Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Moje boje, czyli poprawiamy fabrykę... - Gotowe Poradniki . Zanim zaczniesz nowy temat - PRZECZYTAJ TO

Moderatorzy: pluzz, alski, pluzz, alski

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: AluStar » 2009-07-22, 22:02

Zapinki na maske: MONTAZ
http://www.shelbyperformanceparts.com/

Montaż .

Na wstępie przy zamówieniu zwrócić uwagę na oferowane 2 rodzaje zapinek na maskę. Rożnica jest w miejscach mocowania .

1) Sa zapinki dedykowane do montażu w miejscu (środku ) łączenia chłodnicy ( można to zauważyć zdejmując osłonę plastikowa z nad grila. Wtedy zapinki umieszczone sa raczej na środku maski.

Obrazek

2) Sa zapinki mocowane w miejscu skrajnych odbojnikow.

Obrazek

Pomyłka wiązać się będzie z brakiem paru elementów potrzebnych do montażu. Jest to spore utrudnienie. Zwróćcie uwagę na różnice w elementach drobnych - niby to samo , ale jednak nie. !!

Ja mocowałem na skraju maski wiec opcja 2.

- Wykrecamy odbojnik i wkladamy nito nakretke w otwor po odbojniku. nastepnie sruba z dwoma nakretkami speczamy nito nakretke.



Obrazek


po odkreceniu juz niepotrzebnej sruby tak wyglada nitonakretka mocno zamocowana w pasie przednim samochodu. Wkrecamy na probe , ale na probe bolec dlugi .

Obrazek

WYKRECAMY GO i wkrecamy taki sam tylko krutki bolec smarujac go np pasta aby zostal odcisk na powoli opuszczanej masce. Dlatego krutki aby pokazal nam miejsce wiercenai przy zamknietej masce. Uwaga nie zrobic tego na Bolcu Dlugim . Maska schodzi po luku (kacie ) i wyjdzie nam domniemany otwor nei w tym miejscu co potrzeba. !!!
Teraz Silnik zabezpieczyc przed opilkami z wiercenai maski ( np koc )
Jak juz mamy ślad nawiercamy cieniutkim wiertlem otwor od spodu (silnika ) przez pmaske. Upewniamy sie czy jest wszystko ok i rozwiercamy wiertlem 13 mm juz na gotowo ( prawie )
jak juz mamy otwor sprawdzamy jak trafia w bolec. Napewno będzie potrzeba lekkich podszlifowan aby nie chaczylo bardzo. Ja uzylem mini frezika i Dremel - aby delikatnie dopracować ścianki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie przerażać sie jak trzeba będzie rozszlifowac otwór podłużnie. U mnie nie trzeba bylo - ale widzialem ze tak tez bywa. Kapturki na maske zamaskuja niedociagniecia czy szlifowanie.

Majac juz z dwoch stron otwory zawsze sprawdzamy jak bolce sie ukladaja do maski.

Teraz mocujemy krazki do maski . Sprawdzic i ukladac je tak na sucho aby nie chaczyly bardzo o bolce. Jak juz tak bedzie to mocujemy je tasma malarska.

Obrazek

Wiertlem 2mm nawiercamy po 4 otwory i przykrecamy wkrety z zestawu.
Zdejmijmy krazki i przedmuchajmy opilki pozostale z nawiercania wiertlem 2mm .

Zostaje nam wyczyscic klej z tasmy i ustawic wysokosc bolcy. Na koncu mocujemy linke do zatyczkek. Tutaj chce podziękować RedHornetowi za cenne uwagi podczas montazu, - nie codziennie sie wierci otwor w masce :D

Obrazek

A oto Efekt - Dla mnie Bomba !! ;)

Obrazek

--------------------------------------------------------------------------------




Obrazek




Obrazek


Starałem sie zrobić to z zegarmistrzowska precyzja - chyba się udało i może ten opis komuś ułatwi montaż.

Sklep Shelby i nie tylko



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2009-07-22, 22:43

czesc alu
w tym miejscu co wykręciłeś odbojniki o d spodu pozostaje puste miejsce czy niepowinienes założyc na te bolce okrągłych gumek żeby twożyły warstwę takiej sprężystości bo wydaje mi sie ze te dwa odboje w srodku maski niewystrczą.



