Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-11-27, 00:38

Stachu_xjr pisze:Eaton z Gt500 w V6 http://www.ebay.com/itm/Ford-Mustang-lx ... ars_Trucks" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuuu to jakaś bardziej zaawansowana konstrukcja bo chyba widzę w miejscu akumulatora intercooler...? Chłodzenie tak samo jak u mnie - górna część obudowy termostatu z Explorera i wąż dookoła alternatora ;)

Ale 400+RWHP w V6, to podejrzewam, że za chwile trzeba będzie znowu silnik wymieniać ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-11-27, 16:01

To nie jest samolot. Kup taśmę teflonową, silikon samochodowy i loctite niebieski lub czerwony w zależności do czego potrzebny.
Możesz kupić zamienniki, jest tego opór na rynku.



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: witekz » 2013-12-12, 14:13

Ten wskaźnik AFR to możesz sobie odpuścić, kup porządny z sondą np Aem czy Innovate co podaje konkretną wartość, a nie taką zabawkę.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-12-12, 15:02

A na ile wiarygodne jest to co ECU podaje, bo mogę sobie po prostu z niego wyświetlać...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-12-12, 15:05

ECU nic nie podaje w kwestii AFR.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-12-12, 17:58

To co pokazuje ScanXL/PCMScan w Oxygen Sensors?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-12-12, 18:32

Skład mieszanki w pętli zamkniętej i napięcie na sondach, gdzie to pierwsze to zawsze dąży do afr 14.7, a drugie pokazuje czy bogato/ubogo, ale nie jak bardzo.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-12-12, 22:08

No to ja mam lepszy pomysł - zamiast wydawać kasę na hiper wskaźniki, które jak mi cokolwiek pokażą to i tak nic z tym nie zrobię, to przyjadę do ciebie i u ciebie wszystko sprawdzimy i ewentualnie podstroimy ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-12-12, 22:28

Spoko.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Koral » 2013-12-14, 00:52

zegar afr czy egt przy doladowaniu przyda sie,np gdy pompa straci wydajnosc czy swiece, u caniggi dostroisz program ale sprawdzi Ci tylko na dany dzien parametry, nikt nie przewidzi awari a przy doladowaniu wystarczy wlasnie awaria pompy paliwa zeby rozwalic silnik.. dobry wskaznik z sonda w kolektorze moze pomoc dostrzec ze cos jest nie tak, i wtedy noga z gazu.. oczywiscie rob jak uwazasz :) ja teraz bede kupowal kompresor do corvette i na takie czujniki nie bede zalowal,bo to wazna sprawa..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-12-14, 12:53

Ok, dzięki Koral za radę.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-12-14, 14:47

Ogólnie, egt, afr, temp oleju to min, choć jeżeli konfiguracja nie jest wyzylowana, wystarczy monitoring pompy, wypadania zaplonow co jakiś czas, a to mustang wychwytuje od razu.
90 proc montaży w us jest bez zegarów.
Z turbo jest inaczej i tu trzeba być bardziej dokładnym.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: Koral » 2013-12-14, 23:08

przy doładowaniu do 7psi mysle można się obyc bez tych zegarów, ale przy max doładowaniu i wyciąganiu mocy to już podstawa..

Caniggia,a co myślisz o biturbo do corvette, viewtopic.php?f=86&t=7589" onclick="window.open(this.href);return false; ktoś by to ogarnalwPL? bo ja sklaniamsie ku kompresorowi na ta chwile,ale cenie Twoje zdaniew tej kwestii.. a i dzięki za przerobke tych 8lamp :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-12-15, 00:09

Odpowiedziałem Ci w przytoczonym temacie.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-12-30, 21:04

Zastanawiam się, czy mogę sobie zmienić już teraz świece, żeby posunąć się znowu trochę do przodu i zostawić jak najmniej na koniec. Producent X-Chargera w instrukcji pisze o NGK7060 ale mi przysłał Autolite 5143 - wygląda na to, że jedne i drugie to odpowiedniki seryjnych. Zgodnie z instrukcją od X-C przerwa ma być ustawiona na 0.035 cala. Oryginalnie mustang ma chyba przerwę 0.052-0.056", więc wygląda na to, że wymiana jest tylko po to, żeby zmniejszyć przerwę.

Na amerykańskich forach piszą, żeby raczej do X-C zmniejszać ta przerwę - np tu:

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... g-gap.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Pytanie tylko, czy jeżeli wymienię świece teraz na nowe z mniejszą przerwą, to jak będzie chodził silnik bez doładowania - czyli krótko mówiąc - wymieniać teraz, czy razem z instalacją kompresora?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”