Filtr Stożkowy

Informacje i porady specyficzne dla silników V6

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-21, 23:26

z allegro może się różnić średnicą gdzie maf montowany, check gwarantowany, gdy sam stożek zapodanyu na oryginalną rurę za mafem, może checka nie być, chyba, ze filtr do bani i maf się zasyfi, jest jeszcze jedna możliwość, że oryginalny maf jest skalibrowany tak, ze na stockowym filtrze jest blisko 5v, zwiększenie niewiele przepływu powoduje wykroczenie poza to napięcie i checka, stąd potrzeba zwiększenia średnicy dolotu aby obniżyć napięcie, o tym niżej.

program w aftermarketowych stożkach robi jedną jedyną rzecz, na większej średnicy maf wariuje bo na większej średnicy przepływa przez niego tyle samo powietrza, bo przecież np na wolnych musi wlecieć dokładnie tyle samo co na oryginale, z tym ze mierzy jakby mniej przepływało, więc kalibruje się mafa, nic więcej.

dodatkowo programy kalibrują pedał gazu z przepustnicą aby mieć lepsze wrażenie, że lekko depniesz, a on juz idze, z tym, ze bez programu trzeba depnąć trochę więcej aby było to samo - a przepustnica w obu przypadkach otwarta tak samo,
dodatkowo zubożają trochę skład mieszanki, bo oryginalna jest dość bogata 11.5-12.5 do 12.8, tak więc finalnie ma trochę większą moc i mniej pali. Założenie samego stożka bez zwiększenia średnicy dolotu mało daje, ale zawsze cos tam, w v6 z 5-7 koni, gra nie warta świeczki, na powiększonej średnicy dolotu zawsze trochę więcej, ale to i tak na max bucie. trzeba też pamiętać, ze to jak z wydechem, za duża średnica, to mniejsza prędkość gazów i można stracić dół.

to tak w skrócie...



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: AluStar » 2011-09-22, 09:58

I ja tak sadze - byly chamowane chyba ze 4 GT i wszystkie GT i ze stozkiem czy bez to i tak sciema - najlepsze ze pisza 80 + KM.
Ale miales program z Superhipsa i to powodowalo ze czek nie wyskakiwal .
:D



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-22, 10:37

sam program daje najwiecej przez zubożenie składu, na mojej v6 widać, ze dopiero cały komplet, czyli stożek, program, wydech daje 23 konie, co i tak jest sztuką dla sztuki, tam zmiana przełożeń dopiero dała kopa.

obecnie zmieniłem u siebie wydechy, stożka nie wkładam, przełożenia mi pasują, program zmienię dopiero z wałkami, bo walka o 20 koni to bez sensu, takie zdanie na tą chwilę:)



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-09-22, 10:45

No właśnie to jest pytanie - czy samo zamontowanie stożka np. CAI (np. na Aledrogo: http://allegro.pl/cai-uklad-dolotowy-kn ... 89559.html" onclick="window.open(this.href);return false;) daje te np. +15KM, czy daje ... check-engine i kompletną lipę. Sami sprzedawcy nic nie piszą o przemapowaniu, ale na logikę biorąc silnik raczej "powinien się dowiedzieć", że może wykorzystać więcej powietrza do spalania a nie, że ktoś mu dmucha w rurę nie wiadomo po co :D
Inna rzecz, jeżeli średnica się nie zmieni i MAF nie czuje większego przepływu - tylko, czy to ma w takim razie sens, skoro dostajemy niewiele więcej powietrza (jak myślę), z którego silnik korzysta i tak jak ze standardowego filtra.
W sumie jezeli ktoś kupi taki dolot (jak pod ww. linkiem) i wywali mu check-engine, sprzedawcy raczej powinni informować o potrzebie jakiejkolwiek ingenercji w oprogramowanie, bo ja osobiście bym się nieźle wkurzył po wydatku 1600zł+ i lipnym efekcie odsyłając taki shit z dużą porcją energii kinetycznej :D
Z programatorem - to nieźle się obstawili ... jeden programator = jeden user. Pewnie jakby się polacy wzięli za zmodowanie chipsetu to coś by wykombinowali :D Tak czy owak - może jest jakiś inny programator, który dałby radę przekręcić mapę w kierunku stożka...
Myślę, że wielu forumowiczów jeździ ze stożkami ... czy wszyscy wrzucali nowe mapy?



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-22, 11:53

na tym to szacuję z 5 koni bez programu, dzwiek się troche zmieni.

jest inny, hptuners, nie wiem kiedy kupie, ale kupuje sie pozniej kredyty na auto, za 50$ mozna zrobic kazdy inny samochod.



