OLEJ SILNIKOWY - MITY I FAKTY
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
OLEJ SILNIKOWY - MITY I FAKTY
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- michal@
- Forumowicz
- Posty: 251
- Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
- Model: GNATSUM.NAMI
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )
MIT 5. OLEJ SYNTETYCZNY I STARSZE SILNIKI.
Olej syntetyczny wlany do starszego silnika może powodować, że ten zacznie przeciekać, zwłaszcza jeśli silnik ma dużym przebieg oraz zniszczone uszczelki pod głowicą.
FAKT 5.
Użycie oleju syntetycznego w przypadku starszego silnika nie spowoduje jego przeciekania. Olej może wyciekać z powodu zużycia uszczelki pod głowicą, ale nigdy z powodu samego oleju. Jeżeli olej wycieka z silnika w przypadku użycia oleju mineralnego to będzie wyciekał również w przypadku użycia oleju syntetycznego. Jeżeli natomiast uszczelki są w dobrym stanie nie musimy się niczego obawiać, nawet jeśli Nasz silnik posiada duży przebieg.
nie rozumiem w jaki sposób przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ma wyciekać olej z silnika
skoro w bloku pod głowicą znajdują się tylko kanały wodne,
chyba,że chodzi o naprawde znikome ilości oleju pozostawione przez nieszczelne pierścienie zgarniające na cylindrach, ale to wycieku napewno nie spowoduje, co innego uszczelka pod miską oleju tam to może olej wyciekać.
Nie rozumiem jeszcze jednego, skoro olej mineralny jest sporo tańszy od syntetycznego który ma sporo wyższą cenę miedzy innymi dzięki dodatkom uszlachetniającym, myjącym dla utrzymania lepszej kondycji silnika (czystości), a mineralny nie, to silnik który na mineralnym przelata np. 100. tys km. jest pełny "syfu" po wlaniu do takiego motoru syntetyka wydaje się logiczne,że silnik się rozszczelni nie wspominając już,że szlam wypłukany przez nowy olej skutecznie pozapycha kanały olejowe.... wtedy to dopiero jest klops
ps. a w jaki sposób określić w jakim stanie są uszczelki silnika bez jego rozebrania
może autor tekstu wie bo ja nie mam pojęcia
no chyba,że miał na myśli,że trzeba rozebrać silnik aby to stwierdzić, a jak już się go rozbierze to trzeba wiadomo uszczelki kupić nowe.... w ten oto sposób przetestowaliśmy czy uszczelki są dobe....bo i są dobre bo włożyliśmy nowe 
Olej syntetyczny wlany do starszego silnika może powodować, że ten zacznie przeciekać, zwłaszcza jeśli silnik ma dużym przebieg oraz zniszczone uszczelki pod głowicą.
FAKT 5.
Użycie oleju syntetycznego w przypadku starszego silnika nie spowoduje jego przeciekania. Olej może wyciekać z powodu zużycia uszczelki pod głowicą, ale nigdy z powodu samego oleju. Jeżeli olej wycieka z silnika w przypadku użycia oleju mineralnego to będzie wyciekał również w przypadku użycia oleju syntetycznego. Jeżeli natomiast uszczelki są w dobrym stanie nie musimy się niczego obawiać, nawet jeśli Nasz silnik posiada duży przebieg.
nie rozumiem w jaki sposób przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ma wyciekać olej z silnika


