2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Witam.
Mam problem z silnikiem 4.6 w stangu z 2001 roku. Silnik przerywa, wypada zapłon, najgorzej jest na niskich obrotach - trzęsie całą budą, mam wrażenie jakby się dusił, na wyższych obrotach przerywa - faluje, na gazie w podłodze jak dojdzie do max obrotów to całkowicie traci zapłon (jakby sie zalał) i po 2 sek znowu wraca do pracy. Zaraz po odpaleniu kiedy jest zimny chodzi dużo lepiej - dużo rzadziej przerywa ale idealnie nie jest. Dzisiaj gdy się nagrzał praktycznie nie dało się ruszać ze świateł przy dodawaniu gazu tylko telepało budą i dzwięk jakby się dławił. Wymieniłem świece - bez zmian, na diagnozie komputera wyskakiwał raz błąd w 6 cylindrze, raz w 8, raz w 5. Dwóch mechaników sprawdzało cewki (zamieniali miejscami i sądzą ze są ok). Czasami na diagnozie wogóle nie pokazuje błędów, a kontrolka service engine soon raz się pali raz nie. Mechanik od amcarów we Wrocławiu stwierdził, że to wina elektroniki - komputera. Auto ma zainstalowaną instalację gazową przez poprzedniego właściciela - na gazie jest podobnie a nawet jeszcze gorzej. Może ktoś z Was borykał już się z podobnymi problemami i wie co może być na rzeczy, a dosyć mam już jazdy od mechanika do mechanika, każdy potrzyma auto, rozłoży ręce ale stówkę czy dwie weźmie. Może to wina jakiegoś czujnika, lewego powietrza, przesuniętego zapłonu czy może rozrządu - z tym że ważne wydaje mi się to że auto nie chodzi cały czas tak samo raz jest lepiej raz gorzej, a na zimnym jest praktycznie wporządku.Zna ktoś może jakiegoś znawcę w okolicach Wrocławia/Kalisza?
Z góry dzięki za odp.
Mam problem z silnikiem 4.6 w stangu z 2001 roku. Silnik przerywa, wypada zapłon, najgorzej jest na niskich obrotach - trzęsie całą budą, mam wrażenie jakby się dusił, na wyższych obrotach przerywa - faluje, na gazie w podłodze jak dojdzie do max obrotów to całkowicie traci zapłon (jakby sie zalał) i po 2 sek znowu wraca do pracy. Zaraz po odpaleniu kiedy jest zimny chodzi dużo lepiej - dużo rzadziej przerywa ale idealnie nie jest. Dzisiaj gdy się nagrzał praktycznie nie dało się ruszać ze świateł przy dodawaniu gazu tylko telepało budą i dzwięk jakby się dławił. Wymieniłem świece - bez zmian, na diagnozie komputera wyskakiwał raz błąd w 6 cylindrze, raz w 8, raz w 5. Dwóch mechaników sprawdzało cewki (zamieniali miejscami i sądzą ze są ok). Czasami na diagnozie wogóle nie pokazuje błędów, a kontrolka service engine soon raz się pali raz nie. Mechanik od amcarów we Wrocławiu stwierdził, że to wina elektroniki - komputera. Auto ma zainstalowaną instalację gazową przez poprzedniego właściciela - na gazie jest podobnie a nawet jeszcze gorzej. Może ktoś z Was borykał już się z podobnymi problemami i wie co może być na rzeczy, a dosyć mam już jazdy od mechanika do mechanika, każdy potrzyma auto, rozłoży ręce ale stówkę czy dwie weźmie. Może to wina jakiegoś czujnika, lewego powietrza, przesuniętego zapłonu czy może rozrządu - z tym że ważne wydaje mi się to że auto nie chodzi cały czas tak samo raz jest lepiej raz gorzej, a na zimnym jest praktycznie wporządku.Zna ktoś może jakiegoś znawcę w okolicach Wrocławia/Kalisza?
Z góry dzięki za odp.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
jakie kodów pokazywał?
może to być zawór EGR nie działa prawidłowo lub nieszczelność podciśnienia w kolektorze dolotowym lub powietrza obejściem czujnik przepływu powietrza(airflow sensor)
może to być zawór EGR nie działa prawidłowo lub nieszczelność podciśnienia w kolektorze dolotowym lub powietrza obejściem czujnik przepływu powietrza(airflow sensor)
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Nie wiem jakie kody pokazywał - sprawdzany był w serwisie wiem tylko że raz pokazywał błąd zapłonu w 6 raz w 8 raz w 5 cylindrze. Wie ktoś gdzie ten zawór EGR się znajduje i jak sprawdzić to podciśnienie w dolocie? Przepływomierz jest czysty. Czy może to być wina może uszczelki od kolektora wydechowego? Jest ktoś we Wrocławiu lub okolicach Wrocławia kto ogarnia te silniki i mógłby rzucić okiem, może najlepiej do serwisu Forda się udać? Jest ktoś z Wrocławia kto ma skaner?
