Jakie macie wskazanie obrotomierza

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2008-12-29, 15:07

mam 3 latka, 3 i pół, właśnie stuknęło 78kkm i raczej w nie wierzę. carfax czysty, jeden właściciel (właścicielka :) ), koń z texasu, sprzedany do dealera (pre-owned), a ja go kupiłem tydzień później. silnik czysty, kabina też, fotel i pedały nieco zużyte, ale bez przesady.
przepustnicy nie widziałem, tyle mi powiedział dr vette jak ugłaskał jałowe obroty: "depozyt na przepustnicy" (fajny tekst, chyba rodem z wieczornego buszowania po amerykańskich forach :D ). poza tym przemył przepływomierz.

na okoliczność trzymania obrotów mam wizytę u doktora po nowym roku.



Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2008-12-30, 00:47

nii
a sądzisz, że to rozwiąże sprawę powoli opadających obrotów? wiem, że jakość iskry jest istotna, ale te obroty raczej wiązałem z kwestią zasilania, mieszanki, a może ogólnie dolotu. doktorek coś wspominał o czujniku pvc, czy coś w tym stylu (jeszcze nie wiem co to).

tak w żołnierskich słowach: jaka jest przewaga świec jednoczęściowych?



kuczko
Forumowicz
Posty: 129
Rejestracja: 2008-10-08, 15:13
Model: V6 2005
Silnik: V6 4.0
Kolor: Srebrny
Kontakt:

Post autor: kuczko » 2008-12-30, 14:02

Tylko taka, że przy wykręcaniu ich trudniej je złamać - dwuczęściowe mają tendencje do ukruszania się w naszych autach - trzeba uczulić na to mechanika, żeby nie ciągnął na siłę.
Przy okazji wymiany zawsze możesz sobie wrzucić jakieś lepsze świeczki, na na przykład wrzuciłem sobie Bosh Platinium IR Fusion - czteroelektrodową. Stare były już trochę zapieczone, więc samochód zaczął ładniej jeździć, a na amerykańskim forum przeczytałem, że dzięki tym świecom ludziom spadało trochę spalanie - nie sprawdziłem, bo nie robie testów ile i kiedy pali ;)



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-12-30, 14:47

[quote:d007f48e23="pavlito"]nii
a sądzisz, że to rozwiąże sprawę powoli opadających obrotów?[/quote:d007f48e23] obrotów może nie ale już będziesz miał problem z ich wymianą przy tym przebiegu ........ poszukaj o świecach i problemach na forum.[quote:d007f48e23="pavlito"] doktorek coś wspominał o czujniku pvc, czy coś w tym stylu (jeszcze nie wiem co to).[/quote:d007f48e23] pcv valve - zawór odpowietrzania skrzyni korbowej ( albo coś popier......łem :) ) ,przy takim przebiegu nie powinieneś jeszcze tego ruszać ani mieć z tym problemów. [quote:d007f48e23="pavlito"]tak w żołnierskich słowach: jaka jest przewaga świec jednoczęściowych?[/quote:d007f48e23]
[quote:d007f48e23="kuczko"]Tylko taka, że przy wykręcaniu ich trudniej je złamać - dwuczęściowe mają tendencje do ukruszania się w naszych autach - trzeba uczulić na to mechanika, żeby nie ciągnął na siłę.[/quote:d007f48e23] mniej więcej - taka wada tych silników V8 że zapiekają się te świece :/ [quote:d007f48e23="kuczko"]Przy okazji wymiany zawsze możesz sobie wrzucić jakieś lepsze świeczki, na na przykład wrzuciłem sobie Bosh Platinium IR Fusion - czteroelektrodową.[/quote:d007f48e23] ale do V8 nie ma wilekiego wyboru a raczej wcale nie ma :(


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2008-12-30, 23:34

jasne,
w innym fordzie już miałem kruszonkę i wolę jej uniknąć przy wykręcaniu podwójnego zestawu.

