Cześć. W przyszłym miesiącu zamierzam kupić mustanga GT w USA.
Mam do wyboru wersje podstawową 3.55 lub 3.73 (performance package).
Wszystko przemawia za PP - większe felgi, brembo, rozpórki itd. itd.
Pytanie jak powyższe przełożenia mają wpływ na spalanie i finalna jazdę na autostradzie. Czy jest duża różnica między 3.55 vs 3.73 ?
3.55 vs 3.73 przełożenia
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU
- jaco
- Forumowicz
- Posty: 342
- Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
- Model: Cobra 01
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Czarny
Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia
Różnica jest niewielka. Co do obrotów to prosta matematyka - obroty silnika, przełożenie skrzyni biegów, przełożenie o którym piszesz, wielkość koła i masz dokładną prędkość. Potem podstawiasz sobie 3,55 zamiast 3,73 i widzisz dokładnie o ile zmieniają CI się obroty przy tej samej prędkości.
Spalanie na autostradzie przy mniejszym przełożeniu będzie maleć, ale o ile, to juz raczej nie dasz rady wyliczyć. Oczywiście kosztem przyspieszenia (co też chyba nie sposób dokładnie wyliczyć).
Spalanie na autostradzie przy mniejszym przełożeniu będzie maleć, ale o ile, to juz raczej nie dasz rady wyliczyć. Oczywiście kosztem przyspieszenia (co też chyba nie sposób dokładnie wyliczyć).
Remember, There Is Life Beyond Grip
Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia
Bierz pp, masz od razu kilka fajnych dodatków jak torsen czy brembo
ncludes unique front air splitter; strut-tower brace; larger radiator; upsized rear sway bar; heavy-duty front springs; unique chassis tuning; K-member brace; BremboTM 6-piston front calipers; 19" x 9" front and 19" x 9.5" rear Ebony Black-painted aluminum wheels with 255/40R19 front and 275/40R19 rear summer-only tires2; unique electric power-assisted steering, ABS and electronic stability control tuning; Engine Turn aluminum dash panel; Gauge Pack (oil pressure and vacuum); spoiler delete; and 3.73:1 gear ratio with TORSEN® helical gear differential (n/a with 18" wheels, automatic transmission, Black Accent Package, Interior & Wheel Package, or spare wheel and tire)
- 5um
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 2016-06-07, 10:52
- Model: GT 2016
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Czerwony
Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia
Rozumiem ze nie z biedy kupujesz ten samochód. Wersja PP daje w standardzie dużo elementów ktore pewnie z czasem i tak dokupisz. Hamulce 6 tłoczkowe naprawdę dobrze sobie radzą. Ktoś może powiedzieć sa o kiła procent efektywniejsze ale jednak ma to znaczenie.
Przed pierwszym zakupem samochodu 5 litrowym silnikiem wszyscy się obawiają zużycia paliwa. Faktycznie nie jeździ na wodę. Jednak z mojego doświadczenia Ok 20 tyś średnie spalanie to 13,5 litra. Wszystko zależy jaki masz styl jazdy. Ciężka noga, zryw z każdych świateł,ciągła jazda na trybie sportowym to i pewnie 25 uda sie spalić.
Przed pierwszym zakupem samochodu 5 litrowym silnikiem wszyscy się obawiają zużycia paliwa. Faktycznie nie jeździ na wodę. Jednak z mojego doświadczenia Ok 20 tyś średnie spalanie to 13,5 litra. Wszystko zależy jaki masz styl jazdy. Ciężka noga, zryw z każdych świateł,ciągła jazda na trybie sportowym to i pewnie 25 uda sie spalić.
Nie trać czasu na rzeczy na które nie masz wpływu.
- BloodyAnt
- Forumowicz
- Posty: 152
- Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
- Model: S550
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: Magnetic
Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia
Samochód już kupiony w wersji PP - 3.73
Dzięki za info. Spalanie jest wyższe bo wyższe są obroty, ale nie sa to duze wartości.

Dzięki za info. Spalanie jest wyższe bo wyższe są obroty, ale nie sa to duze wartości.