Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: stang232 » 2011-12-30, 00:15

rzabsky pisze:Zagladalem pod auto i .... mam pytanie. Po jaką cholere wychodza z silnika dwie rury, dwa katalizatory, zeby potem się łączyć w jedno?
A jak by miały te spaliny wyjść skoro seryjnie Ford zakłada jeden tłumnik? Trzeba je połączyć. Gdyby do mustanga zakładali jakieś 4 cylidrowe rzędówki to byś miał wszystko pojedyncze. Tu wygląd na przykładzie sn95.
Obrazek
rzabsky pisze:Z moich ogledzin wynika, ze muszę w mijsce gdzie dwie rury lacza sie w jedna wstawic y-pipe i dokupic kawal rury na druga strone. I tutaj pytanie. Czy mozna ta rure gdzies kupic? Czy mozna to dorobic? Ile mogą te dwa elementy kosztować? Oczywiscie jeszcze jakies zawiesia sa potrzebne.
Po cholerę chcesz wstawiać Y-pipe skoro już takie coś masz?
Oczywiście że możesz kupić sobie kawałek rury, tylko że cały problem jest w tym by była odpowiednio wygięta aby odpowiednio omijała elementy pod spodem.
Nie za bardzo się opłaca dorabiać - lepiej kupić używane z V8. To samo z zawieszeniami.
rzabsky pisze:I pytanie zasadnicze . Czy przez to bedzie duzo glosniejszy? Nie zalezy mi na tym . Bardziej chodzi o wyglad zeby mial dwa tlumiki .
To że założysz zwykłe tłumniki od V8 zmieni nieco brzmienie, ale szału nie będzie - ,,szał" uzyskasz kupując kompletne zestawy np. Magnaflow, Flowmaster, Borla itp.
Które mają też większą średnicę, dzięki czemu spaliny łatwiej wychodzą ( a to daje niewielki przyrost mocy) Są z nierdzewki, czyli przeżyją pewnie auto.
Są wyposażone w ładne końcówki.


Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-30, 00:23

czyli co - jedyna opcja to władować koło 500 dolców np w takie coś ???


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2011-12-30, 00:39

Stang232 , mi chodzilo o oto, ze jak juzida dwie rury to mogli stockowo zrobic dwa wydechy.

Sorry za pomyłkę, mialem oczywiscie na mysli x pipe. A czy ten element mozna dorobić? Bo pewnie moze byc problem kupic tylko samego xpipa. A caly zestaw to juz sporo kasy.

Tom tom. Chyba wychodzi na to ze musimy kupic te same czesci, czyli x\h pipei jedna rure, bo druga jest juz w aucie.

W twoim przypadku potrzebne sa jeszcze tlumiki. A montaz powinien byc chyba prosty.



Awatar użytkownika
stang232
Forumowicz
Posty: 2133
Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
Model: stang'95
Silnik: V8 5.0
Kolor: czarny
Lokalizacja:: Bełchatów
Stajnia: Stajnia Łódzka

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: stang232 » 2011-12-30, 01:28

rzabsky pisze:Stang232 , mi chodzilo o oto, ze jak juzida dwie rury to mogli stockowo zrobic dwa wydechy.

Sorry za pomyłkę, mialem oczywiscie na mysli x pipe. A czy ten element mozna dorobić? Bo pewnie moze byc problem kupic tylko samego xpipa. A caly zestaw to juz sporo kasy.
No mogli, mogli ale to ameryka dwie rury dopiero dla V8 (a na v6 oszczędzają).
Jak czytałem to samemu ciężko uspawać x-pipe aby faktycznie dał więcej mocy niż H-pipe.
Problemu nie ma z kupnem np. http://www.americanmuscle.com/0509-mustang-xpipe.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu jest duży wybór.
łatwiej dorobić już H- pipe. I ja bym go montował przy konwersji na dual exhaust.


Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-30, 04:28

...pooglądałem se na YT - bardzo skrótowo/reklamowo, ale pokazuje co trzeba zrobić:

" onclick="window.open(this.href);return false;
i
" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2011-12-30, 12:09

stang232 pisze:
rzabsky pisze:Stang232 , mi chodzilo o oto, ze jak juzida dwie rury to mogli stockowo zrobic dwa wydechy.

