Witam. Przy zakupie Mustanga na jeździe próbnej dosyć mocno drgała kierownica. Gość zapewniał że to opony(19) więc założyliśmy zimówki(16) i rzeczywiście była bardzo duża poprawa.
Jak się później okazało do wymiany dwa sworznie i oczywiście opony.
Wymieniłem sworznie oraz nowe opony(felgi prościutkie),ale drgania jeszcze są tyle że o wiele mniejsze,ale co najdziwniejsze przy prędkościach 100 i więcej przy wchodzeniu w zakręty
czuję w kierownicy i pedałach jakby mi coś stukało czy przeskakiwało.Mam wówczas wrażenie że zaraz coś odpadnie i bum.
Dzieje się tak tylko w zakrętach.Pojechałem do Magika od geometrii,przebadał spód i oprócz końcówki lewego drążka nic nie znalazł - wszystko w super stanie.
To jest taki głuchy stukot,jakbym miał auto z napędem na przód to stawiałbym na przegłuby czy coś podobnego.
Będę wdzięczny za każdą pomoc,radę itp.
Lopez
Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Sprawdż półoski czy któras nie krzywa
ewentualnie wał moze....

Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-11-09, 17:33
- Model: 2007 Coupe
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Biel/Czerń
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Będę w tygodniu u mechanika to zbadam temat i dam znać.YoDa pisze:Sprawdż półoski czy któras nie krzywaewentualnie wał moze....
Tylko problem w tym że ja to odczuwam z przodu chyba że przenosi tył. Byłoby to dziwne,ale jest to jakiś trop.
Dzięki
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Wg Forda - Laser Red
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Sprawdź jeszcze łożyska z przodu, u mnie było podobnie po kilkukrotnym awaryjnym hamowaniu.
Wymieniłem opony ( bo przyplackowało jedną ) i łożysko z piastą z prawej strony i jak ręką odjął.
Swoją drogą ciekawe, że nie idzie dostać samego łożyska do roczników 94-98 tylko razem z całą piastą.
Wymieniłem opony ( bo przyplackowało jedną ) i łożysko z piastą z prawej strony i jak ręką odjął.
Swoją drogą ciekawe, że nie idzie dostać samego łożyska do roczników 94-98 tylko razem z całą piastą.
W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 42
- Rejestracja: 2010-06-25, 17:07
- Model: SN95
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Wg Forda - Laser Red
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Ano nie idzie, nie znalazłem w żadnej hurtowni samego łożyska, tylko kompletne piasty, pozostaje zakup całej piasty albo dobieranie łożyska po wymiarach i zaprasowywanie ( ale nie za bardzo mi się wydaje możliwe takie rozwiązanie ).
Tak na szybkiego z jednego sklepu:
PIASTA KOŁA PRZÓD
FORD MUSTANG 1994-2004
Indeks handlowy: 513115

Drugi sklep:
H1Y022BTA Zestaw łożysk koła
Producent:BTA
Opis:
PIASTA KOŁA {PRZÓD} Ford Mustang 94-04
Średnica wewnętrzna [mm]:35
Średnica flanszy [mm]:139
Wysokość piasty bez szpilek [mm]:66
Ilość szpilek:5
Ilość zębów pierścienia ABS:50
Średnica pierścienia ABS [mm]:100

Tak na szybkiego z jednego sklepu:
PIASTA KOŁA PRZÓD
FORD MUSTANG 1994-2004
Indeks handlowy: 513115

Drugi sklep:
H1Y022BTA Zestaw łożysk koła
Producent:BTA
Opis:
PIASTA KOŁA {PRZÓD} Ford Mustang 94-04
Średnica wewnętrzna [mm]:35
Średnica flanszy [mm]:139
Wysokość piasty bez szpilek [mm]:66
Ilość szpilek:5
Ilość zębów pierścienia ABS:50
Średnica pierścienia ABS [mm]:100
W życiu liczą się tylko szybkie samochody, szybkie kobiety i bary szybkiej obsługi...
-
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-11-09, 17:33
- Model: 2007 Coupe
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Biel/Czerń
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Lopez pisze:Będę w tygodniu u mechanika to zbadam temat i dam znać.YoDa pisze:Sprawdż półoski czy któras nie krzywaewentualnie wał moze....
Tylko problem w tym że ja to odczuwam z przodu chyba że przenosi tył. Byłoby to dziwne,ale jest to jakiś trop.
Dzięki
Wróciłem wczoraj od mechanika,zmieniłem końcówkę drążka,filtr kabinowy i paliwowy.
Co do drgań to nie ma Gość pomysłu bo pod spodem wszystko wygląda ok.Może rzeczywiście te łożyska-muszę zorientować się jaki to koszt.
Zastanawiam się czy przy moim silniku lepiej jeździć na 95 czy na 98Pb.
Dzięki za podpowiedzi.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Fabrycznie program jest na około 91 naszych oktanów, więc lanie cokolwiek więcej nie bardzo ma sens, również 95 samochód nie wykorzystuje.
Aby wykorzystał nawet 95, to trzeba go przeprogramować. Na 98 bez przeprogramowania będzie mniej mocy niż na 95.
A że u nas mniej niż 95 nie ma, więc pozostaje Ci 95;)
Aby wykorzystał nawet 95, to trzeba go przeprogramować. Na 98 bez przeprogramowania będzie mniej mocy niż na 95.
A że u nas mniej niż 95 nie ma, więc pozostaje Ci 95;)
-
- Forumowicz
- Posty: 181
- Rejestracja: 2012-11-09, 17:33
- Model: 2007 Coupe
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: Biel/Czerń
Re: Dziwne drgania w zakrętach v6 - może ktoś pomoże?
Dzięki bardzo za odpowiedź. Słyszałem już o tym ale musiałem mieć pewność. Pozdrawiamcaniggia pisze:Fabrycznie program jest na około 91 naszych oktanów, więc lanie cokolwiek więcej nie bardzo ma sens, również 95 samochód nie wykorzystuje.
Aby wykorzystał nawet 95, to trzeba go przeprogramować. Na 98 bez przeprogramowania będzie mniej mocy niż na 95.
A że u nas mniej niż 95 nie ma, więc pozostaje Ci 95;)