świece z kandelabrem, czy jednorodne - fajna sprawa. pewnie jest dziesiątki takich elementów godnych wymiany - pojedyncze fragmenty układu hamulcowego lub całe zestawy, wydech, stożek, zawieszenie, polerowanie wnętrza rurek...

ale, ale! nikt mi nie odpowiedział jakie ma odczucia przy hamowaniu silnikiem. jak w "normalnym" aucie z malutkim silnikiem (<2L)? czy jak puszczacie gaz na 3 tys. obr. to głową w kierownicę, czy jak tramwaj? czy jak wysprzęglacie na 3,5 tys. przy rozpędzaniu to obroty w dół, czy bujną się w górę, potrzymają 0,5-1 sek. i powoli opadają?

moje objawy raczej wiążę z uszkodzeniem, nieszczelnością lub rozregulowaniem czegoś, a wymiana świec to raczej drugoplanowa kwestia, nie?

[ [i:dbe51c17ef][b:dbe51c17ef]Dodano[/b:dbe51c17ef]: 2009-01-09, 23:30[/i:dbe51c17ef] ][/size:dbe51c17ef]
A może mi coś napiszecie o reakcji stangów na puszczenie pedału gazu? dokładniej napisałem powyżej :(



Awatar użytkownika
Adam Wh
Młodszy Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 2009-12-11, 02:37
Model: GT 2007
Silnik: V8 4.6
Kolor: Torch Red

Post autor: Adam Wh » 2009-12-12, 07:02

pavlito pisze: ale, ale! nikt mi nie odpowiedział jakie ma odczucia przy hamowaniu silnikiem. jak w "normalnym" aucie z malutkim silnikiem (<2L)? czy jak puszczacie gaz na 3 tys. obr. to głową w kierownicę, czy jak tramwaj? czy jak wysprzęglacie na 3,5 tys. przy rozpędzaniu to obroty w dół, czy bujną się w górę, potrzymają 0,5-1 sek. i powoli opadają?

moje objawy raczej wiążę z uszkodzeniem, nieszczelnością lub rozregulowaniem czegoś, a wymiana świec to raczej drugoplanowa kwestia, nie?

[ Dodano: 2009-01-09, 23:30 ]
A może mi coś napiszecie o reakcji stangów na puszczenie pedału gazu? dokładniej napisałem powyżej :(
Pavlito nie wiem czy problem jeszcze aktualny ale, trzymanie obrotów po puszczeniu nogi z gazu, ba nawet chwilowe ich zwyżkowanie to nie usterka. To tak zwany "lag" oprogramowania. Czyli niskie mapowanie hamowania silnikiem. Malo tego, skoro masz takie oprogramowanie to zgaduje ze występuje w parze z nim "gas pedal delay", czyli delikatne opóźnienie reakcji na raptowne dodawanie gazu. Nie jestem pewien które serie zostały wypuszczone z takim trefnym programem ale na amerykańskich forach ten problem jest szeroko komentowany. Upewnić się czy Twojemu Gt dolega to o czym pisze, możesz w następujący sposób: odpal auto na całkowicie zimnym silniku, odczekaj z 5 sekund i raptownie kopnij kilka razy w gaz (nie do dechy). Obserwuj obrotomierz. Jeśli tym razem nie występuje lag ani delay to zagadkę masz rozwiązaną. Tego niemiłego zjawiska pozbyć się można sprawiając sobie prezent w postaci programatora. Predator lub SCT X-Cal2 usuną to na bank. Osobiście raczej odradzam filtr stożkowy, który często idzie w parze z programatorami podwajając cenę przedsięwzięcia, a w zamian daje najczęściej efekt wizualny.


Auto dla faceta to "Muscle Car", resztę można pomalować na różowo i oddać mamie.

