Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: AluStar » 2011-12-05, 17:36

czy sa to ciekawe lampy - o innych rzeczach nie bede dyskutowal ??
Załączniki
Ford Mustang GT-R 1024x768_b28.jpg



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-01, 21:21

coś mi się zdaje, że ktoś wyciął coś ważnego odnośnie tyłu z 2011???



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-02, 11:28

Chodziło tam że trzeba dać opornika na tylnej lampie jak pamiętam, tylko właśnie się zastanawiam po co on to robił,
jak wczoraj zrobiłem przymiarkę do przeróbki i wg mnie nic takiego tam nie potrzeba, no chyba, że się chce wywalić oryginalne żarówki całkiem.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-02, 13:15

chcesz przerobić światła aby czerwony stop nie mrugał i migało pomarańczowe zamiast jednego wstecznego ?
czy coś innego



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-02, 15:23

będą oryginalne postoje, oryginalny stop (na oryginalnych żarówkach), jeden wsteczny jako kierunek, drugi w jednej lampie jako przeciwmgielne.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-02, 15:45

licząc od brzegu 1 i 2 zarówka ma 3 kable masa stop i postój 3 żarówka ma 4 kabel odpowiedzialny za działanie lampy jeżeli od 3 odetniesz orginalny stop migający to kierunek będzie migał szybciej jeżeli ten 4k. podepniesz do masy z jakim kolwiek opornikiem lub gdzie kolwiek to będzie migał normalnie ale zamkniecie i otwarcie drzwi powoduje sprawdzenie przez komp skuteczności świecenia i znowu będzie migał szybciej ta czwarta żarówka ma w sobie układ który w postaci cyfrowej wysyła do centrali sygnał i nieda się tego ominąć
ja schowałem te żarówki w środku a zrobiłem na dwóch może kal wejdą kiedyś do sprzedaż po rozsądnej cenie ( na allegro 450zl) to sobie dokupię i dołączę do tych dwóch skrajnych
stop zrobiłem po przekażniku a sygnał ze środka
tyklo jężeli chcesz sygnał ze środka to po prawej stronie w bagażniku za tapicerką jest centralka odpowiedzialna za tylne lampy i tam jest kabelek w czarnej kostce nr 18 żółty z szarym paskiem to jest 3 stop



olo33
Młodszy Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 2011-07-30, 10:40
Model: mustang 2011
Silnik: V6 3.7
Kolor: srebro

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: olo33 » 2012-02-02, 17:37

Muarah podał kilka cennych wskazówek w innym poście:)
W swoim samochodzie sam przerabiam światła, robię to powoli i ostrożnie bo nie ma za bardzo kogo zapytać jak to zrobić i sam musze się przy tym uczyć ale chetnie podzielę się moimi spostrzeżeniami.

Generalna zasada przerabiania świateł jest taka jak w modelu do 2010r:
1) Z przodu wymiana kloszy obrysówek na białe - dąstępne na eBayu za rozsądne pieniądze:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/10-11-FO" onclick="window.open(this.href);return false; ... ccessories
2) W jedno z dwóch świateł cofania w w tylnej lampie wstawia się żółte żarówki i robi z nich kierunki (najlepiej diodowe, żeby nie przeciążać układu)
3) Zasila się je z przednich kierunków podpinając się pod przewody z wtyczki przy SJB (jest przy nogach pasażera)
4) Zasilanie świateł stop (oryginalnych kierunków) odcina się, spina razem i podłącza do przewodu podciągniętego z zasilania centralnego światła stop (w klapie). Tu uwaga, teoretycznie żarówki diodowe pobierają mało prądu więc nie powinno być problemu, żeby wprost to podłączyć ale z pomiarów wyszło mi, że te 6 diodowych żarówek w sumie pobiera ok. 20W a oryginalny centralny stop też jest diodowy więc może mieć małą obciążalność. Zastanawiam sie czy tego podłączenia nie zrobić poprzez przekaźnik - trochę to dmuchanie na zimne.

