Dodatkowe wskaźniki/zegary

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Dodatkowe wskaźniki/zegary

Post autor: Dark Red » 2011-01-04, 01:36

Św Mikołaj przesłał mi paczkę :-) z USA
Planuje zainstalować 3 wskaźniki 52mm śr.

1) AFR szerokopasmowa
2) EGT
3) vacuum/boost (na teraz vacuum a boost będzie na przyszłość )


I jak tu nie wierzyć w Św Mikołaja ;)
Załączniki
obudowa widok boczny.jpg
obudowa zegarow.JPG


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2011-01-04, 01:45

farciarz... ale moim zdaniem Alustar na to lepiej rozwiązane [kwestia gustu bez obrazy]
Pozdrawiam ;)


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-04, 10:25

sławekw pisze:farciarz... ale moim zdaniem Alustar na to lepiej rozwiązane [kwestia gustu bez obrazy]
Pozdrawiam ;)
Nie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku. Widoczność zegarów na słupku jest bardzo dobra, bo są na wysokości wzroku. W GT500 ładniej wyglądają zegary na desce, ale nie są tak dobrze widoczne z miejsca kierowcy.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2011-01-04, 11:28

Dark Red pisze:
sławekw pisze:farciarz... ale moim zdaniem Alustar na to lepiej rozwiązane [kwestia gustu bez obrazy]
Pozdrawiam ;)
Nie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku. Widoczność zegarów na słupku jest bardzo dobra, bo są na wysokości wzroku. W GT500 ładniej wyglądają zegary na desce, ale nie są tak dobrze widoczne z miejsca kierowcy.
Ja mam tak samo zainstalowane.
Możesz mi wierzyć że jak depniesz (przynajmniej u mnie) to i tak nie ma za bardzo możliwości zerknięcia na te zegary bo można zaliczyć najbliższe drzewo. Lepiej patrzeć na drogę. :D



Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-04, 11:34

cesiek46 pisze:
Dark Red pisze:
sławekw pisze:farciarz... ale moim zdaniem Alustar na to lepiej rozwiązane [kwestia gustu bez obrazy]
Pozdrawiam ;)
Nie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku. Widoczność zegarów na słupku jest bardzo dobra, bo są na wysokości wzroku. W GT500 ładniej wyglądają zegary na desce, ale nie są tak dobrze widoczne z miejsca kierowcy.
Ja mam tak samo zainstalowane.
Możesz mi wierzyć że jak depniesz (przynajmniej u mnie) to i tak nie ma za bardzo możliwości zerknięcia na te zegary bo można zaliczyć najbliższe drzewo. Lepiej patrzeć na drogę. :D
Jakie masz wskaźniki zainstalowane ?
Jak depnę to patrzę tylko na szybę, przy spokojnej jeździe to co innego.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2011-01-04, 12:14

Dark Red pisze:ie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku.
Shelby ma fabrycznie deskę w skórze. Zegary sa w nim mocowane bez ingerencji w deske - BEZ WIERCENIA ( mozna je zdjac bez sladu ) . Kazdy zegar ma podpis K.Shelby.

- Uważam ze do mustangów bardziej praktycznym mocowaniem jest słupek. Jest to bardzo ale to bardzo przydatna rzecz. Wcześniej możesz przewidzieć jakaś usterkę. Nie będziesz ogladal potem filmikow z B U M !! :szok: Brawo.



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2011-01-04, 13:30

Dark Red pisze:
cesiek46 pisze:
Dark Red pisze:
Nie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku. Widoczność zegarów na słupku jest bardzo dobra, bo są na wysokości wzroku. W GT500 ładniej wyglądają zegary na desce, ale nie są tak dobrze widoczne z miejsca kierowcy.
Ja mam tak samo zainstalowane.
Możesz mi wierzyć że jak depniesz (przynajmniej u mnie) to i tak nie ma za bardzo możliwości zerknięcia na te zegary bo można zaliczyć najbliższe drzewo. Lepiej patrzeć na drogę. :D
Jakie masz wskaźniki zainstalowane ?
Jak depnę to patrzę tylko na szybę, przy spokojnej jeździe to co innego.
Też na słupku tylko że 2 wskaźniki - AFR i ciśnienie doładowania sprężarki.
AFR trochę jest dziwny bo pokazuje tylko zakres od ubogiej do bogatej mieszanki - nie pokazuje wartości. Coś tam to na pewno pomaga ale rewelacji nie ma. W każdym bądź razie po zainstalowaniu BAPa i tak będę jeszcze raz musiał jechać na hamownie. Mam zbyt bogatą mieszankę.



Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2011-01-04, 13:55

Dark Red pisze:Widoczność zegarów na słupku jest bardzo dobra, bo są na wysokości wzroku.
A szczerze to się nad tym nie zastanawiałem, ale faktycznie coś w tym jest..... pewnie się przyda w przyszłości :P


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-04, 17:30

Warto zainstalowac szerokopasmowy AFR. Tylko szerokopasmowy AFR przyda sie do tuningu, pozostale AFR to tylko swiecaca choinka.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2011-01-09, 23:42

zgadza sie, musi byc szerokopasmowy
cesiek46, lepsza bogata mieszanka niz zbyt uboga, chociaz auto lpeiej chodzi na AFR 13 niz 10, wiem to z praktyki :P ale wtedy cierpi silnik ,choc znam gosci co z afr pow 13 jezdza caly czas na doladowanym ;) jedz na hamownie i ustaw sobie w zakresie 11,5-12 ;) ale przy okazji sprawdz ile ma mocy np przy 12,5 i ile ma mocy przy 11,5 i zdaj relacje bo jestem ciekawy ;) oczywiscie samym pokretlem od BAPa nie dasz rady az tak tego regulowac, masz SCT ? zakladam ze masz program nie na max moc tylko z bezpiecznym afr czyli jak piszesz masz bogata mieszanke, pokretlem malo zdzialasz bo jak przykrecisz to afr zwiekszy sie tylko w gornym zakresie obrotow, czyli np od 4,5-5,5 bedzie trzymal 11,5 a potem gwaltownie skoczy pow 12, wiec jedynie SCT mozesz dodac lub odjac paliwa,ewentualnie na hamowni moga Ci edytowac Twoj program, czyli dostroic a za to moga juz krzyczec.. dlatego najlpeiej miec sct ;)

co do wskazników da sie je obserwowac przy wciskaniu na maksa,zegary EGT ostrzegaja dzwiekowo i czerwona lampka przy prekroczonej wybranej wartosci, np 1000st, AFR najlepiej sprawdzac sie na 3biegu deptajac na pustej prostej, od 4,5tys-6,5tys powinien trzymac 11,5-12AFR(na doladowanym)

no ale jak nie masz szerokopasmowy to sprawdz na hamowni do odcinki ;)

Dark Red, EGT bedziesz mial na jednym wydechu? jesli tak to AFR załóż na drugim, zawsze to cos, a EGT mozliwie najblizej silnika, bo im dalej tym mniej dokladny bedzie, pewnie kolo katow juz bedzie oszukiwal o ok 50-100stopni a to znaczaca roznica;) stal topi sie przy 1100st wiec jesli alarm ustawisz na 1000st a czujnik bedzie za daleko, to wiesz co sie stanie.. tak czy inaczej lepiej tych 1000st nie przekraczac i zalozyc ze jesli na wydechu mamy 1000 to w silniku minimum te 50st wiecej..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Madasek
Forumowicz
Posty: 504
Rejestracja: 2008-08-30, 23:10
Model: 2007 Shelby GT
Silnik: inny V8
Kolor: Czarny srebrne pasy

Post autor: Madasek » 2011-01-09, 23:59

http://www.rpmoutlet.com/05gtgaugea.htm


te sa bardzo ladne i napewno mniej kuja w oczy niz kanciaty z shelby no ale.... z shelby to z shelby :/

takze montaz bez wiercenia



Awatar użytkownika
cesiek46
Forumowicz
Posty: 105
Rejestracja: 2009-06-10, 11:24
Model: GT/CS Vortech HO
Silnik: V8 4.6
Kolor: Czarny

Post autor: cesiek46 » 2011-01-10, 10:53

koral,
Na hamownie na pewno pojadę bo trzeba to sprawdzić.

Ogólnie z tym moim wskaźnikiem AFR jest tak. Pokazuje w zakresie od ubogiej do bogatej.
Z tym że nie wiadomo która strona jest zachwiana. Paliwo czy powietrze.
Po instalce bapa i podkręceniu na 25% pokazuje bogatą więc wychodzi że dostaje więcej paliwa - logiczne.
Ostatnio byłem na przeglądzie obowiązkowym i wyszło że z wydechu idzie za dużo powietrza. Nie wiem czy dobrze rozumiem ale wychodzi na to że jest dalej za mało na BAPie? Jak by było za dużo paliwa to by nie dopalał i by pokazało na odczycie.
Na moim AFRze może też pokazywać bogatą przy niskich obrotach a na wysokich może być ok.
Tak czy siak samemu nie ma co kombinować tylko trzeba to sprawdzić na hamowni.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2011-01-10, 11:27

