2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

silnik i okolice

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: gclone » 2011-10-13, 21:12

Witam.
Mam problem z silnikiem 4.6 w stangu z 2001 roku. Silnik przerywa, wypada zapłon, najgorzej jest na niskich obrotach - trzęsie całą budą, mam wrażenie jakby się dusił, na wyższych obrotach przerywa - faluje, na gazie w podłodze jak dojdzie do max obrotów to całkowicie traci zapłon (jakby sie zalał) i po 2 sek znowu wraca do pracy. Zaraz po odpaleniu kiedy jest zimny chodzi dużo lepiej - dużo rzadziej przerywa ale idealnie nie jest. Dzisiaj gdy się nagrzał praktycznie nie dało się ruszać ze świateł przy dodawaniu gazu tylko telepało budą i dzwięk jakby się dławił. Wymieniłem świece - bez zmian, na diagnozie komputera wyskakiwał raz błąd w 6 cylindrze, raz w 8, raz w 5. Dwóch mechaników sprawdzało cewki (zamieniali miejscami i sądzą ze są ok). Czasami na diagnozie wogóle nie pokazuje błędów, a kontrolka service engine soon raz się pali raz nie. Mechanik od amcarów we Wrocławiu stwierdził, że to wina elektroniki - komputera. Auto ma zainstalowaną instalację gazową przez poprzedniego właściciela - na gazie jest podobnie a nawet jeszcze gorzej. Może ktoś z Was borykał już się z podobnymi problemami i wie co może być na rzeczy, a dosyć mam już jazdy od mechanika do mechanika, każdy potrzyma auto, rozłoży ręce ale stówkę czy dwie weźmie. Może to wina jakiegoś czujnika, lewego powietrza, przesuniętego zapłonu czy może rozrządu - z tym że ważne wydaje mi się to że auto nie chodzi cały czas tak samo raz jest lepiej raz gorzej, a na zimnym jest praktycznie wporządku.Zna ktoś może jakiegoś znawcę w okolicach Wrocławia/Kalisza?
Z góry dzięki za odp.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: rick » 2011-10-14, 23:20

jakie kodów pokazywał?

może to być zawór EGR nie działa prawidłowo lub nieszczelność podciśnienia w kolektorze dolotowym lub powietrza obejściem czujnik przepływu powietrza(airflow sensor)



gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: gclone » 2011-10-16, 17:15

Nie wiem jakie kody pokazywał - sprawdzany był w serwisie wiem tylko że raz pokazywał błąd zapłonu w 6 raz w 8 raz w 5 cylindrze. Wie ktoś gdzie ten zawór EGR się znajduje i jak sprawdzić to podciśnienie w dolocie? Przepływomierz jest czysty. Czy może to być wina może uszczelki od kolektora wydechowego? Jest ktoś we Wrocławiu lub okolicach Wrocławia kto ogarnia te silniki i mógłby rzucić okiem, może najlepiej do serwisu Forda się udać? Jest ktoś z Wrocławia kto ma skaner?



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: witekz » 2011-10-17, 21:57

Nie słuchaj tych "specow" co każą ci wymienić komputer. O serwisie Forda zapomnij! nie widzieli na oczy 4.6 2V. Pierwsze co musisz zrobić to odczytać błędy i zapisać numery kodów. Druga sprawa to sondy lambda, ja miałem podobne objawy i uszkodzona była sonda. U ciebie jest problem po rozgrzaniu- musiałbyś zmierzyć napięcie na sondzie, na skanerze "live data" pokażą. Szkoda, ze mieszkasz tak daleko bo mam skaner i mógłbym sprawdzić. Skaner to około 300 zl,albo nawet taniej. Zawsze tak chodził, czy nagle coś się stało? Może to magicy od gazu coś namieszali?



gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: gclone » 2011-10-18, 19:49

Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: escalar » 2011-10-19, 00:03

gclone pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?
...u mnie byly bardzo podobne objawy...
...okazalo sie, ze lancuch rozrzadu byl do wymiany...
masz troche daleko ale jesli nie znajdziesz rozwiazania to polecam serwis ASO Ford w Krakowie przy ul. Jasnogorskiej... pytac o Janusza Sawickiego...
Uwaga!!!: czesci musisz miec swoje!!


