Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-12, 21:52

No właśnie nie wiem jak wtedy jak mierzyłeś to wyszło że 5cm... ja mam teraz (z tego co pamiętam) 235/55/18 - to wychodzi, że one są o 3 cm wyższe od oryginałów dla V6 (215/65/16)?

Muszę jeszcze raz sprawdzić jakie ja mam te opony - na pewno są za duże, ale że aż o 5cm...?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2134
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: stang232 » 2012-06-12, 21:59

tom.tom pisze:No właśnie nie wiem jak wtedy jak mierzyłeś to wyszło że 5cm... ja mam teraz (z tego co pamiętam) 235/55/18 - to wychodzi, że one są o 3 cm wyższe od oryginałów dla V6 (215/65/16)?

Muszę jeszcze raz sprawdzić jakie ja mam te opony - na pewno są za duże, ale że aż o 5cm...?
215/65/16 - 686mm
235/55/18 - 715 mm

czyli 29mm masz za wysoka to
When speedometer reads 60mph (96.6km/h) actual speed will be 62.5mph (100.6km/h): 4.2% faster.


Obrazek

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-12, 23:38

Nie wiem jakie masz teraz, a jakie miałeś wcześniej, ale jak byłeś u mnie były 5 cm wyżej niż moje, widziałeś sam, bo razem patrzylismy na miarkę, a moje miały oryginalną wysokość pomimo ze 19.
Może zmieniłeś, jak tak, to 3 cm to też nie jest mało. Mierzenie na żywo daje lepszy rozmiar niż numerki z przelicznika.

Stawiam jednak, ze nadal masz te same kapcie, które btw miały ultra dobrą przyczepność, bardzo miękkie jak na letnie kapcie, wystarczyło zmienić asfalt na mniej przyczepny i mieliły do odcinki.
Skoro przy depnięciu na maxa przepustnica otwiera się na maxa, zapłon się nie tnie, skrzynia się nie ślizga (obroty nie rosną) a jest kłopot przy mieleniu z przekroczeniem 2,5k rpm, to nie ma innej przyczyny jak Twoje koła.

Dla przykładu mierzyliśmy Twojego z v6 w manualu, to na sprincie na prostej koło mnie robił manuala na 2 długości samochodu, na fabrycznych kapciach pewnie z 3 długości by się uzbierały.

Dla przykładu pomimo, ze moje zimówki mają średnicę taką samą jak letnie, tak zimówki upalam jak chcę, a letnich już nie... koła sporo cięższe.
Tak samo na letnich gorzej przyspiesza niż na zimowych - i to czuć przy 350 koniach, dziwne gdyby nie było czuć przy 220.
Oprócz średnicy, robi znacznie szerokość i waga kół.

Ja pamiętam wysokość kapcia stojącego na ziemi u Ciebie była 74cm, gdzie wg rozmiaru v6 np pony ma 225(235)/55/17 czyli ok 16,74" czyli ok 68,5cm,
moje miały ja pamiętam ok 69 cm stojące luźno.
Wg przelicznika Twój rozmiar to 28,18" więc trochę więcej niż 36mm. a jak pisałem, bo nie pamiętam było więcej niż 4cm, pod 5.

Dla 1 biegu różnica w rpm dla np 30mph to 4680 na stock a 4442 na Twoich wg rozmiaru z napisu. Jest różnica? Ponad 200 rpm różnicy.

Zmiana przełożeń dla Twoich obecnych opon na 3,73 spowoduje zmianę na 5000rpm, a na 4.10 na 5500.
Dla stockowego rozmiaru opony to byłoby 5200rpm i 5700 rpm.

Takie to są różnice. 200 RPM różnicy przy zmianie opon wydaje się dość sporo.

Jak zmienisz przełożenia na 3.73, to na tych kapciach będzie mielił jedno koło, ale ze szperą już niestety nie.

BTW, w załączniku skutki usilnego upalania gumy w v6 bez szpery. Na mechanizm różnicowy działają kosmiczne siły, ucięło bolec zabezpieczający pin, pin zaczął sie kręcić aż się zeszlifował i zatarł, trzeba było upalać, ale palnikiem... Napęd był tak wyrąbany, ze przy lekkim obciążeniu się klinował i działał jak ze szperą:)
Załączniki
IMAG0297.jpg
IMAG0296.jpg
IMAG0295.jpg
IMAG0294.jpg



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-17, 17:38

Zmierzyłem jeszcze raz - te 74cm to były do błotnika. Na oko jest koło 70cm - czyli pewno tak jak wychodzi z kalkulatora 71,5 jakby dokładnie pod kątem prostym sprawdzać do szczytu opony.

