3.55 vs 3.73 przełożenia

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, SECHUBU

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

3.55 vs 3.73 przełożenia

Post autor: BloodyAnt » 2017-08-09, 15:53

Cześć. W przyszłym miesiącu zamierzam kupić mustanga GT w USA.
Mam do wyboru wersje podstawową 3.55 lub 3.73 (performance package).
Wszystko przemawia za PP - większe felgi, brembo, rozpórki itd. itd.
Pytanie jak powyższe przełożenia mają wpływ na spalanie i finalna jazdę na autostradzie. Czy jest duża różnica między 3.55 vs 3.73 ?



Awatar użytkownika
jaco
Forumowicz
Posty: 342
Rejestracja: 2011-02-27, 12:12
Model: Cobra 01
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia

Post autor: jaco » 2017-08-09, 22:32

Różnica jest niewielka. Co do obrotów to prosta matematyka - obroty silnika, przełożenie skrzyni biegów, przełożenie o którym piszesz, wielkość koła i masz dokładną prędkość. Potem podstawiasz sobie 3,55 zamiast 3,73 i widzisz dokładnie o ile zmieniają CI się obroty przy tej samej prędkości.
Spalanie na autostradzie przy mniejszym przełożeniu będzie maleć, ale o ile, to juz raczej nie dasz rady wyliczyć. Oczywiście kosztem przyspieszenia (co też chyba nie sposób dokładnie wyliczyć).


Remember, There Is Life Beyond Grip

Awatar użytkownika
Fresh
Młodszy Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 2016-10-24, 22:05
Model: 2016 GT
Silnik: V8 5.0

Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia

Post autor: Fresh » 2017-08-20, 22:00

Bierz pp, masz od razu kilka fajnych dodatków jak torsen czy brembo
ncludes unique front air splitter; strut-tower brace; larger radiator; upsized rear sway bar; heavy-duty front springs; unique chassis tuning; K-member brace; BremboTM 6-piston front calipers; 19" x 9" front and 19" x 9.5" rear Ebony Black-painted aluminum wheels with 255/40R19 front and 275/40R19 rear summer-only tires2; unique electric power-assisted steering, ABS and electronic stability control tuning; Engine Turn aluminum dash panel; Gauge Pack (oil pressure and vacuum); spoiler delete; and 3.73:1 gear ratio with TORSEN® helical gear differential (n/a with 18" wheels, automatic transmission, Black Accent Package, Interior & Wheel Package, or spare wheel and tire)



Awatar użytkownika
5um
Młodszy Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2016-06-07, 10:52
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czerwony

Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia

Post autor: 5um » 2017-08-21, 16:38

Rozumiem ze nie z biedy kupujesz ten samochód. Wersja PP daje w standardzie dużo elementów ktore pewnie z czasem i tak dokupisz. Hamulce 6 tłoczkowe naprawdę dobrze sobie radzą. Ktoś może powiedzieć sa o kiła procent efektywniejsze ale jednak ma to znaczenie.
Przed pierwszym zakupem samochodu 5 litrowym silnikiem wszyscy się obawiają zużycia paliwa. Faktycznie nie jeździ na wodę. Jednak z mojego doświadczenia Ok 20 tyś średnie spalanie to 13,5 litra. Wszystko zależy jaki masz styl jazdy. Ciężka noga, zryw z każdych świateł,ciągła jazda na trybie sportowym to i pewnie 25 uda sie spalić.


Nie trać czasu na rzeczy na które nie masz wpływu.

Awatar użytkownika
BloodyAnt
Forumowicz
Posty: 152
Rejestracja: 2017-02-16, 13:43
Model: S550
Silnik: V8 5.0
Kolor: Magnetic

Re: 3.55 vs 3.73 przełożenia

Post autor: BloodyAnt » 2017-08-22, 12:03

Samochód już kupiony w wersji PP - 3.73 ;)
Dzięki za info. Spalanie jest wyższe bo wyższe są obroty, ale nie sa to duze wartości.



ODPOWIEDZ

Wróć do „VI Generacja (2015- ... )”