Dark Red pisze:1) Wejdz pod auto i sprawdz czy coś nie dotyka silnika/skrzyni biegów do tego potrzebny będzie podnośnik.
Ja mam long tuby które są 1 mm od drążka kierownicy, i jak skręcam w prawo, siła odśodkowa przemieszcza silnik w lewo i rura dotyka drążka kierownicy przez co mam lekkie drgania na kierownicy i dziwny dzwięk, a poduszki pod silnikiem mam wymienione na bardzo sztywne z polyuretanu.
Może masz już zużyte poduszki silnika? ( mam do sprzedania poduszki po przebiegu 15 tys km )
Wiesz taka myśl też gdzieś tam mi się pojawiła, że może poduchy skrzyni bądź silnika są już zmęczone i się wszystko zaczyna bujać.. u siebie mam już zrobione blisko 150k km a poduchy jeszcze nigdy nie wymieniane..
Dark Red pisze:2) Jak kupiłem auto miałem dziwny dzwięk metaliczne tarcie/piszczenie/szum dochodzący ze skrzyni biegów,ale nie było związane to z przeciążeniami, działo to się na na zimnym silniku, przyczuyną okazało się sprzęgło, ( luz między tarczą sprzęgła a wieloklinem ) po wymianie sprzęła problem znikął , a sprzęło miało przebieg 8 tys km. Używane sprzęgło kupiłemna ebay w USA za 150 pln i jest OK.
Sprzęgło + wysprzęglik było w sumie moim głównym pomysłem na przyczynę tego.. założenie takie stąd iż ten dziwny dźwięk można usłyszeć zarówno podczas jazdy jak i podczas postoju gdy auto chodzi na neutralnym.. Samo sprzęgło wydaje mi się, że za chwilę zacznie lecieć, bo czasem lubi "podszarpywać" gdy powoli i delikatnie się wyciska pedał..
Dark Red pisze:3) meteliczne brzęczenie może też powodować luźna osłona ( blacha ) między silnikiem a skrzynią biegów.
Tą akurat najmniej podejrzewam, w jej przypadku dźwięk byłbym raczej o wyższym tonie, a tu jest niski, piłujący dźwięk, wręcz drgania dziwne przenosi..
Dziś pewnie już nie zdążę, ale jutro na pewno wyląduje pod autem i wszystko postaram się obadać..