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-22, 22:51

A rzeczywiscie na wkrecony bolec jest dana obraczka gumowa aby tworzyla opor dla maski ( zastepuje wykrecony odbojnik )



Awatar użytkownika
LIZZARD
Forumowicz
Posty: 183
Rejestracja: 2008-09-09, 00:30
Model: DODGE MAGNUM
Kolor: Torch Red

Re: Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: LIZZARD » 2009-07-22, 22:56

AluStar pisze: Jak juz mamy ślad nawiercamy cieniutkim wiertlem otwor od spodu (silnika ) przez pmaske. Upewniamy sie czy jest wszystko ok i rozwiercamy wiertlem 13 mm juz na gotowo ( prawie )
Wiertłami do AL czy innymi?


Jedyny alkohol jaki obecnie mogę spożywać to Piña colada...

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2009-07-22, 23:00

No ładniutko :ok: Pamiętajcie, że w GT w tym miejscu pojawia się mały problem - maska jest tam delikatnie wklęsła i okrągłe mocowania nie przylegają idealnie do powierzchni maski. Dlatego też zaleca się montaż bliżej środka zgodnie z instrukcją


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2009-07-22, 23:00

Wirtlem normalnym do metalu - ladnie sie prowadzilo - potem jak byl otwor juz rozwiercony na 13mm to wziolem frezik i pogrubilem w niektorych miejscach i wyrownalem waleczkiem z pap. sciernym i takim malym kamyczkiem polerskim.

[ Dodano: 2009-07-22, 23:02 ]
RedHornet pisze:No ładniutko :ok: Pamiętajcie, że w GT w tym miejscu pojawia się mały problem - maska jest tam delikatnie wklęsła i okrągłe mocowania nie przylegają idealnie do powierzchni maski. Dlatego też zaleca się montaż bliżej środka zgodnie z instrukcją
Dlatego do GT jest to opcja (1)
U mnie idealnei przylegala.



fejsoff
Młodszy Forumowicz
Posty: 13
Rejestracja: 2009-12-29, 20:34
Model: Mustang GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: niebieski metalik

Post autor: fejsoff » 2010-06-02, 19:57

cze
i zamierzasz jeździć z tymi drutami z przodu?
owszem, zabezpiecza to maskę przed pełnym otwarciem ale jej chyba nie stabilizuje - więc powyżej 150 km/h dalej nerwowo pływa, tak?

mnie się to nie podoba, raczej na festyn tuningu pasuje
poza tym podczas jazdy pewnie tłucze o maskę
pomijając kwestie wizualno - estetyczne daj znać jak się sprawdza w praktyce

wybrałbym raczej te

http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... Catch.html
http://www.aerocatch.com/category_subli ... ocatid=158

tylko muszę podjechać do nich spasować czy będzie równo przylegało do maski
no i czy tworzywo utrzyma falującą maskę, boje się, że nie
ale firma poważna i chłopcy w katowicach montują to do evo i imprez



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-06-02, 20:41

fejsoff pisze:cze
i zamierzasz jeździć z tymi drutami z przodu?
owszem, zabezpiecza to maskę przed pełnym otwarciem ale jej chyba nie stabilizuje - więc powyżej 150 km/h dalej nerwowo pływa, tak?

mnie się to nie podoba, raczej na festyn tuningu pasuje
poza tym podczas jazdy pewnie tłucze o maskę
pomijając kwestie wizualno - estetyczne daj znać jak się sprawdza w praktyce

wybrałbym raczej te

http://sklep.4turbo.pl/product-pol-8224 ... Catch.html
http://www.aerocatch.com/category_subli ... ocatid=158

tylko muszę podjechać do nich spasować czy będzie równo przylegało do maski
no i czy tworzywo utrzyma falującą maskę, boje się, że nie
ale firma poważna i chłopcy w katowicach montują to do evo i imprez
Chyba zartujesz - naoglądałeś sie jakis filmow z rajdow co ?? :D

Chcesz je zalozyc do Mustanga - to kup sobie lepiej Honde CIVIC pod te zapinki co pokazales .
Szykujesz Mustanga pod KJS-y ??



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2010-06-03, 12:34

fejsoff pisze:cze
i zamierzasz jeździć z tymi drutami z przodu?
owszem, zabezpiecza to maskę przed pełnym otwarciem ale jej chyba nie stabilizuje - więc powyżej 150 km/h dalej nerwowo pływa, tak?
Owszem stabilizuje po to sobie gumy ustawiasz zeby dociskały. Zero ruchu powyżej 250 :zawstydzony:
fejsoff pisze:mnie się to nie podoba, raczej na festyn tuningu pasuje
poza tym podczas jazdy pewnie tłucze o maskę
ale firma poważna i chłopcy w katowicach montują to do evo i imprez
:rotfl: :rotfl: Chopie toż to znak rozpoznawczy "shelby style" i klasyków amerykańskiej motoryzacji!! no ale widac ze sie zadajesz z japonskimi wydmuszkami to nie czujesz tego klimatu.

