Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
czy sa to ciekawe lampy - o innych rzeczach nie bede dyskutowal ??
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
coś mi się zdaje, że ktoś wyciął coś ważnego odnośnie tyłu z 2011???
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Chodziło tam że trzeba dać opornika na tylnej lampie jak pamiętam, tylko właśnie się zastanawiam po co on to robił,
jak wczoraj zrobiłem przymiarkę do przeróbki i wg mnie nic takiego tam nie potrzeba, no chyba, że się chce wywalić oryginalne żarówki całkiem.
jak wczoraj zrobiłem przymiarkę do przeróbki i wg mnie nic takiego tam nie potrzeba, no chyba, że się chce wywalić oryginalne żarówki całkiem.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
chcesz przerobić światła aby czerwony stop nie mrugał i migało pomarańczowe zamiast jednego wstecznego ?
czy coś innego
czy coś innego
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
będą oryginalne postoje, oryginalny stop (na oryginalnych żarówkach), jeden wsteczny jako kierunek, drugi w jednej lampie jako przeciwmgielne.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
licząc od brzegu 1 i 2 zarówka ma 3 kable masa stop i postój 3 żarówka ma 4 kabel odpowiedzialny za działanie lampy jeżeli od 3 odetniesz orginalny stop migający to kierunek będzie migał szybciej jeżeli ten 4k. podepniesz do masy z jakim kolwiek opornikiem lub gdzie kolwiek to będzie migał normalnie ale zamkniecie i otwarcie drzwi powoduje sprawdzenie przez komp skuteczności świecenia i znowu będzie migał szybciej ta czwarta żarówka ma w sobie układ który w postaci cyfrowej wysyła do centrali sygnał i nieda się tego ominąć
ja schowałem te żarówki w środku a zrobiłem na dwóch może kal wejdą kiedyś do sprzedaż po rozsądnej cenie ( na allegro 450zl) to sobie dokupię i dołączę do tych dwóch skrajnych
stop zrobiłem po przekażniku a sygnał ze środka
tyklo jężeli chcesz sygnał ze środka to po prawej stronie w bagażniku za tapicerką jest centralka odpowiedzialna za tylne lampy i tam jest kabelek w czarnej kostce nr 18 żółty z szarym paskiem to jest 3 stop
ja schowałem te żarówki w środku a zrobiłem na dwóch może kal wejdą kiedyś do sprzedaż po rozsądnej cenie ( na allegro 450zl) to sobie dokupię i dołączę do tych dwóch skrajnych
stop zrobiłem po przekażniku a sygnał ze środka
tyklo jężeli chcesz sygnał ze środka to po prawej stronie w bagażniku za tapicerką jest centralka odpowiedzialna za tylne lampy i tam jest kabelek w czarnej kostce nr 18 żółty z szarym paskiem to jest 3 stop
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
- Model: mustang 2011
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: srebro
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Muarah podał kilka cennych wskazówek w innym poście:)
W swoim samochodzie sam przerabiam światła, robię to powoli i ostrożnie bo nie ma za bardzo kogo zapytać jak to zrobić i sam musze się przy tym uczyć ale chetnie podzielę się moimi spostrzeżeniami.
Generalna zasada przerabiania świateł jest taka jak w modelu do 2010r:
1) Z przodu wymiana kloszy obrysówek na białe - dąstępne na eBayu za rozsądne pieniądze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/10-11-FO" onclick="window.open(this.href);return false; ... ccessories
2) W jedno z dwóch świateł cofania w w tylnej lampie wstawia się żółte żarówki i robi z nich kierunki (najlepiej diodowe, żeby nie przeciążać układu)
3) Zasila się je z przednich kierunków podpinając się pod przewody z wtyczki przy SJB (jest przy nogach pasażera)
4) Zasilanie świateł stop (oryginalnych kierunków) odcina się, spina razem i podłącza do przewodu podciągniętego z zasilania centralnego światła stop (w klapie). Tu uwaga, teoretycznie żarówki diodowe pobierają mało prądu więc nie powinno być problemu, żeby wprost to podłączyć ale z pomiarów wyszło mi, że te 6 diodowych żarówek w sumie pobiera ok. 20W a oryginalny centralny stop też jest diodowy więc może mieć małą obciążalność. Zastanawiam sie czy tego podłączenia nie zrobić poprzez przekaźnik - trochę to dmuchanie na zimne.
Teoretycznie więc wygląda to standardowo ale przeróbka tylnych świateł w modelu 2011 wymaga kilku zmian w stosunku do tych w Stangach do roku 2010. Kierunki z tyłu fabrycznie są diodowe i działają sekwencyjnie a do tego komputer w dość sprytny sposób wykrywa czy lapmy są podłączone - jest dodatkowy przewód w jednej z żarówek diodowych. Najwięcej problemów sprawiło mi oszukanie komputera, żeby kierunki nie wariowały po odcięciu przewodów zasilania światła stop/kierunek tylnych lamp - żadne oporniki na przewodach zasilających nie działają. W końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.
Caniggia poddał z kolei genialny pomysł na zrobienie świateł przeciwmgielnych bez dodatkowych lamp - jest w innym wątku o przerabianiu świateł i spokojnie można go tutaj też zastosować.
Jeżeli ktoś z Warszawy ma problem z przerobieniem takich świateł może się do mnie odezwać, może coś doradzę.muarah
W swoim samochodzie sam przerabiam światła, robię to powoli i ostrożnie bo nie ma za bardzo kogo zapytać jak to zrobić i sam musze się przy tym uczyć ale chetnie podzielę się moimi spostrzeżeniami.
Generalna zasada przerabiania świateł jest taka jak w modelu do 2010r:
1) Z przodu wymiana kloszy obrysówek na białe - dąstępne na eBayu za rozsądne pieniądze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/10-11-FO" onclick="window.open(this.href);return false; ... ccessories
2) W jedno z dwóch świateł cofania w w tylnej lampie wstawia się żółte żarówki i robi z nich kierunki (najlepiej diodowe, żeby nie przeciążać układu)
3) Zasila się je z przednich kierunków podpinając się pod przewody z wtyczki przy SJB (jest przy nogach pasażera)
4) Zasilanie świateł stop (oryginalnych kierunków) odcina się, spina razem i podłącza do przewodu podciągniętego z zasilania centralnego światła stop (w klapie). Tu uwaga, teoretycznie żarówki diodowe pobierają mało prądu więc nie powinno być problemu, żeby wprost to podłączyć ale z pomiarów wyszło mi, że te 6 diodowych żarówek w sumie pobiera ok. 20W a oryginalny centralny stop też jest diodowy więc może mieć małą obciążalność. Zastanawiam sie czy tego podłączenia nie zrobić poprzez przekaźnik - trochę to dmuchanie na zimne.
Teoretycznie więc wygląda to standardowo ale przeróbka tylnych świateł w modelu 2011 wymaga kilku zmian w stosunku do tych w Stangach do roku 2010. Kierunki z tyłu fabrycznie są diodowe i działają sekwencyjnie a do tego komputer w dość sprytny sposób wykrywa czy lapmy są podłączone - jest dodatkowy przewód w jednej z żarówek diodowych. Najwięcej problemów sprawiło mi oszukanie komputera, żeby kierunki nie wariowały po odcięciu przewodów zasilania światła stop/kierunek tylnych lamp - żadne oporniki na przewodach zasilających nie działają. W końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.
Caniggia poddał z kolei genialny pomysł na zrobienie świateł przeciwmgielnych bez dodatkowych lamp - jest w innym wątku o przerabianiu świateł i spokojnie można go tutaj też zastosować.
Jeżeli ktoś z Warszawy ma problem z przerobieniem takich świateł może się do mnie odezwać, może coś doradzę.muarah
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Dokładnie o tego posta mi chodziło, myślałem że był w tym temacie.
Glównie chodziło mi o wyliczenie obciążenia dla 6 żarówek, bo właśnie środkowy stop też jest led, więc 20w to za dużo, będzie przez przekaźnik.
A patent z opornikiem na 4 kablu srodkowej żarówki przetestuję aby była jasność, ale pomysł mam całkiem inny na całość.
Wczoraj u olo33 zrobiłem pomiary.
Glównie chodziło mi o wyliczenie obciążenia dla 6 żarówek, bo właśnie środkowy stop też jest led, więc 20w to za dużo, będzie przez przekaźnik.
A patent z opornikiem na 4 kablu srodkowej żarówki przetestuję aby była jasność, ale pomysł mam całkiem inny na całość.
Wczoraj u olo33 zrobiłem pomiary.
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
ten opornik lub jakikolwiek inny nie działa , bo otwierając drzwi i zamykając z przyłączonym opornikiem znowu zaczyna mrugać szybciejW końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.
SJB owszem obsługuje przednie kierunki ale tylnie już inny moduj jak napisałem dwa posty wyżej
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
skany schematów tylnych świateł model 2011
jeżeli będą słabo czytelne to pisać zeskanuję lepszej jakości
jeżeli jakaś inna strona będzie potrzemba to też pisać
jeżeli będą słabo czytelne to pisać zeskanuję lepszej jakości
jeżeli jakaś inna strona będzie potrzemba to też pisać
- Załączniki
-
scan0001.pdf
- (94.43 KiB) Pobrany 1047 razy
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Można też samemu wydrukować http://iihs.net/fsm/?dir=710&viewfile=090" onclick="window.open(this.href);return false; - Turn Signal and Stop and Hazard Lamps.pdf
Pozdrawiam
Yoda

