MUSTANG i Großglockner Hochalpenstraße

O mustangu i o nas

Moderatorzy: Hans, Hans

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

MUSTANG i Großglockner Hochalpenstraße

Post autor: MAX » 2010-09-18, 12:26

Na początku września postanowiłem pojechać nie tyle daleko co wysoko z moimi wspaniałymi dziewczynami oczywiście.
Mustangiem ma się rozumieć .
Konik zapakowany został po dach. Ruszyłem na ponad 1400 kilometrową trasę z Krakowa przez Czechy całą Austrię do miejscowości Reith bei Kitzbühel


Przejechałem sporą część Alp najwspanialszymi drogami przez kilkanaście przełęczy i punktów wysokościowych w tym przez 20 leżących ponad 2 tys.m npm, z najwyższymi w Europie szczytami górskimi takimi jak najwyższy szczyt Alp Austriackich - Grossglockner (3789m npm) oraz na najdłuższy (10 km długości !) we wschodnich Alpach lodowiec Pasterze oraz Edelweisspitze (2571).



Austriacka Grossglockner - Hochalpenstrasse –to droga o szczególnych walorach krajobrazowych którą szczególnie polecam każdemu do przejechania . Pozwala ona przeciętnemu turyście dotrzeć w świat wysokich gór samochodem, autobusem komunikacji lokalnej lub rowerem i z bliska, bezpiecznie, podziwiać cały ich majestat i wszystkie osobliwości. Jej wyjątkowość polega nie tylko na tym, że wprowadza podróżujących na wysoką przełęcz, ale i na tym, że biegnie przez kilkanaście jeszcze kilometrów na wysokości ponad dwóch tysięcy metrów w sąsiedztwie wysokich, ośnieżonych szczytów, zawieszonych między nimi lodowców i obok wysokogórskich jezior.
Pomysł wybudowania drogi powstał ponad 70 lat temu gdy Austria - w wyniku I wojny światowej - utraciła na rzecz Włoch Południowy Tyrol, a tym samym możliwość połączenia drogowego między jego wschodnią i północną częścią rozdzielonymi masywem Wysokich Taurów. Droga została oddana do eksploatacji w sierpniu 1935 r. po niespełna pięciu latach budowy, prowadzonej w trudnym wysokogórskim terenie i tylko w miesiącach letnich.
Ma ona swój początek w letniskowej wiosce Bruck, na wysokości 755 m npm, po północnej stronie Wysokich Taurów. Stąd prowadzi głęboką doliną Fuscher przez wioskę Fusch (860) do Ferleiten (14 km od Bruck). Tam poszerza się na kilka pasów przechodząc przez punkt pobierania opłat od jadących dalej w górę (tym sposobem uzyskuje się fundusze na utrzymanie drogi). Koszt wjazdu za 1 samochód na 1 dzien to 28E ,przy czym jest możliwość wykupienia biletu t.z. Czasowego na 15 dni za który pobierana jest opłata w wysokości 35Euro.

Dalej droga wspina się wschodnim zboczem doliny czternastoma ponumerowanymi i nazwanymi serpentynami z oznaczoną wysokością. Przy drodze, przeważnie w pobliżu zakrętów usytuowane są parkingi. Umożliwiają one zatrzymanie samochodu by jego pasażerowie, a zwłaszcza kierowca, mogli spokojnie podziwiać coraz rozleglejsze panoramy. Prowadząc samochód musicie być maksymalnie skupieni, podczas prowadzenia trasa jest wymagająca ,co 300/600 m pokonuje się bardzo ostre i niebezpieczne zakręty które na dodatek mają nachylenie ok. 12 do 15 % niemal na każdym odcinku przy skraju drogi można się zatrzymać i oglądać w wybranym przez siebie momencie otaczający ich krajobraz. W miarę nabierania wysokości, po przeciwnej zachodniej stronie doliny otwierają się widoki na kilka ponad trzytysięcznych szczytów, z najwyższym Grosses Weisbachhorn (3564) i lodowce zawieszone w bocznych dolinach. Na wysokości 2394 m, 13 km od punktu opłat i 26 km od Bruck, pokonując 1300 m wzniesienia, droga dwukilometrowym odgałęzieniem dochodzi do parkingu przy hotelu Fuschertö rl. Stąd 6 serpentynami przy 14% pochyleniu osiąga wierzchołek Edelweisspitze (2571) będący najwyższym punktem w pobliżu Hochalpenstrasse. Na wierzchołku jest niewielki parking, a nieco poniżej schronisko Edelweisspitzenhaus. Z okrągłej wieży widokowej na parkingu rozciąga się obszerna panorama na poszczególne odgałęzienia górskich masywów i na biegnacą dalej Hochalpenstrasse, aż do miejsca gdzie niknie w tunelu pod przełęczą Hochtor. Po raz pierwszy od podjazdu pokazuje się stąd najwyższy szczyt Alp austriackich Grossglockner.
Wybierając się na taką przejażdżkę powinniście przeznaczyć co najmniej 8 godzin. Widoki są wręcz powalające Zjazd z wierzchołka Edelweisspitze, na przełęcz Fuschertörl, to pierwsza poważna, choć krótka, próba hamulców i prawdziwy przedsmak wielu późniejszych, nawet kilkudziesięciokilometrowych, zjazdów z użyciem tylko najniższych przełożeń na skrzyni automatycznej która nad podziw sprawowała się wzorowo, miałem obawy co do jej możliwości ale podołała zadaniu.

