1/4 Mili ....

Wszystko związane z wyścigami, driftem itd. (sprzęt, taktyka, imprezy...)

Moderatorzy: alski, alski

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-01-06, 09:00

Zdecydowanie przyjedz,liczę na ciebie Rafał! :ok:

SSS po "krzykach" zawodników w sprawie opon dopuszczonych w klasie street zdecydowało,że;

cytat;
1. opony w klasie street nie mogą być slickami, dopuszczone sa wszystkie opony z certyfikatem Unii Europejskiej E20 oraz opony z DOT (certyfikat USA) posiadające bieżnik (zabronione opony bezbieżnikowe). [nad tym myślę: zdjęcie opony z DOT w celu dopuszczenia musi być przesłane na forum.sss.org.pl w odpowiednio dla tego stworzonym wątku, gdzie opony będą przez SSS zaakceptowane bądź odrzucone]

No i bardzo dobrze, bo do tej pory dopuszczone były tylko w sumie Toyo R888 :dobani:



oraz;


2. W klasach motocyklowych nie jest wymagana rejestracja pojazdu i przegląd, zalecane OC - tak jest w klasach samochodowych drag i jest dobrze. Co za tym idzie niewymagane żadne światła w motocyklach
4. Sprawne hamulce na obydwu osiach, zabronione osłabianie układu hamulcowego (zdejmowanie tarcz z przodu lub z tyłu) we wszystkich klasach motocyklowych i samochodowych.
5. Akumulator w klasach street może być w jednej przestrzeni z kierowcą, jeśli jest zabudowany w szczelną skrzynkę trwale przytwierdzona do podlogi. Aku seryjnie bywa pod kanapą czy w bagażniku i nikomu to nie szkodzi.
6. Dozwolona zmiana napędu w street polegająca na mechanicznym odłączeniu napędu jednej z osi, konwersja z AWD na FWD lub RWD.
7. klatka bezpieczeństwa stalowa lub chromowo-molibdenowa, zalecane wykonanie wg. załącznika J regulaminu FIA lub wg. NHRA Sport Compact Rulebook; zakaz używania klatek aluminiowych
8. Doładowanie nie jest liczone, jeżeli nie jest kompletne, (myślę jak to opisać, turbo i kompresor mają nie pchać powietrza w dolot, nitro nie może być dostarczane w żaden sposób do komory spalania)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-01-06, 13:36

No to jestem spokojny - klasa street dla mnie bedzie dobra.



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-01-06, 14:39

Rafał
pytałem cię już kiedyś,
mierzyłeś może twoje auto pod kątem przyspieszeń do 100, czy 200km/h? lub 100do200
bardzo jestem ciekawy tego


Mi wychodziło w zeszłym roku wg. g-techa na slickach

0-100km/h 3.9s.
0-200km/h 12.5s.
100-200km/h 8,6s.

dla porównania lotus który jeżdzi od lat na 1/4 mili w PL jego rekord to 11.00s na 1/4

czas 100-200km/h 5,2 sek. :zdziwko:

idąc dalej
BMW M5 E60
0-100km/h 4,4s
0-200km/h 13,5s
100-200km/h 9,1s

Bugatti Veyrona
0-100km/h 2,5 s.
0-200km/h 7,3s.
100-200km/h 4,8s

A i jeszcze 2 ciekawe auta;

Volkswagen Touareg R50 (350 ps)
0-200km/h 36,5s :D

Top Fuel Dragster (6000 ps)
0-200km/h 1.3s :D


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-01-06, 19:15

Oj to moj to klocek ciezki :kwasny:

Tak mierzylem:
Orientacyjne lecz drogowe wyniki to ( bardzo szerokie opony R888 285 obie oski - słychać jak czucha ) :

0-100km/h 4.1-4,2 s. :zalamany:
0-200km/h xxxs.
100-200km/h - 7,4 s. :wstyd:
Wiec Michal twoj jest szybszy .. :ok:

Mierzone za pomoca Race Logic Performance Box raczej spokojnie..
Mam gdzies wyciagi z 1/4 mili tam moglbym jeszcze sprawdzic .

Filmik z robienia Logow i sprawdzania parametrow na E7 ;)
- Na srodkowej konsoli :
- Cisnienia doladowania , paliwa ,oleju



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-01-06, 20:02

No co ty gadasz jaki szybszy ;)

może i do 100km/h mam lepiej, ale to zasługa tylko slicków, bez nich nie dam rady zejść poniżej 4,6s.

Ale masz 7,4s. 100-200km/h :P
czyli pewnie na metę po 1/4 mili wlatujesz z prędkością obstawiam 210km/h?

myślę,że na dobrym slicku spokojnie zrobisz 11.5 na 1/4 :D ja tam mogę pomarzyć o takich czasach :P

ps. dzwięki spod maski masz przepiękne :hurra:


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-01-06, 21:09

Lukaszku jak wezme kwity z 1/4 to sprawdze
Tutaj sam widzisz jak bylo mierzone .
ale zawsze jest jakies porownanie i kazdy z nas moze sobie sprawdzic ;)
Bardziej w tym pomiarze zalezalo mi na sprawdzeniu parametrow ustawinuy przez Bobika .
Ocena John Lunda z usa - bezcenna i o to mi chodzilo aby zrobic logi



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-01-07, 00:43

Jeszce moze dodam jedno -ale sam wiesz:
- zeby odjac 0,5s to trzeba mega zmian i modyfikacji - kazda dziesitna sekunda jest warta tysiace $ i duzo pracy. Kto to czyta niech nie mysli ze za 30 000 - 60 000 zl zejdzie do poziomu 12 s Mustangiem.
Sa na forum koledzy co porownuja osiagi w USA na Drag srripie z naszymi zawodami - ale oni nigdy nie startowali na 1/4 mili, badz nie zeszli ponizej 13s. !/4 mili jest specyficzna ..