Nie żebym usilnie upalał, ale czasem jak ktoś poprosi... ;) Ostatnio właśnie jak miałem, ale się zdziwiłem, bo miałem z tyłu po prawej stronie osobę i w kufrze dwie walizy (pewno trochę ponad 100kg łącznie) i już ciężko było upalić... i trochę siara... :wstyd:

Co do szpery - czyli co, nie ma wątpliwości, że nawet jak zmienię opony na niższe i przełożenia na 3.73 to V6 w automacie nie da rady ukręcić dwóch kół? To nie wiem, czy chcę zmieniać... albo tylko przełożenia bez szpery - czyli nie cały most od GT... Jednak upalenie oponki od czasu do czasu jest efektowne :hyhy:
Opona18.jpg


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-17, 19:20

3.73 będzie łatwiej, ale ze szperą podziel moc na koło na 2 a będziesz wiedział.
Masz zimówki w oryg rozmiarze, to załóż i spróbuj. Będziesz wiedział, czy to zależy od koła/opony, może masz zapas pełnowymiarowy, to załóż na prawe koło.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 00:27

A jeszcze takie pytanie - jak to jest z tym napędem bez blokady - to nie powinno być tak, że kręci się to koło, które ma lżej? Czyli jak siedzi mi z tyły po jednej stronie pasażer, to powinno drugie ciągnąć? Ja mam wrażenie, że zawsze ciągnie prawe...?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-18, 00:58

Zrywa przyczepność to które ma lżej, jak zerwie, to drugie przestaje ciągnąć.

Główna moc jednak idzie na prawe, taka konstrukcja.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-18, 12:35

No raczej zawsze na prawe - tak empirycznie - muszę zamienić koła z tyłu, żeby wyrównać opony :hyhy: Myślę, że na tych za dużych pośmigam do końca sezonu i na przyszły zmienię na mniejsze.

Przy okazji zamieniania miejscami kół zważę jedno - ciekawy jestem ile ważą te fele, bo to też ma niewątpliwe znaczenie w kwestii obciążenia skrzyni.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: rzabsky » 2012-11-18, 15:03

A ja mam inne pytanie. Wszędzie gdzie czytam w tym temacie wszyscy piszą o wymianie przełożeń co wiąże się z kolejnymi przeróbkami.

Czy ktoś ma wiedzę czy mogę na zasadzie swap'u zainstalować szperę w V6? Bez wymiany przełożeń.

Generalnie wydaje się że taki LSD http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html" onclick="window.open(this.href);return false; powinien pasować, jednak nigdzie nie doszukałem się info czy pasuje. Czy żeby zainstalować ten dyfer trzeba również wymieniać przełożenia? W końcu wymiary samej obudowy dyfra są takie same.

Zależy mi tylko na blokadzie nie na zmianie przełozeń - lubię lecieć sobie 120km/h na 2000RPM :)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-18, 15:22

hej- temat znam na pamięć ;)

ten LSD nie będzie pasował, bo to jest 8,8" - czyli do mostu od GT. Ty potrzebujesz taki: http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html" onclick="window.open(this.href);return false;

IMHO nie ma sensu wkładać samego LSD bez zmiany przełożeń przy okazji... co chcesz osiągnąć? Na pewno będziesz miał lepsze przeniesienie napędu ale przy mocy i momencie V6, to nie wiem, czy poczujesz różnicę... Myślę, e może nawet zabraknąć momentu, żeby porządnie bokiem polecieć na suchym (bardziej doświadczonych proszę o korektę, jeżeli się mylę). Raczej nie starczy, żeby upalić dwa koła. Jeżeli wstawisz przełożenia 4.10 i LSD, to może być OK - to jest mod który ja planuje na wiosnę.

Przy zmianie przełożeń warto rozważyć wymianę wały na aluminiowy albo przynajmniej na pasujący od GT - bo standardowy V6 nie nadaje się do wyższych obrotów. Przy samym LSD nic nie musisz wymieniać (może olej przy okazji w moście ;) )

Napisz jaki efekt chcesz osiągnąć.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-11-18, 15:49

Przecież napisał o go mu chodzi, o blokadę mostu.

Możesz zamontować blokadę tylko do wersji 7.5 cala co TomTom podał.

Trzeba go zdystansować na taki luz jak zdjęty stary. Dużo łatwiejsza operacja niż przełożenia i mniejsze ryzyko że coś będzie wyło.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-18, 15:52

no tak, ale do czego mu to - co chce poczuć? Co poczuje po samym założeniu blokady? ...bo chyba o to chodzi, żeby coś poczuć...? :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-11-18, 16:27

tom.tom pisze:no tak, ale do czego mu to - co chce poczuć? Co poczuje po samym założeniu blokady? ...bo chyba o to chodzi, żeby coś poczuć...? :hyhy:
Poślizgi o jakich marzysz:) Przyczepność ma mokrym, lepszą kontrolę itp.



XerofaN
Forumowicz
Posty: 594
Rejestracja: 2011-06-16, 15:56
Model: Pony
Silnik: V6 4.0
Kolor: Tungsten Gray

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: XerofaN » 2012-11-18, 17:39

tom tom jak zalozysz te 4.10 to z chcecia sprawdze sie z toba na cwiartke czy cos :D jakas ulez czy kielce :)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-11-18, 19:41

No, mnie kusi jeszcze to turbo... myślę, że 4.10 + LSD + turbo zrobi każdego seryjnego GT :hyhy:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”