Sorry za pomyłkę, mialem oczywiscie na mysli x pipe. A czy ten element mozna dorobić? Bo pewnie moze byc problem kupic tylko samego xpipa. A caly zestaw to juz sporo kasy.
No mogli, mogli ale to ameryka dwie rury dopiero dla V8 (a na v6 oszczędzają).
Jak czytałem to samemu ciężko uspawać x-pipe aby faktycznie dał więcej mocy niż H-pipe.
Problemu nie ma z kupnem np. http://www.americanmuscle.com/0509-mustang-xpipe.html" onclick="window.open(this.href);return false; tu jest duży wybór.
łatwiej dorobić już H- pipe. I ja bym go montował przy konwersji na dual exhaust.
Wiem, że w USA jest spory wybór, ale sprowadzaniae kawałka metalowej rury z końca świata jest hm.... :) Może jakiś lokalny tłumikarz da radę to dorobić na miejscu (mmoże H-pipe - skoro jest prostszy). Gorzej jak napisałeś z powyginaniem rury tak aby spasowała, bo z tego co patrzałem to musi tam parę rzeczy ominąć. To może prościej będzie kupić od kogoś. Może się nadarzy jakiś sprzedający to odkupie z V8



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: AluStar » 2011-12-30, 14:05

Ja tylko dodam - robilem kolanka u nas - czyli cos jak X Pipe i u nas bardzo ale to bardzo ciezko dostac Kwasiaka bez szwu i to o srednicy okolo 70 mm i cienkosciennej sciance . mamy taka maszyne co przeciagnela na taki wymiar ale powiem ze to nie to co orginal. Wiec zawsze sie da - ale polaczyc te wszystkie klocki w calosc i to z efektem to juz inna sprawa.


Dzwiek nam zmienia katy i srednica rury - Tlumiki tylko w 30% nam to zmieniaja . Dlatego piszecie ze u jednego jest tak a u drugiego inaczej. Katy sei dosc szybko przepalaja i zmieniaja dzwiek .

Bardzo wazna sptrawa w silnikach nie doladowanych jest dobranei srednicy ukladu wydechowego - zle powoduje pogorszenie mocy i osiagow.



Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-30, 15:25

a jak ma V8 zrobione oryginalnie - ma X-pipe?

Ja wymyśliłem sobie tak, że może kupię seryjne tłumiki od V8, na americanmuscle zamówię samo X-pipe a tam, gdzie będą mi to robili poproszę o dorobienie rury pomiędzy X a tłumikiem bliźniaczej do tej, którą mam seryjną od V6. Zadziała to tak?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Koral » 2011-12-30, 22:10

stang232 pisze:
tom.tom pisze:a jak ze zmianą wydechu w V6 - co będę jeszcze potrzebował - jakieś X-pipe/H-pipe/Y-pipe (gdzieś czytałem, że X do V6 większą moc ponoć daje niż inne..?), wieszaki, cudaki...? Jest może jakiś temat stary w którym opisana jest taka zamiana?
No właśnie tom.tom zadałeś dobre pytanie - mnie też nurtuje czy podwójny wydech w V6 połączyć na H, X czy prosto
najlepszy dzwiek uzyskacie gdy wogole nie polaczycie wydechow czy to w H czy X.. gdy pracuja oddzielnie przypomionaja najpiekniejszy dzwiek jakie maja klasyki z lat 60tych :) a Xpipe w V6 prawie nic nei da,oprocz tego ze dzwiek bedzie blizej ferrari niz wspomnainych klasykow.. bynajmniej ne da tyle kucy zeby rezygnowac ze wspanialego dzwieku chodzacych oddzielnie wydechow :)
tom.tom pisze:a jak ma V8 zrobione oryginalnie - ma X-pipe?
fabrycznie ma H-pipe, ja sie tego pozbylem z doladowanego GT wlasnei dla dzwieku i warto bylo ,dół troche oslabl ale przy V6 bedzie to nieodczuwalna roznica


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Tom.Tom
Forumowicz
Posty: 1309
Rejestracja: 2011-11-16, 20:58
Model: X-CHARGED
Silnik: V6 4.0
Kolor: bordo + czarny mat
Lokalizacja:: Trójmiasto
Stajnia: Stajnia Pomorze

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Tom.Tom » 2011-12-30, 22:27

ok, więc mam takie opcje:

1) Kupić Pypes Mustang-V6-Cat-Back-Dual-Exhaust i do tego dołożyć stockowe tłumiki GT
2) Poszukać dobrego serwisu wydechów i poprosić, żeby zrobili proste rury od katów bez żadnego łącznika i na końcu do tego też tłumiki GT

Która opcja lepsza, biorąc pod uwagę, że nie chcę drone, nie musi być głośno, przyda się kilka kuników więcej (teraz mam tłumik magnaflow ale drone mnie wkurza), miło jakby ładnie brzmiał (ale nie głośno!)

Więc która opcja?


Obrazek

:: PAN TOMASZ ZOSTAŁ BOHATEREM W SWOIM GARAŻU - SAM ZAMONTOWAŁ KOMPRESOR! :: viewtopic.php?f=13&t=5243&start=150#p137691

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2011-12-30, 22:50

jak dla mnie opcja 1 lepsza wszystko będzie pasować a instalacja nie będzie się przeciągać w nieskończoność bo coś znowu nie pasuje...


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2011-12-31, 00:44

Opcja 1 pewniie lepsza tylko tez pewnie droższa. Nie mniej jednak jak zdecydujesz sie na sprowadzanie to daj znac to moze sie dorzuce do paczki...



