Piski dochodzące z silnika

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-18, 19:43

Witam!
Od pewnego czasu z silnika mojego Mustanga 3,8l V6 1998/automat,dochodzi coraz głośniejszy,niepokojacy odgłos. Przypomina on dźwiek piszczącego paska wielorowkowego. Po zdjęciu paska,odgłos jest nadal słyszalny,więc nie jest to osprzęt silnika. Pisk obecnie występuje również ,kiedy silnik jest zimny. Hałas nie jest ciągły i mam wrażenie ,że dochodzi z przodu silnika. Zamieszczam link do pliku z nagraniem. Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam !
Kasia
Mustang pisk z silnika]



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-18, 22:21

jeżeli bez paska też tak piszczy to coś się zaciera albo obciera jak z przodu to najprędzej coś trze o koło pasowe może przygięty jest wskażnik do ustawiania zapłonu bo on jest najbliżej koła
niewydaje mi się żeby ten pisk pochodził z wnętrza silnika



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: pavlito » 2012-02-18, 23:48

a czy alternator jest zasilany tym samym paskiem?



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-19, 09:40

Alternator zasilany jest również tym samym paskiem, więc on odpada. Pytanie do RAFAŁ: czy w tym silniku na pewno jest jest wskażnik do ustawiania zapłonu ,znajdujący się przy kole pasowym ? Tam oprócz czujnika połozenia wału nic innego nie ma.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-19, 10:05

faktycznie niema wskaźnika do ustawiania zapłonu zapłon jest regulowany przez komputrr za pośrednictwem czyjnika położenia wału
a czy on się nie poluzował i nieobciera bo z przodu niema co piskać piskało by łożysko na wale jakby niebyło oleju ale to silnik by już zatarło



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-19, 14:14

Niestety czujnik położenia wału siedzi stabilnie. Przy kole pasowym nie ma nic co mogłoby ,ocierając sie ,wydawac takie odgłosy. Dziwne jest to,że odgłosów tych nie ma w czasie jazdy. A może to coś związanego z rozrządem ?



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: pavlito » 2012-02-19, 14:27

a jak na postoju przełączasz biegi to jest jakaś różnica?



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-19, 14:31

Nie ma.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: pavlito » 2012-02-19, 15:18

tzn piszczy tak samo jak wybierasz D N R 1...?



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-19, 15:28

Tak, piszczy tak samo .



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-19, 16:38

A co myślicie o teorii, że źródłem piszczenia może być koło pasowe. W tym silniku stanowi ono amortyzator drgań (vibration damper-wg książki Haynes Repair Manual) przenoszonych z wału. Z tego wynika, że nie stanowi ono monolitu i składa się z kilku współpracujacych ze sobą części.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: pavlito » 2012-02-20, 00:36

Cóż, ten pisk przypomina zarżnięte łożysko, czy raczej panewkę. Tylko gdzie mogło paść smarowanie do tego stopnia...



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-20, 06:59

tak jak pisze pavlito coś się zaciera
a balanser to bardziej skrzeczy niż piszczy
tak bynajmnie było umnie zanim go wymieniłem



equidae
Młodszy Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 2009-04-23, 09:48
Model: Mustang Convertible 98'
Silnik: V6 3.7
Kolor: laser red

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: equidae » 2012-02-20, 13:16

No to chyba czeka mnie wizyta w serwisie. Czy może ktoś polecić godnego zaufania ,fachowca w Poznaniu ? W dziale polecane warsztaty niestety nic nie znalazłem.



Awatar użytkownika
Sunny
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 2011-12-24, 19:53
Model: 99' V6
Silnik: V6 3.8
Kolor: Czarny

Re: Piski dochodzące z silnika

Post autor: Sunny » 2012-02-20, 16:56

Kumpel serwisuje sie w masan auto, chłopaki mają wyobraźnie i to co robią trzyma się kupy, nie wiem jak z amerykańcami dają radę, ale warto podjechać i pogadać ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”