składanie silnika - co i jak
Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
składanie silnika - co i jak
Hej!
Niebawem odbieram blok i wał po obróbce, wszystkie potrzebne części są już na miejscu, ale mam kilka pytań.
Składając silnik oczywiście instalujemy nowe uszczelki. Co z silikonem? Czy stosujemy go na wszystkie połączenia typu miska olejowa, obudowa rozrządu itp, a z kolei nie stosujemy na tzw. gorące miejsca czyli głowice, kolektor wydechowy itp?
Do montażu używał będę specjalnego oleju montażowego.
Co z klejeniem śrub? Ma to sens? czy przykręcać z właściwym momentem bez tego specyfiku?
dzięki
M.
Niebawem odbieram blok i wał po obróbce, wszystkie potrzebne części są już na miejscu, ale mam kilka pytań.
Składając silnik oczywiście instalujemy nowe uszczelki. Co z silikonem? Czy stosujemy go na wszystkie połączenia typu miska olejowa, obudowa rozrządu itp, a z kolei nie stosujemy na tzw. gorące miejsca czyli głowice, kolektor wydechowy itp?
Do montażu używał będę specjalnego oleju montażowego.
Co z klejeniem śrub? Ma to sens? czy przykręcać z właściwym momentem bez tego specyfiku?
dzięki
M.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- Przemek64
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1715
- Rejestracja: 2013-06-13, 20:51
- Model: 1964 1/2 ,MACH1 i GT
- Silnik: inny V8
- Kolor: wimbledon white,Competition Orange i Deep Forest Green
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
Ja jestem zwolennikiem fabrycznych rozwiązań czyli bez żadnego sylikonu.
Za każdym razem kiedy dawałem gdziekolwiek sylikon to następnie musiałem ponownie rozbierać i robić bez niczego wtedy było ok
Co do kleju to niektóre elementy po tym jak trochę popracuje silnik warto jest dociągnąć i był bym ostrożny.
To tylko moje zdanie niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy.
Powodzenia
Za każdym razem kiedy dawałem gdziekolwiek sylikon to następnie musiałem ponownie rozbierać i robić bez niczego wtedy było ok
Co do kleju to niektóre elementy po tym jak trochę popracuje silnik warto jest dociągnąć i był bym ostrożny.
To tylko moje zdanie niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni koledzy.
Powodzenia

Pozdrawiam
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
Przemek
502 319 299
http://slubzmustangiem.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=80&t=6763" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=84&t=10801" onclick="window.open(this.href);return false;
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: składanie silnika - co i jak
Silikonu to można używać na budowie a nie przy remoncie samochodu.
Do montażu silnika można stosować materiały doszczelniające ale odpowiednie dla danego zastosowania. Np Loctite ma wszystko co potrzebne.
Można oczywiście montować wszystko bez dodatków ale biorąc pod uwagę starzenie uszczelek, ewentualną konieczność montażu demontażu, często kiepską jakość nowych uszczelek warto zainwestować w kilka materiałów z Loctite.
Do montażu silnika można stosować materiały doszczelniające ale odpowiednie dla danego zastosowania. Np Loctite ma wszystko co potrzebne.
Można oczywiście montować wszystko bez dodatków ale biorąc pod uwagę starzenie uszczelek, ewentualną konieczność montażu demontażu, często kiepską jakość nowych uszczelek warto zainwestować w kilka materiałów z Loctite.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
Tak jak Piotr mówi wszystko w granicy rozsądku, ja np. czasami smaruję trochę uszczelkę produktem takim jak pro seal aby mieć pewność, że wszystko będzie ok. Most w rzędówce zamykałem na np takie coś:
http://www.autokosmetyki.pl/proseal-bla ... 04b0fd540d
I mam święty spokój nic się nie dzieje a jak widzę jakość nowych uszczelek z USA np. jak wymieniałem pompę wody to mnie krew zalała i sam dorabiałem....
http://www.autokosmetyki.pl/proseal-bla ... 04b0fd540d
I mam święty spokój nic się nie dzieje a jak widzę jakość nowych uszczelek z USA np. jak wymieniałem pompę wody to mnie krew zalała i sam dorabiałem....
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
Cześć Koledzy,
mówiąc o silikonie oczywiście miałem na myśli uszczelniacze silikonowe samochodowe dedykowane do pracy przy wysokich temperaturach, a nie siuwax stosowany w budownictwie
Dzięki za wszystkie porady.
Jakbym mógł jeszcze prosić o wskazanie co należy, jak należy, a czego nie wolno robić przy składaniu to będę wdzięczny. Wszelkie porady mile widziane.
W weekend odbieram blok silnika i zaczynam składanie
m.
mówiąc o silikonie oczywiście miałem na myśli uszczelniacze silikonowe samochodowe dedykowane do pracy przy wysokich temperaturach, a nie siuwax stosowany w budownictwie

