Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-04-05, 12:46

wymiana flanszy od cobry nie jest prosta, trzeba to dobrze zrobić.
wymiana przełożeń nie jest prosta, trzeba to dobrze zrobić i trzeba kupić najlepiej oryginalne przełożenia, nie FRPP,
do manuala nie zakładałbym 4.10, 3.73 wydaje się optimum, nie wiem jak w automacie będzie się sprawować 4.10, trzeba poczytać w US.

wg mnie najlepsza opcja to kupić cały most 3.73, nie wiem czy w PL trafisz i oczywiście takie są, również takeoff, wał z GT, ten już możesz kupić tanio w PL. Na 99% z automata GT pasuje do automata v6, nie wiem jakie są różnice pomiędzy manualami v6 i gt i czy manual pasuje do automata.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-04-05, 13:26

mam serwis (ASJ Auto koło Elbląga), który wymieniał przełożenia Dark Red-owi, więc na moim raczej nie będą się już uczyli... Wymianę przełożeń i założenie szpery wycenili na 1000zł. Wymianę całego mostu na 650zł! W Polsce ciężko z mostem 8,8" i 3,73 - szukam od pól roku... Most 8,8" take off z założoną już flanszą kosztuje w US od 850 do 950 USD - łącznie ze sprowadzeniem do Polski to spora kasa... Na zachodnich forach piszą, że do automatu 4.10 jak najbardziej.

Jestem w kontakcie z jednym kolesiem, który sprowadza części i ponoć jedzie most 8.8" z 3.73 ale jeszcze nie ma... mam dzwonić znowu po świętach.

caniggia - ja nigdzie nie znalazłem oryginalnych 4.10 do mostu 7.5, natomiast wszyscy chwalą FRPP, że cichy i że wszystko jest ok... Które to są te oryginalne - Motorcrafta?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-04-05, 13:36

4.10 nie szukałem oryginałów, 3.73 tak. dla FRPP robi podobno Motive i np 3.73 wcale nie są ciche.
No ale jak już poczytałeś o 4.10 to już wiesz.



Maślana
Forumowicz
Posty: 110
Rejestracja: 2011-03-07, 22:25
Model: SN95 FT470
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarno-pomarańczowy

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Maślana » 2012-04-30, 08:08

...jak tam Tom.Tom Twoje modyfikacje idą co w końcu wymieniasz bo czekam na rezultaty?
Pozdro.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-02, 22:38

Maślana - ja jeszcze się ostatecznie nie zdecydowałem czy 4.10, czy 3.73 - trochę boję się co będzie z mocą (na kołach) przy wyższych prędkościach - np. wyprzedzanie na trasie. Poza tym czekam aż dolar trochę pospada. Myślę, że od razu też kupię wał aluminiowy, żeby nie było problemów przy wyższych prędkościach.


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-05-02, 22:48

Ja bym sugerował 3.73 bo te można kupić oryginalne ford z rangera sprzedawane jako ford racing teraz, mniejsze prawdopodobieństwo ze będą wyć i lepiej się je ustawia



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-08, 22:26

ponieważ okazało się, że nasz zwycięzca z Kielc - Łukasz - wspólnie z wujem handlują częściami do Mustanga i są godni zaufania i polecenia, wróciłem do rozważania możliwości kupna mostu i wału od GT...


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-05-08, 23:08

Na forum w us masz trochę moich odpowiedzi odnośnie tego rozważania
http://www.allfordmustangs.com/forums/2 ... urope.html" onclick="window.open(this.href);return false;



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-05-09, 07:31

Na Twoim miejscu najpierw zmieniłbym opony na takie jak potrzeba a być może okaże się ze nie chcesz zmieniać przełożeń. Te masz prawie 5cm wyższe!
To prawie jakbyś miał teraz przełożenia z 2.0.
Ostatnio zmieniony 2012-05-09, 13:29 przez caniggia, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-05-09, 11:41

Wiem, wiem Paweł, teraz inaczej na to patrzę - nie sądziłem, że to ma aż takie znaczenie... Wiem, że mi mówiłeś, ale ja jestem taki, że muszę zrozumieć i sam się przekonać i wtedy to jest moja przemyślana decyzja. Niewątpliwie jednak, twoje wszystkie uwagi i porady są dla mnie niezwykle cenne, za wszystkie jestem wdzięczny i proszę o więcej ;)


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-12, 13:30

Alo, czy jest ktoś w klubie, kto ma GT w automacie i może mi pomierzyć dokładnie długości kosza mostu i wału. Najlepiej jakoś tak jeszcze względem jakichś stałych punktów montażowych na podwoziu - np. od punktu do końca skrzyni (z flanszą), potem długość samego wału (bez flansz), potem np. od flanszy mostu do środka tylnej osi i na wszelki wypadek też od flanszy mostu do jakiegoś stałego punktu z tyłu...?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-12, 13:36

W piątek ma być u mnie Adasław, jak nie zapomnę i będzie czas, to porównamy jak się ma GT manual do v6 auto.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-12, 16:18

Walczysz, to trafne określenie:)



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: Tom.Tom » 2012-06-12, 17:27

caniggia pisze:Walczysz, to trafne określenie:)
W zasadzie to "wyczekuję" ;) Nie mam potwierdzenia na 100% że wał od GT będzie pasował po wrzuceniu mostu z GT. Z drugiej strony wstrzymałem się z zakupem samych przełożeń w Stanach (i w ogóle całej reszty, którą planowałem) też ze względu na niekorzystny kurs (chociaż to niewielka różnica przy 1,5k USD). I tak czekam... może potwierdzenia Pawła w sprawie długości wału mnie rozrusza.

Martwi mnie też co będzie jak będzie szpera czyli obciążenie na dwa koła - czy się da moje ukochane spalenie gumki uczynić - czy przełożenie 3.73 i mniejsze opony to skompensują...? :niepewny:
...przy manualu jest łatwiej, bo można go wkręcić na obroty i puścić sprzęgło i pójdzie a mój automat musi dać rade pociągnąć od samego dołu :mur:


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Zmiana przełożeń - proszę o opinie i porady

Post autor: caniggia » 2012-06-12, 17:47

Na twoim miejscu załozylbym normalne koła najpierw, bo może się okaże ze nie chcesz przełożeń. Twoje koła są prawie 5 cm wyższe, to myślę tak samo jakbyś miał teraz przełożenia z 2.8, nie chce mi się tego liczyć.



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”