Kedry czyli uszczelki

nadwozie, blacharka, malowanie, polerowanie, woskowanie

Moderatorzy: Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc, Pavulon_, Rezor, pluzz, Przemek64, Piotrek86skc

ODPOWIEDZ
Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-27, 11:17

Pavulon, tak z ciekawości zapytam,czy między błotniki,a ramki lamp przednich i tylnych Zakładasz gumową kedrę,czy bezpośrednio elementy ze sobą? Orginalnie powinny być,ale zauważyłem,że większość restaurowanych autek nie ma tego odtworzonego. Kedra dostępna na naszym rynku ma troszkę za duży grzbiet,to mocno wydłuża czas montażu,bo ja obcinam wzdłóż całego wałeczka połowę, przerabiając jakby na "półwałek".Niestety ręcznie skalpelem,więc pytam,bo może Masz jakiś inny patent, to chętnie skorzystam z podpowiedzi. W USA nie szukałem oferty. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-27, 11:34

O jaka gumową kedrę chodzi ??? :zdziwko:


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-27, 11:40

To taki gumowy pasek z okrągłym wałeczkiem na jednym grzbiecie. Część tą paskową wsuwa się w szczelinę ,która jest w ramce lamp,tej ze ZnAlu,a grzbiet wystaje jako uszczelnienie z błotnikiem.I właśnie ten wałeczek uszczelniający jest troszkę za duży, dlatego to obcinam wzdłóż. Jest to zabezpieczenie przed ocieraniem się elementów bezpośrednio ze sobą,co w konsekwencji powoduje starcie lakieru i udostępnienie wejścia korozji.Kedra to nazwa orginalna do tego typu uszczelek,najczęściej stosowanych w VW Garbusach między błotnikami,a karoserią tylko w dużo większym wydaniu. Nie mam fotki,żeby podesłać,ale mogę rozwiać wszelkie wątpliwosci słowem :)



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-27, 11:54

Teraz juz wiem o co chodzi. Po prostu w Mustangu nigdzie nie ma stosowanej takiej kedry.

Uszczelki do tylnych narożników weszły do produkcji dopiero od 1966 roku. Wcześniejsze 64-1/2 i 65 nie miały ich i narożniki nie sa przystosowane do ich montażu.
Katalogi z częściami tego nie uwzgledniają.
Zrobię fotkę obu wersji dla porównania.

Jezeli Pavulon ma oryginalne narożniki '65 to nie ma mieć tej uszczelki :P
Uszczelki można kupić (Quarter extension seal) więc po co kombinować z docinaniem??

Przednie ramki (headlight doors) dla całej serii 64-1/2-66 nigdy nie miały uszczelki.
Od '67 ramek przednich jak wiadomo juz nie było ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-27, 12:01

Nie jestem pewien,czy dobrze się rozumiemy.Ja w tej chwili robię Fastbacka 69 i ramki są i uszczelki też :).W poprzednich robionych (convertible) również były. Jak jakiś czas temu robiłem 66 convertible, też były. Więc może nie do końca się rozumiemy,z pełnym szacunkiem oczywiście



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-27, 12:03

podeślij fotke to się wyjasni :]


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-27, 12:05

No właśnie.Tylko to już trochę później,bo muszę wziąść się do pracy,koniki rżą,że mnie nie ma w warsztacie :D. Zrobitę fotki i dokładnie objaśnie,może się to przydac instruktażowo dla innych Kolegów.Pozwolę sobie wrzucić to w tym temacie,już jako kontynuacja.Najwyżej jeśli sprawa się rozszeży,to Admin przeżuci wszystko gdzie trzeba. Narazie pozdrawiam.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-27, 12:09

zrób fotki i daj do nowego wątku w dziale I gen, żeby pavulonowi tematu nie zaśmiecać ;)


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-28, 09:20

Ja mam na myśli to, wg przykładu dla '67-'68
Obrazek


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-28, 10:11

Tak, dokładnie chodzi o te uszczelki. Przepraszam, że nie wrzuciłem fotek. Co prawda zrobiłem je, ale muszę sie przyznać, że nie umiem :zawstydzony: zmniejszać, żeby wczytać na forum. Dziś będe miał pomocnika, to mi przerobi i pokaże to bardziej obrazowo. Ale chodzi o te miejsca, które Podałeś na załączonym rysunku i to występuje również w przednich częściach autka.



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-28, 10:27

Noo własnie i są normalnie do kupienia za ok. $3 ;)
Jest tak jak pisalem. weszly dopiero od '66.
Na przodzie jednak tego nie ma.

Obrazek


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

Salvador
Młodszy Forumowicz
Posty: 20
Rejestracja: 2010-05-02, 23:49
Model: Shelby Cobra
Kolor: Czerwona perła

Post autor: Salvador » 2011-01-28, 22:11

Maćku, adres bez zmian. Wrzucam obiecane fotki. Dwie przedstawia kedrę (uszczelkę), a kolejne miejsce, w którym tą kedrę powinno się montować.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek



Awatar użytkownika
6t07t
Forumowicz
Posty: 1650
Rejestracja: 2009-02-19, 11:13
Model: 1966-2008
Kolor: Silver Blue, Black
Lokalizacja:: Gliwice
Stajnia: Stajnia Górny Śląsk

Post autor: 6t07t » 2011-01-31, 09:10

Tak, jest ten rowek pod uszczelkę mimo, że manual tego nie pokazuje.
Tu też go widać
http://www.auctiva.com/hostedimages/sho ... 0&format=0
Z modelami 64-1/2 -66 jest jednak tak jak pisałem.


1966 Silver-Blue Coupe od nowości w PL
2008 Black Bullitt 3620
Ex: 1964-1/2, 1965, 1966, 1967, 1968, 1971, 1972, 1973, 1995, 2007

ODPOWIEDZ

Wróć do „13. nadwozie”