
Hamownia
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
Re: Hamownia
Rozmawiam z nimi w sprawie MTP i bede nakrecal taki " Dyno Day " i nietylko ( taki przeglad wg upodobania i checi - abyśmy mogli sie spotkac i przy okazji sprawidzic .
Bedzie to pierwsze spotkanie po zimie . ( Madasek namow
RedHorneta 
Przypomnę wcześniej - jak sie pogoda juz zrobi to zarezerwujemy piatek / sobote dla nas .
Bedzie to pierwsze spotkanie po zimie . ( Madasek namow


Przypomnę wcześniej - jak sie pogoda juz zrobi to zarezerwujemy piatek / sobote dla nas .
- Magic
- Forumowicz
- Posty: 863
- Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
- Model: RTR 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: BLACK
- Lokalizacja:: Oleśnica
- Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
- Kontakt:
Re: Hamownia
ja jak zdążę ze wszystkim to też bym sprawdził
ewentualnie na strojenie, po pytaj ile by wzięli


Wykresy Mocy Pomiary Hamownia
Prosze o zamieszczanie tu swoich wykresow , wynikow.
Bedziemy latwo i w jednym miejscu mogli pokazac co osiagnelismy.
Do wykresu prosze dolaczac:
- Rodzaj hamowni np : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu
- Modyfikacje majace wplyw na Moc i Pomiar
- Uwagi: ....
Moze ze zalozylem ten watek to zaczne :
- Rodzaj hamowni : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu: Shelby GT500 2008
- Modyfikacje: Kompresor KB 2,8 stage 3 - 15 PSI
- Uwagi: Wydajniejszy ukl Chlodzenia.

Rybek.
- Rodzaj hamowni : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu: Mustang GT 4,6 2010 - 8,5PSI
- Modyfikacje: Kompresor KB 2,6 stage 2
- Uwagi: Wydajniejszy ukl Chlodzenia.
fabryka:

Po modyfikacji.

Bedziemy latwo i w jednym miejscu mogli pokazac co osiagnelismy.
Do wykresu prosze dolaczac:
- Rodzaj hamowni np : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu
- Modyfikacje majace wplyw na Moc i Pomiar
- Uwagi: ....
Moze ze zalozylem ten watek to zaczne :
- Rodzaj hamowni : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu: Shelby GT500 2008
- Modyfikacje: Kompresor KB 2,8 stage 3 - 15 PSI
- Uwagi: Wydajniejszy ukl Chlodzenia.

Rybek.
- Rodzaj hamowni : Maha LPS 3000
- Rok i model Samochodu: Mustang GT 4,6 2010 - 8,5PSI
- Modyfikacje: Kompresor KB 2,6 stage 2
- Uwagi: Wydajniejszy ukl Chlodzenia.
fabryka:

Po modyfikacji.

Re: Wykresy Mocy Pomiary Hamownia
Fajnie by było gdyby też było widać normę w której dany pomiar jest wykonywany. Bo wahania czasem mogą być duże (w zależności od zastosowanej normy).
Re: Wykresy Mocy Pomiary Hamownia
jest norma i to wlasnie ta najbardziej wiarygodnagover pisze:Fajnie by było gdyby też było widać normę w której dany pomiar jest wykonywany. Bo wahania czasem mogą być duże (w zależności od zastosowanej normy).
DIN 70020
Ale przenieście tu proszę swoje wykresy - sa porozrzucane po calym forum !!

- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Re: Wykresy Mocy Pomiary Hamownia
Pomiar mojego rumaka DIN 70020 modyfikacje wymienione w poniżej...
1)Hooker Aerochamber muffers
2)Boost Brothers LT
3)FRPP Hot Rod cams
4)UPR CAI

