chłodzenie silnika
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, Rezor, Przemek64
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
chłodzenie silnika
Witam
Od czasu do czasu zaraz po odpaleniu auta włącza się wentylator chłodnicy nawet jak silnik jest zimny, dzieje się to też jak zostawie mustanga z włączonym zapłonem po około 2-3 minutach ponownie słychać chwilową pracę pompki oraz uruchamia się wentylator chłodnicy na kilka sekund czy to normalne?
Podczas normalnej jazdy w trasie wskazówka temperatury wody trzyma się w skali zaznaczonej rameczką z napisem NORMAL trochę poniżej "N" po dłuższym postoju w ciepły dzień na włączonym silniku dochodzi do "O"
przy ostrej jeżdzie również stoi na "N" jaka to może być temperatura? ma ktoś równocześnie wskażnik wyskalowany w *C i seryny?
Jak to wygląda u was?
Dodam,że wymieniłem czujnik temp. płynu co prawda nie na nowy, ale na inny z sprawnego silnika nic to nie zmieniło
Od czasu do czasu zaraz po odpaleniu auta włącza się wentylator chłodnicy nawet jak silnik jest zimny, dzieje się to też jak zostawie mustanga z włączonym zapłonem po około 2-3 minutach ponownie słychać chwilową pracę pompki oraz uruchamia się wentylator chłodnicy na kilka sekund czy to normalne?
Podczas normalnej jazdy w trasie wskazówka temperatury wody trzyma się w skali zaznaczonej rameczką z napisem NORMAL trochę poniżej "N" po dłuższym postoju w ciepły dzień na włączonym silniku dochodzi do "O"
przy ostrej jeżdzie również stoi na "N" jaka to może być temperatura? ma ktoś równocześnie wskażnik wyskalowany w *C i seryny?
Jak to wygląda u was?
Dodam,że wymieniłem czujnik temp. płynu co prawda nie na nowy, ale na inny z sprawnego silnika nic to nie zmieniło
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- stang232
- Forumowicz
- Posty: 2122
- Rejestracja: 2008-12-12, 15:16
- Model: stang'95
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czarny
- Lokalizacja:: Bełchatów
- Stajnia: Stajnia Łódzka
Re: chłodenie silnika
A masz włączoną klimę, bo układ klimy jest tak zrobiony, że jeśli klima chłodzi to wentylator się kręci.michal@ pisze:Witam
Od czasu do czasu zaraz po odpaleniu auta włącza się wentylator chłodnicy nawet jak silnik jest zimny, dzieje się to też jak zostawie mustanga z włączonym zapłonem po około 2-3 minutach ponownie słychać chwilową pracę pompki oraz uruchamia się wentylator chłodnicy na kilka sekund czy to normalne?
No u mnie jak się skończyły problemy z układem chłodzenia, to mam podobnie od roku. Ale wskazówka przy normalnej jeździe trzyma się w okolicach ,,O-R''michal@ pisze:Podczas normalnej jazdy w trasie wskazówka temperatury wody trzyma się w skali zaznaczonej rameczką z napisem NORMAL trochę poniżej "N" po dłuższym postoju w ciepły dzień na włączonym silniku dochodzi do "O"
przy ostrej jeżdzie również stoi na "N" jaka to może być temperatura? ma ktoś równocześnie wskażnik wyskalowany w *C i seryny?
W korkach latem czasem dochodzi do R-M
Lepiej sprawdź termostat, może się nie domykać i przez to temp silnika jest za niska.michal@ pisze:Jak to wygląda u was?
Dodam,że wymieniłem czujnik temp. płynu co prawda nie na nowy, ale na inny z sprawnego silnika nic to nie zmieniło
- smerf
- Forumowicz
- Posty: 482
- Rejestracja: 2008-11-21, 22:08
- Model: Ford Mustang GT/1995r/silnik 5.0L/automatic
- Silnik: inny V8
- Kolor: czerwony
- Kontakt:
Re: chłodenie silnika
jak sie trzyma wskazowka na skali w granicach N to jest za mała temp.,,wentylator na zimnym po odpaleniu nie powinien chodzić chyba że jest klima załaczona wtedy startuje od razu i jak sie wypnie wtyczkę z czujnika temp z rurki poziomej!!!!!! wtedy startuje na szybkim biegu i chodzi cały czas,a tobie na jakim biegu chodzi wolnym albo szybkim??? ,,jak na szybkim może sie przerwa robi do czujnika!! jak pewnie wiesz wskażnik temp. ma swój czujnik umieszczony pionowo ,,całe sterowanie wentylatorem i p;ompą paliwa umieszczone jest w CCRM---czarna skrzynka koło zbiornika z płynem do chłodnicy ,,,termostat może jak pisze kolega!!! ale to zaras byś miał ciepły wąż gruby górny z chłodnicy,ale i tak po czasie wskażnik musiałby pokazac wiecej na skali ------trza kontrolowac po kolei
Galeria zdjęć http://www.fotosik.pl/slideshow.php?id= ... angkalinka" onclick="window.open(this.href);return false;
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: chłodzenie silnika
termostat mam chłodniejszy o 5*C, szybciej otwiera niż seria, jest nowy, a klimatyzacji w aucie nie mam jest wyjęta 2 lata temu, choć problem pojawił się dopiero w tym roku wentylator załącza si9ę na 1 biegu przez 1-2 sekundy póżniej wchodzi na wyższe obroty, następnie wyłącza się.
