Wyjący most

skrzynia, wał, tylni most

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

jimmypl
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-02, 13:29
Silnik: V6 3.8
Kolor: czerwony

Wyjący most

Post autor: jimmypl » 2011-10-02, 13:41

Witam, mam pytanie posiadam '94 3.8 V6 w manualu i ostatnio zmieniałem płyny i oleje we wspomaganiu, skrzyni i tylnym moście.
Wydaje mi się albo raczej jestem pewien że zaczął mi wyć w czasie jazdy tylny most,szczególnie przy dodawaniu gazu. Na pewno nic się nie działo przed wymianą.
Wlałem Quaker State 80W-90 (High Performance Mineral) + jakieś okolo 80ml Militecu. Może ktoś wie co może być przyczyną i jak ewentualnie temu zaradzić.
z góry dzięki



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Wyjący most

Post autor: rick » 2011-10-02, 18:35

Czy wlales odpowiednią ilość? używa około 2 butelki



rock
Młodszy Forumowicz
Posty: 19
Rejestracja: 2010-10-18, 20:46
Model: inny

Re: Wyjący most

Post autor: rock » 2011-10-02, 19:06

Może to nie most tylko któreś z łożysk
Sprawdziłbym to najpierw



jimmypl
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-02, 13:29
Silnik: V6 3.8
Kolor: czerwony

Re: Wyjący most

Post autor: jimmypl » 2011-10-02, 20:09

rick pisze:Czy wlales odpowiednią ilość? używa około 2 butelki
Wiesz, wlałem 1,5 - 1,7 butelki, do momentu aż wyciekało przez otwór wlewowy.



jimmypl
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-02, 13:29
Silnik: V6 3.8
Kolor: czerwony

Re: Wyjący most

Post autor: jimmypl » 2011-10-02, 20:10

rock pisze:Może to nie most tylko któreś z łożysk
Sprawdziłbym to najpierw
Ale nagle siadło by któreś z łożysk?
No nie sądzę, raczej słychać do z mostu ale mogę się mylić.



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Wyjący most

Post autor: Magic » 2011-10-03, 09:33

W dla pewności podnieś zadek auta tak by koła były w powietrzu i zakręć jednym kołem by zobaczyć czy czasem szpery nie masz jak koła kręcą się w przeciwną stronę to masz serie jak w tą samą stronę to jest szpera i jest potrzebny inny olej.

Ps. Może być taka sytuacja że poprzednik by wyciszyć most zalał coś bardzo gęstego albo olej był bardzo stary teraz po zmianie świeżego mogło dojść do drobnych odgłosów, wiec będzie trzeba sprawdzić łożyska i wyregulować luz mechanizmu.


Obrazek

jimmypl
Młodszy Forumowicz
Posty: 14
Rejestracja: 2011-10-02, 13:29
Silnik: V6 3.8
Kolor: czerwony

Re: Wyjący most

Post autor: jimmypl » 2011-10-03, 15:08

dr.killer pisze:W dla pewności podnieś zadek auta tak by koła były w powietrzu i zakręć jednym kołem by zobaczyć czy czasem szpery nie masz jak koła kręcą się w przeciwną stronę to masz serie jak w tą samą stronę to jest szpera i jest potrzebny inny olej.

Ps. Może być taka sytuacja że poprzednik by wyciszyć most zalał coś bardzo gęstego albo olej był bardzo stary teraz po zmianie świeżego mogło dojść do drobnych odgłosów, wiec będzie trzeba sprawdzić łożyska i wyregulować luz mechanizmu.
Dzięki sprawdzę. A czy do takiej ew. regulacji potrzebne sa jakieś dane? Nie wiem typu wartość luzu mechanizmu, itp.?



