silnik z windstara do mustanga

nasze modyfikacje

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64, mcgan, Pavulon_, Rezor, stang232, celibad, pluzz, Przemek64

Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: michal@ » 2011-04-24, 21:13

no to grubo :przestraszony:
jak zamontowałeś kompressor do silnika nie dając mu niezbędnej dodatkowej ilości paliwa, wtłaczając samo powietrze to jedyne czego można się po takim posunięciu spodziewać to wypalone dziury w tłokach.
Radzę,abyś poszukał jakiegoś mechanika (tunera) który zestroi silnik.
Wiesz chociaż jakie ciśnienie uzyskasz przy pomocy tego Eatona? odprężałeś silnik?

EGT to wartość temperatury jaka występuje w komorze spalania podczas jego pracy, montuje się to w układzie wydechowym najlepiej osobno na każdy cylinder jedna sonda, lub "chociaż"po jednej na każdy rząd cylindrów jak najbliżej głowicy, jako dodatkowa informacja aby wiedzieć czy nie dzieje się nic złego w silniku, dobrze to temp. 500-950*C, żle-wszystko powyżej 1000*C gdzie już tłoki zaczynają "spływać"

AFR (koniecznie ze sondą szerokopasmową)to stosunek jednostki powietrza do paliwa i tu podobnie jak EGT montuje się to w układzie wydechowym nie koniecznie na stałe (ale konieczne do strojenia)choć dobrze mieć wskazania w czasie rzeczywistym. Silniki a taki mniej więcej powinien być AFR; doładowane 10-12, wolnossące 12,5-13,5, seria N/A ekologiczna i ekonomiczna 14-14,8 wszystko powyżej ostatniej wartości daje taki sam efekt jak przy EGT powyżej 1000*C


Ogólnie to bez sondy szerokopasmowej nie odpalałbym nawet auta,nie znam się na doładowanych silnikach są inni na forum co,mają wiedzę na ten temat, ale jeżeli doładowanie jakie uzyskałeś po montażu kompressora da przyrost mocy większy jak 30-40% mocy wyściowej to napewno nie obejdzie się bez wymiany seryjnych wtryskiwaczy paliwa które z całą pewnością nie obrobią takiego przyrostu mocy (max 20% po zwiększeniu ciśnieniana na regulatorze z seryjnych zapewne 3 bar na 3,5 bara, powyżej tego ciśnienia wtryski zaczną "lać"), nie wiem też jak pompka paliwa, z wyprzedzeniem zapłonu raczej nie powinno być problemu,a czy coś idzie z robić z twoim seryjnym komputerem tego nie wiem, raczej będzie słabo potrzebować będziesz czegoś "sterowalnego"


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: rafalbanasiak » 2011-04-25, 22:17

silnika nie odprezalem nie wiem ile ten m62 pompuje ale w tygodniu podlacze jakis manonetr do kolektora i zmierze. jedyne co zrobilem w kierunku zwiekszenia dawki paliwa to zacisnolem przewod powrotu paliwa zeby zwiekszyc cisnienie na listwie ale jak podlaczylem manometr to cisnienie paliwa i tak bylo zaledwie 2 bary takze pompa paliwa to padaczka. zastanawia mnie kwestia jak to bedzie chodzilo na lpg instalacja jest na ponad 200KW takze mozna bylo by zestroic na lpg jezeli istnieje taka mozliwosc



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: michal@ » 2011-04-26, 05:49

rafalbanasiak Ty być prawdziwy czarownik :rotfl: :papa:
A patentu z zaciskaniem powrotu paliwa na listwie nie powstydziłby się nawet Mcgyver,Adam Słodowy,Chuck Norris czy dalai lama. ;)


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: rafalbanasiak » 2011-04-26, 21:09

w artykule http://tuning.pl/_tuning_Ford_Mustang_n ... _817_.html" onclick="window.open(this.href);return false; dokladany byl kompressor i nie bylo modyfikacji programu w fabrycznym sterowniku silnika tylko regulator cisnienia paliwa sterowany cisnieniem w kolektorze ssacym stad moj pomysl podniesienia cisnienia na listwie zwezajac srednice powrotu paliwa wiec michal@ nie krec ze mnie beki bo tego pomyslu nie wyssalem sobie z palca wszystkie informacje na temat doladowania szukam w necie bo nikt w moim otoczeniu nie ma pojecia o tym dlatego szukam pomocy tez i na forum



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: michal@ » 2011-04-26, 22:11

Nie kręcę z ciebie beki tak sobie tylko zażartowałem :papa:

A ciśnienie na listwie paliwowej możesz podnieść poprzez zainstalowanie innego regulatora ciśnienia paliwa który umożliwia regulowanie ciśnieniem na listwie bo seryjny trzyma tylko i wyłącznie stałą wartość której w żaden sposób nie idzie zmienić przy jego pomocy więc proponuję
naprzykład taki;

http://www.summitracing.com/parts/PFS-10680/" onclick="window.open(this.href);return false;

lub chociaż taki; http://allegro.pl/regulator-cisnienia-p ... 22187.html" onclick="window.open(this.href);return false; choć w tej wersji trzeba trochę pokombinować aby to podłączyć ale idzie :)

a podciśnienie w tym wężyku co prowadzi do seryjnego regulatora utrzymuje stałe ciśnienie przy wyższych obrotach, więc nawet jak zdejmiesz ten przewodzik regulator nadal będzie działał
Możesz też sprawdzić czy faktycznie twój patent z "dławieniem" powrotu coś dał, wystarczy zaopatrzyć się w manometr i na listwie z przodu silnika masz korek plastikowy pod którym jest gwint podobny do wentyla opony samochodowej tam powinno być 3 bary w serii


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
rafalbanasiak
Młodszy Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 2009-08-08, 16:58
Model: cabrio 1997
Silnik: V6 3.8
Kolor: czarny

Re: silnik z windstara do mustanga

Post autor: rafalbanasiak » 2011-04-26, 22:26

wlasnie tam mierzylem i mialem tam 1.8 a 2 po zacisnieciu i pompa idzie do wymiany bo to fatalny wynik. w robocie mam pompe od bmw e-39 530d ona jest z demontarzu bo dawala 3.4 bara a wymmagane jest tam ok 3.9 ale w mustangu powinna mi sie sprawdzic



ODPOWIEDZ

Wróć do „21 przeróbki”