Yoda
- YoDa
- Forumowicz
- Posty: 964
- Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
- Model: V6 3,7 2012
- Silnik: V6 3.7
- Kolor: Performance White
- Kontakt:
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
nic nie płaciłem i otwiera się normalnie



Pozdrawiam
Yoda

Yoda
-
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 12
- Rejestracja: 2010-02-09, 22:28
- Model: Mustang 2006
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: black
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
Cześć wszystkim
Przez ostatnie 2 lata udawało mi się jeżdzić na nie przerobionych światłach ale 2 tygodnie temu panowie w niebieskich mundurach w końcu mnie dopadli.
Wygląda na to że w końcu będę musiał zabrać się za przerórbkę.
Czy zna ktoś jakiś warsztat w Łodzi lub okolicy który mógłby to fachowo zrobić? Jaki jest koszt takiej modyfikacji? Chodzi mi o sposób prezentowany przez Caniggia w pierwszym poście tego tematu.
Pozdrawiam
Artur
Przez ostatnie 2 lata udawało mi się jeżdzić na nie przerobionych światłach ale 2 tygodnie temu panowie w niebieskich mundurach w końcu mnie dopadli.
Wygląda na to że w końcu będę musiał zabrać się za przerórbkę.
Czy zna ktoś jakiś warsztat w Łodzi lub okolicy który mógłby to fachowo zrobić? Jaki jest koszt takiej modyfikacji? Chodzi mi o sposób prezentowany przez Caniggia w pierwszym poście tego tematu.
Pozdrawiam
Artur
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy
ooo, nawet nie patrzyłem że dodał gość nowy model.YoDa pisze:Można też samemu wydrukować http://iihs.net/fsm/?dir=710&viewfile=090" onclick="window.open(this.href);return false; - Turn Signal and Stop and Hazard Lamps.pdf