Dzięki za wszystkie porady.
Jakbym mógł jeszcze prosić o wskazanie co należy, jak należy, a czego nie wolno robić przy składaniu to będę wdzięczny. Wszelkie porady mile widziane.
W weekend odbieram blok silnika i zaczynam składanie

m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- 6t07t
- Forumowicz
- Posty: 1650
- Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
- Model: 1966-2008
- Kolor: Silver Blue, Black
- Lokalizacja:: Gliwice
- Stajnia: Stajnia Górny Śląsk
Re: składanie silnika - co i jak
Silikon to silikon, chodzi o skład i własności.
Jakoś żaden producent nie stosuje takiego specyfiku.
Silikon to rozwiązanie do stosowania przy doraźnych naprawach w codziennym użytkowaniu ale nie przy renowacji.
Jakoś żaden producent nie stosuje takiego specyfiku.
Silikon to rozwiązanie do stosowania przy doraźnych naprawach w codziennym użytkowaniu ale nie przy renowacji.
1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
No ale czasami już po renowacji potrzebna jest doraźna naprawa6t07t pisze:Silikon to silikon, chodzi o skład i własności.
Jakoś żaden producent nie stosuje takiego specyfiku.
Silikon to rozwiązanie do stosowania przy doraźnych naprawach w codziennym użytkowaniu ale nie przy renowacji.


Tak nawiasem to do złożenia mojej V8 mam już zestaw uszczelek edelbrocka i mam nadzieję że wszystko będzie z nimi

Emgie jakiego oleju / smaru używasz do montażu ? Czym będziesz smarował wstępnie wałek ?
pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
- ERTE
- Forumowicz
- Posty: 426
- Rejestracja: 2012-04-01, 12:36
- Model: Coupe 289 66
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: podkład:)
Re: składanie silnika - co i jak
http://www.summitracing.com/int/parts/s ... /overview/" onclick="window.open(this.href);return false;
- emgie
- Forumowicz
- Posty: 392
- Rejestracja: 2012-02-14, 12:41
- Model: 1966 Fastback
- Silnik: inny V8
- Kolor: biały, niebieskie pasy
- Lokalizacja:: Warszawa
- Stajnia: Stajnia Mazowiecka
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
Hejyoozeq pisze: (...)
Emgie jakiego oleju / smaru używasz do montażu ? Czym będziesz smarował wstępnie wałek ?
Planowałem użyć Millers Assembly Lubricant w zasadzie do smarowania wszystkich elementów przy składaniu. Namierzyłem firmę gdzie mogę to dostać i jutro jadę zakupić

Generalnie tego rodzaju olej montażowy jest polecany przy składaniu silnika. Znacznie lepiej sprawdza się niż zwykły olej... szczególnie, gdy odpalenie silnika to odległy moment. Tyle teorii - zobaczymy co praktyka pokaże

m.
Michał
http://senomustangu.pl
http://senomustangu.pl
- yoozeq
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 1357
- Rejestracja: 2013-01-02, 21:34
- Model: 68,69,69, ..?
- Kolor: ładny
- Kontakt:
Re: składanie silnika - co i jak
Podaj mi potem namiary na nich jak możesz na PW
Jeśli jest coś dobrego w PL to nie będę kombinował ze sprowadzaniem 


pozdrawiam, yoozeq
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69
-------------
Mustang 1968 fastback JCode - projekt
Mustang 1969 coupe 200 c.i. I6
Mustang 1969 sportsroof 331 stroker
Mustang 1973 MACH 25%
Mustang 2017 GT S550 - dzienny
http://www.facebook.com/My.Mustang.69