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Nie słuchaj tych "specow" co każą ci wymienić komputer. O serwisie Forda zapomnij! nie widzieli na oczy 4.6 2V. Pierwsze co musisz zrobić to odczytać błędy i zapisać numery kodów. Druga sprawa to sondy lambda, ja miałem podobne objawy i uszkodzona była sonda. U ciebie jest problem po rozgrzaniu- musiałbyś zmierzyć napięcie na sondzie, na skanerze "live data" pokażą. Szkoda, ze mieszkasz tak daleko bo mam skaner i mógłbym sprawdzić. Skaner to około 300 zl,albo nawet taniej. Zawsze tak chodził, czy nagle coś się stało? Może to magicy od gazu coś namieszali?
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?
- escalar
- Forumowicz
- Posty: 361
- Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
- Model: GT Premium Bullitt
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: czarny metalik
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
...u mnie byly bardzo podobne objawy...gclone pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?
...okazalo sie, ze lancuch rozrzadu byl do wymiany...
masz troche daleko ale jesli nie znajdziesz rozwiazania to polecam serwis ASO Ford w Krakowie przy ul. Jasnogorskiej... pytac o Janusza Sawickiego...
Uwaga!!!: czesci musisz miec swoje!!
....a to, ze chodzi jak na dwoch cylindrach to normalka... jesli jest problem to komputer przelancza sie w tryb awaryjny!!!! kazdy poczatkujacy mechanik powinien to wiedziec.... Co to za pseudo mechanicy????
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
A powiedz mi jak doszedłeś do tego że to rozrząd? Nasunąłem gościowi w serwisie wcześniej, że wydaje mi się, że może to być wina rozrządu to od razu zaprzeczył bo przecież na łańcuchu jest. A i czemu musiałeś wymieniać? Nie wystarczyło żeby ktoś mądry ustawił? Ile wyniosła wymiana pewnie z 2,5k?escalar pisze:...u mnie byly bardzo podobne objawy...gclone pisze:Dzwoniłem dzisiaj do serwisu w którym ostatnio go sprawdzali. Koleś mówi że wyskakiwały błędy zapłonu/cewki na 5 cylindrze, ale nie doszukali się niczego. Mówił też że z tego co pamięta to sondy też sprawdzali i były ok. Teraz auto nawet na zimnym chodzi tak jakby na dwóch cylindrach może faktycznie komputer się posypał. W piątek jestem umówiony do gościa od elektroniki samochodowej mam nadzieję że coś wyjdzie. Jeśli byłby ktoś z Wrocławia ze skanerem to chętnie bym skorzystał z podłączenia za flaszkę jakąś. Może ktoś rozbierał jakiegoś rozbitka na części i ma komputer od GT żeby zamienić i sprawdzić?
...okazalo sie, ze lancuch rozrzadu byl do wymiany...
masz troche daleko ale jesli nie znajdziesz rozwiazania to polecam serwis ASO Ford w Krakowie przy ul. Jasnogorskiej... pytac o Janusza Sawickiego...
Uwaga!!!: czesci musisz miec swoje!!
....a to, ze chodzi jak na dwoch cylindrach to normalka... jesli jest problem to komputer przelancza sie w tryb awaryjny!!!! kazdy poczatkujacy mechanik powinien to wiedziec.... Co to za pseudo mechanicy????
Dzisiaj cały dzień stał u elektronika ale nic nie wynalazł, szczerze to odechciało mi się już jeździć od warsztatu do warsztatu chyba wystawię auto i dam sobie spokój z konikami.