Teoretycznie więc wygląda to standardowo ale przeróbka tylnych świateł w modelu 2011 wymaga kilku zmian w stosunku do tych w Stangach do roku 2010. Kierunki z tyłu fabrycznie są diodowe i działają sekwencyjnie a do tego komputer w dość sprytny sposób wykrywa czy lapmy są podłączone - jest dodatkowy przewód w jednej z żarówek diodowych. Najwięcej problemów sprawiło mi oszukanie komputera, żeby kierunki nie wariowały po odcięciu przewodów zasilania światła stop/kierunek tylnych lamp - żadne oporniki na przewodach zasilających nie działają. W końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.

Caniggia poddał z kolei genialny pomysł na zrobienie świateł przeciwmgielnych bez dodatkowych lamp - jest w innym wątku o przerabianiu świateł i spokojnie można go tutaj też zastosować.

Jeżeli ktoś z Warszawy ma problem z przerobieniem takich świateł może się do mnie odezwać, może coś doradzę.muarah



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-02, 18:29

Dokładnie o tego posta mi chodziło, myślałem że był w tym temacie.
Glównie chodziło mi o wyliczenie obciążenia dla 6 żarówek, bo właśnie środkowy stop też jest led, więc 20w to za dużo, będzie przez przekaźnik.

A patent z opornikiem na 4 kablu srodkowej żarówki przetestuję aby była jasność, ale pomysł mam całkiem inny na całość.
Wczoraj u olo33 zrobiłem pomiary.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-02, 18:31

W końcu doszedłem, że prawdopodobnie ten dodatkowy 4-ty przewód w wewnętrznej lampie słuzy do wykrywania czy żarówki diodowe działają. Żeby kierunki działały prawidłowo trzeba go zmostkować do masy poprzez opornik, u mnie zadziałał 330ohm, napięcie jest tam maks 4,9V więc przy tej rezystancji nie ma też problemu z ciepłem.
ten opornik lub jakikolwiek inny nie działa , bo otwierając drzwi i zamykając z przyłączonym opornikiem znowu zaczyna mrugać szybciej
SJB owszem obsługuje przednie kierunki ale tylnie już inny moduj jak napisałem dwa posty wyżej



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-02-06, 16:24

skany schematów tylnych świateł model 2011

jeżeli będą słabo czytelne to pisać zeskanuję lepszej jakości
jeżeli jakaś inna strona będzie potrzemba to też pisać
Załączniki
scan0001.pdf
(94.43 KiB) Pobrany 1047 razy



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-06, 17:54

musisz jednak w lepszej jakości...



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: YoDa » 2012-02-07, 10:40

Można też samemu wydrukować http://iihs.net/fsm/?dir=710&viewfile=090" onclick="window.open(this.href);return false; - Turn Signal and Stop and Hazard Lamps.pdf


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: YoDa » 2012-02-07, 12:32

nic nie płaciłem i otwiera się normalnie :D

Obrazek


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

333biker
Młodszy Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 2010-02-09, 22:28
Model: Mustang 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: black

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: 333biker » 2012-02-07, 13:12

Cześć wszystkim
Przez ostatnie 2 lata udawało mi się jeżdzić na nie przerobionych światłach ale 2 tygodnie temu panowie w niebieskich mundurach w końcu mnie dopadli.
Wygląda na to że w końcu będę musiał zabrać się za przerórbkę.
Czy zna ktoś jakiś warsztat w Łodzi lub okolicy który mógłby to fachowo zrobić? Jaki jest koszt takiej modyfikacji? Chodzi mi o sposób prezentowany przez Caniggia w pierwszym poście tego tematu.

Pozdrawiam
Artur



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Przerobka tylnych swiatel - kompletne schematy

Post autor: caniggia » 2012-02-08, 18:22

YoDa pisze:Można też samemu wydrukować http://iihs.net/fsm/?dir=710&viewfile=090" onclick="window.open(this.href);return false; - Turn Signal and Stop and Hazard Lamps.pdf
ooo, nawet nie patrzyłem że dodał gość nowy model.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Porady techniczne”