LPG w V8 i V6

LPG, V8 diesel, wodór, wątroba wieloryba ....

Moderatorzy: stang232, celibad, stang232, celibad

ODPOWIEDZ
caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-03, 00:39

"jezdzac wszedzie nawet do sklepu wszystko sie zuzywalo w zastraszajacym tempie.. "

w naszym sie nie zużywa póki co. fabryczne wady poprawione i można śmigać, zima nie zima...



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-03, 00:43

a i jeszcze koral, dlaczego sądzisz że nie można założyć lpg do 600 konnego mustanga?

wtryski są już też które zrobią 75km/cyl, np hana 2100, zawsze można użyć 2x hana 2000 zielone na cyl. problemem są reduktory, ale myślę że 3x IG1 Turbo dało by radę z dodatkową pompą wodną przed reduktorami.



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-03, 08:46

Gwarancji oczywiście nikt Ci nie da, jak również nikt Ci nie da gwarancji na to co masz zrobione pod maską. Niemniej jednak zastanów się dlaczego np w UK do wyścigów często tuninguje się auto na lpg.

dopóki check się nie zapala, a auto jest dobrze wystrojone, nie ma prawa się nic stać i już więcej nie będę tego powtarzał.

" nasz klub stanowia glownie ludzie spiacy na kasie.."

z tego powodu, że właśnie na niej nie śpię, myślisz że ładowałbym coś co może mi rozdupić silnik?



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-03, 09:22

caniggia pisze: w UK do wyścigów często tuninguje się auto na lpg.
masz racje, tez słyszalem ze lpg super nadaje sie do tuningu :) a check mi sie nigdy w tym GT nie zapalil, w poprzednich tak, tzn chyba tylko w niebeiskim jak zatankowalem PB95 na lukoilu i eleclercu ..
u nas tez juz tuninguja auta z lpg, zobacz tu pisza ze po tuningu auto nie moze jezdzic na benzynie bo program jest napisany na 102oktany bo tyle ma propan-butan http://tuningmania.pl/tuning&serwis/teo ... inglpg.htm

jedyne co trzeba robic to tankowac na sprawdzonych stacjach bo z jakościa gazu u nas róznie bywa, ja tankowalem tylko na shell i statoil, czasami BP


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-08-03, 10:53

Nie takie V8 jeżdżą na gazie.Znam kilka 5.7 Hemi które mają nachulane ponad 50 tyś.km na LPG i nic im kompletnie nie dolega.System MDS działa bez problemu.Znajomy w Krakowie ma Cayenne V8 z Lpg i tez już ponad 50 tyś.km przejechał bez problemu.Ja zakładam gaz w październiku :) Zdam relacje co i jak i na jakich komponentach odpaliłem.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-03, 12:06

boleknh pisze:Znajomy w Krakowie ma Cayenne V8 z Lpg i tez już ponad 50 tyś.km przejechał bez problemu.
no jak juz wlasciciele takich luksusowych aut zakladaja lpg to rzeczywiscie musi sie to oplacac ;) tyle ze do mojego Gt to pewnie instalacji za 5kola sie nie zalozy, wiec poczekam na nowego mustanga 2011 V6 ;)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-03, 12:26

caniggia pisze:do następnego konika którego będę miał sciągnę instalację z Australi która eliminuje całkowicie używanie PB, używa wtrysku ciekłego gazu przez wtryskiwacze PB bezpośrednio, zużycie LPG identyczne jak PB, 10% mocy więcej, 15% momentu.
Taka instalka Vgen ulepszona.
a jaki koszt takiej instalacji ?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Bolek
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 2009-07-07, 22:46
Silnik: V6 3.7
Kolor: Silver
Kontakt:

Post autor: Bolek » 2010-08-03, 13:52

koral pisze:a jaki koszt takiej instalacji ?
Kiedyś słyszałem o kwocie ok 9 tyś.zł :)
koral pisze:no jak juz wlasciciele takich luksusowych
W polsce jeździ sporo Cayenów,Tuaregów,Grandów,V12 Merca przerobionych na LPG,swego czasu był na allegro Stang GT 05r. z gazem Landirenzo za 72 tyś.zł sprzedał się na drugi dzien bo nawet dzwoniłem o niego



Awatar użytkownika
mrjackson
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
Model: GT 05 +Kompressor
Silnik: V8 4.6
Kolor: Tungsten grey + Carbon
Kontakt:

Post autor: mrjackson » 2010-08-03, 14:46

caniggia pisze:
mrjackson pisze:Mapa link:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2d76e.html



Nie udało mi się zrobić testu wtryskiwaczy - > wyskoczył komunikat za duże obciążenie test został przerwany.

