Wydech

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wydech

Post autor: caniggia » 2012-08-06, 10:48

tom.tom pisze: Raczej skłaniam się ku X ze względu na moment na dole...
chyba coś źle doczytałeś.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-06, 12:13

caniggia pisze:
tom.tom pisze: Raczej skłaniam się ku X ze względu na moment na dole...
chyba coś źle doczytałeś.
W wielu miejscach w Stanach piszą, że H ładniej brzmi, ale X lepiej wpływa na moment i moc, bo wywołuje podciśnienie usprawniające opróżnienie przeciwległego cylindra - bardziej niż H...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wydech

Post autor: caniggia » 2012-08-06, 12:18

tom.tom pisze:ale X lepiej wpływa na moment i moc, bo wywołuje podciśnienie usprawniające opróżnienie przeciwległego cylindra - bardziej niż H...
Usprawnianie opróżniania wpływa na MOC.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-06, 13:02

a, no to ok, ale tak czy inaczej wychodzi, że X bardziej usprawnia niż H - zgadza się?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wydech

Post autor: caniggia » 2012-08-06, 13:06

tom.tom pisze:a, no to ok, ale tak czy inaczej wychodzi, że X bardziej usprawnia niż H - zgadza się?
h usprawnia dół, x górę, było już o tym.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-08, 21:50

Dzisiaj przyszła rura - nowy oryginał Walkera. Dzięki uprzejmości Kaszuba mam też na wzór oryginalne H od GT - postaram się pomierzyć dokładnie całe H i wrzucić tutaj jakby ktoś chciał kiedyś sobie dorobić.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-21, 12:15

Zgodnie z obietnicą zamieszczam rysunek H-PIPE-a wykonany przez mojego tatę - szacun! :padam:
GT 2006 - H-PIPE - small.jpg
Ostatnio zmieniony 2012-08-21, 13:47 przez Tom.Tom, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Wydech

Post autor: XerofaN » 2012-08-21, 12:43

eeee do gory nogami wkleiles :P
zamontowales juz jakis wydech?? nie masz ochoty wpasc do ulezy 2 wrzesnia zeby pochwalic sie nowym odglosem?



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-08-21, 13:44

Ze względu na rozmiary nie dało się w pionie, ale zakładam, ze obrócić każdy potrafi ;)

H jeszcze nie uspawane, więc na razie jeżdżę z jedną rurą "ślepą" ;) jak będzie gotowe, to dam znać

Tu jeszcze znalazłem mądre mądrości na temat pracy wydechu: LINK


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

matison
Młodszy Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 2011-02-18, 18:07
Model: 2012 GT conv
Silnik: V8 5.0
Kolor: niebieski
Kontakt:

Re: Wydech

Post autor: matison » 2012-08-22, 13:28

YoDa pisze:Więc załorzyłem tłumik od GT , no o to mi chodziło , jest mega róznica !! Nie jakiś straszny ryk tylko ładny wydobyty bas i słychać ładny bulkot na wolnych a na wyższych jest ładny GRRROOOO. Aż dałem się żonie przejechać bym mógł posłuchać z daleka hehe :D Jest SUPER!!
Wymiana bezproblemowa 15min , bez żadnych przeróbek pasuje idealnie.
POLECAM W 100% !!!

PS . teraz widze że żadne urządzenia (typowe) rejestrujące dzwięk nie są w stanie oddać to co ludzkie ucho słyszy i filmiki nagrane na Youtube są zupełnie inne , bez sensu jest się tym sugerować przy wyborze tłumika.

Obrazek
"przez Ciebie" kupiłem w sklepiku zakładowym tłumik od GT do mojego fi6, godzinka pod samochodem i jest ok :ok:

Dzięki za natchnienie ;)

nie było P&P przez jakiś dydek na rurze głównej. Taki, który wchodzi w rurkę tłumika.

Do stockowego mam/miałem :cwaniak: przyczepioną PUSZKĘ pomarańczową (ca. wielkości puszki z piciem) - CO TO MOŻE BYĆ ?
pusta w środku.


Pozdrawiam
Mateusz

"Oko jest oknem ciała ludzkiego, przez które człowiek rozpatruje swą drogę i zażywa piękności świata."
Leonardo da Vinci (1452-1519)
https://picasaweb.google.com/KlubA4ono/ ... 4220375922" onclick="window.open(this.href);return false;

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Wydech

Post autor: caniggia » 2012-08-22, 14:49

jezeli to jest to o czym mysle, to po to aby tlumik w rezonans nie wpadał.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Wydech

Post autor: AluStar » 2012-08-22, 16:08

caniggia pisze:jezeli to jest to o czym mysle, to po to aby tlumik w rezonans nie wpadał.
to dobrze myslisz .... - maja to tylko V6



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-09-07, 12:04

U mnie podwójny wydech już gotowy. Magik pięknie uspawał H - wszystko połączone elegancko bez spawania (łączenia między katami a H na redukcji a między H a rurami do tyłu na obejmach). Zdecydowaliśmy się zachować oryginalny odcinek za katami na którym są uchwyty do poduszek. (W razie jakby mi albo następnemu właścicielowi chciało się coś zmieniać, to bez problemu założy każdy aftermarketowy układ, bo tam się tnie przed uchwytami.

Jestem zadowolony - w środku nie ma drone, na wolnych obrotach ładnie cicho pracuje lekko gulgocząc, jak się da w palnik to fajne grrroooo jest.

Co to zmian w sposobie jazdy - mam wrażenie, że łagodniej automat wrzuca 2 przy max gazu - wcześniej po podniesieniu ciśnienia było szarpnięcie - teraz jest zdecydowanie płynniej - czy to możliwe, że zmiana wydechu mogła na to wpłynąć, czy to tylko moja autosugestia?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Wydech

Post autor: XerofaN » 2012-09-07, 13:36

AluStar pisze:
caniggia pisze:jezeli to jest to o czym mysle, to po to aby tlumik w rezonans nie wpadał.
to dobrze myslisz .... - maja to tylko V6
no wlasnie ostatnio w Ulezy zwrociliscie mi uwage ze mi strasznie tlumik lata, jeszce tego nie sprawdzilem ale jakos specjalnie sie nie przejmuje bo jak moj kon ostro startuje to wszystko w nim lata i brzeczy :P

tom.tom zalozyles wydech i nie wpadasz do poznania. nie ladnie



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech

Post autor: Tom.Tom » 2012-09-07, 18:19

No niestety kibluję jeszcze w pracy - telekonferencja ze Stanami...

A może ci lata bo masz poluzowane/pourywane poduszki?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”