Hej wywala mi błąd P2004 i P2005
tj. sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego zablokowane w położeniu otwartym
Nie wiem do końca, czym może być to spowodowane, zepsuty ABS, czy może wina krzywych tarcz.
Spotkał się ktoś z czymś takim, a jeśli tak to jak sobie poradziliście.
Pozdrawiam
Check Engine Błąd P2004 i P2005
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- RadAg!
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 2010-01-24, 15:00
- Model: Ford Crown Victoria
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: White
- Kontakt:
P2004 to jak podaja zrodla internetowe:
Code P2004 - Intake Manif Runner Ctrl Stuck Open Bank1
czyli jest otwarty jakis zaworek (?) (control stuck?) na kolektorze dolotowym (intake manifold)
To samo dotyczy kodu P2005:
INTAKE MANIFOLD RUNNER CONTROL STUCK OPEN - BANK 2 - tyle ze na drugim banku, czyli drugim rzedzie cylindrow (jak dobrze pamietam bank 1 to ten po stronie pasazera)
Kody bledow sa scisle zwiazane z emisja spalin a nie z krzywymi tarczami.
Skasuj bledy. czy auto zachowuje sie inaczej? silnik plywa na obrotach, zuzywa wiecej paliwa? Obserwuj...
Code P2004 - Intake Manif Runner Ctrl Stuck Open Bank1
czyli jest otwarty jakis zaworek (?) (control stuck?) na kolektorze dolotowym (intake manifold)
To samo dotyczy kodu P2005:
INTAKE MANIFOLD RUNNER CONTROL STUCK OPEN - BANK 2 - tyle ze na drugim banku, czyli drugim rzedzie cylindrow (jak dobrze pamietam bank 1 to ten po stronie pasazera)
Kody bledow sa scisle zwiazane z emisja spalin a nie z krzywymi tarczami.
Skasuj bledy. czy auto zachowuje sie inaczej? silnik plywa na obrotach, zuzywa wiecej paliwa? Obserwuj...
www.roadrunners.pl
- mrjackson
- Forumowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
- Model: GT 05 +Kompressor
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Tungsten grey + Carbon
- Kontakt:

ja odczytałem błędy przez program Scan Xl i wyskoczył taki opis:
P2004 i P2005
sterowanie kołem jezdnym kanałów układu dolotowego zablokowane w położeniu otwartym
auto jeździ tak samo z błędem i bez..
Raz check się zapalił, nie zdążyłem sprawdzić bo sam zgasł.. a teraz znowu się zapalił..
- mrjackson
- Forumowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
- Model: GT 05 +Kompressor
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Tungsten grey + Carbon
- Kontakt:
znalazłem coś takiego,
czy ktoś to mi może wytłumaczyć po chłopsku..?
http://www.fileden.com/files/2007/8/26/ ... tuator.pdf
czy ktoś to mi może wytłumaczyć po chłopsku..?
http://www.fileden.com/files/2007/8/26/ ... tuator.pdf
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
W GT jest takie coś jak CMCV (na zdjęciu po lewej)
Wygląda na to że u Ciebie zablokowały sie te motylki. Nie czujesz żadnej różnicy bo one otwierją się powyżej 1500rpm i później już nie wpływaja na charakterystyke silnik. Nie wiem dokładnie jak to działa, znalazłem info że przyczyna może być walnięty siłownik, cewka lub brak podciśnienia - może to ostatnie u Ciebie akurat się stało, przez zatkanie H-rury.

Wygląda na to że u Ciebie zablokowały sie te motylki. Nie czujesz żadnej różnicy bo one otwierją się powyżej 1500rpm i później już nie wpływaja na charakterystyke silnik. Nie wiem dokładnie jak to działa, znalazłem info że przyczyna może być walnięty siłownik, cewka lub brak podciśnienia - może to ostatnie u Ciebie akurat się stało, przez zatkanie H-rury.

Ostatnio zmieniony 2010-08-06, 12:32 przez andronik, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
Mniej więcej tak:mrjackson pisze:znalazłem coś takiego,
czy ktoś to mi może wytłumaczyć po chłopsku..?
http://www.fileden.com/fi...%20actuator.pdf
Procedura serwisowa:
1. Czy komputer raportuje błedy P2004, P2005 ...
a. Jeżeli tak to sprawdź wizualnie elementy CMCV, czy nie chaczą o coś, czy sa na miejscu.
Jezeli nic takigo nie ma to przejdź do punku 2.
b. Jeżeli nie to przejdź do punktu 2.
2. Zdjemij kolektor dolotowy, zgodnie z instrukcja. Połóż kolektor na czystej płaskiej powierzchni
z kanałami dolotowymi skierowanymi ku górze. Zwróć uwagę żeby do kanałów nie przedostały się jakies ciała obce

3. Odłącz elementy sterujące od CMCV przez odpięcei dwóch klipsów.(Zobacz obrazek)
4. Obróć ręcznie każdy CMCV (lewy i prawy) i zweryfikuj czy chodza plynnnie, o nic nie chacząc.
Jakiekolwiek zaburzenia wymagają wymiany kolektora (lub samego CMCV).
5. Jeżeli jednak wszystko wygląda OK, wymiany wymaga siłownik CMCV.
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
- mrjackson
- Forumowicz
- Posty: 322
- Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
- Model: GT 05 +Kompressor
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Tungsten grey + Carbon
- Kontakt:
Re: Check Engine Błąd P2004 i P2005
Całkowite rozwiązanie problemu tutaj: http://www.mustangklub.pl/viewtopic.php?f=48&t=3199