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Warszawa ul. Lopuszanska 31a jak juz stracisz nadzieje to zadzwon po lawete i tam go zabierz. Robia mustangi i nowe i najnowsze i starsze jak moje nie naciagaja na kase. To tyle:)
302 HOooooo
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Bzdura, jeśli miałbyś łanuch do wymiany to napier.... po obudowie że dawno byś to usłyszał. Łańcuch to nie pasek, nawet jak się wyciagnie to auto jedzie, a jak sie zerwie to stanie i szkód nie narobi.Odłogs podobny jak "grają"zawory przy małym poziomie oleju tylko bardziej metaliczny.Hmm a co ma kontrolka service do rozrzadu...hmmm nie wiem sam ale może kolega to wyjaśni
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Mały1973
- Forumowicz
- Posty: 688
- Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
- Model: Mustang Mach I 1971
- Silnik: inny V8
- Kolor: Medium Blue Metallic
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Uwielbiam posty typu zgłoś się do... pracuję przy specyficznych maszynach, tam w przypadku powazniejszego problemu tez wyskakuje komunikat "contact service"Alexander25 pisze:Warszawa ul. Lopuszanska 31a jak juz stracisz nadzieje to zadzwon po lawete i tam go zabierz. Robia mustangi i nowe i najnowsze i starsze jak moje nie naciagaja na kase. To tyle:)
- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
4.6 SOHC 2V nawet jak ma rozrząd przestawiony o 1 ząb będzie chodził poprawnie,tylko będzie słabszy. Na pewno cewki są sprawne?pisales, ze masz misfire na roznych cylindrach, jezeli swiece sa nowe i odpowiednie, to prawdobodobnie uszkodzone są cewki. Nie słyszałem o uszkodzeniu kompa w 4.6 2v, tym bardziej, że pali Ci się check engine. Musisz znać dokładnie numery błędów i wtedy poszukać jakie są przyczyny.
-
- Forumowicz
- Posty: 117
- Rejestracja: 2009-08-25, 12:38
- Model: GT
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Mineral Grey
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Jednak były to cewki, tak jak myślałem od samego początku, a konkretnie dwie z samego przodu po przeciwnych stronach. I musiało 4 mechaników do tego dochodzić mimo tego, że każdemu sugerowałem, że to cewki. Auto chodzi już równo ale praca silnika dalej nie do końca mi się podoba i wydaje mi się, że należało by wyczyścić wtryski. Czyszczenie ultradźwiękiem to koszt 50zł od wtryskiwacza + robocizna za wydłubywanie wtrysków. Zna ktoś może jakąś tańszą prostą metodę na przeczyszczenie - z tego co wiem to są jakieś środki co się wlewa do prawie pustego lub pustego baku i metodą ścierną czyszczą wtryski i cały układ paliwowy, słyszałem też o zanurzaniu w nafcie i traktowaniu wtrysków prądem 12V przez dłuższy czas. Z braku doświadczenia chyba oddam do czyszczenia bo i czasu na to brak chyba że ktoś zna dobrą prostą metodę lub dobre środki to chętnie się zapoznam.
-
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1206
- Rejestracja: 2011-02-23, 05:09
- Model: 67 fastback
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: primer,czarny,bialy
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
to jest to, co mechainic musi kupić. Mam znajomego (jest mechanikiem), który ma jeden krok lepiesze. To niesamowite, jak szybko i sprawnie odnajduje problemy. To jest jego przenośne tani, to tylko 6000 dolarów jego lepszy jest w garażu, 10 000 dolarów.
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
Akurat tam robia mustangi i juz myslalem ze dwa auta oddam na zlom bo nikt nie byl w stanie ich zrobic a oni zrobili wiec uwazam ze sa dobrzy i zawsze lepiej wydac 800zl na lawete i miec auto niz je sprzedac na ale drogo:)
302 HOooooo
- witekz
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
- Model: Mustang 98 Vortech
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Rio Red
- Kontakt:
Re: 2001 GT cabrio Przerywanie pracy silnika
jak wiedziałeś, że cewki to czemu nie wymieniłeś ??? , za 100-150 można mieć nową. tylko jeździłeś po magikach co ci kazali wymieniać komp i takie tam. Co do wtrysków to można taniej, poszukaj u siebie, często gazownicy maja taką maszynę i 50 to za dużo. Można wyjąć i wysłać, nie pamiętam dokładnie, ale ja zapłaciłem coś około 100 za 8 .gclone pisze:Jednak były to cewki, tak jak myślałem od samego początku, a konkretnie dwie z samego przodu po przeciwnych stronach. I musiało 4 mechaników do tego dochodzić mimo tego, że każdemu sugerowałem, że to cewki. Auto chodzi już równo ale praca silnika dalej nie do końca mi się podoba i wydaje mi się, że należało by wyczyścić wtryski. Czyszczenie ultradźwiękiem to koszt 50zł od wtryskiwacza + robocizna za wydłubywanie wtrysków. Zna ktoś może jakąś tańszą prostą metodę na przeczyszczenie - z tego co wiem to są jakieś środki co się wlewa do prawie pustego lub pustego baku i metodą ścierną czyszczą wtryski i cały układ paliwowy, słyszałem też o zanurzaniu w nafcie i traktowaniu wtrysków prądem 12V przez dłuższy czas. Z braku doświadczenia chyba oddam do czyszczenia bo i czasu na to brak chyba że ktoś zna dobrą prostą metodę lub dobre środki to chętnie się zapoznam.