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-09-22, 12:53

Zapytałem dzisiaj mailowo firmę Dexx-Auto, która oferuje doloty stożkoweo kwestie potrzeby przemapowania auta aby mogło w pełni wykorzystać większy strumień powietrza, oto co odpisali:
"Na stronie K&N jest schemat podłączenia oraz wykres z hamowni, natomiast powiem szczerze, że pierwszy raz słyszę, aby trzeba było coś zmieniać w komputerze, moc powinna wzrosnąc od razu po założeniu dolotu".
Cóż - może to tylko "bełkot" sprzedawcy?
Humm... i bądź tu mądry :)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-22, 13:13

jak to działa masz opisane wyżej.



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: bart.knop » 2011-09-23, 20:38

ja mam dolot K&N w v8 i nie musialem mapowac silnika, dzwiek zmienil sie bardzo, oczywiscie pozytywnie, co do mocy to nie mam odniesienia bo nie jezdzilem bez tego dolotu :)



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: AluStar » 2011-09-23, 21:17

Juz podaje dane firmy KN dla chcacych zakupic.
- oferuja 2 zestawy :

1)
Obrazek
HP: 15.31 - przy 6000 obr
2)
HP: 8.76
5208 RPM
Obrazek



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: Macc » 2011-09-24, 19:24

z tego wniosek, że nie warto montować stożka z dolotem do V6? nie wiem jak rozumieć tę dyskusję :mur: :mur: :mur: :przestraszony:



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: AluStar » 2011-09-24, 19:30

Macc to sa ( wyzej ) dane do Gt - wiec do V6 to jeszcze mniej KM !!
Sens ma odciazenie dolotu i wydechu jednoczesnie z nowym softem .



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: caniggia » 2011-09-24, 21:19

AluStar pisze:Macc to sa ( wyzej ) dane do Gt - wiec do V6 to jeszcze mniej KM !!
Sens ma odciazenie dolotu i wydechu jednoczesnie z nowym softem .

Dokładnie, to jest to co czym pisałem chwilę wcześniej, tylko wszystko na raz da odpowiedni rezultat, przy czym dolot musi mieć wiekszą średnicę na MAF.
Powtórzę jeszce raz, u mnie to wszystko dało to 233 konie, gdzie 214 było na std, z tym, że nie pamiętam już czy te 214 nie było na flashpaq na 93 okrany (98PL).
W v6 najwięszą zmianę robi zmiana przełożeń na 3.73 z 3.2x (manual), z powyższym efekt super, o czym tez pisałem, przyspieszenie wtedy niewiele gorsze niż GT.



Awatar użytkownika
Stachu_xjr
Forumowicz
Posty: 1285
Rejestracja: 2009-04-10, 06:28
Model: GT 2016
Silnik: V8 5.0

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: Stachu_xjr » 2011-09-24, 21:28

Chcecie przyrostu mocy odczuwalnego kupcie kompresor , te stozki programy to wszytko jeden bajer w silnku benzynowym. w dieslu mozna duzo zdziałąć programem ale zwykły silnik wolnossącym bez ingerencji w głowice ,wałk, i etc nie daje duzego pola do popisu. Jedyne co odczuwalego daje stozek to fajny odgłos zasysanego powietrza :), bo kupisz dolot K&N za prawie 2 tys zł który da ci niby maxymalnie 15 Km w GT , to co ta za róznica mieć 300 czy być moze wg producenta dolotu 315 km ?? a
Ostatnio zmieniony 2011-09-24, 21:41 przez Stachu_xjr, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
hominis
Stowarzyszenie MKP
Posty: 353
Rejestracja: 2010-01-23, 13:17
Model: Ford Mustang GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czerwony

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: hominis » 2011-09-24, 21:36

Wszystko wygląda właśnie tak jak pisze AluStar, aby dobrze podciągnąć HP sama rura ze stożkiem wiele nie da.
Jeżeli jednak ktoś chciałby wrzucić sobie stożek pod maskę a nie bardzo ma chęci na przemapowanie, na stronie American Muscle jest trochę hardware związanego z dolotem powietrza. Co ważne - pozaznaczali który set potrzebuje przemapowania (tune-up).
Polecam (strona pewnie większości znana, ale może nie wszystkim):
http://www.americanmuscle.com/05-07-mus ... takes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zawsze jest to jakaś inwestycja - myślę, że nie taka zła - filtry (pewnie większość K&N) można samemu czyścić - czyli sprawa praktycznie wieczna... Co innego standardowe - jak się zapaprze - trzeba wymienić (a na to już też hajs leci).
Inna rzecz, że z tego co ludzie piszą sound samochodu zmienia się na lepsze ... tak czy owak bez tune-up'a kompa raczej jest to kosmetyka dźwiękowa i "podmaskowa" niż realny kop HP.



Macc
Forumowicz
Posty: 573
Rejestracja: 2009-07-26, 15:09
Model: Były V6 i GT S 197
Silnik: V8 4.6
Kolor: Namiętny

Re: Filtr Stożkowy

Post autor: Macc » 2011-09-24, 22:13

dziękuje za wyczerpujące informacje, na początek można zadziałać z dolotem k&n, pierw oczywiście hamownia



ODPOWIEDZ

Wróć do „4.0 V6 2005 - 2010”