A co do sprawdzenia cisnienia pb, to gdzie mam na nie patrzeć?

jeżeli chodzi o te wartości przy głównym odczycie Benzyna [ms] i LPG [ms] to po przełączeniu na gaz i samo pb są takie same...
jak po przelaczeniu masz pb takie same, emulator cisnienia znaczy dziala, mapa - za malo benzyny aby przyrownac.

aby odczytac cienienie pb, to trzeba skaner obd, tam sie wyswietla fuel pressure.

z tej mapy wcisnij po prawej przycisk oblicz nastawy, przelaczy cie na zakladke kalibracji ale naniesie zielone punkty, daj screena z tego.

z filmu wynika ze wtryskiwacze tez nie za rowno chodza, ale wazniejsze narazie co wyzej napisalem.

Jeszcze dopatrzylem filmik z napieciami, dobre wybrales, ale po tym filmiku nie zalecałbym jazdy na pełnym buccie na lpg powyzej 3k rpm, bo mieszanka robi sie biedna jak szlag.

daj screena co napisalem wyzej, po obliczeniu nastaw.

koral, jakbyś czytał, to wiedziałbyś, że do filmików to FF Flash Back: http://www.bbsoftware.co.uk/BBFlashBack_FreePlayer.aspx

odnosnie tej v6 305m, na szczescie sa juz nowe wtryski w mire porzadne co obsluguja 50km/cyl, ale wez po uwage, ze to auto jest jeszce bardziej osczedne przy swojej mocy od obecnej v6, a po nastepne jest na wtrysku bezposrednim co sprawia ze na obecna chwile i tak zuzywa ca 10-15% paliwa.
te odczyty są nieaktualne, bo już wyciąłem katalizatory, bo jeden był zepsuty..
Puki co wszystko teraz działa poprawnie, ale i tak mi się wydaje, że działałoby lepiej jakby ktoś to porządnie wyregulował..



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-08-04, 09:45

to lepszy jednak jest BSR bo odrazu zapisuje w avi i nagrywa dzwiek


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-08-13, 15:47

Dzięki wielkie caniggia - kupiłem wszystko i zrobiłem tak jak mówiłeś - oprócz wtrysków, bo jak podjechałem do tego speca to powiedział, że (o dziwo!) te jeszcze jakoś dają rade i nie ma sensu ich zmieniać na razie - biorąc pod uwagę, że to jednak droga zabawa a ja chyba będę sprzedawał auto to nie chce pakowac w niego już jakoś dużo kasy - w każdym razie do jazdy wycieczkowej instalacja mi działa w 100% jak o cisne to też wszystko działa, ale i tak przełączam na wachę, bo mam jakąś barierę psychologiczną :)

To, że wcześniej mi ciągle przerzucał na wachę rzeczywiście okazało się walniętym reduktorem - a do tego miałem jakoś źle ciśnienie ustawione - w każdym razie teraz wszystko działa i jeszcze raz dzięki!

Pozdr!


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-22, 12:16

Zauważylem taki objaw, że wlaczenie emulatora ciśnienienie wtedy co zawor gazowy, a w takiej jak ja chce, czyli po zalaczeniu ostatniego wtryskiwacza, powoduje zapalenie checka P0191.

Tak więc napisałem do Justina z VMP i wyłączył mi sprawdzanie błędów P0191 (czujnik ciśnienia listwy) i błędu P0460 (czyli sprawdzanie czujnika poziomu paliwa).

Tym sposobem emulator ciśnienia można ustawić na idealnie takie samo ciśnienie jak PB (nie zawyżone) i nie trzeba emulatora do wskaźnika paliwa.

