luz na wahaczu

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-12-16, 01:14

na każdym przeglądzie technicznym jest sprawdzana zbieżność [przy "rozciąganiu" kół], także jak by było coś nie halo to byś o tym wiedział.

Ogólnie wymiana wymiana sprężyn, amortyzatorów, sworzni, klocków, tarcz itp. nie wymaga sprawdzania zbieżności kół ponieważ nie są rozkręcane śruby odpowiedzialne za to. Niestety, z mojego doświadczenia wynika tyle, że cały układ odpowiedzialny za zbieżność nie jest praktycznie sprawdzany. Do ustawienia zbieżności bardzo często trzeba na początku rozruszać śruby aby można było cokolwiek zrobić i w tym tkwi problem [wszystkie podzespoły przecież pracują a coś co ustawimy na stałe może się "rozjechać"], dlatego zawsze radze aby to sprawdzić....


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-12-16, 08:22

sławekw pisze: Ogólnie nie powinno wpłynąć [ta wymiana] na zbieżność kół
mi tez mechanik tak powiedzial i po 500km juz mi bok opony zdarlo;/ wlasnei po wymianie sworzni.. moze dlatego ze ze zwyklych wymienilem na te steeda, nie wiem, bynajmniej lpeiej zbieznosc sprawdzac..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
sławekw
Forumowicz
Posty: 809
Rejestracja: 2010-04-19, 21:19
Kontakt:

Post autor: sławekw » 2010-12-16, 12:13

RAFAŁ pisze:i tu sie z tobą nie zgodzę bo ja na przeglądzie ledwie dojadę do bramy garażu i mam podbity :D
a ja wole sprawdzić, żebym później nie miał problemów [no ale to moje zdanie] a jak masz taką możliwość, to pozazdrościć
koral pisze:mi tez mechanik tak powiedzial i po 500km juz mi bok opony zdarlo;/ wlasnei po wymianie sworzni.. moze dlatego ze ze zwyklych wymienilem na te steeda, nie wiem, bynajmniej lpeiej zbieznosc sprawdzac..
Dlatego napisałem, że z mojego doświadczenia wynika co innego :P Dokładnie taką samą sytuację miałem w swoim i dziadka aucie tylko wymieniałem z oryginalnych na oryginalne tej samej firmy....


Nic na siłę, wszystko młotkiem :D i wyklepie się coś takiego:
Obrazek

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-12-16, 14:00

AluStar pisze:
adasko74 pisze:
Bolek pisze:RAYBESTOS Part # 5051322 Professional Grade 43.99$ ja chyba wezme te jak okaże się ze to Ball Joint się rozsypał ;) Napisali że profesjonalne może zrobie na nich 31 tys.km :rotfl:
tu masz lepsze ;) :)
http://www.americanmuscle.com/steeda-20 ... oints.html
te juz sie 2 razy rozsypaly Escalarowi ..
:) nie dwa.. tylko raz :) ...po przejechaniu ok 30 tys. km :)
teraz kupilem BMR-a caly wachacz razem z wozkiem...
czeka na montaz... dopiero potem bede mogl sie wypowiedziec...
BMR-komplet wachaczowy



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-17, 23:16

Dzisiaj wymieniłem dwa sworznie ale nic to nie dało dalej mi ku... :cenzura: puka prawy przód na dziurach :mur: Stare sworznie były wybite ale w końcu miały przejechane aż 53 tyś.km :szok: Nie wiem już sam co stuka, na kole nie czuć żadnego luzu , jakiś czeski film :(



Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-12-17, 23:38

Bolek, a na szarpakach ci nic nie wykrywaja - powiedz ze niech zainwestuja w stetoskop i niech zdjagnozuja gdzie stuka.
Jak cos to kup sobie tak jak ja stetoskop ( 12 zl +) i podczas szarpania sam posluchaj z kad dochodzi luz.

Obrazek

Mi to pomaga w ustaleniu miejsca skrzypienia i stukow..



Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-12-17, 23:43

Alustar dzięki, właśnie jade jeszcze w poniedziałek na szarpaki . Meches po wymianie sworzni znowu podniósł wóz ale nic nam nie stukało przy ręcznym szarpaniu :/
Kupie sobie te słuchawki tak czy siak bo nie drogie a mogą się faktycznie sprzydać :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”