wibracje przy 195km/h

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

wibracje przy 195km/h

Post autor: caniggia » 2010-08-28, 22:33

od samego poczatku mialem mega wibracje przy dokladnie 228km/h, takie ze bude chhcialo rozerwac, mniejsze ledwo odczuwalne przy puszczeniu gazem z 228 do ok 190.

Teraz po zmianie przelozen mam dokladnie do samo przy ok 195. Do 194 kompletnie nic sie nie dzieje, dokladnie 1-2km/h wiecej i masakra, po wcisnieciu sprzegla tez.

Wyczytalem ze moze byc wal, moze byc cos takiego jak pinion angle czyli kat walka atakujacego do walu .

Jak wczesnie mi to nie przeszkadzalo, bo zadko pow 220 latalem nim, tak 190-200 latam czesto i teraz jest to dokuczliwe.

Kola byly wywazane, zamieniane przod z tylem tez. Luzow na krzyzakach i na srodku walu nie mam.

Mial ktos podobnie?



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-08-28, 22:53

Cannigia głupio zabrzmi ale jak masz możliwość to podmień z kimś wał.Ja tak miałem w Jeepie i wymieniłem wał ,drgania ustały tylko ze ja je miałem przy prędkości 130km/h.Miałem też podobne objawy w Saabie 9-5,drgało przy ok 150-160km/h,wymieniłem opony,zamieniałem koła przód tył,tarcze,wyważanie z testerem drogowym,a okazało się że miałem luz na sworzni i to powodowało takie lekkie wibracje.Możesz podjechać na szarpaki niech Ci diagnosta przeglądnie zawias.

p.s. Chyba nie ma nic gorszego jak bicie kierwonucy lub drgania budy.Rozumiem co przeżywasz :/



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-28, 23:21

hej,

Zawias super, bylem na stacji. Kola odpadaja na 100% bo nadal by bylo przy 228, b okola sie nie kreca szybciej teraz.

Tyrkne do kumpla w pn, moze podmienie na chwile wal z nim, w sumie latwa szybka sprawa.

Mam tez goscia co wywaza, mozna sprobowac w sumie.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-29, 09:47

caniggia,
- Sprawdz kat walu
- wyważ wal ( uważam ze raczej masz wywazo0ny )
- Zapytaj RedHorneta - on sie z tym problemem walczył dlugo.
- Wal wylądował w innym koniku i tego objawu niema ( prawdopodobnie przyczyna usztywnienie zawieszenia przez zastosowanie poliuretanu ?? )



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-29, 23:06

no właśnie, coś z tym kątem wału, mógłby ktoś bliżej? czy to wogole da sie ustawic gdy nie ma sie regulowanych wahaczy i podpory wału?



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-08-29, 23:19

To Ci powinno pomóc http://jniolon.clubfte.com/drivelinepha ... asing.html
http://www.roddingroundtable.com/tech/a ... eline.html


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-29, 23:22

caniggia pisze:no właśnie, coś z tym kątem wału, mógłby ktoś bliżej? czy to wogole da sie ustawic gdy nie ma sie regulowanych wahaczy i podpory wału?
Nie bardzo wiem czy sie da regulować u ciebie. U mnie reguluje wahaczem środkowym. kat nie moze przekraczac 1-3*.

... 5_mustang/

i tu

http://www.baselinesuspensions.com/info/pinionangle.htm
Ostatnio zmieniony 2010-08-29, 23:28 przez AluStar, łącznie zmieniany 1 raz.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-29, 23:26

dzieki,

jutro obadam.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 01:32

a moze sie orientujecie gdzie mozna kupic w pl "angle finder"? albo jakis inny domowy sposob na jego zastapienie?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 03:12

znalazłem fajną instrukcję spicera:

http://www2.dana.com/pdf/J3311-1-HVTSS.PDF

jest dokładnie wszystko opisane jak robić pomiary i jak wyliczać.

a ciekawa dyskusja na ten temat jest tu:

http://www.hotrodders.com/forum/pinion- ... 62742.html

generalnie wychodzi ze nie kat piniona jest wazny tylko, a kat piniona do walu i walka ze skrzyni do walu, maja byc takie same z przeciwnymi znakami.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-30, 09:11

caniggia pisze:a moze sie orientujecie gdzie mozna kupic w pl "angle finder"? albo jakis inny domowy sposob na jego zastapienie?
Ja mierze domowym sposobem ale rzeczywiście jak ktoś by miał namiar na taki kątomierz to podac info ??
http://picses.eu/keyword/angle%20finder/

Zdarzylem Kupic go tu .
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0266512914



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-08-30, 10:04

sry, że się zapytam, ale nie jest tam zastosowane sprzęgło Cardana? [lub przegub Cardana jak kto woli]


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-08-30, 10:35

sławekw pisze:sry, że się zapytam, ale nie jest tam zastosowane sprzęgło Cardana? [lub przegub Cardana jak kto woli]
Jest . Ale widocznie nie rozwiązuje problemu.

Obrazek



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 10:38

wieksosc odwoluje sie do pinion angle, czyli pomiaru walu do piniona.

instrukcja i link ktory podalem przywoluja driveline angle, krota to mowi, ze kat walka atakujacego tez jest wazny do walu. wtedy trzeba np obnizac/podwyzszac skrzynie.

czy ten kat tez mierzyliscie?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 20:45

tak to mniej wiecej wychodzi z pomiarow tobionych poziomica elektroniczna na gorze balancera (7st), walu - 2st, i piniona 2st.

wszystkie wartosci stopni dodatnie w porownaniu do poziomu, wynika jakby patrzac od piniona, to jakby pod coraz wieksza gorke szlo, a powinno pod gorke wieksza, potem pod mniejsza - chyba tak to powinno byc w stangu?

a jakby tak mierzyc pinion angle tylko, to wynika ze moj pinion angle to -5 bo 5 mniej jest pinion niz balancer wg opisu mierzenia tu:

http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... angle.html

drugi plik to porownanie jak jest, a jak moze byc, tylko nie wiem czy takie katy sa w mustangu czyli odwrotnie niz wszedzie rysuja, czyli ze wal moze is lekko pod gorke do tylu.
Załączniki
myaxle.JPG



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”