Trzeba by usunąć Twój hood scoop, a daje to niewiele bo nie jest to modyfikacja stosowana często w US, aczkolwiek wygląda to super, stożek i zmiana programu są to częste modyfikacje robione w US przez naszych kolegów. Jeśli masz CAI to warto mieć kolektory LT, wałki, oraz delete plates. Ja po wymianie wałków , kolektorów i filtra na stożek oraz zmianie softu uzyskałem 353 KM czyli o 50 KM więcej.tom.tom pisze:@Dark Red - fajne, tylko: 1) ciekawe czy "wejdzie" pod mój hood scoop, 2) ile to faktycznie daje?
@Rzabski - na pewno kolejne strojenie się przyda, ale ja i tak jak wstawię podwójny wydech i nowe przełożenia, to będę musiał przeprogramować
Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
pusc sobie lepiej powietrze z klimy na stozektom.tom pisze:Tak sobie kombinuję, czy nie dało by się doprowadzić dodatkową rurą gdzieś z dołu zderzaka zimne powietrze do stożka - czy gra może być warta świeczki?



a jaki masz program do stozka?
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
No ja zakładam, że jeżeli doprowadzę powietrze z zewnątrz (z grilla albo z maski) to będzie chłodniejsze niż w komorze silnika, nawet pomimo, że mam osłonkę do K&N. Mój tok rozumowania jest taki - jeżeli takim modem (jak z tego linku, co podałem kilka postów wcześniej) można własnoręcznie prostym sposobem dociągnąć chłodne powietrze z zewnątrz, to czemu nie. Pytanie tylko czy różnica będzie w ogóle odczuwalna i czy faktycznie nie zwiększy to ryzyka wciągnięcia wody...
...a program to tajemniczy custom by Caniggia
...a program to tajemniczy custom by Caniggia


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
-
- Forumowicz
- Posty: 648
- Rejestracja: 2009-04-19, 13:23
- Model: GT500 & FAST'67
- Silnik: inny V8
- Kolor: Aktualnie Qnia brak na stanie...
- Lokalizacja:: Poznań
- Stajnia: Stajnia Wielkopolska
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
tom.tom nie zrób przerostu formy nad treścią...często zmiany wpływają TYLKO na psychikę kierownika ...nie osiągi auta...takie dywagacje że dodało 13...25 HP ...
Podejdź trochę z dystansem do zmian w aucie...inczej możesz inwestować, zmieniać a auto...tak samo będzie jechać ups lub gorzej...
Po prostu powoli...z rozwagą...
inaczej kostki lodu wrzucisz do CAI

Podejdź trochę z dystansem do zmian w aucie...inczej możesz inwestować, zmieniać a auto...tak samo będzie jechać ups lub gorzej...
Po prostu powoli...z rozwagą...



alski
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
It's Never Too Late to Have a Happy Childhood
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
pomysł Korala z klima mnie zaciekawił 


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
tylko kompresor do klimy musi byc od kenne Bellatom.tom pisze:pomysł Korala z klima mnie zaciekawił


-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
Normalnie chłopak kombinuje w co drugim temacie, zmień na v8 bo więcej z v6 bez kompresora nie wydusisz, moze 10 koni jeszcze więcej. Mustang to nie Diesel i momentu od 1500 rpm nie będzie miał takiego samego, po modach ma od 2000 rpm, ale to nadal nie jest Diesel i w dodatku jest to automat.
Pisałeś, że robisz inne v6 z palcem w d i niewiele odstawałeś chyba od v8 jak pamiętam.
Jedyne co możesz zrobić, to zmienić dolot na porządny, a wywalić ten co masz, bo ten nic (niewiele) nie daje.
700$ na ram air któy coś raje przy 200km/h to bez sensu kompletnie.
Pisałeś, że robisz inne v6 z palcem w d i niewiele odstawałeś chyba od v8 jak pamiętam.
Jedyne co możesz zrobić, to zmienić dolot na porządny, a wywalić ten co masz, bo ten nic (niewiele) nie daje.
700$ na ram air któy coś raje przy 200km/h to bez sensu kompletnie.
- Tom.Tom
- Forumowicz
- Posty: 1309
- Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
- Model: X-CHARGED
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: bordo + czarny mat
- Lokalizacja:: Trójmiasto
- Stajnia: Stajnia Pomorze
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
no ok, to już zostawię to oziębianie powietrza
zmienię tylko przełożenia jeszcze bo spodziewam się, że to da odczuwalny efekt.


:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
Troche mialem okazje rozmawiac z Mechanikami od SLR-a - zwróćcie uwagę na zwężki włożone do dolotu zimnego powietrza !!
ten Mercedes dysponuje moca 600KM i 700NM

ten Mercedes dysponuje moca 600KM i 700NM
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2134
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
oj tam, oj tam w szoku był to może i mu wmówili że SLR.XerofaN pisze:ale to jest SLS
Alustar powiedz coś więcej o tych zwężkach co tam mówili, jak one działają?

-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
tak jak zwężka w klimatyzacji, rozprężone powietrze się chłodzi, kompresor na pewno jest przed tymi zwężkami.
Ostatnio zmieniony 2012-09-19, 21:30 przez caniggia, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
pytanie w takim razie co to ma wspólnego w takim razie z tematem... taka ciekawostka.
-
OnlineRAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2450
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
a ja obstawiam to co pisał canigia ,że wstawiając zwężkę robią coś na zasadzie dyszy sprężania i za tą zwężką powietrze się rozpręża i jest o wiele zimniejsze od tego które wlatuje ( na podobnej zasadzie działa klimatyzacja tylko tam jest inny gaz spręża go spręzarka )
i w silniku z turbo albo z kompresorem to takie zwężki nic nie dają bo on sobie weźmie tyle powietrza ile przerobi turbo , ja k będzei za dużo to turbo nie przepuści większej ilości
i w silniku z turbo albo z kompresorem to takie zwężki nic nie dają bo on sobie weźmie tyle powietrza ile przerobi turbo , ja k będzei za dużo to turbo nie przepuści większej ilości
Re: Jeszcze zimniejsze powietrze do CAI
Tylko wstawienie zwezki Bernuliego ( i tu moge pomylic wystepuje zjawisko Kawitacji ) , co przy zasysaniu nie jak sie ma do dolotu CAI. Zeczywiscei dla klimy owszem, ale to nie klima co widac !! Z nazewnictwem moglem sie pomylic bo terma mi troche wyleciala z glowy.