Przetestowane na SCT, na pewno nie da się na Flashpaq, pewnie da sie na predatorze, tylko nie wszyscy chcą to robić (bama i brenspeed olewają temat).



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-08-30, 11:10

u mnie pojawił się problem - jak odpalam auto to od razu przeskakuje na gaz - bez żadnej rozgrzewki na benzynie - wymienili mi czujnik temperatury - bo to podejrzewał gazownik ale to nie pomogło - poza tym zauważyłem, że na wolnych obrotach na gazie obroty mi falują ( nie zawsze - ale bywa ) i samochód potrafi zgasnąć. Byłem u gazownika - podpiął mi go pod kompa i niby wszystko jest ok tylko ciśnienie mam jakieś super niskie - bo ok 0.5... Facet mi wszystko posprawdzał przy instalacji w silniku i mówi, że tam wszystko jest dobrze - sprawdził czy gaz dochodzi z butli - i okazało się, że z tym jest jakiś problem ( spraawdził rurkę czy nigdie przygięta nie jest itd )- wymienił mi cewkę przy zaworze z butli - przejechałem 20 km i było ok, ale znów zdechł... Więc pojechałem od razu jeszcze raz do gościa - w ogóle mi tą cewkę wywalił i teraz może nie gaśnie - ale wciąż od razu przełącza się na gaz i od razu po odpaleniu silnik faluje ( potem w czasie jazdy jest już ok) - nie mam pojęcia co to możę być , gazownik też mówi, że nie wie co to jest i chce mi założyć rurkę 8mm - bo nie ma pomysłu co dalej robić :] - ale mi się wydaje, że może kupiłem ten reduktor jakiś walnięty albo może coś z kompem się zwaliło?

Byłem u gościa u którego nie ma kolejek - 15.09 mam jechać do migaz-s ( u nich ciężko z terminami ) - ostatnio jak u nich byłem to mi wszystko wyregulowali zajebiście - ale po 2 tygodniach znowu padło - jak im opowiadałem co się dzieje to nikt na szybko, żadnego pomysłu nie miał :/ - powiedzieli że muszą go obejrzeć - ale może to jakaś pierdoła jest po prostu?


Bart

caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-08-30, 11:16

pytanie 1 - jaką temperaturę przełączania ma steropwnik ustawioną,
jaka jest temperatura reduktora.

przelaczanie od razu na gaz to albo zly czujnik temp (albo zle ustawiony w programie typ), albo walnieta centralka, albo sam sterownik.

niskie cisnienie moze byc spwodowane wlasnie uszkodzonym elektrozaworem na butli, albo najczesciej zatartym przy reduktorze.

zmiana miedzika na 8mm nic to nie pomoze.

masz podlaczowke? mozesz jakies screeny zrobic?



paytoplay
Forumowicz
Posty: 404
Rejestracja: 2009-05-04, 00:08
Silnik: V6 3.7
Kolor: Sterling Grey
Kontakt:

Post autor: paytoplay » 2010-08-30, 11:22

temperatura przełączania mam chyba na 40-45 stopni... - facet mi podwyższył, ale w momencie jak u niego bylem reduktor miał chyba 90 - z tego co zrozumiałem.
Wygląda na to, że w programie ustawione jest wszystko dobrze z tym przełączaniem, tylko mechanika gdzieś zawodzi - czujnik mi raz wymienili na większy bo miałem jakiś mały wsadzony - więc powinno byc dobrze.

Zawór mam teraz bez cewki - czyli chyba gaz jest dostarczany cały czas - jak wyjął tę cewkę i sprawdzaliśmy, czy gaz dochodzi do reduktora to było wszystko ok - więc to jest chyba rozwiązane - ale faktycznie coś tam może być zwalone, bo jak wsadził nową cewkę to tak jak napisałem po 20 km też zdechł.

Podłączówkę mam - ale jeszcze nigdy z niej nie korzystałem - dziś ściągnę program i wieczorem postaram się zrobić jakieś zrzuty.


Bart

ODPOWIEDZ

Wróć do „Alternatywne źródła energii”