Z przełęczy Fuschertörl, położonej na wysokości 2428 m , droga obniża się nieznacznie po czym nabierając znów wysokości przechodzi obok jeziora i schroniska Fuscher (2261) i dalej przez tunel Mittertörl (2328) by jeszcze wyżej, w tunelu pod przełęczą Hochtor, osiągnąć swój najwyższy punkt 2505 m. Wyjeżdżających z tunelu wita rozległy widok na dolinę Gösnitz i masywy gór leżących już na obszarze Karyntii. Tuż za przełęczą droga obniża się. Wiele kolejnych serpentyn to ponowne wyzwanie rzucone skrzyni i hamulcom .
Nieco niżej, na 40 kilometrze od startu, od Hochalpenstrasse odgałęzia się Gletscherstrasse (droga lodowców). Wznosi się ona 5 serpentynami z przejazdem długą galerią, czyli konstrukcją w rodzaju tunelu, zbudowaną z betonu dla osłony przed lawinami śniegu lub kamieni i po 9 kilometrach osiąga platformę widokową i parking wykuty w skałach tarasu Franz-Josefs-Höhe (2369). Panorama jaką można stamtąd podziwiać należy do najwspanialszych panoram górskich. Około 150 m niżej spływa jeden z największych w Alpach lodowców - Pasterze długości 10 km. Wypływające spod jego jęzora potoki zasilają położone poniżej dwa jeziora: lodowcowe Sondersee i zaporowe Margaritzen Stause. Z platformy widać wyraźnie, że zasięg lodowca uległ znacznemu zmniejszeniu. Wygładzenia skalne i usypiska morenowe sprawiają wrażenie świeżych i wybiegają znacznie przed obecny zasięg lodowcowego jęzora. Dodatkową atrakcją dla przeciętnego turysty jest możliwość bezpośredniego kontaktu z ogromnym cielskiem lodowca. W jego pobliże można zejść schodkami lub zjechać kolejką terenowo-linową za 9,10 Euro a potem, przy pomocy drabinek, wejść na powierzchnię lodowca i bezpiecznie przejść kilkunastometrowy odcinek bez obawy zsunięcia się w którąś z lodowych szczelin.
Po przeciwnej stronie lodowca wznosi się grzbiet szczytów z Grossglockner (3797), najwyższym w całej grupie, a zarazem w całych Alpach austriackich.
Widoki te przyciągają w każdy letni dzień tłumy turystów. Około godziny 10 przyjeżdżają oni samochodami zapełniając szczelnie taras i parking aż do zmierzchu. Wielu robi pamiątkowe zdjęcia na tle stojącego pośrodku placu pomnika Franciszka Józefa. Ten kamienny wizerunek cesarza, w myśliwskim stroju z zarzuconą na ramię strzelbą postawiono na pamiątkę pobytu monarchy w tym rejonie.
Powrót tą trasą jest bardzo ekscytująca z uwagi na bardzo duże różnica w nachyleniu Długość tego odcinka wynosi 47,9 km, maksymalne nachylenie max: 12%, posiada 27 zakrętów. http://www.grossglocknerstrasse.eu/
Wakacyjna podróż po jednej z najwyżej położonych wysokogórskich dróg na świecie utkwi mi w pamięci na zawsze.

Więcej fotek wkrótce


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
AluStar
Forumowicz
Posty: 2315
Rejestracja: 2008-09-09, 23:25
Model: GT500
Silnik: inny V8
Kontakt:

Post autor: AluStar » 2010-09-18, 14:34

MAX, ty kuniem po sniegu jezdzisz - ale pieknie . ;)



Awatar użytkownika
Magic
Forumowicz
Posty: 863
Rejestracja: 2008-07-20, 20:17
Model: RTR 2012
Silnik: V6 3.7
Kolor: BLACK
Lokalizacja:: Oleśnica
Stajnia: Stajnia Dolny Śląsk
Kontakt:

Post autor: Magic » 2010-09-18, 15:01

a co to dziwne w zimie mustangiem jeździć... :rotfl: jak dobrze pójdzie to tej zimy u mnie dla okolicznych rumaków robię naukę jazdy zimowej. ;)


Obrazek

Piotrek_W
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2009-07-07, 13:33
Model: BMW
Kolor: BLACK
Kontakt:

Post autor: Piotrek_W » 2010-09-18, 16:34

:orany: coś niesamowitego ! Nic tylko pozazdrościć takiej jazdy, pomimo tego iż nie najlepiej się jeździ jak wszędzie tak jasno i słońce odbija promienie od drogi oślepiając ;) Ale czego się nie robi dla pięknych widoków. Bosko !