Nie rozumiem jeszcze jednego, skoro olej mineralny jest sporo tańszy od syntetycznego który ma sporo wyższą cenę miedzy innymi dzięki dodatkom uszlachetniającym, myjącym dla utrzymania lepszej kondycji silnika (czystości), a mineralny nie, to silnik który na mineralnym przelata np. 100. tys km. jest pełny "syfu" po wlaniu do takiego motoru syntetyka wydaje się logiczne,że silnik się rozszczelni nie wspominając już,że szlam wypłukany przez nowy olej skutecznie pozapycha kanały olejowe.... wtedy to dopiero jest klops

ps. a w jaki sposób określić w jakim stanie są uszczelki silnika bez jego rozebrania

może autor tekstu wie bo ja nie mam pojęcia


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h
Kurde ludzie to już chyba trzeci wątek o olejach. Co do Horse Power 5w20 to jeszcze raz powtarzam to nie jest prawdziwy syntetyk tylko jest to olej z gamy Hydro Cracked-Group III bazowany na oleju mineralnym,oznacza to po prostu wymieniamy go częściej jak dajemy w piec konikowi,oczywiście jest to bardzo dobry olej ale lepszy jest jednak Royal Purple ,Redline czy Amsoil które są olejami z group IV PAO. W naszych Mustangach to moze nie odczujemy i nie usłyszymy po pracy silnika jaka jest różnica między nimi ale efekt stosowania olejów 100% full syntetic można usłyszeć w silnikach HEMI gdzie często przy stosowaniu Horse Power lub Mopara słychac tzw.Hemi Tick czyli słyszalne jest takie cykanie zegarka pod maską.Po zalaniu Royala lub Redline zapada grobowa cisza.
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
Bolek : czytałeś to ?
http://jeepnieci.pl/wk_mds_olej.html
Proponuję wytoczyć proces koncernom naftowym bo nas oszukują.
http://jeepnieci.pl/wk_mds_olej.html
Proponuję wytoczyć proces koncernom naftowym bo nas oszukują.
Ostatnio zmieniony 2010-12-09, 22:20 przez Dark Red, łącznie zmieniany 1 raz.
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
A olej z głowicy do kadłuba i vice versa to którędy płynie ?michal@ pisze:MIT 5. OLEJ SYNTETYCZNY I STARSZE SILNIKI.
Olej syntetyczny wlany do starszego silnika może powodować, że ten zacznie przeciekać, zwłaszcza jeśli silnik ma dużym przebieg oraz zniszczone uszczelki pod głowicą.
FAKT 5.
Użycie oleju syntetycznego w przypadku starszego silnika nie spowoduje jego przeciekania. Olej może wyciekać z powodu zużycia uszczelki pod głowicą, ale nigdy z powodu samego oleju. Jeżeli olej wycieka z silnika w przypadku użycia oleju mineralnego to będzie wyciekał również w przypadku użycia oleju syntetycznego. Jeżeli natomiast uszczelki są w dobrym stanie nie musimy się niczego obawiać, nawet jeśli Nasz silnik posiada duży przebieg.
nie rozumiem w jaki sposób przez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą ma wyciekać olej z silnikaskoro w bloku pod głowicą znajdują się tylko kanały wodne,
chyba,że chodzi o naprawde znikome ilości oleju pozostawione przez nieszczelne pierścienie zgarniające na cylindrach, ale to wycieku napewno nie spowoduje, co innego uszczelka pod miską oleju tam to może olej wyciekać.
Nie rozumiem jeszcze jednego, skoro olej mineralny jest sporo tańszy od syntetycznego który ma sporo wyższą cenę miedzy innymi dzięki dodatkom uszlachetniającym, myjącym dla utrzymania lepszej kondycji silnika (czystości), a mineralny nie, to silnik który na mineralnym przelata np. 100. tys km. jest pełny "syfu" po wlaniu do takiego motoru syntetyka wydaje się logiczne,że silnik się rozszczelni nie wspominając już,że szlam wypłukany przez nowy olej skutecznie pozapycha kanały olejowe.... wtedy to dopiero jest klops
ps. a w jaki sposób określić w jakim stanie są uszczelki silnika bez jego rozebrania![]()
może autor tekstu wie bo ja nie mam pojęciano chyba,że miał na myśli,że trzeba rozebrać silnik aby to stwierdzić, a jak już się go rozbierze to trzeba wiadomo uszczelki kupić nowe.... w ten oto sposób przetestowaliśmy czy uszczelki są dobe....bo i są dobre bo włożyliśmy nowe
Nie wszystkie silniki maja taka samą konstrukcję.
Wleje synetyka do malucha i zobaczyny