1)Hooker Aerochamber muffers
2)Boost Brothers LT
3)FRPP Hot Rod cams
4)UPR CAI

1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
Wrzucę również tutaj wynik z mojego konika.
2 wykresy dla porównania, jeden z hamowni inercyjnej vtech, druga z dynometu.
Obie na identycznym setupie, wydech mojej produkcji, stąd może stock wyszedł z 5 koni wiecej, a może tak ma...
Program na 95 oktanów mojej produkcji.
Napiszę trochę teorii zdobytej z własnego doświadczenia, bo dużo w tym wątku jest kilka pytań bez odpowiedzi.
1. Pokazywanie wykresów mocy obojętnie z jakiej hamowni nie ma żadnego sensu jeżeli chodzi o moc po modyfikacjach. Aby się dowiedzieć ile dała nam modyfikacja, trzeba zrobić pomiar przed modyfikacjami na dokładnie tej samej hamowni! W USA piszą, że rozrzut fabrycznych mustangów RWHP to od 230 do 270, więc ktoś kto fabrycznie miał 230 i zrobił mody na 40 hp a nie robił pomiaru przed, będzie rozczarowany i stwierdzi, że nic mu nie przybyło. Tu mogę potwierdzić odczyty moją dupohamownią, jak szukałem GT, jeździłem 3 szt oprócz mojego i były zdecydowanie słabsze.
Oczywiście pomiar dla samego pomiaru aby wiedzieć ile mamy też musi być dobrze przemyślany, patrz p. 2.
2. Załączony przykład (można patrzyć na stock, wszystkie parametry, włacznie z oponami były takie same) pokazuje różnicę pomiędzy dwoma hamowniami, z obu mam logi z pomiarów. Dopiero z nich widać skąd na inercji są słabsze wyniki. Na stockowym filtrze sterownik osiąga obciążenie na drodze ok 0.85 przy końcu obrotomierza, natomiast na inercji (ta miała rolki chyba 700kg) max obciążenie to ok 0.7!. Skąd to się bierze? Nasze auta są sterowane momentem obrotowym, auto stwierdza, ze osiągnęło dany moment, bo przecież na rokach szybciej się rozpędza niż na drodze i po prostu przymyka przepustnicę.
Stąd konieczna do pomiaru jest hamownia obciążeniowa, a tak naprawdę najlepiej odzwierciedla sprawę drogowa.
Podobne przykłady mam z v6, gdzieś są na forum, 214 koni przed modami na drogowej ale na programie jakimś prostym, 233 po modach finalnie, gdzie na inercyjnej to 199.
Tam gdzie mierzę auto na dynomecie (BTW, lada chwila zadziała moja hamownia do strojenia nie pomiarów:)) będą mieli hamownię Maha obciążeniową 4x4, więc będzie dokładne porównanie do Dynometu, właściciel już to podobno testował i różnice są rzędu 2-5 koni, w zależności od auta, na turbo doładowanych jeszcze większe,
to piszę dlatego, ze dynomet przetestowany na pokazywanie realnych cyferek a czasem trzeba stroić na stacjonarnej więc porównanie wyników się przyda.
3. Dlaczego w US std jest podawanie mocy na kołach? Ano dla tego, że to ta moc daje przyspieszenie, a nie moc na silniku. Takie sprawdzanie ma na celu pomiar całego napędu. U nas na szczęście podają też moc na kołach i straty, ale wyniki i tak są zupełnie inne niż w USA, więc nie ma co porównywać. Stąd patrz p. 1, interesuje nas pomiar przed i po modyfikacji.
4. Hamowanie automatu- z programu wynika, ze konwerter nie jest zapięty na 3 biegu, a na nim najczęściej się hamuje, bo można go włączyć na stałe, stąd wyniki na hamowni na automacie będą niższe niż na manualu i to może nawet o 20-40 koni. Dodatkowo skrzynie również posiadają ograniczenia momentu, co wpływa na wynik.
