Spalanie

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-07-12, 10:31

Hmm spalanie 10 litrów nie należy w tym aucie do codzienności aczkolwiek jest możliwe do osiągnięcia na autostradzie z tempomatem ustawionym na 120km – i to jest jedyna możliwość

Średnie spalanie na trasie - nie autostradzie to przedział 16-17 litrów no czasami 15 jak jest duży ruch i mało wyprzedzania. Gdyby jeszcze doszło miasto należało by dodać do średniej z 2-3 literki. :D


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-07-12, 22:39

e tam, mój spala 10 litrów ...

... jak jest na luzie z górki.. : )))



egonw3
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 2008-07-19, 12:54
Model: Mustang GT Bullitt '08
Silnik: V6 4.0
Kolor: highland green

Post autor: egonw3 » 2008-08-06, 01:11

Ja na trasie dzięki tempomatowi potrafię zejść do 9,8 a w mieście (moja trasa do pracy, 13 km przez dolny Sopot) potrafię utrzymać średnie spalanie 13l. Ale taka jazda odbiera wiele przyjemności, więc nie patrzę już na średnie zużycie...



Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2008-08-30, 23:37

Siema!

A to duże zaskoczenie :| hm.... ciekawe czemu tak "żrą" wache sprawdzałem według komputera pokładowego i tego co zalałem więc komputer sprawny :P to najniższe spalanie 5.6L przy 90km/h na 5 biegu nagrane wszystko bez fotomontażu. Przy 130 jest około 8,5l przy 160-180 około 11,5L do 14-16 tylko w jak sie przeciskalem waskimi uliczkami 1 , 2 bieg ale po trasie mieszanej dzisiaj np kokoło 200km przejechane autostrada, miasto mnóstwa korków plus ostra zabawa na autostradzie w drodze powrotnej 160-240km/h :P skonczylo sie na srednim 10.4L. Po normalnym wypadzie na "Lansik" po mieście wracam ze średnim 12L w sumie najwiecej pali jak wjeżdzam i wyjeżdzam z garażu :P

pozdro



Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-09-01, 10:20

Madasek,

ja nie wiem jak to możliwe?

Mój w Warszawie - dojazdy do pracy i z pracy (korki średnie) pali 19 litrów, jeżeli mam "przebieżki" to 22 litry.

Chyba nigdy nie widzialem spalania poniżej 10 l. na trasie, ale wiadomo - jak się jedzie non-stop 90 km/h to pewnie będzie niskie tylko to jest "odrealnione" bo w rzeczywistości jeżdzi się 90km/h (sierota jakaś tarasuje)-140-110 (zawalidroga)-160-130-70 (fotoradar)-140-80 (Policja, uśmiechamy się : ))- 150 - 90 (dziadek w kapeluszu)-220 (pokazanie jakiemus BMW jak się jeżdzi ; )-150 (odpoczynek : )... etc.



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-01, 14:02

[quote:ccbe134edc="Madasek"]A to duże zaskoczenie :| hm.... ciekawe czemu tak "żrą" wache sprawdzałem według komputera pokładowego i tego co zalałem więc komputer sprawny :P to najniższe spalanie 5.6L przy 90km/h na 5 biegu nagrane wszystko bez fotomontażu. Przy 130 jest około 8,5l przy 160-180 około 11,5L do 14-16 tylko w jak sie przeciskalem waskimi uliczkami 1 , 2 bieg ale po trasie mieszanej dzisiaj np kokoło 200km przejechane autostrada, miasto mnóstwa korków plus ostra zabawa na autostradzie w drodze powrotnej 160-240km/h :P skonczylo sie na srednim 10.4L. Po normalnym wypadzie na "Lansik" po mieście wracam ze średnim 12L w sumie najwiecej pali jak wjeżdzam i wyjeżdzam z garażu :P [/quote:ccbe134edc] kurcze to bardzo ciekawe :zdziwko: nie dosyć że świetne ,wielkie ,szybkie i bardzo mocne auto to jeszcze pali mniej od aut które mają 1/3 jego mocy :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2008-09-01, 15:20

[quote:0ed2e96842="Madasek"]Siema!

A to duże zaskoczenie :| hm.... ciekawe czemu tak "żrą" wache sprawdzałem według komputera pokładowego i tego co zalałem więc komputer sprawny :P to najniższe spalanie 5.6L przy 90km/h na 5 biegu nagrane wszystko bez fotomontażu. Przy 130 jest około 8,5l przy 160-180 około 11,5L do 14-16 tylko w jak sie przeciskalem waskimi uliczkami 1 , 2 bieg ale po trasie mieszanej dzisiaj np kokoło 200km przejechane autostrada, miasto mnóstwa korków plus ostra zabawa na autostradzie w drodze powrotnej 160-240km/h :P skonczylo sie na srednim 10.4L. Po normalnym wypadzie na "Lansik" po mieście wracam ze średnim 12L w sumie najwiecej pali jak wjeżdzam i wyjeżdzam z garażu :P

pozdro[/quote:0ed2e96842]

ale to chyba w galonach a nie litrach :P



alfatech
Forumowicz
Posty: 341
Rejestracja: 2008-07-08, 14:17
Model: 2005 DżiTi
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czrny XTRMNTR
Lokalizacja:: Koło
Kontakt:

Post autor: alfatech » 2008-09-01, 17:17

[quote:ad6deac130="Frytek"]ale to chyba w galonach a nie litrach :P[/quote:ad6deac130] dziwna sprawa bo już czytałem o takim spalaniu w Strzelbie :zdziwko: ........... i też auto jest w PL tylko trochę mocniejsze :zdziwko:


Pozdrawiam
Tomek http://www.alfa-tech.com.pl/kontakt/

Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-02, 23:24

[quote:ba12280c29="alfatech"][quote:ba12280c29="Frytek"]ale to chyba w galonach a nie litrach :P[/quote:ba12280c29] dziwna sprawa bo już czytałem o takim spalaniu w Strzelbie :zdziwko: ........... i też auto jest w PL tylko trochę mocniejsze :zdziwko:[/quote:ba12280c29]

Jest to bardzo - bardzo bardzooooo dziwna sprawa wręcz niemożliwa :zdziwko: no ale może już mi się trochę wyjaśni wszystko w przyszłym tygodniu po zamontowaniu sensora mierzącego mieszankę paliwo powietrze zobaczymy jaką mam. Optymalnie powinien być przedział 12,2-do 12,7 = najlepsze osiągi i ochrona silnika. W warynkach laboratoryjnych przyjmuje się 12,7 za optymalną mieszankę. Takie małe zużycie, nie ma bata można uzyskać jedynie przy ubogiej mieszance powyżej 13,5 - 14 ale to wtedy znacznie podnosi temperaturę w komorze spalania i może prowadzić do uszkodzenia silnika przy ostrej jeździe - takie mieszanki się stosuje dla dziadków w kapeluszach, którzy nie szaleją i spokojnie operują przepustnicą.
Na razie po temperaturze głowicy, którą mierzą mi inne wskaźniki od kilku dni :) wynika że na ubogiej raczej na pewno nie jeżdżę bo temperatura głowic utrzymuje się na 95oC
Pytanie czy nie jeżdżę na zbyt bogatej - zobaczymy już chyba w przyszłym tygodniu. ;)

Wszystkie Mustangi powiedzmy "performace" na forach w usa palą tak jak nasze jeżdżąc na mieszankach 12-13 a te co mniej palą mają właśnie wgrywane specjalne programy oszczędnościowe ale tu już nie ma 'performance' ale akurat Shelby'ego bym o to nie podejrzewał - tym większe moje :zdziwko: właściwie to podwójne :zdziwko: :zdziwko:

[ [i:ba12280c29][b:ba12280c29]Dodano[/b:ba12280c29]: 2008-09-03, 00:37[/i:ba12280c29] ][/size:ba12280c29]
W usej na autostradzie wyciągają 25 MPG a wiadomo jak oni tam jeżdżą - jak baby, w mieście 18 MPG, a kolega wyciąga w jeździe mieszanej 36 MPG :zdziwko:
Sorry ale nie łykam tego. :P

"Right now on the highway, I can get 25mpg at 55 mph, 23 at 65, and 21 at 75. But that's flat, just cruising.
Normally, I get 19-21 commuting to work averaging 37mph in heavy highway traffic."

"Automatic tranny.
Before SC 18 MPG city 25 MPG HWY
After SC 15 MPG 23 MPG HWY, but lots more fun! "

"I average 18 mpg in my car. I drive mostly city driving. If the car is tuned properly, it should gas mileage similar to stock."

itd. itp.


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2008-09-03, 20:09

Niezłe co! ale skoro mieszkasz w Katowicach to rzut beretem trzebaby się spotkac i obadac sytuację na żywo.

pozdro



Awatar użytkownika
RedHornet
Forumowicz
Posty: 448
Rejestracja: 2008-07-10, 23:15
Model: Mustang GT
Kolor: RedHornet

Post autor: RedHornet » 2008-09-03, 22:29

[quote:3abeccb4a7="Madasek"]Niezłe co! ale skoro mieszkasz w Katowicach to rzut beretem trzebaby się spotkac i obadac sytuację na żywo.

pozdro[/quote:3abeccb4a7]

No może by można jakiś teścik przeprowadzić ;) ale najlepiej byłoby zobaczyć odczyt A/F to by dużo wyjaśniło. Jak nie masz pomiaru z czujnika to jakbyś kiedyś wybierał się na hamownię to poszukaj takiej co mierzy też od razu A/F.
Na razie nie dyskutuję dalej - będę bogatszy w wiedzie w przyszłym tygodniu jak poobserwuję swoje A/F może mam cholernie bogatą mieszankę? zobaczymy

[ [i:3abeccb4a7][b:3abeccb4a7]Dodano[/b:3abeccb4a7]: 2008-09-06, 23:45[/i:3abeccb4a7] ][/size:3abeccb4a7]
Ok sensor zainstalowany, jazdy próbne porobione, z programem performance, który mam wgrany pod stożek jest jak najlepiej wszystko w porządku :D
Mała modyfikacja i uściślenie w sprawie mieszanki paliwo powietrze.
Idealna jest 14,7 : 1 wtedy spalane jest całe paliwo i powietrze i jest to idealna mieszanka dla katalizatora trójdrożnego - działa najskuteczniej i tak tez stara się komputer samochodu ustawiony fabrycznie mieszać.
Z kolei Najlepsze osiągi auta benzynowe, bezołowiowe, bez doładowania osiągają zazwyczaj w przedziale 12,5 do 13,3.
Przy normalnej jeździe i przyspieszaniu mieszanka mi się waha od 14,2 do 15 natomiast na otwartej przepustnicy przy gazie wciśniętym w podłogę schodzi do 12,4-12,6 z jakimiś pikami do 12,1.