....a to, ze chodzi jak na dwoch cylindrach to normalka... jesli jest problem to komputer przelancza sie w tryb awaryjny!!!! kazdy poczatkujacy mechanik powinien to wiedziec.... Co to za pseudo mechanicy????



gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: gclone » 2011-10-21, 17:14

escalar pisze:
gclone pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?
...u mnie byly bardzo podobne objawy...
...okazalo sie, ze lancuch rozrzadu byl do wymiany...
masz troche daleko ale jesli nie znajdziesz rozwiazania to polecam serwis ASO Ford w Krakowie przy ul. Jasnogorskiej... pytac o Janusza Sawickiego...
Uwaga!!!: czesci musisz miec swoje!!


....a to, ze chodzi jak na dwoch cylindrach to normalka... jesli jest problem to komputer przelancza sie w tryb awaryjny!!!! kazdy poczatkujacy mechanik powinien to wiedziec.... Co to za pseudo mechanicy????
A powiedz mi jak doszedłeś do tego że to rozrząd? Nasunąłem gościowi w serwisie wcześniej, że wydaje mi się, że może to być wina rozrządu to od razu zaprzeczył bo przecież na łańcuchu jest. A i czemu musiałeś wymieniać? Nie wystarczyło żeby ktoś mądry ustawił? Ile wyniosła wymiana pewnie z 2,5k?
Dzisiaj cały dzień stał u elektronika ale nic nie wynalazł, szczerze to odechciało mi się już jeździć od warsztatu do warsztatu chyba wystawię auto i dam sobie spokój z konikami.



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: Alexander25 » 2011-10-22, 22:38

Warszawa ul. Lopuszanska 31a jak juz stracisz nadzieje to zadzwon po lawete i tam go zabierz. Robia mustangi i nowe i najnowsze i starsze jak moje nie naciagaja na kase. To tyle:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: Mały1973 » 2011-10-22, 23:11

Bzdura, jeśli miałbyś łanuch do wymiany to napier.... po obudowie że dawno byś to usłyszał. Łańcuch to nie pasek, nawet jak się wyciagnie to auto jedzie, a jak sie zerwie to stanie i szkód nie narobi.Odłogs podobny jak "grają"zawory przy małym poziomie oleju tylko bardziej metaliczny.Hmm a co ma kontrolka service do rozrzadu...hmmm nie wiem sam ale może kolega to wyjaśni


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: Mały1973 » 2011-10-22, 23:16

Alexander25 pisze:Warszawa ul. Lopuszanska 31a jak juz stracisz nadzieje to zadzwon po lawete i tam go zabierz. Robia mustangi i nowe i najnowsze i starsze jak moje nie naciagaja na kase. To tyle:)
Uwielbiam posty typu zgłoś się do... pracuję przy specyficznych maszynach, tam w przypadku powazniejszego problemu tez wyskakuje komunikat "contact service"


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: witekz » 2011-10-23, 15:09

4.6 SOHC 2V nawet jak ma rozrząd przestawiony o 1 ząb będzie chodził poprawnie,tylko będzie słabszy. Na pewno cewki są sprawne?pisales, ze masz misfire na roznych cylindrach, jezeli swiece sa nowe i odpowiednie, to prawdobodobnie uszkodzone są cewki. Nie słyszałem o uszkodzeniu kompa w 4.6 2v, tym bardziej, że pali Ci się check engine. Musisz znać dokładnie numery błędów i wtedy poszukać jakie są przyczyny.