W USA do pomiaru automata wgrywa się program blokujący konwerter, ale tylko na pomiar, pisałem o tym w moim wątku o sct, tam również wrzuciłem cytat tunera w tej kwestii.
Prośba do Darkred, jakbyś mógł podesłać aktualnego linka do swoich pomiarów, bo po przeróbce forum nie działa.
Docelowo coś podobnego będę miał, więc dla porówniania (choć patrz p.1;))
2 wykresy dla porównania, jeden z hamowni inercyjnej vtech, druga z dynometu.
Obie na identycznym setupie, wydech mojej produkcji, stąd może stock wyszedł z 5 koni wiecej, a może tak ma...
Program na 95 oktanów mojej produkcji.
Napiszę trochę teorii zdobytej z własnego doświadczenia, bo dużo w tym wątku jest kilka pytań bez odpowiedzi.
1. Pokazywanie wykresów mocy obojętnie z jakiej hamowni nie ma żadnego sensu jeżeli chodzi o moc po modyfikacjach. Aby się dowiedzieć ile dała nam modyfikacja, trzeba zrobić pomiar przed modyfikacjami na dokładnie tej samej hamowni! W USA piszą, że rozrzut fabrycznych mustangów RWHP to od 230 do 270, więc ktoś kto fabrycznie miał 230 i zrobił mody na 40 hp a nie robił pomiaru przed, będzie rozczarowany i stwierdzi, że nic mu nie przybyło. Tu mogę potwierdzić odczyty moją dupohamownią, jak szukałem GT, jeździłem 3 szt oprócz mojego i były zdecydowanie słabsze.
Oczywiście pomiar dla samego pomiaru aby wiedzieć ile mamy też musi być dobrze przemyślany, patrz p. 2.
2. Załączony przykład (można patrzyć na stock, wszystkie parametry, włacznie z oponami były takie same) pokazuje różnicę pomiędzy dwoma hamowniami, z obu mam logi z pomiarów. Dopiero z nich widać skąd na inercji są słabsze wyniki. Na stockowym filtrze sterownik osiąga obciążenie na drodze ok 0.85 przy końcu obrotomierza, natomiast na inercji (ta miała rolki chyba 700kg) max obciążenie to ok 0.7!. Skąd to się bierze? Nasze auta są sterowane momentem obrotowym, auto stwierdza, ze osiągnęło dany moment, bo przecież na rokach szybciej się rozpędza niż na drodze i po prostu przymyka przepustnicę.
Stąd konieczna do pomiaru jest hamownia obciążeniowa, a tak naprawdę najlepiej odzwierciedla sprawę drogowa.
Podobne przykłady mam z v6, gdzieś są na forum, 214 koni przed modami na drogowej ale na programie jakimś prostym, 233 po modach finalnie, gdzie na inercyjnej to 199.
Tam gdzie mierzę auto na dynomecie (BTW, lada chwila zadziała moja hamownia do strojenia nie pomiarów:)) będą mieli hamownię Maha obciążeniową 4x4, więc będzie dokładne porównanie do Dynometu, właściciel już to podobno testował i różnice są rzędu 2-5 koni, w zależności od auta, na turbo doładowanych jeszcze większe,
to piszę dlatego, ze dynomet przetestowany na pokazywanie realnych cyferek a czasem trzeba stroić na stacjonarnej więc porównanie wyników się przyda.
3. Dlaczego w US std jest podawanie mocy na kołach? Ano dla tego, że to ta moc daje przyspieszenie, a nie moc na silniku. Takie sprawdzanie ma na celu pomiar całego napędu. U nas na szczęście podają też moc na kołach i straty, ale wyniki i tak są zupełnie inne niż w USA, więc nie ma co porównywać. Stąd patrz p. 1, interesuje nas pomiar przed i po modyfikacji.
4. Hamowanie automatu- z programu wynika, ze konwerter nie jest zapięty na 3 biegu, a na nim najczęściej się hamuje, bo można go włączyć na stałe, stąd wyniki na hamowni na automacie będą niższe niż na manualu i to może nawet o 20-40 koni. Dodatkowo skrzynie również posiadają ograniczenia momentu, co wpływa na wynik.
