Uusuwanie EGR

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Uusuwanie EGR

Post autor: Delfinnn » 2010-04-26, 16:13

Witam. Niedługo dojdą mi nowe długie kolektory, które niestety nie są kompatybilne z moim systemem EGR (V6 01'). Wie ktoś dokładnie jak wywalić cały system EGR, idące do tego kable itp? Tzn kable i tak trzeba zostawić i gdzieś schować bo chyba będzie wywalać błąd? Czy nawet jak będą podłączone bez całego systemu EGR będzie błąd?

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-26, 16:35

Mozesz nakreslic co to EGR?


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-04-26, 16:37

Bedziesz mial LT bez katalizatorów ?
Musisz przeprogramować komputer ( bo będziesz miał engine check zapaloną lampkę ) aby wyłączyć tylne sondy lambda, których nie będzie, i być może będziesz potrzebował przedłużki przewodów do przednich sond lambda, a jak nie będziesz miał trzeba będzie lutować dobrze dłuższe kabelki


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

andronik
Członek Honorowy MKP
Posty: 398
Rejestracja: 2008-07-08, 10:29
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Black Metal
Kontakt:

Post autor: andronik » 2010-04-26, 17:06

pudel pisze:Mozesz nakreslic co to EGR?
To takie ekologiczne gówno, ktore część spalin wprowadza z powrotem do kolektora celem ich dopalenia. Rezultat jest taki że straszenie zasyfia to kanały dolotowe i lepiej się tego pozbyć.


Pozdrawiam,
Tomek

[color=red][size=150]Piszesz głupoty lub posty nic nie wnoszące do tematu ? ........... proszę ustaw czas ich wygaśnięcia[/size][/color]

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-26, 17:18

Dark Red pisze:Bedziesz mial LT bez katalizatorów ?
Musisz przeprogramować komputer ( bo będziesz miał engine check zapaloną lampkę ) aby wyłączyć tylne sondy lambda, których nie będzie, i być może będziesz potrzebował przedłużki przewodów do przednich sond lambda, a jak nie będziesz miał trzeba będzie lutować dobrze dłuższe kabelki
Tak bedą LT bez katalziatorów (ale przecież teraz mam dwie sondy przed katalizatorami a potem tylko katalizatory i nie wywala żadnych błędów, czyli jak i nie będzie katalizatorów to co za różnica (dobrze myślę?)?

A wracając do EGR. Wie ktoś jak to dokładnie zamontować i czy nie będzie wywalało błędów?



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-04-26, 17:44

Delfinnn pisze:
Tak bedą LT bez katalziatorów (ale przecież teraz mam dwie sondy przed katalizatorami a potem tylko katalizatory i nie wywala żadnych błędów, czyli jak i nie będzie katalizatorów to co za różnica (dobrze myślę?)?

A wracając do EGR. Wie ktoś jak to dokładnie zamontować i czy nie będzie wywalało błędów?
W modelu 2005+ jedna sonda jest przed , a druga za katalizatorem. W Twoim widze że nie jest tak samo. Co do EGR nie mam pojęcia co się będzie działo.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-26, 18:07

Z tego co ja się orientuję to sondy można wyłączyć programatorem.


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2010-04-26, 18:45

pudel pisze:Z tego co ja się orientuję to sondy można wyłączyć programatorem.
W moim aucie sondy wyłączałem programatorem SCT


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-26, 19:51

Aha to git bo na lato będę kupował jakiś SCT czy Predatora. A normalnie wtedy dawkuje paliwo? Bo w końcu skoro wyłączysz sondy to silnik nie będzie dostawał informacji o spalinach i będzie podawał inne dawki paliwa - czy może się mylę?



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-26, 19:52

Delfinnn pisze:Aha to git bo na lato będę kupował jakiś SCT czy Predatora. A normalnie wtedy dawkuje paliwo? Bo w końcu skoro wyłączysz sondy to silnik nie będzie dostawał informacji o spalinach i będzie podawał inne dawki paliwa - czy może się mylę?
Z tego co wyczytałem spalanie powinno wzrosnąć o ok 2 litry po ich wyłączeniu...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Delfinnn
Forumowicz
Posty: 161
Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
Model: BYŁ Mustang 01'
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Post autor: Delfinnn » 2010-04-29, 12:31

Skoro jest możliwość wyłączenia sond to czy mógłby ktoś rzucić okiem czy są w SCT jakieś opcje odnośnie EGR? Z góry dziękuję.



Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-04-29, 22:20



GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-05-16, 17:29

Czy ma ktoś może jakiś filmik instruktażowy jak usunąć EGR lub jakiś poradnik krok po kroku ze zdjęciami chciałbym się zapoznać z tematem ciut dokładniej :D


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Post autor: LIZZARD » 2010-05-16, 18:51

pudel pisze:Czy ma ktoś może jakiś filmik instruktażowy jak usunąć EGR lub jakiś poradnik krok po kroku ze zdjęciami chciałbym się zapoznać z tematem ciut dokładniej :D
Najprostszy DIY :D a foto możesz sam zrobić jak robić będziesz ;)

The EGR valve, or exhaust gas recirculation valve, in your Mustang is essential to its being able to pass emissions tests, maintain good fuel mileage and smooth idling speeds. The valve passes exhaust gas back into the engine to cool gasses, prevent a buildup of nitrogen gas and burn up any remaining fuel. During the life of your car, you will have to replace the EGR valve on a Mustang several times as they are prone to becoming dirty and blocked. Fortunately, not only is the valve inexpensive, it is easy to replace.
Difficulty: Moderately Easy
Instructions
Things You'll Need:

* Crescent wrench
* 10 mm socket
* Socket wrench

1.
Step 1

Park your Mustang on a level surface and open the hood. Standing in front of the car, locate the EGR valve. It will be just behind and above the drive belts at the front of the engine. There will be several vacuum hoses attached to the valve and the valve itself has a silver in color disc like "hat" on it and a "L" shaped body.
2.
Step 2

Disconnect the vacuum hoses from the EGR valve. The hoses may have squeeze type hose clamps on the ends holding them in place, pinch the two tabs of the clamp together to open it and slide the hose off. Some hoses may be held in place by the force of the vacuum only, grasp the hose near where it connects to the EGR valve and pull the hose off.
3.
Step 3

Disconnect the exhaust vacuum line, which is a metal hose that is connected to the bottom left of the EGR valve. Use a wrench to unscrew the lock nut.
4.
Step 4

Remove the two bolts holding the valve onto the engine block using a 10 mm socket and socket wrench. To install the new valve, reverse these steps.

Tips & Warnings

*
Change your EGR valve about one month before you will have an emissions test done on your Mustang. This will help your car pass.
*
Don't work on a car that has been recently driven. Car engines heat up quickly and you can be seriously burned should you touch the engine block when trying to remove the EGR valve.


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Post autor: pudel » 2010-05-16, 18:59

THX :rotfl:


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”