Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał
- frog
 - Młodszy Forumowicz
 - Posty: 17
 - Rejestracja: 2009-10-07, 15:06
 - Model: 2007
 - Silnik: V6 3.8
 - Kolor: Silver
 - Kontakt:
 
Most ze szperą w V6 '07 ??? - Dyfer, Dyferencjał
Jak wiadomo 4.0 V6 pozbawiony jest jakiejkolwiek blokady dyfru i najczęściej ślizga się prawe koło... Potrzebne mi to przede wszystkim do latania bokami (driftu)
Macie jakieś doświadczenie w przeróbkach? Nie chcę zaspawać mostu, żeby się dało normalnie jeździć... Potrzebna mi jakaś 15-30% szperka.
- można kupić jakiś tuningowy most?
- może w GT jest szpera i da się ją przeszczepić?
- ???
Panowie, jak najlepiej poradzić sobie z tematem?
z góry dziękuję za pomoc.
			
									
									Macie jakieś doświadczenie w przeróbkach? Nie chcę zaspawać mostu, żeby się dało normalnie jeździć... Potrzebna mi jakaś 15-30% szperka.
- można kupić jakiś tuningowy most?
- może w GT jest szpera i da się ją przeszczepić?
- ???
Panowie, jak najlepiej poradzić sobie z tematem?
z góry dziękuję za pomoc.
... im szybciej jadę Tym widzę wyraźniej!
						- 
				
				kaes
 - Forumowicz
 - Posty: 814
 - Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
 - Model: 2007
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
 - Kontakt:
 
szpery nie są takie drogie strasznie
http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31spline-88-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html
Przy okazji (zaoszczędzisz na robociznie bo to grzebanie w tym samym miejscu) warto pomyśleć o:
http://www.americanmuscle.com/05-07-mustang-gears.html
			
									
									http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31spline-88-lsd.html
http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html
Przy okazji (zaoszczędzisz na robociznie bo to grzebanie w tym samym miejscu) warto pomyśleć o:
http://www.americanmuscle.com/05-07-mustang-gears.html
CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

						[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

- Darenty
 - Forumowicz
 - Posty: 488
 - Rejestracja: 2008-12-16, 16:02
 - Model: S197 GT
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Satin Silver Metallic
 - Lokalizacja:: Przemyśl
 
Filozofi wielkiej w zasadzie nie ma.. 
Załóżmy, że chcesz LSD takie jak w wersjach GT.. Kupujesz nowy mechanizm różnicowy z owym pożądanym uslizgiem
np. ten http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html
Do tego potrzebujesz nowych półosi (V6 mają wielokiln na 21 rówków), posiadających 31 rówków na wieloklinie
np. takie http://www.steeda.com/products/superior ... e_kits.php
W tym przykładowym zestawie półosi masz już nowe symeringi i łożyska więc niemusisz ich kupować - gdybyś nie miał - kupił inne półosie i niebyło ich w komplecie warto dokupić np. na RockAuto i wymienić
Będziesz potrzebował nowego, konkretnego oleju do juz przerobionego dyfra, żeby go niezarżnać
 Polecam Royal Purple MaxGear 75W-140 (zawiera modyfikator GL-5 chroniący i wymagany dla tej szpery 
 ) - trzeba Ci go 2 litry 
Umm.. no jak masz wersje V6 z ABS'em to jeszcze tylko z starych półosi ściagasz "na gorąco" pierścienie ABS i przekładasz na nowe lub kupujesz nowe pierścienie i zakładasz na nowe półosie (zakładamy też na gorąco
 )
No i masz gotowe LSD - wyjeżdżasz na drogę , TCF OFF i lecisz
No i pewnie w krótkim czasie okaże się, że sprzęgło Ci się rozleciało bo V6 ma je słabsze niż GT
  - więc wymianka na jakieś zdecydowanie mocniejsze od stock'owego zalecane - no ale to już w praktyce zobaczysz bo nie wiem jak bardzo chcesz dawać po garach  
			