Konrado
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 2009-04-15, 18:46
Model: Silver Bullet, 2006
Silnik: V6 4.0
Kolor: silver

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: Konrado » 2012-01-02, 14:41

Ja mam gotowy zestaw od Ford Racing (przeróbka do V6 specjalnie)

Ma tłumiki od Bullita z bardzo ładnymi końcówkami, wszystkie rury i x pipe (więkdszej średnicy niż oryginalne rury). Dodatkowo jest zestaw do przerobienia tylnego zderzaka - wygląda lepiej niż przy zderzaku stockowym GT.

Samochód jest głośny na zewnątrz ale w środku jest zupełny komfort - czy to w korku czy na trasie. Dzwięk jest chyba najlepszy jaki można wyciągnąć z V6 przy zachowanu komfortu.

Zestaw zamontowałem sam w kilka godzin, potrzebny jest biaks aby odciąć oryginalny Y pipe.

Wszystkie dodatkowe zawiasy obejmy rury, śruby są w zestawie wraz ze szczegółową instrukcją.

Dlatrego mogę z czystym sumieniem zarekomendować zestaw forda. Nie ma ryzyka, a jest czadowy wygląd i dżwięk przy względnbej ciszy w kabinie.

Co do mocy to wydaje się że z 5km przybyło, ale to może być wrażenie bo dzwięk samochodu jest bardziej rasowy.


Silver Bullet Mods: 19" American Racing Chrome/Pirelli PZero, Front HID, Clear Signal Chrome/bicolor LEDs, Sequential Tail Lights, FR Front Grille Chromes, Ford Racing Brakes, Ford Racing X-pipe Dual exhaust, DiabloSport aggresive shift Pb98 custom tune

Awatar użytkownika
pudel
Forumowicz
Posty: 1406
Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
Model: 2002 V6,2007 V8
Silnik: V8 4.6
Kolor: Szary metalik & Torch red
Kontakt:

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: pudel » 2012-01-02, 15:30

Konrado pisze:Ja mam gotowy zestaw od Ford Racing (przeróbka do V6 specjalnie)

Ma tłumiki od Bullita z bardzo ładnymi końcówkami, wszystkie rury i x pipe (więkdszej średnicy niż oryginalne rury). Dodatkowo jest zestaw do przerobienia tylnego zderzaka - wygląda lepiej niż przy zderzaku stockowym GT.

Samochód jest głośny na zewnątrz ale w środku jest zupełny komfort - czy to w korku czy na trasie. Dzwięk jest chyba najlepszy jaki można wyciągnąć z V6 przy zachowanu komfortu.

Zestaw zamontowałem sam w kilka godzin, potrzebny jest biaks aby odciąć oryginalny Y pipe.

Wszystkie dodatkowe zawiasy obejmy rury, śruby są w zestawie wraz ze szczegółową instrukcją.

Dlatrego mogę z czystym sumieniem zarekomendować zestaw forda. Nie ma ryzyka, a jest czadowy wygląd i dżwięk przy względnbej ciszy w kabinie.

Co do mocy to wydaje się że z 5km przybyło, ale to może być wrażenie bo dzwięk samochodu jest bardziej rasowy.
Ze tak zapytam jaki dokladnie masz samochod bo w 2006 nie wychodzily 3,8 litra V6


GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....

Awatar użytkownika
rzabsky
Forumowicz
Posty: 566
Rejestracja: 2011-12-13, 23:47
Silnik: V6 4.0
Kolor: Mineral Grey

Re: Wydech - Magnaflow vs. podwójny GT - drone itp.

Post autor: rzabsky » 2012-01-02, 20:25

Konrado pisze:Ja mam gotowy zestaw od Ford Racing (przeróbka do V6 specjalnie)

Ma tłumiki od Bullita z bardzo ładnymi końcówkami, wszystkie rury i x pipe (więkdszej średnicy niż oryginalne rury). Dodatkowo jest zestaw do przerobienia tylnego zderzaka - wygląda lepiej niż przy zderzaku stockowym GT.

Samochód jest głośny na zewnątrz ale w środku jest zupełny komfort - czy to w korku czy na trasie. Dzwięk jest chyba najlepszy jaki można wyciągnąć z V6 przy zachowanu komfortu.

Zestaw zamontowałem sam w kilka godzin, potrzebny jest biaks aby odciąć oryginalny Y pipe.

Wszystkie dodatkowe zawiasy obejmy rury, śruby są w zestawie wraz ze szczegółową instrukcją.

Dlatrego mogę z czystym sumieniem zarekomendować zestaw forda. Nie ma ryzyka, a jest czadowy wygląd i dżwięk przy względnbej ciszy w kabinie.

Co do mocy to wydaje się że z 5km przybyło, ale to może być wrażenie bo dzwięk samochodu jest bardziej rasowy.
Tzn masz do sprzedania czy polecasz ten zestaw?



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”