Te co pokazałeś to głupi pomysł nie jest ale napewno stylem pasuje bardziej do evo i imprez. Jesli nie wystające to takie jak mustangu Mach1 z 70.

"druty" sa w vinylowej oslonie i ostatnie co czujesz to jakies tłuczenie. Ja uwielbiam gdy przy 130-40 pokazują mi się "uszka" :D wiem wtedy że żyja!!



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-06-06, 00:59

mialem, mozliwosc przyjrzec sie temu rozwiazaniu...
...wiekszej "wiochy" do tej pory nie spotkalem, te zapinki zrobione sa z plastiku :) !!
szkoda na to kasy... plastik nierowno spasowany i watpie aby utrzymalo to na dluzsza mete maske w mustangu...

...jesli juz jakies niewidoczne zapinki montowac, to polecam te na stronie: wms racing
...montowalem je w moim Bulllittcie i sprawdzaja sie od prawie roku :)



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2010-06-07, 10:14

No i moje zapineczki już skończone w wersji prawie all black i maska ani drgnie i mogę go teraz pieścić po cycuszkach :rotfl:
I cieszę się że koledze z Zabrza się nie podobają niech sobie założy te do subaru w końcu takie ładne plastikowe i stylowe za 345zł to nie to co te paskudztwa ze stanów, transport drogi i by wyszły z 1500pln :hyhy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Re: Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: MAX » 2011-06-14, 22:50

Moje również trafiły na właściwe dla nich miejsce :D

Montaż odbył się według wytycznych AluStara z jedną podstawową różnica nie użyłem tzw. Nitonakrętki której nie ma w zestawie!
(dotyczy opcji nr 2 montaż w miejscu skrajnych odbojników)
Przypomnę tylko, że zastosowanie nitonakrętki pokierowane było brakiem możliwości umieszczenia zwykłej w zamkniętym profilu.
Nie chciałbym tu poprawiać AluStara lecz zdobycie nitonakrętki to droga przez mękę strata kasy i czasu.

Mój patent jest banalnie prosty polega na przeciągnięciu 2 nakrętek z zestawu poprzez zamknięty profil:

1. demontujemy plastikową osłonę chłodnicy
2. demontujemy 2 skrajne gumowe odbojniki Fotka 1
3. demontujemy dwa zaczepy chłodnicy Fotka 2
4. nawiercamy centralnie otwór w drugiej części profilu bezpośrednio pod zdemontowanym odbojniku (otwór ten będzie niezbędny do montażu trzpienia ) Fotka 3
5. wprowadzamy drut poprzez otwór po odbojniku i manewrujemy nim tak by znalazł się przy zamku maski fotka 4, 5
6. teraz pozostaje nam tylko zaczepić nakrętkę i przeciągnąć ją wewnątrz profilu i po sprawie. Fotka 6

Reszta według instrukcji AluStara
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
IMG_1113.jpg


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
arkanosaurus
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2010-09-13, 22:07
Model: 2008 Pony Package
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Clearcoat Metallic

Re: Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: arkanosaurus » 2011-11-13, 02:23

Czym zabezpieczaliście przed korozją otwory - po wierceniu w maskach?



Awatar użytkownika
celibad
Członek Honorowy MKP
Posty: 1232
Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
Model: GT 2015
Silnik: V8 5.0
Kolor: yellow triple
Kontakt:

Re: Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: celibad » 2011-11-13, 12:37

Maska jest aluminiowa


"najlepszym lekiem na wszystkie problemy jest zwykła woda. dwie krople na szklankę wódki i wszystko przechodzi jak ręką odjął"

Jak mam czas to leże i odpoczywam, a jak nie mam czasu to tylko leże.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
arkanosaurus
Młodszy Forumowicz
Posty: 26
Rejestracja: 2010-09-13, 22:07
Model: 2008 Pony Package
Silnik: V6 4.0
Kolor: Vista Blue Clearcoat Metallic

Re: Montaz zapinek / Billet hood pin kit

Post autor: arkanosaurus » 2011-11-21, 02:22

To dlaczego robią się bąble na przedniej krawędzi maski po kilku latach jeżdżenia? :/



ODPOWIEDZ

Wróć do „Jak to zrobić - Gotowe poradniki”