składanie silnika - co i jak

silnik i okolice

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

składanie silnika - co i jak

Post autor: emgie » 2014-05-20, 08:35

Hej!
Niebawem odbieram blok i wał po obróbce, wszystkie potrzebne części są już na miejscu, ale mam kilka pytań.

Składając silnik oczywiście instalujemy nowe uszczelki. Co z silikonem? Czy stosujemy go na wszystkie połączenia typu miska olejowa, obudowa rozrządu itp, a z kolei nie stosujemy na tzw. gorące miejsca czyli głowice, kolektor wydechowy itp?

Do montażu używał będę specjalnego oleju montażowego.
Co z klejeniem śrub? Ma to sens? czy przykręcać z właściwym momentem bez tego specyfiku?


dzięki
M.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
Przemek64
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1715
Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
Silnik: inny V8
Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: Przemek64 » 2014-05-20, 09:35

Ja jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań czyli bez żadnego sylikonu.
Za każdym razem kiedy dawałem gdziekolwiek sylikon to następnie musiałem ponownie rozbierać i robić bez niczego wtedy było ok
Co do kleju to niektóre elementy po tym jak trochę popracuje silnik warto jest dociągnąć i był bym ostrożny.
To tylko moje zdanie niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy.
Powodzenia :papa:


Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: 6t07t » 2014-05-20, 14:58

Silikonu to można używać na budowie a nie przy remoncie samochodu.
Do montażu silnika można stosować materiały doszczelniające ale odpowiednie dla danego zastosowania. Np Loctite ma wszystko co potrzebne.
Można oczywiście montować wszystko bez dodatków ale biorąc pod uwagę starzenie uszczelek, ewentualną konieczność montażu demontażu, często kiepską jakość nowych uszczelek warto zainwestować w kilka materiałów z Loctite.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: yoozeq » 2014-05-20, 16:25

Tak jak Piotr mówi wszystko w granicy rozsądku, ja np. czasami smaruję trochę uszczelkę produktem takim jak pro seal aby mieć pewność, że wszystko będzie ok. Most w rzędówce zamykałem na np takie coś:

http://www.autokosmetyki.pl/proseal-bla ... 04b0fd540d

I mam święty spokój nic się nie dzieje a jak widzę jakość nowych uszczelek z USA np. jak wymieniałem pompę wody to mnie krew zalała i sam dorabiałem....


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: emgie » 2014-05-21, 07:26

Cześć Koledzy,
mówiąc o silikonie oczywiście miałem na myśli uszczelniacze silikonowe samochodowe dedykowane do pracy przy wysokich temperaturach, a nie siuwax stosowany w budownictwie :)

Dzięki za wszystkie porady.

Jakbym mógł jeszcze prosić o wskazanie co należy, jak należy, a czego nie wolno robić przy składaniu to będę wdzięczny. Wszelkie porady mile widziane.

W weekend odbieram blok silnika i zaczynam składanie :)

m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: 6t07t » 2014-05-21, 07:40

Silikon to silikon, chodzi o skład i własności.
Jakoś żaden producent nie stosuje takiego specyfiku.
Silikon to rozwiązanie do stosowania przy doraźnych naprawach w codziennym użytkowaniu ale nie przy renowacji.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: yoozeq » 2014-05-21, 08:18

6t07t pisze:Silikon to silikon, chodzi o skład i własności.
Jakoś żaden producent nie stosuje takiego specyfiku.
Silikon to rozwiązanie do stosowania przy doraźnych naprawach w codziennym użytkowaniu ale nie przy renowacji.
No ale czasami już po renowacji potrzebna jest doraźna naprawa ;) Ja bym nie popadał w aż taki puryzm i stosował te rozwiązania z rozsądkiem choć jak się słyszy silikon to oczywiście każdy ma przed oczami mechanika z wielką tubą, który wszystko tym naprawia tak jak blacharze szpachlą :rotfl:

Tak nawiasem to do złożenia mojej V8 mam już zestaw uszczelek edelbrocka i mam nadzieję że wszystko będzie z nimi :ok:

Emgie jakiego oleju / smaru używasz do montażu ? Czym będziesz smarował wstępnie wałek ?


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
ERTE
Forumowicz
Posty: 426
Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
Model: Coupe 289 66
Silnik: V8 4.6
Kolor: podkład:)

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: ERTE » 2014-05-21, 16:35

http://www.summitracing.com/int/parts/s ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: emgie » 2014-05-21, 23:19

yoozeq pisze: (...)
Emgie jakiego oleju / smaru używasz do montażu ? Czym będziesz smarował wstępnie wałek ?
Hej

Planowałem użyć Millers Assembly Lubricant w zasadzie do smarowania wszystkich elementów przy składaniu. Namierzyłem firmę gdzie mogę to dostać i jutro jadę zakupić :)

Generalnie tego rodzaju olej montażowy jest polecany przy składaniu silnika. Znacznie lepiej sprawdza się niż zwykły olej... szczególnie, gdy odpalenie silnika to odległy moment. Tyle teorii - zobaczymy co praktyka pokaże ;)

m.


Michał
http://senomustangu.pl

Awatar użytkownika
yoozeq
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1357
Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
Model: 68,69,69, ..?
Kolor: ładny
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: yoozeq » 2014-05-22, 10:27

Podaj mi potem namiary na nich jak możesz na PW :) Jeśli jest coś dobrego w PL to nie będę kombinował ze sprowadzaniem ;)


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69

Awatar użytkownika
emgie
Forumowicz
Posty: 392
Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
Model: 1966 Fastback
Silnik: inny V8
Kolor: biały, niebieskie pasy
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka
Kontakt:

Re: składanie silnika - co i jak

Post autor: emgie » 2014-05-22, 13:16

poszło
m.


Michał
http://senomustangu.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. silnik”