W USA do pomiaru automata wgrywa się program blokujący konwerter, ale tylko na pomiar, pisałem o tym w moim wątku o sct, tam również wrzuciłem cytat tunera w tej kwestii.
Prośba do Darkred, jakbyś mógł podesłać aktualnego linka do swoich pomiarów, bo po przeróbce forum nie działa.
Docelowo coś podobnego będę miał, więc dla porówniania (choć patrz p.1;))
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Re: Wykresy Mocy Pomiary Hamownia
Pomiar był robiony na hamowni inercyjnej w trybie 4 x 4, hamownia ta mierzy jak hamownia obciążeniowa do 1000 Nm i 600 KM, powyżej mogą być przekłamania, tak twierdzą w firmie V-tech.Dark Red pisze:Pomiar mojego rumaka DIN 70020 modyfikacje wymienione w poniżej...
1)Hooker Aerochamber muffers
2)Boost Brothers LT
3)FRPP Hot Rod cams
4)UPR CAI
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- swiadeka
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 676
- Rejestracja: 2009-04-14, 16:58
- Model: GT Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: bordowy i białe pasy
Re: Hamownia
Cześć,
Od miesiąca mam robionego mojego stanga gt 2006. Firma V-Tronic działające pod V-techem w Szczecinie. Części ściągałem na jesień i zimę.
Zakres modyfikacji:
1) turbina garrett T03/04 z orurowaniem
2) intercooler
3) stożek
4) wtryski siemens 60lb
5) pompa paliwa 330l/h i ciśnienie 6,5bara
6) sprzęgło spec stage 3.
7) mniejsze tłumiki końcowe
8) wydłubany katalizator
9) sześć wskaźników: auto meter - boost, g-force, AFR, auto gauge - ciśnienie paliwa, temperatura wydechu i temperatura oleju
10) koła bullitt 18", przód 255/45/18, tył 265/40/18 (już ściągam 275)
11) most LSD
12) przełożenie 3.55.
13) nakładki na jarzma hamulcowe brembo o ile wejdą na dystansach 15mm
14) atrapa na maskę od wersji 2010
15) koc na turbo i taśma termoizolacyjna
16) pod przyciskiem TCS po kilku sekundach wprogramowane wyłączenie ABS-u
17) poliurethany na szynę do zmiany biegów (mam czasami problem z wstecznym i trójką)
Mogłem coś pominąć
Duże tego zrobiło się po drodze.
Załączony wykres jest oczywiście przejściowy. Rozsadziło dwa węże paliwowe
Dzisiaj ma być dorobiony dobrze zbrojony i dalej hamowany.
Nm są obiecujące, ale nieregularne. Wcześniejszy program dał 518Nm i 327KM i był łagodny - na starej pompie.
Jak będę dysponować nowym wykresem, to załączę.
Wcześniej zrobiłem zawieszenie i hamulce. Teraz odrzut
Od miesiąca mam robionego mojego stanga gt 2006. Firma V-Tronic działające pod V-techem w Szczecinie. Części ściągałem na jesień i zimę.
Zakres modyfikacji:
1) turbina garrett T03/04 z orurowaniem
2) intercooler
3) stożek
4) wtryski siemens 60lb
5) pompa paliwa 330l/h i ciśnienie 6,5bara
6) sprzęgło spec stage 3.
7) mniejsze tłumiki końcowe
8) wydłubany katalizator
9) sześć wskaźników: auto meter - boost, g-force, AFR, auto gauge - ciśnienie paliwa, temperatura wydechu i temperatura oleju
10) koła bullitt 18", przód 255/45/18, tył 265/40/18 (już ściągam 275)
11) most LSD
12) przełożenie 3.55.
13) nakładki na jarzma hamulcowe brembo o ile wejdą na dystansach 15mm
14) atrapa na maskę od wersji 2010
15) koc na turbo i taśma termoizolacyjna
16) pod przyciskiem TCS po kilku sekundach wprogramowane wyłączenie ABS-u
17) poliurethany na szynę do zmiany biegów (mam czasami problem z wstecznym i trójką)
Mogłem coś pominąć