Zastanawia mnie jeszcze jedno, ponieważ kilka razy miałem taką sytuację,że podczas jazdy gdy silnik był nagrzany wszedł mi sam na wyższe obroty na kilka chwil po czym wrócił do normalnej pracy wyglądało to tak jakby na chwilę załączało się ssanie.
Jeszcze jedno, jadąc na trasie z tak niskimi wskazaniami na zegarze temp. spalanie wychodzi w okolicach 12-12,5 l. na 100km dziwne bo zawsze wydawało mi się,że jak auto nie dogrzane to silnik spala więcej
chyba,że wskażnik fisiuje,....no tak ale skąd to uruchamianie się samoczynne wentylatora
Zastanawia mnie jeszcze jedno, ponieważ kilka razy miałem taką sytuację,że podczas jazdy gdy silnik był nagrzany wszedł mi sam na wyższe obroty na kilka chwil po czym wrócił do normalnej pracy wyglądało to tak jakby na chwilę załączało się ssanie.
Jeszcze jedno, jadąc na trasie z tak niskimi wskazaniami na zegarze temp. spalanie wychodzi w okolicach 12-12,5 l. na 100km dziwne bo zawsze wydawało mi się,że jak auto nie dogrzane to silnik spala więcej
chyba,że wskażnik fisiuje,....no tak ale skąd to uruchamianie się samoczynne wentylatora
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: chłodzenie silnika
w mustangu klima sie wlaczala nie tylko przy pokretle ustawionym na a/c ale rowniez na nadmuchu na szybbe i mix szyba nogi i nawet jesli nie masz dzialajacej klimy to ustawienie pokretla na ktoras z tej pozycji daje impuls do sterownika silnika a sterownik steruje wentylatorami a przy ustawieniu na szybe lub mix klima sie wlacza co jakis czas na pare sekund wiec to moze byc to. tak jest to rozwiazane w wiekszosci aut wiec pewnie i mustangu. sprawdz czy jak ustawisz na "vent" to czy tez bedzie sie wlaczal
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: chłodzenie silnika
Rafalbanasiak
ale ja w ogóle nie mam w samochodzie klimy, to znaczy chłodnicy, skraplacza, agregatu, przewodów i wszystkiego z tym wspólnego łącznie z bezpiecznikiem
ale ja w ogóle nie mam w samochodzie klimy, to znaczy chłodnicy, skraplacza, agregatu, przewodów i wszystkiego z tym wspólnego łącznie z bezpiecznikiem
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: chłodzenie silnika
była klima, ale ją zdemontowałem
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
- rafalbanasiak
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 60
- Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
- Model: cabrio 1997
- Silnik: V6 3.8
- Kolor: czarny
Re: chłodzenie silnika
pewnie dlatego sie wlaczaja bo nawet jak odepnie sie sprezarke i czujnik cisnienia to tak jakby niebylo klimy w samochodzie to ustawienie pokretla na np szybe zalaczy wentylator. a czemu zdemontowales klime?
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
Re: chłodzenie silnika
Rafał,ale ja zdemontowałem klimę 2 lata temu,a problem pojawił się w tym roku wcześniej nic się nie działo.
Nie korzystałem z niej,a ważyła swoje, więc ją zdemontowałem, tak ogólnie to cały samochód mam tak popsuty
Nie korzystałem z niej,a ważyła swoje, więc ją zdemontowałem, tak ogólnie to cały samochód mam tak popsuty
13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
-
- Forumowicz
- Posty: 1646
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Re: chłodzenie silnika
uwazam ze moga byc nastepujace rzeczy:
1. Awaria wentylatora(dosc powszechne samwymienialem juz 3 razy)
2. Zaczynaja wysiadac uszczelki pod glowica
3. fiksuje elektryka i przechodzi w tryb serwisowy
1. Awaria wentylatora(dosc powszechne samwymienialem juz 3 razy)
2. Zaczynaja wysiadac uszczelki pod glowica
3. fiksuje elektryka i przechodzi w tryb serwisowy
302 HOooooo