GT 2006 Problem z ASB

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: Macc » 2014-07-25, 09:37

to jest taka sama skrzynia jak w pewnych modelach Jaguara, i uwaga !! firma samko.pl w Polsce - w-wa ma wszystko do nich na miejscu.



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-31, 21:50

Macc pisze:to jest taka sama skrzynia jak w pewnych modelach Jaguara, i uwaga !! firma samko.pl w Polsce - w-wa ma wszystko do nich na miejscu.
Tak taka skrzynka siedzi też w Jaguarze S-type. Ale to też mało spotykane auto w PL. Oprócz Samko masz też Midparts. Tylko te ceny?! Na Rockauto też wszystko dostaniesz i za połowę ceny w PL. Tylko że człowiek czasem niecierpliwy, szczególnie wtedy gdy naprawa niezaplanowana.

Dziś dotarła do mnie skrzynka -używka. Jutro mycie i przygotowanie do montażu. W poniedziałek operacja przeszczepu i zobaczymy czy pacjent nie "odrzuci organu". :niepewny:


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-07-31, 23:12

pavlito pisze:Miałem kiedyś taki sam objaw w innym Fordzie przy przegrzewaniu skrzyni biegów. Zero reakcji na gaz aż do wystudzenia.
Umknął mi wcześniej Twój post. Co było? I jak rozwiązałeś problem?
Tylko nie mów mi, że zastosowałeś "rozwiązanie ostateczne" czyli sprzedałeś auto. ;)


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-08-05, 21:49

No to dalszy ciąg przynudzania. Skrzynka wymieniona. Robotę wykonał warsztat, demontaż starej skrzynki i montaż nowej (używki)- typowy plug and play. Jak na razie, pamiętając, że usterka starej skrzyni objawiała się losowo w czaso-przestrzeni, OK! Pierwsze wrażenie, to jakby zwiekszenie momentu obrotowego , szczególnie przy ruszaniu. Może więc jednak to był konwerter? Nie ma niepokojących wyjąco -syczących dźwięków przy przyspieszaniu i zmianach biegów.
Robota wykonana przez typowego przedstawiciela mechaników w XXI w. Klient chciał wymianę skrzyni, więc wymieniono. A że po zakończeniu prac i pierwszym odpaleniu pojawiły się jakieś błędy (na scanerze), to aby było dobrze, należało wykasować. No cóż, błędy wykasowano , klient (czyli Ja) dojechał do domu i zaczęły się problemy gąśnięcie silnika na poszczególnych biegach przy zmianie obciążenia oraz nierówna praca silnika. No więc zdegustowany podłączyłem się ScanXL aby zobaczyć co boli Konia. Po odczytaniu błędów, laickim przeanalizowaniu tego co zobaczyłem w połączeniu z operacjami wykonanymi konikowi, wykonałem telefon ratunkowy (jak w jednym z popularnych teleturniejów) celem sprecyzowania moich podejrzeń, fachowej diagnozy i recepty na wyleczenie. No i nie zawiodłem się. Dziękuję Paweł, za kolejną już pomoc na odległość (szkoda że to aż Opole), radę, a przede wszystkim za chęć Twojego dzielenia się swoją wiedzą. Konik uzdrowiony! Oczywiście banał, ale nie powinien się on wydarzyć gdyby "wymieniacz" w warsztacie chciał myśleć i analizować to co odczytał na swoim skanerze i nie ograniczył się tylko do usunięcia objawów. Straciłem zaufanie do warsztatu.
Ciąg dalszy tematu nastąpi... Po rozebraniu starej skrzynki i weryfikacji poszczególnych elementów. Ale to już trochę później i na pewno przez innego fachowca!


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: Tom.Tom » 2014-08-06, 00:28

No to teraz, żeby już wszystko było dobrze!

Mam nadzieję, że Paweł nie ma dosyć naszych laickich pytań ;) Ostatnio pomógł mi zlokalizować rozrusznik w klasyku, bo ja go szukałem przy silniku zamiast przy skrzyni... :wstyd:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-08-11, 21:53

Cdn... Stara skrzynka już w warsztacie, po rozebraniu i weryfikacji wygląda następująco: konwerter do regeneracji (ponieważ warsztat jest autoryzowanym przedstawicielem Midparts -robota zostanie wykonana przez Midparts -ciekawostka dla nie wtajemniczonych - na regenerowany konwerter 3 lata gwarancji !!!.
Poza tym do wymiany: kpl. taśm (overdrive, intermediate, revers), tarczki , no i oczywiście standardowo kpl uszczelek. Straty więc nieduże - nie zdążyłem zajeździć skrzynki, więc i koszty mniejsze. To co najdroższe jest w dobrym stanie , a więc pompa oleju, zespół elektrozaworów , planetarka. Tak więc za 1/4 ceny nowej będę miał zregenerowaną skrzynkę z gwarancją 3-letnią na konwerter i 1-rok na skrzynię.
Co do jakości wykonanych prac to poinformuję po odbiorze i włożeniu jej na miejsce obecnej. Sami wiecie że opinie są różne , różniste. :)


