Supercharger do V6

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-01-12, 16:57

A góra silnika Ci rdzewieje jak olej w misce jest? Czasem trochę zdrowego rozsądku potrzeba.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-12, 17:15

Hmmm, no fachowcem nie jestem w tym temacie ... lodówki np. nie powinno się przechylać za bardzo przy przenoszeniu ... ale rozumiem, że lodówka to nie to samo co kompresor? :D


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-14, 15:04

...a tymczasem on3performance turbo potaniało o 150 dolców i kosztuje teraz 1719 ;)

http://www.ebay.com/itm/On-3-Performanc ... 20ce8cfe54" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: pudel » 2013-01-14, 15:27

tom.tom pisze:...a tymczasem on3performance turbo potaniało o 150 dolców i kosztuje teraz 1719 ;)

http://www.ebay.com/itm/On-3-Performanc ... 20ce8cfe54" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja tak z innej beczki... Jaka jest zywotnosc turbo a jaka chargerow? ile k mil?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-14, 15:57

w przypadku XChargera producent daje gwarancję na 12tyś mil i podaje że po 100tyś trzeba wymienić w nim olej


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-01-14, 16:39

Turbo to zależy, w przypadku mustanga jest to remote turbo, pracuje w niskich temperaturach, więc trudno to odnieść do seryjnych aut z turbiną na kolektorze które pracują w 2x wyższej temp, należy założyć, że będzie bardziej żywotna.
Natomiast koszt regeneracji jest ma dużą korzyść turbo jeżeli zajdzie taka potrzeba.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: AluStar » 2013-01-14, 17:28

Gwarancje dotycza ( Mustanga 5,0) :
Musze tu dodac ze Kompresory, bo o nich napisze ulegaja modyfikacją i starsze typy moga sie różnic budowa.


Obrazek

Obecnie sa 4 generacje kompresorów ( stosowane w Mustangach S197 )

Edelbrock
różne gwarancje wg wyboru: 3-lata / 36.000 mil, opcjonalnie do 5-lat / 60.000 mil
Eaton TVS, - 2,3 litry

Obrazek

Ford Racing / Whipple
Twin-Screw - 2,3 litry
Gwarancja: 12-miesięcy / 12.000 mil
Obrazek

Kenne Bell
Twin-Screw - 2,8 litra, opcjonalnie 3,6, 4,2 litra
Gwarancja: 1-roczna

Obrazek

MagnaCharger
Eaton TVS - 2.3 Liters
gwarancja : 3-year, optional 5-year / 60,000 mile or 5-year / 100,000 mile

Obrazek

Paxton
3-Year / 36,000 Mile

Obrazek

ProCharger P-1-1SC
Gwarancja: 1-rok, opcjonalnie 3-lata

Obrazek

Roush - Eaton TVS
Gwarancja: 3-lata / 36.000 mil

Obrazek


Saleen Speedlab - narazie niedostepny
Sean Hyland Motorsport Typ: Eaton TVS
Gwarancja: 3-lata

Obrazek

Vortech
Type: V-3 Si-Trim Centrifugal
Optional 3-year / 36,000 mile

Obrazek

Tak ze i ceny i typy sa wazne : Nie porownujmy wszystkich wg ceny ale takze wg wydajnosci gwarancji i niezawodności.

A najwazniejsze : Do czego to ma nam sluzyc a nie ile mam wydac !!

Zapytajcie sie użytkowników którzy już to używają a nie co pisza !
A propo ceny - ja swoj sprzedalem za 1300 zl - nowy 2,1l - i wart jest tyle co waga zlomu na skupie - bo kupiec musi dokupic brakujace czesci za wartosc nowego zestawu.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: pudel » 2013-01-14, 17:30

Alustar chodziło mi raczej o żywotność a nie gwarancję bo przypuszczam że po 36k mil od razu szlag ich nie trafia? ;-)
W autach też dają gwarancje na powiedzmy 50.000 km ale niektóre potrafią przejechać i 500 tysięcy bez większych napraw


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: AluStar » 2013-01-14, 17:35

Sazdisz ze tu odpowiemy ci z praktyki i doswiadczenia ..
Jak ci napisze ze Supercharger jest nie do zdarcia - uwierzysz ? ;)
Ale możemy sobie pogdybać .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Supercharger do V6

Post autor: caniggia » 2013-01-14, 17:42

"Zapytajcie sie użytkowników którzy już to używają a nie co pisza !"

To może pomożesz?
Jest ktoś w pl kto ma jakiś znaczący przebieg? Np 50k mil?


I tak jak Pudel, wydaje mi się że żywotność nie ma nic wspólnego z gwarancją, a ta w zasadzie nie istnieje w pl.
Np Kenne kazali wysłać do us - drożej niż naprawa na miejscu ściągając części, a tej akurat wymagał po 20k km ten o którym piszę, w us można różne wersje poczytać, z turbo jest podobnie, przejedzie czasem 500kkm, a czasem padnie po 20k, mi pada w skodzie co 50 k, mam trzecie.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Supercharger do V6

Post autor: AluStar » 2013-01-14, 17:56

No to ja nie pomoge bo dopiero zrobiłem 25 000 km na KB. Sadze ze lepiej poczytac opinie w USA - tam sa osoby z doswiadczeniem i praktyka.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-25, 00:48

Mały update:

X-Charger jest już w firmie shippingowej (DOMA) i dzięki ich uprzejmości udało się stwierdzić jakich elementów brakuje na 100% i już je zamówiłem u producenta (ok $200). SCT oczywiście okazał się zablokowany (choć nie jest to wprost napisane na wyświetlaczu, ale tak mi powiedzieli w SCT, że jeżeli jest coś pod "Unlocks left" innego niż status, to jest zablokowany), więc poprosiłem o odesłanie go do SCT do odblokowania ($150)

Teraz czekam koło 2 tyg aż przyjdą części i SCT i ściągam do siebie :)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: Supercharger do V6

Post autor: bart » 2013-01-25, 09:14

tomek wrzuc zdjecia jak juz dojdzie :)


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Supercharger do V6

Post autor: Tom.Tom » 2013-01-25, 11:27

Na razie takie brzydkie zdjęcie - części są obdrapane bo koleś je polakierował na czarno, ale jak wszystko przyjdzie, to elegancko dopieszczę:
20130121_164245 - small.jpg
A SCT pokazuje takie info:
SCTx.jpg
...i podobno jak pod "Unlocks Left" jest coś innego niż status, to jest zablokowany... spróbuje to jeszcze zweryfikować na MustangCollective, gdzie siedzą kolesie od XChargerów

Odblokowany SCT powinien pokazywać to:
SCT Unlocked-small.jpg
Ostatnio zmieniony 2013-01-25, 11:41 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Supercharger do V6

Post autor: XerofaN » 2013-01-25, 11:34

to kiedy montaz?? zrob pomiar na hamowni przed i po i wklejaj wyniki :) ciekawe jak wyjdzie



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”