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-01-07, 09:19

jest jak piszesz, tym bardziej, że wbrew jak się niektórym wydaje zrobić rekordowy wynik na 1/4 nie wystarczy mieć "MOC"
sporo mocnych aut naoglądałem się na zawodach 1/4,gdzie np.
nissan 350Z turbo z mocą ponad 600KM nie mógł zejść poniżej 13 sekund (jego rekord 12,37)
ferrari F-360 dostawało baty od zadłubanego golfa robiąc 13-stki
M5 E60 robiące regularne 13,5s i wiele innych...


Na pewno efektownie wygląda jak kilkuset konny potwór pali przez pierwsze 3 biegi kapcia, robiąc przy tym piorunujące wrażenie "mocy",ale nie posuwając się przy tym prawie wcale do przodu, rekordu to on zdecydowanie nie zrobi :hmm:

Dlatego co dobrze Rafał o tym wie,aby szybko ruszyć taką bestią jak jego trzeba się nieżle napocić :P Do tego twój samochód jest w sumie w 100% ucywilizowanym pojazdem z wielką mocą,którym można się poruszać normalnie ,bezpiecznie po drogach jak rodzinną limuzyną co w przypadku auta typowo przygotowanego do 1/4 jest delkiatnie mówiąc utrudnione.
Więc twoje 12.04s na 1/4 (jak dobrze pamiętam) jest mega dobrym wynikiem,myślę bez problemu do pobicia jak tylko spróbujesz, gdzie z seryjnych aut jeżdzących po naszych drogach powalczyć z tobą może jedynie coś jak GT3, lub GTR choć w przypadku tych aut elektronika,napędy i rozkład mas robi robotę.


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: Koral » 2012-01-09, 11:45



Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: rick » 2012-01-09, 15:37

Widziałem zawieszenie rafal, to nie jest na 1 / 4 wyścigów. 1 / 4 wyścigi zawieszenie jest zupełnie inny. Także w jego mocy, właściwe zawieszenie mile 1 / 4 nie jest bezpieczne na drodze. To jeden z powodów nie widzisz wielu mocy 600 KM 1 / 4 mili samochody wjeżdżające na ulicy

ten facet z Toronto, Matt Dasilva, ma mniejszą moc, niż niektore samochody wspomniałeś, ale jest prawie 10 sec 1 / 4 mili z powodu jego zawieszenia. Jest 4.6l bez turbo lub supercharger ani NOS

" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: AluStar » 2012-01-09, 17:24

RICK u nas narazie niema ani torów i zawodów co byloby warto zrobic taki samochod. Kazdy z nas startuje z przyjemnosci.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: rick » 2012-01-09, 19:15

Ja nie mówił nic złego, twój czas jest bardzo dobra. Miałem tylko powiedzieć różnica między zawieszenia wyścigu drogowego i dedykowane 1/4 mili zawieszenia

nie byłoby coś, jeśli ktoś otworzył 1/4 mili torze?



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: michal@ » 2012-01-09, 21:02

koral pisze:

kurde ci ludzie to prawdziwi bohaterzy :P

Pomyśleć,że w Polsce 1/4 mili jest dopiero od 10 lat......kurde ale my jesteśmy do tyłu :zakrecony:

naprawdę bardzo chciałby zobaczyć takie wyścigi na 1/4 30 lat temu w Polsce tym co u nas wtedy jeżdziło :]


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Kariot
Młodszy Forumowicz
Posty: 71
Rejestracja: 2011-06-01, 13:54

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: Kariot » 2012-01-09, 21:47

michal@ pisze:
koral pisze:

kurde ci ludzie to prawdziwi bohaterzy :P

Pomyśleć,że w Polsce 1/4 mili jest dopiero od 10 lat......kurde ale my jesteśmy do tyłu :zakrecony:

naprawdę bardzo chciałby zobaczyć takie wyścigi na 1/4 30 lat temu w Polsce tym co u nas wtedy jeżdziło :]
Takie np. Polonezy, jakby produkowali je z takimi silnikami jak Mustangi, to mnie takie wyścigi by fascynowały, nawet seryjnych samochodów. Chociaż taki Polonez z silnikiem Rovera z kompresorem i resztą zabawek pewnie też by nieźle dawał. :przestraszony:
To na filmiku, to rama + silnik + buda od Mustanga na kiju od szczotki :D (chyba po to żeby był mniejszy opór powietrza).



Awatar użytkownika
muarah
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1330
Rejestracja: 2009-07-21, 13:00
Model: Mustang 351C, 1970
Silnik: inny V8
Kolor: hulla blue
Kontakt:

Re: 1/4 Mili ....

Post autor: muarah » 2012-01-30, 19:33

Szukając fajnych zdjęć torowych mustangów trafiłem na taką stronkę. To oczywiście zupełnie coś innego i szczerze mówiąc chyba niewiele tu zostało z prawdziwego Mustanga ale trzeba przyznać, że sprzęt prezentuje się imponująco - wrzucam dla zainteresowanych:
http://www.collectormotors.com/1965tonka2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;


muarah

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tor”