gclone
Forumowicz
Posty: 117
Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: Mineral Grey

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: gclone » 2011-10-26, 19:40

Jednak były to cewki, tak jak myślałem od samego początku, a konkretnie dwie z samego przodu po przeciwnych stronach. I musiało 4 mechaników do tego dochodzić mimo tego, że każdemu sugerowałem, że to cewki. Auto chodzi już równo ale praca silnika dalej nie do końca mi się podoba i wydaje mi się, że należało by wyczyścić wtryski. Czyszczenie ultradźwiękiem to koszt 50zł od wtryskiwacza + robocizna za wydłubywanie wtrysków. Zna ktoś może jakąś tańszą prostą metodę na przeczyszczenie - z tego co wiem to są jakieś środki co się wlewa do prawie pustego lub pustego baku i metodą ścierną czyszczą wtryski i cały układ paliwowy, słyszałem też o zanurzaniu w nafcie i traktowaniu wtrysków prądem 12V przez dłuższy czas. Z braku doświadczenia chyba oddam do czyszczenia bo i czasu na to brak chyba że ktoś zna dobrą prostą metodę lub dobre środki to chętnie się zapoznam.



rick
Członek Honorowy MKP
Posty: 1206
Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
Model: 67 fastback
Silnik: V8 4.6
Kolor: primer,czarny,bialy

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: rick » 2011-10-26, 21:07

to jest to, co mechainic musi kupić. Mam znajomego (jest mechanikiem), który ma jeden krok lepiesze. To niesamowite, jak szybko i sprawnie odnajduje problemy. To jest jego przenośne tani, to tylko 6000 dolarów jego lepszy jest w garażu, 10 000 dolarów.

" onclick="window.open(this.href);return false;



Alexander25
Forumowicz
Posty: 1647
Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
Model: 302HO 1994 rok
Silnik: V8 5.0
Kolor: sapphire blue
Lokalizacja:: Polska
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: Alexander25 » 2011-10-26, 21:10

Akurat tam robia mustangi i juz myslalem ze dwa auta oddam na zlom bo nikt nie byl w stanie ich zrobic a oni zrobili wiec uwazam ze sa dobrzy i zawsze lepiej wydac 800zl na lawete i miec auto niz je sprzedac na ale drogo:)


302 HOooooo

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika

Post autor: witekz » 2011-10-27, 09:38

gclone pisze:Jednak były to cewki, tak jak myślałem od samego początku, a konkretnie dwie z samego przodu po przeciwnych stronach. I musiało 4 mechaników do tego dochodzić mimo tego, że każdemu sugerowałem, że to cewki. Auto chodzi już równo ale praca silnika dalej nie do końca mi się podoba i wydaje mi się, że należało by wyczyścić wtryski. Czyszczenie ultradźwiękiem to koszt 50zł od wtryskiwacza + robocizna za wydłubywanie wtrysków. Zna ktoś może jakąś tańszą prostą metodę na przeczyszczenie - z tego co wiem to są jakieś środki co się wlewa do prawie pustego lub pustego baku i metodą ścierną czyszczą wtryski i cały układ paliwowy, słyszałem też o zanurzaniu w nafcie i traktowaniu wtrysków prądem 12V przez dłuższy czas. Z braku doświadczenia chyba oddam do czyszczenia bo i czasu na to brak chyba że ktoś zna dobrą prostą metodę lub dobre środki to chętnie się zapoznam.
jak wiedziałeś, że cewki to czemu nie wymieniłeś ??? , za 100-150 można mieć nową. tylko jeździłeś po magikach co ci kazali wymieniać komp i takie tam. Co do wtrysków to można taniej, poszukaj u siebie, często gazownicy maja taką maszynę i 50 to za dużo. Można wyjąć i wysłać, nie pamiętam dokładnie, ale ja zapłaciłem coś około 100 za 8 .



ODPOWIEDZ

Wróć do „1 silnik”