Reasumując programik spełnia swoje zadanie paliwo spalane jest poprawnie a kiedy trzeba go więcej na otwartej przepustnicy wtedy odpowiednio więcej go podaje.

Jutro walnę jakieś zdjęcie jak wyglądają te zegarki i działają - teraz już nie będę znowu straszył sąsiadów po nocy.

[ [i:3abeccb4a7][b:3abeccb4a7]Dodano[/b:3abeccb4a7]: 2008-09-07, 20:15[/i:3abeccb4a7] ][/size:3abeccb4a7]
Tak to wygląda.
[url=http://img256.imageshack.us/my.php?imag ... g:25kp6xiu][img:3abeccb4a7]http://img256.imageshack.us/img256/6255 ... wa6.th.jpg[/img:3abeccb4a7][/url:25kp6xiu]


[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89

Awatar użytkownika
Olaf
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 2008-07-09, 21:57
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: królewski błękit : )
Lokalizacja:: Warszawa
Stajnia: Stajnia Mazowiecka

Post autor: Olaf » 2008-09-08, 15:08

w temacie spalania: właśnie miałem "przebieżkę" z Subaru STI - moje srednie spalanie 32,5 l./100km na odcinku ok 20 km.

Ale miłe jest to (tu się zdziwiłem), że facet nie był w stanie mi odjechać, generelnie równo jechały auta. (ruszyliśmy razem w mieście na 3 pasach, najpierw on mnie ścignął (już w ruchu ullicznym), potem ja go). 3 razy idealnie równo start - dopiero na 4-tym "pole position" mnie wyprzedził o 8 metrów (chyba nauczył się optymalnie przerzucać biegi : ))) bo generalnie STI to powinien nas wyprzedzać, przynajmiej w teorii).

Nawierzchnia sucha była. Pod koniec lekko hamulce chyba już "słabiej trzymały" - cholera -> płyn do wymiany czy tarcze słabe? (akutat wymieniłem tarcze i klocki (klocki ceramiczne) więc nie byłbym zachwycony)

Jazda taka "od świateł do świateł" czyli od 0 do 180km i tak z 6 razy. No zmachałem się, nie powiem.

Za 3 tyg. jedziemy na tor/lotnisko w Modlinie to potrenujemy bardziej profesjonalnie i zobaczymy co te STI potrafi : )))



Frytek
Posty: 7
Rejestracja: 2008-07-21, 14:08
Model: Alpina B2,5 92r
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny

Post autor: Frytek » 2008-09-08, 15:39

Start powinno miec duzo lepszy bo ciagna 4 kola... powyzej 100km/h moze byc roznie poniewaz 4 buty robia wieksze opory a co za tym idzie straty mocy...



Forest
Młodszy Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 2009-01-03, 14:46
Model: 1995 Mustang GT
Silnik: V8 5.0
Kolor: Czarny

Post autor: Forest » 2009-01-09, 11:12

Wracając do tematu, bo troche rozmowa zboczyła z wątku głównego, ostatnio na trasie Warszawa-Sopot (przez Toruń i A1) bez szaleństw, jak luźniej na tempomacie, 11.3, w obie strony prawie identycznie, więc wynik powtarzalny, a w ostatnie mrozy w warszawskich korkach + troche zabawy na śniegu 21.2 :)



Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2009-01-09, 13:21

ja nie jestem takim specjalista od spalania jak Biscuit ;)
...moge tylko powiedziec wam, ze przedwczoraj i wczoraj jechalem tam i z powrotem na trasie Krakow-Warszawa-Krakow.
Warunki pogodowe: -12*C - 17*C w godzinach nocnych.
Predkosc na trasie nie przekraczala 130 km/h (trasa przez Kielce), 70% trasy oceniam na predkosc 90km/h
Srednie spalanie do Warszawy wynioslo u mnie: 8,4 l/100km
Srednie spalanie w drodze powrotnej: 8,9 l/100km
Tankowalem: PKN Orlen na trasie do Warszawy i Statoil w drodze powrotnej :)

oczywiscie niemozliwym bylo wiecej jechac... droga szybkiego ruchu - nie odsniezona i oblodzona :) nasze sluzby drogowe odpuscily sobie temat... po trasie przynajmniej siedem aut widzialem lezacych w rowach :P
Ostatnio zmieniony 2009-01-09, 13:42 przez escalar, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”