Olej - kilka pytań

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

ODPOWIEDZ
Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Talent » 2011-08-18, 12:06

Tutaj masz dyskusję na ten temat:
http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0& ... t=all&vc=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Myślę, że nie ma co za bardzo się stresować.. Zawsze można zmienić ;) Tak czy inaczej z olejem w silniku jak z kobietą.. z jednym silnikiem lepiej a z innym gorzej :]



Awatar użytkownika
Dezo
Forumowicz
Posty: 1616
Rejestracja: 2009-03-10, 14:14
Model: BULLITT
Silnik: V8 4.6
Kolor: HG
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Dezo » 2011-08-18, 13:10

Dobra, niech będzie... Dojadę na Castrolu do zmiany i wleję Purpla 5W20. Niech będzie.
Pozdrawiam


Samotny Wilk

Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Talent » 2011-08-18, 13:15

Mi dziś przyszedł fioletowy ale 5W30. Jutro będzie filtr od Alustara i działamy ;)



Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: YoDa » 2011-08-18, 14:50

Nie rozmumiem za bardzso sensu tej dyskusji, jest wyrażnie jak byk napisane że do V6 5W30 a do V8 5W20 i po co tu kombinować skoro oby dwa są ogólno dostępne. Rozumiem że kiedyś były problemy i trzeba było dobierać inny ale teraz...... choć zapewne silnik Mustanga nie odczuje to za bardzo przez 150000km. Ja do Hemi jak bym wlał inny niż zalecany 5W20 to bym pewnie wtylał go po 5min. odpalenia silnka :( no chyba że z kompresorem to inna sprawa..


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Talent » 2011-08-18, 23:10

Dyskusja YoDa jest po to aby rozwiać wątpliwości ;) Klubowicze leją do swoich koni również 5W40 i warto zapytać o ich opinie bo czasami napis na korku nie musi być wyznacznikiem ;) Chociaż oczywiście różnica między 5W20 a 5W30 jest niewielka.



Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Talent » 2011-08-19, 19:48

PODSUMOWANIE:

Olej: Royal Purple 5W30. Weszło całe sześć butelek. Koszt - 350 zł
Filtr oleju: K&N HP-2010. Koszt - 80 zł
Wymiana: 50 zł
Razem: 480 zł

Efekt: Silnik orgazmuje ;)


ps.
Dziękuję za udział w dyskusji.



Talent
Forumowicz
Posty: 270
Rejestracja: 2011-05-11, 22:57
Model: GT Convertible
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Talent » 2011-08-23, 22:50

Kolejne pytanie dotyczące.. DYNAMICZNEJ WYMIANY OLEJU W SKRZYNI AUTOMATYCZNEJ ;)

Kilka osób z Was wymieniało.. interesuje mnie jakiś serwis najlepiej w okolicach Warszawy. Rozmawiałem dziś z gościem z serwisu skrzyń, stwierdził, że mało warsztatów ma sprzęt do takiej akcji.. i robią to ludzie głównie w Stanach. Ile płaciliście i gdzie?



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Adam Wh » 2011-08-26, 22:48

Nie bardzo rozumiem logikę zalewania SAE 5W40. Ani to specyfikacja na tor, ani do jazdy na co dzień. To jest tak jak z oponami na wszystkie sezony. Ani nie są dobre na zimę, ani na lato. Już kompletnie nie rozumiem argumentacji, że to do naszych warunków pogodowych, bo jest dokładnie odwrotnie. Talent myślę, że jest też błędem zalewanie 5W30 na te trzy pory roku, które przed nami. Prędzej zalałbym V6 5W20 niż V8 5W30. Będziesz po prostu miał za gęsty olej- spadek mocy, wzrost spalania i gorsze właściwości smarowania, możliwość wystąpienia ewentualnych błędów ustawienia kąta wałków rozrządu. Pomijam już fakt, że właśnie wybrałeś olej rozcieńczony większą ilością chemii. Tak więc na jesień zimę i wiosnę tylko 5W20, na lato też, no chyba że ostro dajesz po gazie, albo jeździsz po torach, nie mam na myśli 1/4 mili bo tam 5W20 też najlepszy.