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Re: Wyjący most

Post autor: Magic » 2011-10-03, 18:30

Wartość luzu mechanizmu ale z tym to w ostateczności bo to kłopotliwa sprawa


Obrazek

Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: Wyjący most

Post autor: Alexander25 » 2012-01-12, 15:16

Mam pytanie a nie chce robic nowego tematu bo to sie tyczy mostu.
Jaki olej zalac do GT 1994-1996 5.0 V8 do mostu.
Mozecie podac jakas dobra sprawdzona marke. Mustang ma 252tys mil przejechane i most jest suchy nie wyje ale jak juz wymienilem olej w skrzyni silniku to mysle ze warto tez wymienic olej w moscie.
Drugi kon to tez gt 5.0 1994-1996 ale w automacie przbieg 120tys mil czy do niego lac to samo co do tego w ktorym jest przebieg ponad dwa razy wiekszy?


302 HOooooo

rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Wyjący most

Post autor: rick » 2012-01-12, 15:28

Amsoil, Royal Purple albo Mobile 1.... all synthetics

i tez bo masz limited slip tylny most
http://www.foundadeal.com/ebay2/8-26oil/8-26oil008.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Wyjący most

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-01-12, 16:45

Royal Purple ma w sobie odrazu dodatel LS ale ja i tak do swojego go dodałe
możesz każdy olej wlać do v8 z LS najlepiej lać 75w/140 i jeżeli niema w sobie modyfikatora to również dodatek



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Wyjący most

Post autor: AluStar » 2012-01-12, 17:02

rick pisze:Amsoil, Royal Purple albo Mobile 1.... all synthetics

i tez bo masz limited slip tylny most
http://www.foundadeal.com/ebay2/8-26oil/8-26oil008.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Rick dodawac stosujac RoyalPurple 75W140 jeszcze +

Obrazek



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Wyjący most

Post autor: rick » 2012-01-12, 17:27

Royal Purple ma mieć, ale drugie nie.

można go wlac, a następnie przetestować samochód, jeśli jest hałas dodać modyfikator. To jest tanie, ale bardzo śmierdząca,

Kiedyś tylko dalem Mobil 1 syntetyczny w moim F150 i jeszcze byl hałas, dodałem modyfikator i było cicho



gover
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 2012-01-04, 21:18
Model: GT
Silnik: V8 4.6

Re: Wyjący most

Post autor: gover » 2012-01-12, 23:30

olej 80w/90 w mineralu to jest zwykły GL-4.
Wylej go bo jest gęsty. jak jest olej gęsty to stwarza dodatkowy opór i też od tego może brzęczeć. Każde zalanie oleju innego jak zaleca producent jest błędem z uwagi na to że inny olej z reguły powoduje większe tarcie w mechanizmach i efekt może być różny.
O ile dobrze pamiętam to tu idzie chyba 75W/140. A to jest syntetyk i to powinieneś zalać. A czy z dodatkiem to już zależy bo normy. Dla poszcególnych klas olei są takie same na całym świecie. Normy też zawierają odpowiednie dodatki jakie tam być powinny. A jeśli coś jest dodane extra to to powinno być na etykiecie lub w prospekcie u producenta. Więc jak pisał Alustar - jak lejesz zwykły to trzeba dodatek odzielnie a jak kupujesz fabryczny to nie musisz (ten który zaleca producent).
Poza tym 80W/140 to jest GL-5 / minerał/. Natomiast 75W/140 (albo 85W - nie pamiętam) to jest syntetyk zawsze. Oleje syntetyczne są rzadsze. Dlatego stosuje się je w autach bardziej wymagających /wyczynowe/sportowe../

Tyle ode mnie. :)
Nie krzyczeć proszę nam nie.



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Re: Wyjący most

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2012-01-12, 23:45

gover pisze:olej 80w/90 w mineralu to jest zwykły GL-4.
O ile dobrze pamiętam to tu idzie chyba 75W/140. A to jest syntetyk i to powinieneś zalać.
akurat w tym roczniku 94-96 w specyfikacji producenta jest zalecane 80w/90 ale z doświadczenia wiem że potrafi ten olej wywalić wygotować i jeszcze na forum ktoś opisywał i lepiej jest wlać żadszy 75w/140 + modyfilkator tarcia LSD jeżeli olej go nieposiada



ODPOWIEDZ

Wróć do „8 przeniesienie napędu”