									
									Załóżmy, że chcesz LSD takie jak w wersjach GT.. Kupujesz nowy mechanizm różnicowy z owym pożądanym uslizgiem
np. ten http://www.americanmuscle.com/ford-31sp ... ndisc.html
Do tego potrzebujesz nowych półosi (V6 mają wielokiln na 21 rówków), posiadających 31 rówków na wieloklinie
np. takie http://www.steeda.com/products/superior ... e_kits.php
W tym przykładowym zestawie półosi masz już nowe symeringi i łożyska więc niemusisz ich kupować - gdybyś nie miał - kupił inne półosie i niebyło ich w komplecie warto dokupić np. na RockAuto i wymienić
Będziesz potrzebował nowego, konkretnego oleju do juz przerobionego dyfra, żeby go niezarżnać
Umm.. no jak masz wersje V6 z ABS'em to jeszcze tylko z starych półosi ściagasz "na gorąco" pierścienie ABS i przekładasz na nowe lub kupujesz nowe pierścienie i zakładasz na nowe półosie (zakładamy też na gorąco
No i masz gotowe LSD - wyjeżdżasz na drogę , TCF OFF i lecisz
No i pewnie w krótkim czasie okaże się, że sprzęgło Ci się rozleciało bo V6 ma je słabsze niż GT
You can never have too much power, just not enough traction.
						- 
				
				Delfinnn
 - Forumowicz
 - Posty: 161
 - Rejestracja: 2009-08-11, 15:50
 - Model: BYŁ Mustang 01'
 - Silnik: V6 3.8
 - Kolor: Czarny
 
Że tak odświeżę i spytam. W 2001 V6 są ośki 28 i dyfer 7.5" tak? Chce kupić zwykłą szperę do V6 np. taką http://www.americanmuscle.com/ford-28spline-75-lsd.html Osiek nie trzeba wymieniać prawda? A jak z przełożeniami, wymagane jest 3.73 i wyżej?
A teraz drugi aspekt. Czy żeby założyć szperę od V8 czyli 8.8" to wystarczy zmienić na ośki 31 8.8", założyć szperę 8.8" i wszystko git. Żadnych dodatkowych modyfikacji?
Pozdrawiam
			
									
									A teraz drugi aspekt. Czy żeby założyć szperę od V8 czyli 8.8" to wystarczy zmienić na ośki 31 8.8", założyć szperę 8.8" i wszystko git. Żadnych dodatkowych modyfikacji?
Pozdrawiam
- RAFAŁ (GROSZEK)
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 2453
 - Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
 - Model: był SN95 jest GT2011
 - Silnik: V8 5.0
 - Kolor: SREBRNY
 
kupujesz szperę i wymieniasz przełożenie zostaje ze starego czyli przekładasz zębatkiDelfinnn pisze:Że tak odświeżę i spytam. W 2001 V6 są ośki 28 i dyfer 7.5" tak? Chce kupić zwykłą szperę do V6 np. taką http://www.americanmuscle...ine-75-lsd.html Osiek nie trzeba wymieniać prawda? A jak z przełożeniami, wymagane jest 3.73 i wyżej?
chyba że chcesz sobie zmienić przełożenie to kupujesz dodatkowo inne
chyba inne łożyska są a reszta zosatajeDelfinnn pisze:A teraz drugi aspekt. Czy żeby założyć szperę od V8 czyli 8.8" to wystarczy zmienić na ośki 31 8.8", założyć szperę 8.8" i wszystko git. Żadnych dodatkowych modyfikacji?
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
ja właśnie zamówiłem t-lok do v6 na 7.5 most, v6 ma 28 zebow oski, nie trzeba zmieniac, do tego przelozenie 3.73 i mini kit instalacyjny ktory zawiera nowe uszczelki, nakretki, podkladki do ustawiania,
nie zawiera łożysk, ale tych nie będę zmieniał, bo dopiero 40kkm.
t-lok 169$, gears 3.73 149$, mini installaiton kit 19$.
to tego za jednym razem jeszcze shifter inny, bo oryg mnie do pasji doprowadza... 150$
teraz tylko czekac...
			
									
									nie zawiera łożysk, ale tych nie będę zmieniał, bo dopiero 40kkm.
t-lok 169$, gears 3.73 149$, mini installaiton kit 19$.
to tego za jednym razem jeszcze shifter inny, bo oryg mnie do pasji doprowadza... 150$
teraz tylko czekac...
- mrjackson
 - Forumowicz
 - Posty: 322
 - Rejestracja: 2010-03-26, 17:42
 - Model: GT 05 +Kompressor
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: Tungsten grey + Carbon
 - Kontakt:
 