Awatar użytkownika
zaborjr
Forumowicz
Posty: 169
Rejestracja: 2009-07-09, 08:25
Model: 2014
Silnik: V6 3.7
Kolor: RubyRed

Post autor: zaborjr » 2010-09-18, 20:32

MAX, Mogłeś już w 3D nakręcić co byśmy się na boki porozglądali ;)
Super widoczki :D



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-09-19, 17:10

zaborjr pisze:MAX, Mogłeś już w 3D nakręcić co byśmy się na boki porozglądali ;)
Super widoczki :D
Mam sporo wypasionych fotek wrzuce za pare dni.


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
Deftronic
Stowarzyszenie MKP
Posty: 489
Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
Model: Shelby GT500
Silnik: V8 5.4
Kolor: Grabber Orange
Lokalizacja:: Acheron

Post autor: Deftronic » 2010-09-19, 19:16

Super wyprawa! :ok: Szkoda, że nam w tym roku pogoda zepsuła całą jazdę po przełęczach. :(


http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Piotrek_W
Forumowicz
Posty: 178
Rejestracja: 2009-07-07, 13:33
Model: BMW
Kolor: BLACK
Kontakt:

Post autor: Piotrek_W » 2010-09-20, 01:15

MAX, kiedy planujesz następny wyjazd?



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-09-20, 18:51

[quote="AluStar"]MAX, ty kuniem po sniegu jezdzisz - ale pieknie .

AluStar oczywiście że tak, jestem z tych którzy .życie wykorzystują na MAXA, niezależnie od warunków pogodowych .
Co kuń miałby z życia gdyby śniegu nie ujrzał a niech ma.



tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-09-20, 21:47

Tak jak wspominałem mam jeszcze kilka fajnych ujęć z wyprawy na Großglockner Hochalpenstraße


http://picasaweb.google.pl/106141875002 ... 3233624066


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-09-20, 21:52

Wspaniała przygoda super samochodem,super filmik,ekstra zdjęcia ,nic tylko pogratulować i pozazdrościć :)



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-09-21, 21:14

Bolek dziękuję za ahy i ohy ,a proszę odpowiedz mi jak to się stało że jeszcze w realu cię nie widziałem?
Ukrywasz się ?


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
escalar
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 2008-08-31, 23:49
Model: GT Premium Bullitt
Silnik: V8 4.6
Kolor: czarny metalik
Kontakt:

Post autor: escalar » 2010-10-22, 21:49

o, jak milo :) Maxiu, ja te droge kilka lat temu w listopadzie z buta przeszedlem w drodze na GrossGlockner :) ...ale wtedy trasa byla juz zamknieta dla publicznego ruchu :)
...fajnie poogladac stare miejsca :)



Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-10-23, 10:31

escalar pisze:o, jak milo :) Maxiu, ja te droge kilka lat temu w listopadzie z buta przeszedlem w drodze na GrossGlockner

No proszę brawo ,trasa dla ruchu z buta jest otwarta przez cały rok. Natomiast dla ruchu drogowego sezon zaczyna się od maja do końca października i jest to zależne od warunków atmosferycznych
Pisząc o bucie miałeś to na myśli ?
Załączniki
Rakiety snieżne.jpg


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

Awatar użytkownika
MAX
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2810
Rejestracja: 2009-10-15, 21:52
Model: Fastback GT V8 68
Silnik: V8 5.0
Kolor: Blue & Black
Lokalizacja:: Wieliczka
Stajnia: Stajnia Małopolska
Kontakt:

Post autor: MAX » 2010-10-23, 10:35

Dla ciekawostki napiszę że firma zajmująca się odśnieżaniem trasy po okresie zimowym usuwa tu w 25 dni, około 600.000 m3 do 800.000 m3 śniegu pomiędzy ścianami śniegu o wysokości do 21 metrów.
Dla naszych drogowców z nizin taki wyczyn byłby zabójczy.
Załączniki
schnee03.jpg
schnee08.jpg
schnee07.jpg
schnee.jpg


tel 504 266 504
As-PROFI
IMPORTUJEMY MARZENIA
Zrealizowane marzenia: IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII
IIIIIIIIIIIIIIIIIIIII IIII IIII
www.asprofi.pl
https://www.facebook.com/import.usa.max

ODPOWIEDZ

Wróć do „Garaż”