Check Engine Błąd P2004 i P2005

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Check Engine Błąd P2004 i P2005

Post autor: mrjackson » 2010-08-06, 11:26

Hej wywala mi błąd P2004 i P2005

tj. sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego zablokowane w położeniu otwartym

Nie wiem do końca, czym może być to spowodowane, zepsuty ABS, czy może wina krzywych tarcz.
Spotkał się ktoś z czymś takim, a jeśli tak to jak sobie poradziliście.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
RadAg!
Młodszy Forumowicz
Posty: 73
Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
Model: Ford Crown Victoria
Silnik: V8 4.6
Kolor: White
Kontakt:

Post autor: RadAg! » 2010-08-06, 11:35

P2004 to jak podaja zrodla internetowe:

Code P2004 - Intake Manif Runner Ctrl Stuck Open Bank1

czyli jest otwarty jakis zaworek (?) (control stuck?) na kolektorze dolotowym (intake manifold)

To samo dotyczy kodu P2005:
INTAKE MANIFOLD RUNNER CONTROL STUCK OPEN - BANK 2 - tyle ze na drugim banku, czyli drugim rzedzie cylindrow (jak dobrze pamietam bank 1 to ten po stronie pasazera)

Kody bledow sa scisle zwiazane z emisja spalin a nie z krzywymi tarczami.

Skasuj bledy. czy auto zachowuje sie inaczej? silnik plywa na obrotach, zuzywa wiecej paliwa? Obserwuj...


www.roadrunners.pl

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-08-06, 11:53

:zdziwko: to nie wiem o co chodzi teraz w ogóle..
ja odczytałem błędy przez program Scan Xl i wyskoczył taki opis:

P2004 i P2005
sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego zablokowane w położeniu otwartym

auto jeździ tak samo z błędem i bez..
Raz check się zapalił, nie zdążyłem sprawdzić bo sam zgasł.. a teraz znowu się zapalił..



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-08-06, 12:18

znalazłem coś takiego,
czy ktoś to mi może wytłumaczyć po chłopsku..?

http://www.fileden.com/files/2007/8/26/ ... tuator.pdf



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-08-06, 12:20

W GT jest takie coś jak CMCV (na zdjęciu po lewej)

Obrazek

Wygląda na to że u Ciebie zablokowały sie te motylki. Nie czujesz żadnej różnicy bo one otwierją się powyżej 1500rpm i później już nie wpływaja na charakterystyke silnik. Nie wiem dokładnie jak to działa, znalazłem info że przyczyna może być walnięty siłownik, cewka lub brak podciśnienia - może to ostatnie u Ciebie akurat się stało, przez zatkanie H-rury. :niepewny:
Ostatnio zmieniony 2010-08-06, 12:32 przez andronik, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-08-06, 12:23

No, przyczyną zatknie H to nie będzie, bo miałem ten błąd wcześniej, ale myślałem, że to przez ten katalizator..

No, ale teraz przynajmniej wiem, z czym jest to mniej więcej związane.
Dzieki :papa:



andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-08-06, 12:31

mrjackson pisze:znalazłem coś takiego,
czy ktoś to mi może wytłumaczyć po chłopsku..?

http://www.fileden.com/fi...%20actuator.pdf
Mniej więcej tak:

Procedura serwisowa:
1. Czy komputer raportuje błedy P2004, P2005 ...
a. Jeżeli tak to sprawdź wizualnie elementy CMCV, czy nie chaczą o coś, czy sa na miejscu.
Jezeli nic takigo nie ma to przejdź do punku 2.
b. Jeżeli nie to przejdź do punktu 2.
2. Zdjemij kolektor dolotowy, zgodnie z instrukcja. Połóż kolektor na czystej płaskiej powierzchni
z kanałami dolotowymi skierowanymi ku górze. Zwróć uwagę żeby do kanałów nie przedostały się jakies ciała obce :)
3. Odłącz elementy sterujące od CMCV przez odpięcei dwóch klipsów.(Zobacz obrazek)
4. Obróć ręcznie każdy CMCV (lewy i prawy) i zweryfikuj czy chodza plynnnie, o nic nie chacząc.
Jakiekolwiek zaburzenia wymagają wymiany kolektora (lub samego CMCV).
5. Jeżeli jednak wszystko wygląda OK, wymiany wymaga siłownik CMCV.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Re: Check Engine Błąd P2004 i P2005

Post autor: mrjackson » 2011-04-20, 16:02

Całkowite rozwiązanie problemu tutaj: http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=48&t=3199



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”