Uusuwanie EGR
-
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
- Model: BYŁ Mustang 01'
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Uusuwanie EGR
Witam. Niedługo dojdą mi nowe długie kolektory, które niestety nie są kompatybilne z moim systemem EGR (V6 01'). Wie ktoś dokładnie jak wywalić cały system EGR, idące do tego kable itp? Tzn kable i tak trzeba zostawić i gdzieś schować bo chyba będzie wywalać błąd? Czy nawet jak będą podłączone bez całego systemu EGR będzie błąd?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Bedziesz mial LT bez katalizatorów ?
Musisz przeprogramować komputer ( bo będziesz miał engine check zapaloną lampkę ) aby wyłączyć tylne sondy lambda, których nie będzie, i być może będziesz potrzebował przedłużki przewodów do przednich sond lambda, a jak nie będziesz miał trzeba będzie lutować dobrze dłuższe kabelki
Musisz przeprogramować komputer ( bo będziesz miał engine check zapaloną lampkę ) aby wyłączyć tylne sondy lambda, których nie będzie, i być może będziesz potrzebował przedłużki przewodów do przednich sond lambda, a jak nie będziesz miał trzeba będzie lutować dobrze dłuższe kabelki
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Black Metal
- Kontakt:
To takie ekologiczne gówno, ktore część spalin wprowadza z powrotem do kolektora celem ich dopalenia. Rezultat jest taki że straszenie zasyfia to kanały dolotowe i lepiej się tego pozbyć.pudel pisze:Mozesz nakreslic co to EGR?
Pozdrawiam,
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
Tomek
[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]
-
- Forumowicz
- Posty: 161
- Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
- Model: BYŁ Mustang 01'
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: Czarny
Tak bedą LT bez katalziatorów (ale przecież teraz mam dwie sondy przed katalizatorami a potem tylko katalizatory i nie wywala żadnych błędów, czyli jak i nie będzie katalizatorów to co za różnica (dobrze myślę?)?Dark Red pisze:Bedziesz mial LT bez katalizatorów ?
Musisz przeprogramować komputer ( bo będziesz miał engine check zapaloną lampkę ) aby wyłączyć tylne sondy lambda, których nie będzie, i być może będziesz potrzebował przedłużki przewodów do przednich sond lambda, a jak nie będziesz miał trzeba będzie lutować dobrze dłuższe kabelki
A wracając do EGR. Wie ktoś jak to dokładnie zamontować i czy nie będzie wywalało błędów?
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
W modelu 2005+ jedna sonda jest przed , a druga za katalizatorem. W Twoim widze że nie jest tak samo. Co do EGR nie mam pojęcia co się będzie działo.Delfinnn pisze:
Tak bedą LT bez katalziatorów (ale przecież teraz mam dwie sondy przed katalizatorami a potem tylko katalizatory i nie wywala żadnych błędów, czyli jak i nie będzie katalizatorów to co za różnica (dobrze myślę?)?
A wracając do EGR. Wie ktoś jak to dokładnie zamontować i czy nie będzie wywalało błędów?
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
W moim aucie sondy wyłączałem programatorem SCTpudel pisze:Z tego co ja się orientuję to sondy można wyłączyć programatorem.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
Z tego co wyczytałem spalanie powinno wzrosnąć o ok 2 litry po ich wyłączeniu...Delfinnn pisze:Aha to git bo na lato będę kupował jakiś SCT czy Predatora. A normalnie wtedy dawkuje paliwo? Bo w końcu skoro wyłączysz sondy to silnik nie będzie dostawał informacji o spalinach i będzie podawał inne dawki paliwa - czy może się mylę?
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
polecam poczytać:
http://www.moddedmustangs.com/forums/99 ... elete.html
http://www.3.8mustang.com/forum/showthread.php?t=153965
http://www.lethalperformance.com/99-04- ... it-p-19972
http://www.moddedmustangs.com/forums/99 ... elete.html
http://www.3.8mustang.com/forum/showthread.php?t=153965
http://www.lethalperformance.com/99-04- ... it-p-19972
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
Najprostszy DIYpudel pisze:Czy ma ktoś może jakiś filmik instruktażowy jak usunąć EGR lub jakiś poradnik krok po kroku ze zdjęciami chciałbym się zapoznać z tematem ciut dokładniej


The EGR valve, or exhaust gas recirculation valve, in your Mustang is essential to its being able to pass emissions tests, maintain good fuel mileage and smooth idling speeds. The valve passes exhaust gas back into the engine to cool gasses, prevent a buildup of nitrogen gas and burn up any remaining fuel. During the life of your car, you will have to replace the EGR valve on a Mustang several times as they are prone to becoming dirty and blocked. Fortunately, not only is the valve inexpensive, it is easy to replace.
Difficulty: Moderately Easy
Instructions
Things You'll Need:
* Crescent wrench
* 10 mm socket
* Socket wrench
1.
Step 1
Park your Mustang on a level surface and open the hood. Standing in front of the car, locate the EGR valve. It will be just behind and above the drive belts at the front of the engine. There will be several vacuum hoses attached to the valve and the valve itself has a silver in color disc like "hat" on it and a "L" shaped body.
2.
Step 2
Disconnect the vacuum hoses from the EGR valve. The hoses may have squeeze type hose clamps on the ends holding them in place, pinch the two tabs of the clamp together to open it and slide the hose off. Some hoses may be held in place by the force of the vacuum only, grasp the hose near where it connects to the EGR valve and pull the hose off.
3.
Step 3
Disconnect the exhaust vacuum line, which is a metal hose that is connected to the bottom left of the EGR valve. Use a wrench to unscrew the lock nut.
4.
Step 4
Remove the two bolts holding the valve onto the engine block using a 10 mm socket and socket wrench. To install the new valve, reverse these steps.
Tips & Warnings
*
Change your EGR valve about one month before you will have an emissions test done on your Mustang. This will help your car pass.
*
Don't work on a car that has been recently driven. Car engines heat up quickly and you can be seriously burned should you touch the engine block when trying to remove the EGR valve.
Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...