ee ja znam kolegę (Horse też niedawno go poznał), który wsadził szpere 30% do v6 2005 + , niestety kolegi Marcina nie ma na forum, ale jak będę na cargo to zapytam go o szczegóły..pudel pisze:caniggia, ja tez planuje zmiane przelozenia tylko ze wszyscy mowia ze skomplikowane i odradzaja ;/
Natomiast z tego co pamiętam, to mówił, że sam sobie to wsadził i nie było z tym większych problemów...
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
w u nas nie ma specalistow ktorzy to potrafia zrobic. temat sie rozbija o ustawienie luzu poprzecznego pomiedzi pinion a ring gear, to akurat latwa sprawa, trudniejsza jest ustawienie wzdluzne pinon gear tak aby zeby braly w konkretnym miejscu.pudel pisze:caniggia, ja tez planuje zmiane przelozenia tylko ze wszyscy mowia ze skomplikowane i odradzaja ;/
dlatego przy demontazu oryginalu, trzeba nasmarowac kolorowa pasta ring gear, i zrobic odcisk, zrobic fotke, potem nowy ustawic w tym samym miejscu.
trzeba miec troche narzedzi, pod domem na parkingu tego sie nie zrobi.
a odnosnie procentó, wie ktos ile t-lok fordowski ma? o ile to siw wogole jakos w tego typu szperze podaje. wyczytalem ze im wiecej gazu tym mocniej sie zakleszcza, bez obciazenia moze dzialac nawet jak open diff, zobaczy sie w praktyce...
- 
				
				caniggia
 - Stowarzyszenie MKP
 - Posty: 3868
 - Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
 - Model: Mustang GT 4.6 Turbo
 - Silnik: V8 4.6
 - Kolor: satin silver
 
zamontowane. montaz zajal 1,5dnia, roboty bardzo duzo, trzeba kupic master installation kit z łożyskami, bo może się zdarzyć że któregoś łożyska nie będzie się dało zdjąć, jak u mnie. wkładanie/wyjmowanie chyba z 15-20 razy aż uzyskałem odpowiedni luz, zawsze najpierw ustawiać odpowiedni backlash zanim bedzie się sprawadzać jak wygląda pattern.
Cyrk jest z dokręceniem na końcu nakrętki od wałka atakującego (pinion), bo trzeba mieć klucz dynamometryczny który ma na skali 2-3NM (2NM dla używanych łożysk - 3NM dla nowych), którego to nie miałem i zrobiłem na czuja.
aktualnie auto bardziej stabilnie trzyma się drogi w koleinach (ciekawa sprawa), możliwości nowych przełożeń jeszczcze nie sprawadzałem, bo docierać trzeba ok 500 mil.
jest jakieś minimalne szumienie (wycie, czy jęczenie) powyżej 60kmh, mało słyszalne w momencie gdy się minimalnie doda gazu, albo lekko hamuje silnikiem, im szybciej się jedzie, tym zmienia się częstotliwość, po 80km coraz mniej słychać.
Powody z jakich to może się dziać
1. źle dobrana podkładka na wale atakującym (raczej nie - gdyby tak, to zawsze w jednym przedziale się to dzieje)
2. źle dociągnięta nakrętka na pinion, tzw preload (mozliwe)
3. ring, pinion z Motive - (całkiem możliwe - dużo ludzi pisze że motive są głośniejsze).
zobaczę po 500 milach jak będę zmieniał olej co się będzie działo i jaki pattern wyszedł i backlash.
			
									
									Cyrk jest z dokręceniem na końcu nakrętki od wałka atakującego (pinion), bo trzeba mieć klucz dynamometryczny który ma na skali 2-3NM (2NM dla używanych łożysk - 3NM dla nowych), którego to nie miałem i zrobiłem na czuja.
aktualnie auto bardziej stabilnie trzyma się drogi w koleinach (ciekawa sprawa), możliwości nowych przełożeń jeszczcze nie sprawadzałem, bo docierać trzeba ok 500 mil.
jest jakieś minimalne szumienie (wycie, czy jęczenie) powyżej 60kmh, mało słyszalne w momencie gdy się minimalnie doda gazu, albo lekko hamuje silnikiem, im szybciej się jedzie, tym zmienia się częstotliwość, po 80km coraz mniej słychać.
Powody z jakich to może się dziać
1. źle dobrana podkładka na wale atakującym (raczej nie - gdyby tak, to zawsze w jednym przedziale się to dzieje)
2. źle dociągnięta nakrętka na pinion, tzw preload (mozliwe)
3. ring, pinion z Motive - (całkiem możliwe - dużo ludzi pisze że motive są głośniejsze).
zobaczę po 500 milach jak będę zmieniał olej co się będzie działo i jaki pattern wyszedł i backlash.