1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
- Dark Red
- Forumowicz
- Posty: 219
- Rejestracja: 2008-07-31, 23:54
- Model: GT 2005
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Dark Red
co to ma byc ? dożywotni olejBolek pisze:

Fajny Mustang Red Line Kit
http://www.jegs.com/i/Red+Line+Oil/816/90214/10002/-1
1968 Coupe 6-cyl. / 2005 V8: Boost Brothers LT, FRPP Hot Rod cams & Intake, GT500 TB, H&R stabilizers, J&M LCA, Metco UCA, Spohn panhard bar, UPR CAI, line lock, Brembo 14" brakes, Seibon carbon hood, 18" shelby rims, 4.10 gears
-
- Forumowicz
- Posty: 1647
- Rejestracja: 2008-11-10, 17:33
- Model: 302HO 1994 rok
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: sapphire blue
- Lokalizacja:: Polska
- Kontakt:
Nie wiem czy nie popadaja tu ludzie w jakas paranoje jesli chodzi o olej silnikowy.Do taurusa ktory mial ponad milion na liczniku przejechane lalem mineralny olej i bylo super. A jak mi spodem wyciekal troche przez stara uszczelke pod miska to zalewalem tym co mialem az nie kupilem uszczelki pod miche. I nic sie nie stalo z autem zrobilem na nim mieszajac rozne oleje ponad 30tys mil a jeszcze rok temu czyli po 4 latach od czasu gdy go sprzedalem auto smigalo bez remontu silnika i nie gubiac oleju.
Zamiast zastanawiac sie ktory olej jest najlepszy radze nie katowac silnika wtedy bedzie ok. Problemy w mustangach V6 1994+ i 2005+ wystapily gdy zalewalem silnik syntetycznym shell chyba zolte opakowanie. Wtedy nawet silnik ktory mial 27tys mil zaczynal stukac. potem sie dowiedzialem ze te normy ktore obowiazuja w USA czy Niemczech sa duzo bardziej restrykcyjne niz te u nas w kraju i ze nasze oleje sa kiespkie. Mobil trzyma jeszcze jakos normy i narazie u mnie 6 aut jezdzi na nim jest zero problemow a jak dalej bedzie to sie okaze:) Znajomy do vipera leje olej z importu zalecany do japonczykow bo jest on specjalnie rpzygotowany pod silniki ktore sa katowane do 8tys rpm. W moim stangu szykuje sie wymiana oleju ostatnio wymienialem olej na jesieni 2009 ale zrobilem od wymiany tylko 238km bo jakos tym mustangiem nie mam czau jezdzic.
Zamiast zastanawiac sie ktory olej jest najlepszy radze nie katowac silnika wtedy bedzie ok. Problemy w mustangach V6 1994+ i 2005+ wystapily gdy zalewalem silnik syntetycznym shell chyba zolte opakowanie. Wtedy nawet silnik ktory mial 27tys mil zaczynal stukac. potem sie dowiedzialem ze te normy ktore obowiazuja w USA czy Niemczech sa duzo bardziej restrykcyjne niz te u nas w kraju i ze nasze oleje sa kiespkie. Mobil trzyma jeszcze jakos normy i narazie u mnie 6 aut jezdzi na nim jest zero problemow a jak dalej bedzie to sie okaze:) Znajomy do vipera leje olej z importu zalecany do japonczykow bo jest on specjalnie rpzygotowany pod silniki ktore sa katowane do 8tys rpm. W moim stangu szykuje sie wymiana oleju ostatnio wymienialem olej na jesieni 2009 ale zrobilem od wymiany tylko 238km bo jakos tym mustangiem nie mam czau jezdzic.
302 HOooooo