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-08-12, 22:04

Update: Konwerter po regeneracji będzie wzmocniony.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
bart
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1286
Rejestracja: 2012-11-19, 14:32
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: windveil blue

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: bart » 2014-08-18, 09:48

:) bede czekal na info o skrzyni i jakosci prac wykonanych, predzej czy pozniej kazdego z automatem ta robota czeka.......


http://www.facebook.com/memoriginpolska" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/balticuspolska" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 846
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: romanus1970 » 2014-08-18, 19:10

bart pisze::) bede czekal na info o skrzyni i jakosci prac wykonanych, predzej czy pozniej kazdego z automatem ta robota czeka.......
też monitoruje tego posta ;)


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: Tom.Tom » 2014-08-21, 12:05

Empi, a ta na której jeździsz teraz, to ona jest wypożyczona? Co z nią zrobisz, jak będziesz miał naprawioną swoją?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-08-22, 09:31

tom.tom pisze:Empi, a ta na której jeździsz teraz, to ona jest wypożyczona? Co z nią zrobisz, jak będziesz miał naprawioną swoją?
Tę skrzynkę, którą używam obecnie - kupiłem. Co zrobię po naprawie swojej ? Jeszcze się nie zastanawiałem. Nawet nie wiem czy będę zamieniać od razu. Kosztuje to jednak trochę kasy, sama wymiana (demontaż , montaż , olej) to 1000 PLN, czas pracy ok. 4h. Tym bardziej, że czeka mnie i tak wymiana całości oleju (dynamicznie 12 l) ponieważ mam teraz w układzie Ravenol TIV, a chcę jednak wrócić do Mercona V. Skończy się więc chyba na tym że zostanie na samochodzie (tylko zmiana oleju) aż do zajeżdżenia, sprawuje się dobrze no i wszystkie bebechy mają przebieg tylko ok. 30tkm.
Ta zrobiona, zostanie chyba na zapas. Drugi mój "smok" ma ten sam model skrzyni i jeśli tylko będzie możliwość jej przekładki, bo jednak różnią się tylną pokrywą i wałkiem wyjściowym z racji reduktora, to włożę ją do "smoka".
Generalnie i tak jedna będzie w zapasie. Chyba, że masz jakąś ciekawą propozycję.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: Tom.Tom » 2014-08-22, 18:48

nie, nie - tak tylko pytałem z ciekawości... :zawstydzony:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2447
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2014-08-24, 06:21

wcześniej jak miałem SN92 to pierwszy raz robiłem skrzynię w midparts i po 2000 km wysiadł 3-4 bieg , a ich gwarancję można włożyć miedzy bajki zawsze znajdą jakąś przyczynę żeby tego nie naprawiać na gwarancji
drugi raz tą skrzynię już nie robiłem w midparts tylko w Krakowie : koszt 2x 6000zł



Awatar użytkownika
empi1955
Forumowicz
Posty: 764
Rejestracja: 2013-02-19, 23:40
Model: GT 2006 ; 1978 KC
Silnik: V8 4.6
Kolor: Satin Silver ; Bright Red
Lokalizacja:: 3city

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: empi1955 » 2014-09-04, 11:04

RAFAŁ (GROSZEK) pisze:wcześniej jak miałem SN92 to pierwszy raz robiłem skrzynię w midparts i po 2000 km wysiadł 3-4 bieg , a ich gwarancję można włożyć miedzy bajki zawsze znajdą jakąś przyczynę żeby tego nie naprawiać na gwarancji
drugi raz tą skrzynię już nie robiłem w midparts tylko w Krakowie : koszt 2x 6000zł
Ja nie robiłem skrzyni w Midparts, robiłem ją w lokalnym, specjalistycznym warsztacie. Gwarancja na skrzynię -roczna - na robotę udzielona przez naprawiającego. Midparts - tylko konwerter -gwarancja 3-lata. Jak to będzie z tymi gwarancjami czas pokaże. Mam nadzieję że nie będą potrzebne.

Skrzynia z nowymi bebechami odebrana- leży w garażu. A ja mam dylemat czy wkładać ją z powrotem , czy zostawić tę na której teraz jeżdżę (z przebiegiem ok. 30tkm). Póki co sprawuje się dobrze.


Jedyne moje:
- słuszny, wolnossący GT 4,6 V8; 431 Hp; 569 Nm; tuned by HD-Customs
- taki na forum; Mustang II King Cobra 1978; 302 V8; 141 Hp; 339 Nm; import by As-Profi
- z kompresorem; GT500 5,4 V8; 600+ Hp; 800+ Nm; tuned by HD-Customs

Awatar użytkownika
romanus1970
Forumowicz
Posty: 846
Rejestracja: 2010-04-16, 19:45
Model: GT V gen.
Silnik: V8 4.6
Kolor: grabber orange
Lokalizacja:: Piotrków Tryb.
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: GT 2006 Problem z ASB

Post autor: romanus1970 » 2014-09-04, 18:19

jak ta dobrze chodzi to szkoda się szarpać ze zmianą, ale tamtej gwarancja przeleci na leżeniu w garażu ;)


romanus1970(pozdrawiam) ---- tel.503 978 210

ODPOWIEDZ

Wróć do „8.przeniesienie napędu”