ukręcało... Czytałem różne opinie - jedni mówią, żeby na zimnym silniku, inni, że na lekko podgrzanym... Może faktycznie np. na noc podlać jakąś naftą, na drugi dzień silnik troszkę podgrzać (np. do 50st wody), ustawić klucz na 50Nm (świece ponoć do 100Mn wytrzymują) i próbować...?

4) Czy ma sens wymiana kabli wysokiego napięcia na jakieś takie bardziej wycudowane np. 10mm z AM - takie, czy wystarczy oczyścić te co mam teraz (65k km przebiegu)

to póki co tyle z placu boju. Na dniach będę skręcał kompresor z kanałem dolotowym i adapterem do kolektora to pokażę jak wygląda. Potem to już tylko musi przyjść program i mam nadzieję, że w przyszły weekend będzie zainstalowane :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-05, 07:38

Ad3, ukręcają się w v8.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-08, 22:40

U-ha! Są programy na 91 i 93 oct :hurra:

Jutro wgram jeden dla testu, żeby sprawdzić, czy wszystko gra i wieczorkiem spróbuje ruszyć świece i EGR - jak się uda, to w weekend będzie instalka (no chyba, że nie zdążę, bo komunia w rodzinie jest w sobotę)

mocy przybywaj :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Supercharger do V6

Post autor: Macc » 2014-05-09, 08:54

Ja jestem ciekaw Tomuś , czy spod świateł mnie przegonisz w mym stokowym gete he he



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-09, 09:00

Bez szpery szans na to nie ma...



Awatar użytkownika
kaskader bart
Forumowicz
Posty: 510
Rejestracja: 2009-10-30, 23:35
Model: GT '08 roush
Silnik: V8 4.6

Re: Supercharger do V6

Post autor: kaskader bart » 2014-05-09, 09:46

caniggia pisze:Bez szpery szans na to nie ma...
Zawsze można zdjąć dekiel i przyłożyć elektrodę :hyhy: :rotfl:

Fajnie że komus sie chcę przy v6 modować :D
Powodzenia



Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2014-05-09, 11:10

tomek teraz zanim wyjedziesz z domu to bedziesz oponke zmienial z lewej na prawa :P


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-09, 11:23

Macc pisze:Ja jestem ciekaw Tomuś , czy spod świateł mnie przegonisz w mym stokowym gete he he
Pewnie jak depnę to zostanę pod światłami i wtopię się w asfalt - ale tylko prawym kołem :rotfl:

Zobaczymy - jak tanio upoluję most od GT (a zdarzają się oferty nie uszkodzonych w okolicach 1500), to kupię a temat wymiany nie wygląda na jakiś bardzo skomplikowany: http://myturbostang.com/88install.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2014-05-09, 11:54

Jaj Ci po wymianie się rozpadnie, to ciekawe czy będziesz mówił że łatwe



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2014-05-09, 13:11

caniggia pisze:Jaj Ci po wymianie się rozpadnie, to ciekawe czy będziesz mówił że łatwe
oj, ty to zawsze złowieszczysz ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Magic » 2014-05-09, 18:18

tom.tom pisze: 2) okazało się, że do instalacji osłony filtra potrzebuję mocowania od stockowego filtra, których u mnie już nie ma, bo Nemax chyba wywalił... Potrzebne są trzy elementy jak poniżej. Może ktoś z was ma na zbyciu po wymianie u siebie filtra, albo przynajmniej możecie zrobić zdjęcie/opisać jak to wygląda dokładnie. Jedno to to chyba nacięta rolka gumowa z tulejka w środku, a pozostałe dwa to jakieś gumowe gniazda w które wchodzą trzpienie, które akurat dostałem z kompresorem:
airboxmount1.jpg
gumki tego typu pasują z mocowania chłodnicy sama takie zakładałem tylko na 100% nie jestem pewien czy z tego modelu VW ale powinno podpasywać
http://allegro.pl/audi-a4-b5-gumy-mocow ... 50873.html


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”