Pozdrawiam


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: adasko74 » 2011-08-26, 23:21

mozna kupic strzykawke do wymiany oleju w skrzyni,koszt 80zl,spuscic olej,wczyscic miske zalozyc filtr i po bolu :) uszczelka jest wielokrotnego uzytku ale mozna zmienic
strzykawka tloczymy olej 5 butelek,pozniej odpalam auto ruszam skrzynia aby zassala olej i robie dolewke az sie przeleje,cala filozofia :P
za dwa tyg druga porcej oleju wymieniam bo czekam az ta porcja sie dobrze przemiesza, mam 90 tys i olej byl czarny jak smola!!
cala operacja 20 min ( na zimnym silniku )..
ale mozna metoda dynamiczna tylko nie wiem gdzie w wawa i za ile... ;) :P



Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Oleje Royal Purple

Post autor: Moris » 2012-01-19, 16:31

koral pisze:Royal Purple oraz valvoline to najlepsze oleje, nie wiem czy w archiwum jeszcze jest ta dyskusja sprzed 3lat o olejach, ale chyba Redhornet zamiescil test najpopularniejszych olejow w pDF i wlasnie te dwie marki zdecydowanei wygrywaly..

drugim argumentem za laniem RP to taki ze za bardzo nie wierze naszym olejom, podobno nawet Mobile 1 produkowany w USA ma lepsze parametry od tego produkowanego u nas..

oczywiscie olej mozna samemu zamowic, ale ostatnio jak zamawialem u ATravel to puscila mi morska bo podobmo lotnicza nie mozna :zdziwko:

wiec dobrze ze jest tez na miejscu u nas dostepny

Z opinią że oleje amerykanskie sa lepsze jakosciowo od europejskich nie do końca bym sie zgodził .
proponowany olej Royal P.
1.W europie powszechna jest wymiana oleju co 20-30 tys km ( warunek to lanie oleju o okreslonej klasie API ACEA i lepkosci )
proponowany olej RP za 54 zł ( nie XPR) posiada klasę jakości API SL , gorszą od zalecanego przez Castrola oleju Magnatec 5W30 A5 który ma klase API SM/CF
a kosztuje 35 zł za l. Po za tym ( tego nie jestem pewnien na 100%) PR jest olejem powstajacym z mieszania różnych baz syntetycznych i bliżej nie określonych dodatków ( być może mineralnych ) co powoduje że nie jest pełnym syntetykiem .
Pełen syntetyk to PR XPR , ale on kosztuje prawie 100 zł za L.
2. W stanach wymiana oleju w autach ( różnych ) zalecana co 7 - 15 tys km.
3. Gdyby tak faktycznie było że oleje ameryk. sa lepsze , były by powszechnie stosowane na rynku europejskim .
4. Wyższa cena oleju Royal P. wynika z kosztów przesyłki do PL i kosztów podatkowych

Dodatkowo powiem kilka słow na temat oleju do motocykli. Jeżdże dużym VTwin o pojemności 1,7 l . chłodzony powietrzem. Zalecany olej to Berley ( amerykanski) 10 W 50 koszt to 40 zł 1 l I takim olejem go zalewałem . Wymiane robiłem co 5 tys km . Olej zlewany był czarny jak smola , a i tez wystepowaly problemy z nagarem na swiecach . Za rada kolegi zmieniłem na castrola 10W50 full synteteyk. Przy wymianie po 5 tys olej ma kolor miodu , a i problem z swiecami zniknął

Zresztą mamy taka naturę i wiarę że to co amerykanskie to musi byc najlepsze, a tak nie jest .
I nie dajmy sie omamić marketingiem bo w tym amerykanie sa nr1 na swiecie :-)
to jest tylko moja opinia i kazdy ma oczywiscie prawo by sie z nia nie zgodzić .
Pozdrawiam



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Bolek » 2012-01-19, 21:11

Szwagier mój(amerykanin) sam się ze mnie śmiał jak zamawiałem od niego royal purple mówiąc że to najbardziej przereklamowany olej.Osobiście polecał mi AmsOil lub Mobila 5w20 do mojego GT ale naoglądalem się jakiś testów że Royal jest najlepszy pozatym taka moda panowała na forum :rotfl: i zaryzykowałem :) Myśle że do Mustanga na nasze warunki spokojnie można stosować Castrol Edge Sport 5w30 lub Motul Racing 5w30 i zmieniać go co 8 tyś.km.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Koral » 2012-01-19, 22:12