Załączony wykres jest oczywiście przejściowy. Rozsadziło dwa węże paliwowe

Nm są obiecujące, ale nieregularne. Wcześniejszy program dał 518Nm i 327KM i był łagodny - na starej pompie.
Jak będę dysponować nowym wykresem, to załączę.
Wcześniej zrobiłem zawieszenie i hamulce. Teraz odrzut

Arek
Re: Hamownia
NO kurka!! ja tez bym sobie swojego pokrecił... moze z 200km by pokazało tylko nie ma gdzie....
Do caniggia:
pkt. 2:
różnica w obciążeniu o którym piszesz (0,85 - warunki drogowe/0,7 - hamownia) bierze się z oporu powietrza. Opór powietrza, który musisz pokaonać na drodze zwiększa obciążenie silnika. stąd wartość 0,85. Natomiast jak hamujesz w pomieszczeniu zamkniętym to nie ma oporu powietrza od przodu (samochód si,ę nie porusza tylko kręci kołami).A jeśli nie ma oporu dodatkowego powietrza więc jest obciążenie mniejsze (tylko opór/waga rolek się liczy). Stąd te ~0,7...
Dlatego idealna hamownia to hamownia z tunelem areodynamicznym.
Poza tym szereg sensownych wiadomości z którymi się w większości zdagaam!
Ponaddto różnica w mocy zależy też od normy w której jest robiony pomiar. Różnice sięgają nawet 8-14% między normami Bo każda norma ma inne założenia w pomiarze i inaczej wylicza moc na silniku biorąc (mierząc) moc na kołach.
Do świadeka:
jeśli masz wtryski simensa to albo ktoś ci złośliwie podpowiedział albo nie wiedział że simensowe wstryski są wadliwie wykonane i szybko siadają. Jeśli są wyprodukowane przed 2004 (lub 2006 nie pamiętam już dobrze) rokiem. Więc uważaj na ich żywotność/pracę jeśli mają datę prod. 2004 lub wcześnioej. Nie piszę tego złośliwie tylko to jest znane nie od dziś i każdy rzeczowy mechanik z doświadczeniem Ci to powie.
A tak z ciekawości - jakie ćiśnienie masz na szynie wtryskiwaczy ustawione?
Do caniggia:
pkt. 2:
różnica w obciążeniu o którym piszesz (0,85 - warunki drogowe/0,7 - hamownia) bierze się z oporu powietrza. Opór powietrza, który musisz pokaonać na drodze zwiększa obciążenie silnika. stąd wartość 0,85. Natomiast jak hamujesz w pomieszczeniu zamkniętym to nie ma oporu powietrza od przodu (samochód si,ę nie porusza tylko kręci kołami).A jeśli nie ma oporu dodatkowego powietrza więc jest obciążenie mniejsze (tylko opór/waga rolek się liczy). Stąd te ~0,7...
Dlatego idealna hamownia to hamownia z tunelem areodynamicznym.
Poza tym szereg sensownych wiadomości z którymi się w większości zdagaam!
Ponaddto różnica w mocy zależy też od normy w której jest robiony pomiar. Różnice sięgają nawet 8-14% między normami Bo każda norma ma inne założenia w pomiarze i inaczej wylicza moc na silniku biorąc (mierząc) moc na kołach.
Do świadeka:
jeśli masz wtryski simensa to albo ktoś ci złośliwie podpowiedział albo nie wiedział że simensowe wstryski są wadliwie wykonane i szybko siadają. Jeśli są wyprodukowane przed 2004 (lub 2006 nie pamiętam już dobrze) rokiem. Więc uważaj na ich żywotność/pracę jeśli mają datę prod. 2004 lub wcześnioej. Nie piszę tego złośliwie tylko to jest znane nie od dziś i każdy rzeczowy mechanik z doświadczeniem Ci to powie.
A tak z ciekawości - jakie ćiśnienie masz na szynie wtryskiwaczy ustawione?
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Hamownia
To wiadomo z czego się bierze, z braku obciążenia:) W stangu obciążenie jest liczone w dużej mierze z MAF, oznacza to, ze nie dostaje tyle powietrza co na drodze albo na słabo obciążonej hamowni.gover pisze:
Do caniggia:
pkt. 2:
różnica w obciążeniu o którym piszesz (0,85 - warunki drogowe/0,7 - hamownia) bierze się z oporu powietrza. Opór powietrza, który musisz pokaonać na drodze zwiększa obciążenie silnika. stąd wartość 0,85. Natomiast jak hamujesz w pomieszczeniu zamkniętym to nie ma oporu powietrza od przodu (samochód si,ę nie porusza tylko kręci kołami).A jeśli nie ma oporu dodatkowego powietrza więc jest obciążenie mniejsze (tylko opór/waga rolek się liczy). Stąd te ~0,7...
Dlatego idealna hamownia to hamownia z tunelem areodynamicznym.
Poza tym szereg sensownych wiadomości z którymi się w większości zdagaam!
Swiadeka, na tą chwilę słabo to wygląda, mam nadzieję że silnik się nie zepsuje:) Trzymam kciuki, bo to chyba pierwsza tego typu modyfikacja w PL.
Odnośnie ciśnienia paliwa, czy jest taka potrzeba aby to leciało na 6.5 bara? No chyba, że wtryski za małe do doładowania które masz.