Awatar użytkownika
pavlito
Stowarzyszenie MKP
Posty: 1321
Rejestracja: 2008-12-21, 03:34
Model: GT 05 premium manual
Silnik: V8 4.6
Kolor: Sonic Blue

Post autor: pavlito » 2009-12-17, 00:44

Niby roczek minął, ale tym opóźnieniem się nie zajmowałem. Z opinii innych, którzy używali predatora lub sct już wiem, że reakcję na gaz można poprawić, a ponieważ mam auto z pierwszego rocznika, to jest dosyć prawdopodobne, że "lag" występuje właśnie u mnie najwyraźniej. Co ciekawe zaczęło mnie to drażnić po oczyszczeniu przepustnicy, czyli przy lekkim dociążeniu szybciej opadała i było wrażenie lepszego hamowania silnikiem. Opóźnienie przy dodawaniu gazu nie jest tak duże, jak to przy puszczeniu, więc tak bardzo nie razi, ale wiem, że nawet sam stożek trochę je koryguje.

Oczywiście, jest tak jak piszesz - na zimnym silniku opóźnienia są mniejsze. Predator jest na liście planowanych zakupów od dawna :) i właśnie dlatego nic z obrotami już nie kombinowałem. Przyjdzie predator i wyrówna :hyhy:



Awatar użytkownika
adasko74
Forumowicz
Posty: 859
Rejestracja: 2009-10-28, 21:22
Model: GT
Silnik: V8 4.6
Kolor: sonic blue

Re: Jakie macie wskazanie obrotomierza

Post autor: adasko74 » 2011-02-27, 17:04

od tyg mam ojawy skaczacych obrotow..podczas hamowania ( np dojezdzania do swiatel )..skacza do gory opadaja na 500 obr na min i faluja do 1200 az biegu nie zrzuci,jak stoje to rowno pracuje....czasem spadaja ponizej 500 obr na min na dochamowaniu....przepustnice czyscilem w lipcu..zadnych bledow nie pokazuje???...



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Jakie macie wskazanie obrotomierza

Post autor: cesiek46 » 2011-02-28, 17:07

To jest kwestia indywidualna dla naszych aut bo z reguły każdy coś zmieniał przy silniku (różny osprzęt i oprogramowanie silnika) albo nawet przy ustawieniach fabrycznych przy naszym polskim paliwie silnik też nie jest idealnie zestrojony.
Praktycznie u każdego będą trochę inne obroty przy rozruchu.
U mnie po zamontowaniu sprężarki i instalacji nowego programu po strojeniu pojawiała się czasem czerwona lampka (silnika) po uruchamianiu.
Wystarczyło zmienić temperaturę zapłonu i coś tam jeszcze i już było ok. :D



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Re: Jakie macie wskazanie obrotomierza

Post autor: cesiek46 » 2011-02-28, 17:08

To jest kwestia indywidualna dla naszych aut bo z reguły każdy coś zmieniał przy silniku (różny osprzęt i oprogramowanie silnika) albo nawet przy ustawieniach fabrycznych przy naszym polskim paliwie silnik też nie jest idealnie zestrojony.
Praktycznie u każdego będą trochę inne obroty przy rozruchu.
U mnie po zamontowaniu sprężarki i instalacji nowego programu po strojeniu pojawiała się czasem czerwona lampka (silnika) po uruchamianiu.
Wystarczyło zmienić temperaturę zapłonu i coś tam jeszcze i już było ok. :D



Awatar użytkownika
bart.knop
Forumowicz
Posty: 289
Rejestracja: 2010-07-03, 23:33
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Windveil Blue

Re: Jakie macie wskazanie obrotomierza

Post autor: bart.knop » 2011-04-21, 08:02

ja mam na zimnym troszku ponad 1100 moze 1200 a na cieplym, okolo 700-800. mam dolot KN



Awatar użytkownika
lukasz
Forumowicz
Posty: 231
Rejestracja: 2010-04-29, 21:41
Model: 4.6 V8 2008
Silnik: V8 4.6
Kolor: RED

Re: Jakie macie wskazanie obrotomierza

Post autor: lukasz » 2011-04-22, 19:00

Ja niestety mam problem o którym pisze Adam Wh - czyli lekki lag przy ostrym gazowaniu oraz obroty po uruchomieniu silnika 600. Czas na programator



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”