Bolek pisze: polecał mi AmsOil lub Mobila 5w20 do mojego GT ale naoglądalem się jakiś testów że Royal jest najlepszy pozatym taka moda panowała na forum :rotfl: i zaryzykowałem :)
ten test http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ? ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Mały1973
Forumowicz
Posty: 688
Rejestracja: 2009-02-23, 12:32
Model: Mustang Mach I 1971
Silnik: inny V8
Kolor: Medium Blue Metallic
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Mały1973 » 2012-01-20, 01:24

Ja od bardzo długich lat używałem TYLKO Quaker State, do silnika, do skrzyni itp, jak dla mnie olej bez żadnych zastrzeżen. Wskaźnik cisnienia oleju był duzo wyżej na zużytym Quakerze niż np na nowym innej firmy. Lałem go do każdego auta i przejechane setki tys km a może i wiecej (łącznie we wszystkich autach), potem niestety zniknął z rynku polskiego, zastąpił go jakiś Midlaand rozlewany w EU i zrobił się kaszan. Zdarza się jeszcze na allegro ale trzeba patrzeć żeby był oryginalny USA, z tego co wiem za wielką wodą jest dosyć popularny i tu pytanie do Ricka. Quakera kiedyś jak dobrze pamiętam miał w ofercie ASJ, a teraz mają oryginał Mopar i to od nich biorę, cena w porównaniu z innymi (szczególnie po rabatach) jest b dobra, co do jakości też nie mogę narzekać, jak nie znajde Quakera na allegro to biorę Mopara.
Zerknałem w google i zarówno Midland jak i Quaker mają w Pl swoje wyroby http://www.quakerstate.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.midland.pl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ja tam byłem zadowolony jak na opakowaniu Quakera było Made in USA, jak jest od Tomsola to nie wiem.


- Ford Mustang Mach I 429
- Chevy Camaro Z/28 LS1
- Chrysler Voyager III CRD
- Pontiac Trans Am GTA
- Buick Electra 1971 455
- Pontiac Grand Prix Seventh Generation

Awatar użytkownika
YoDa
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 2011-02-02, 10:43
Model: V6 3,7 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: Performance White
Kontakt:

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: YoDa » 2012-01-20, 09:48

Ja w lecie zeszłego roku wlałem do swojego 4.0 RP 5W30 , w tym samym czasie u żony też 4.0 włałem Fordowki 5W30 . Specjalnej róznicy nie zauważyłem , może tyle że mój po odpaleniu bardziej "syczał". I tyle....
A do HEMI włałem RP 5W20 , no cóż dalej szukam oleju po którym zniknie lekkie " HEMI Stick" ...... teraz wrócę do MOPAR


Pozdrawiam
Yoda

Obrazek

Awatar użytkownika
Moris
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 2010-10-12, 10:36
Model: teraz 911
Kolor: Byl, satin silver, teraz kto wie

Re: Olej - kilka pytań

Post autor: Moris » 2012-01-20, 13:15

koral pisze:
Bolek pisze: polecał mi AmsOil lub Mobila 5w20 do mojego GT ale naoglądalem się jakiś testów że Royal jest najlepszy pozatym taka moda panowała na forum :rotfl: i zaryzykowałem :)
ten test http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ? ;)
Test został opublikowany przez magazyn Street Commodores , a jednym ze sponsorów tego magazynu jest firma Royal Purple
http://www.streetcommodores.com.au/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

To tak na marginesie :-)
Po prostu ja bardzo ostrożnie podchodzę do tego typu testów i publikacji , dlaczego ?
Poniewaz pracując 15 lat w branży urządzeń przetważania energii wiem jak przeprowadza sie testy, jak dobiera sie metody by dany produkt okazał sie lepszy od konkurentów i wygrał.
Tym bardziej że firma RP płaci firmie Street C.
Zresztą w ramach działań PR tego typu praktyki są powszechnie stosowane :-) ( sam je zresztą przeprowadzam ).
Nie twierdzę że oleje RP są złe , zwracam tylko uwagę na pewne fakty .
Zawsze decyzja należy do nas czy lać żółty , niebieski czy zielony olej :-)
:-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”