przegladem si enie przejmuj, jedz na hamownie i sprawdz AFR, po zainastalowaniu BAPa dostaje w koncu tyle paliwa na ile jest komputer zaprogramowany, raczej watpie zeby wtryski jeszcze wiecej paliwa podaly nawet jakbys BAPa podkrecil na maxa czyli wydajnosc pompy wzroslaby na 600KM- moga byc minimalne wahania, podkrecaniem zwieszasz tylko wydajnosc pompy i cisneinei na listwie, no ale na dawke paliwa okreslana przez cpu raczej to nie wplynie,bynajmniej minimalnie, jesli Ci AFR wyjdzie np 11, to jesli zmniejszysz wydajnosc pomnpy to watpie zeby ten AFR sie zmniejszyl w calym zakresie obrotow, zmneijszy sie dopiero wtedy jak pompa nei zacznei wyrabiac czyli przy max mocy, zakladajac ze bez BAPa miales jak piszesz max moc ok 400KM(powiedzmy na tyle masz wydajna pompe.,mimo ze powinna na jakies 420) to przy ustawieniu BAPa na 10% powinienes miec pompe wydajna na ok 440KM tzn ze po osiagnieciu tej mocy przy powiedzmy 5700rpm AFR gwaltownie bedzie spadal z powodu braku wystarczajacej ilosci paliwa.. jesli ustawisz na 20% to teoretycznie musi wystarczyc do ok 480KM czyli powinno byc ok, ale bez sprawdzenia AFR mozemy tylko teoretyzowac.. tak czy inaczej nawet jesli ustawisz 50% na BAPie to AFR nei powinien sie roznic,moze minimalnie, bo wtryski powinny podac tyle na ile sa zaprogramowane, co prawda wysokie cisnienie nalistwie minimalnie moze wplywac, ale zeby znaczaco zwiekszyc dawke paliwa musisz przeprogramowac cpu stosujac np sct czy chocby hptuners (interfejs obd2 +hptuners i sam mozesz sie bawic,z tym ze musisz uwazac bo o ile sct pozwoli Ci tylko na bezpieczne modyfikacje to hptuners wszystko przyjmie,SCT mozesz dodac powiedzmy do 10% wiecej lub mniej paliwa i np przyspeiszyc lub opoznic o kilka stopni zaplon)

podsumowujac sprawdz AFR na hamowni, i ustaw BAPa optymalnie,bo jesli AFR nei wzrosnei np przy usawieniu BAPa na 10 czy 15% tzn ze nei ma sensu go ustawiac na 25% i niepotrzebnie nadwyrezac pompe, za duze cisneinei na listwie(masz system bezpowrotny) tez nie jest dobre.. AFR przy max otwartej przepustnicy od 4,5tys do odcinki powinien byc taki sam, wiadomo ze te 0,3 wahania musza byc, ale jesli Ci w gornych obrotach zaczyna spadac,powiedzmy od 5700 to musiz podkrecac BAPa a z bedzie dobrze ;)

a jesli masz SCT to tak jak Cie wczesniej prosilem jak juz ustawisz BAPa to odejmij kilka procent paliwa i sprawdz ponownie moc np przy AFR 12 a potem przy AFR 11 i sam juz wyciagnij wnioski, AFR 12 jest bezpieczne dla silnika wiec jelsi bedziesz mial wieksza moc to bym tak zostawil,bo auto mniej spali abedzie lepiej chodzilo ;)

pozdro


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Dark Red
Forumowicz
Posty: 219
Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
Model: GT 2005
Silnik: V8 4.6
Kolor: Dark Red

Post autor: Dark Red » 2011-01-10, 23:47

AluStar pisze:
Dark Red pisze:ie chciałem wiercić otworów w desce, tak jat jest to zrobione w GT500, bo mój konik to nie shelby, więc zdecydowałem się na wskaźniki na słupku.
Shelby ma fabrycznie deskę w skórze. Zegary sa w nim mocowane bez ingerencji w deske - BEZ WIERCENIA ( mozna je zdjac bez sladu ) . Kazdy zegar ma podpis K.Shelby.

- Uważam ze do mustangów bardziej praktycznym mocowaniem jest słupek. Jest to bardzo ale to bardzo przydatna rzecz. Wcześniej możesz przewidzieć jakaś usterkę. Nie będziesz ogladal potem filmikow z B U M !! :szok: Brawo.
Super że kupiłeś taką obudowę gdzie nie trzeba wiercić :padam:

Koledzy gdzie macie zamontowane czujniki EGT na kolektorze ?
Moje long tuby są owinięte taśmą termoizolacyjną, co stanowi dodatkowe utrudnienie aby zamontować czujnik blisko silnika.


1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2011-01-12, 13:38

im blizej katalizatora tym latwiejszy dostep i odrotnie,im blizej silnika tym gorszy,ale lpeiej niech sie mechanik bardziej pomeczy to efekt koncowy bedzie lepszy, nawet jesliby musial kolektor odkrecac.. jesli pojdziesz na latwizne i bedzie zaraz za katalozatorem to te minimum 50st musisz odejmowac


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”