Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

nadwozie, blacharka, malowanie, polerowanie, woskowanie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: arek900 » 2011-10-30, 13:32

Witam,
Pytanie dla niektórych pewnie błahe. Jak dostać się do tych kominów (cowl) które są pod tą kratką. Z tego co czytałem ulegają one bardzo często korozji i nadają się do wymiany. Czy do wyciągniecia tej blachy z kratką potrzebuję wyciętej szyby? oraz czy musze rozwiercac/rozcinac blachy łączące tą część? Do dziś jest -20% off na jcpony i może jeszcze dziś zakupił by ten kominy.
Przy okazji pytanie do Was. Zdjąłem pompę wody (zdjęcia poniżej), regenerować czy kupić nową?
Dzięki za odp :)
(post zostawie na tydzień, tak żeby nie śmiecić)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
pompa:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2011-10-30, 18:12 przez arek900, łącznie zmieniany 1 raz.



pimp
Młodszy Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2009-10-04, 13:44
Model: coupe 65
Silnik: inny V8

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: pimp » 2011-10-30, 15:00

musisz wyciac ten caly element i potem po naprawie cowla wspawac go spowrotem - jest to ogolnie parszywa robota
a co do tej twojej pompy to wyglada juz na wysluzona wiec chyba nowka by ci sie przydala ;)
pozdr



pimp
Młodszy Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2009-10-04, 13:44
Model: coupe 65
Silnik: inny V8

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: pimp » 2011-10-30, 15:02

no i oczywiscie szybe musisz wyjac inaczej sie nie da

PS. nie masz przypadkiem uszczelki pod pompe wody na zbyciu ? :)



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: arek900 » 2011-10-30, 15:42

Dzięki pimp,
mam uszczelkę tą z niego używaną wygląda że jest całkiem ok, z resztą widać na 1 zdjęciu, jeśli by Cie intresowała możemy się dogadać ;)



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: rick » 2011-10-30, 17:45

http://www.mustangandfords.com/howto/52 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;

NIE ROB TAK
" onclick="window.open(this.href);return false;



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: Pavulon_ » 2011-10-30, 18:05

Arek, nie wygaszaj takich postów, to są istotne rzeczy przy renowacji klasyków a takiego tematu jeszcze nie było.

U mnie miałem o tyle fart że "cow" był cały nie przerdzewiały więc nie dotykałem tematu.



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: arek900 » 2011-10-30, 18:11

Pavulon_ pisze:Arek, nie wygaszaj takich postów, to są istotne rzeczy przy renowacji klasyków a takiego tematu jeszcze nie było.

U mnie miałem o tyle fart że "cow" był cały nie przerdzewiały więc nie dotykałem tematu.
Powiedz mi jak to sprawdziłeś? bo ja za cholere tam nic nie widze przez te kratki, więc jedyną opcją jaką widzę żeby zobaczyć w jakim stanie są te kominy (jak to nazywam) to rozwiercić i rozczepić podszybie tj rick pokazal na filmie. Chyba że jakoś od wnętrza?



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: rick » 2011-10-30, 18:21

zalać szklanką wody przez kratki, patrzeć na wodę jak leje do środka samochodu na podłodze. :kwasny:

z wnętrza samochodu, spójrz za deską rozdzielczą na kominy

mój wyglądał tak. Kupiłem góre i doł w jednym kawałku.
Obrazek
Obrazek
http://www.cjponyparts.com/cowl-panel-a ... 8/p/COWL4/" onclick="window.open(this.href);return false;



pimp
Młodszy Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2009-10-04, 13:44
Model: coupe 65
Silnik: inny V8

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: pimp » 2011-10-30, 20:10

arek ktos juz kiedys pisal na tym forum na temat cowla, ale teraz ci tego nie znajde.
sprawdzasz to na 2 nastepujace sposoby
1. wlewasz tam wode i sprawdzasz czy nie cieknie jak tak to znaczy ze dziurawe
2. kladziesz sie pod deske, bierzesz kogos do pomocy kto swieci latarka pod kratke i patrzysz czy pod deska widac swiatlo jak tak to znaczy ze dziurawe

czasem cowl moze byc przezarty i mimo 2 testow nie zobaczysz ani wody ani swiatla, dlatego dobrze lezac pod deska zrobic probe srubokretowa tzn przy kominach dociskasz srubokretem i patrzysz czy sie blacha nie sypie :)

powodzenia z tym tematem :cool:



pimp
Młodszy Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2009-10-04, 13:44
Model: coupe 65
Silnik: inny V8

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: pimp » 2011-10-30, 20:12

aha a uszczelki uzywanej nie chce :)



arek900
Forumowicz
Posty: 917
Rejestracja: 2011-07-20, 18:08
Model: Mustang 67 V8, GT 07
Silnik: V8 4.6
Kolor: czerwony

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: arek900 » 2011-10-30, 20:17

pimp dzięki za porady :) od jutra walczę.
a co do uszczelki to jeśli Ci się nie spieszy to za miesiac-półtora będzie paczka z us, mogę Ci zamówić nówkę o ile nie będzie Ci łatwiej tutaj jakoś bez uszczelki to zrobić :), jak coś pisz,
pzdr



Awatar użytkownika
Pavulon_
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2168
Rejestracja: 2008-08-17, 22:22
Model: 1965 Convertible
Silnik: inny V8
Kolor: Prairie Bronze
Lokalizacja:: Poznań
Stajnia: Stajnia Wielkopolska

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: Pavulon_ » 2011-10-31, 00:10

jak sprawdzić już koledzy opisali wyżej, cowla można również "pomacać" ręką, jak auto jest rozebrane to dostęp jest od wewnątrz. Takie "macanie" nie da ci oczywiście pełnego obrazu tak jak woda czy latarka bo małych dziurek nie wyczujesz.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Re: Jak wyciągnąć podszybie i dostac się do kominów?

Post autor: 6t07t » 2011-10-31, 16:27

Twoj mustang wyglada calkiem niezle jesli chodzi o blache wiec moze nie beda calkiem skorodowane te miejsca.
Wszystko widac dokladnie po zdemontowaniu wszystkich elementow pod deska rozdzielcza. Lewa strona koroduje bardziej bo jest tam dodatkowy element mocujacy lewa wentylacje. Czesto odpada razem z tą tubą wentylacyjną. Po wymontowaniu wszystkiego dokładnie bedzie od spodu widac w jakim jest stanie blacha. Nie potrzeba do tego wody.
Gorna czesc wyglada u ciebie ładnie. Jezeli nie bedzie zle od spodu to nie trzeba demontowac calego gornego elementu. Da sie wyremontowac to od spodu ale łatwe to nie jest....
Ozywiscie wyjecie szyb jest niezbedne przy jakichkolwiek pracach blacharskich, nie tylko tych elementow wentylacji.

Jesli chodzi o pompe wody to wlasnie dobrze wyglada i musiala byc nie dawno zmieniana. Nie nalezy sie sugerowac wygladem zewnetrznym. Wirnik, wałek i powierzchnie majace kontakt z płynem są ładne. Jeżeli tylko łożysko nie ma luzu a uszczelniacz trzyma to pompe mozna zostawic i jedynie z zewnatrz ja odnowic.
Pimp, ja mam rozne uszczelki, moze cos sie znajdzie dla ciebie ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „13. nadwozie”