Regular Unleaded - 87
Plus Unleaded - 91
Premium Unleaded - 93 
wg PON
			
									
									rodzaje paliw
Hans pisze:A na Wikipedii szukaliście, geniusze?sławekw pisze:Kuba pisze:Dobra rzecz , to teraz jeszcze rozszyfruj jaką liczbę oktanową wg PON mają paliwa o następujących nazwach:
Regular Unleaded
Plus Unleaded
Premium Unleaded.
Na pompach zamiast liczby oktanowej są podawane te nazwy i fajnie byłoby wiedzieć coś więcej na temat liczby oktanów. Ale nie z wikipedii.
niestety nie powiem Ci jak to rozszyfrować, dlatego poprosiłem o pomoc w rozwinięciu tematu. Może w jakichś dokumentach KONIKA będzie coś na ten temat...
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
Uwaga... po angielsku.... "NIE!!! HANS!! TYLKO NIE PO ANGIELSKU!!"![]()
Bosz....
nie korzystam z Wikipedii... wole wejść na wirtualną bibliotekę i tam poszperać w książkach
Na wiki jest różnie, chłopaki pisali teorię do sprawozdań na zajęcia i większość mieli źle, musieli pisać jeszcze raz
No wg tego zdjęcia to nie. 93 to będzie 'Super Hiper Maxi Premium Unleaded'andronik pisze:Regular Unleaded - 87
Plus Unleaded - 91
Premium Unleaded - 93
wg PON

P.s To jak już jesteśmy w tym temacie to link, gdzie jest wyjaśnione co to jest dokładnie PON. Jest to średnia ważona wartości MON i RON. Często przyjmuje się, błędnie, że na stacjach w USA są podawane wartości MON i wtedy powstają przekłamania typu, że nasze 95 to ichnie 87. Nawet ostatnio w jakiejś gazecie to przeczytałem.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ONPON.html
[img]http://i938.photobucket.com/albums/ad230/RedHornet_PL/Avatar/Avatar-Stripe-5-ANIM.gif[/img]
Best 1/4 ET 12,89
						Best 1/4 ET 12,89
1.Historia silników stosowanych do napędu poj. samochodowych.
2.Wybrane jednostki układu SI stosowane w technice motoryzacyjnej.
3.Klasyfikacja silników cieplnych.
4.Parametry konstrukcyjne silnika.
5.Rodzaje paliw silnikowych.
6.Wykres indykatorowy silnika 4-suw o zapłonie iskrowym i samoczynnym.
7.Fazy rozrządu silnika 4-suw o zapłonie iskrowym
8.Proces napełniania cylindra.
9.Proces sprężania i stopień sprężania.
10.Proces spalania w silnikach o zapłonie iskrowym.
11.Rodzaje spalania.
12.Przebieg spalania w silnikach z zapłonem iskrowym.
13.Proces wylotu.
14.Parametry pracy silnika15.
15.Bilans cieplny silnika.
16.Wpływ czynników eksploatacyjnych na przebieg spalania.
17.Wpływ czynników konstrukcyjnych na przebieg spalania.
18.Przebieg spalania w silnikach z zapłonem samoczynnym.
i to wszystko, jakby co to mogę je przepisać
			
									
									2.Wybrane jednostki układu SI stosowane w technice motoryzacyjnej.
3.Klasyfikacja silników cieplnych.
4.Parametry konstrukcyjne silnika.
5.Rodzaje paliw silnikowych.
6.Wykres indykatorowy silnika 4-suw o zapłonie iskrowym i samoczynnym.
7.Fazy rozrządu silnika 4-suw o zapłonie iskrowym
8.Proces napełniania cylindra.
9.Proces sprężania i stopień sprężania.
10.Proces spalania w silnikach o zapłonie iskrowym.
11.Rodzaje spalania.
12.Przebieg spalania w silnikach z zapłonem iskrowym.
13.Proces wylotu.
14.Parametry pracy silnika15.
15.Bilans cieplny silnika.
16.Wpływ czynników eksploatacyjnych na przebieg spalania.
17.Wpływ czynników konstrukcyjnych na przebieg spalania.
18.Przebieg spalania w silnikach z zapłonem samoczynnym.
i to wszystko, jakby co to mogę je przepisać
to są tematy które najbardziej mnie interesują.... 
  niby będę składał podanie żeby mnie przyjęli na kierunek konstrukcje maszyn, ale w rzeczywistości chyba trafię na kierunek budowa silników 
 
Jak możesz zrób skany i prześlij mi na slawek-18 @o2.pl
z góry dzięki
			
									
									Jak możesz zrób skany i prześlij mi na slawek-18 @o2.pl
z góry dzięki
Nic na siłę, wszystko młotkiem 
 i wyklepie się coś takiego:

						
- Hans
 - Forumowicz
 - Posty: 1028
 - Rejestracja: 2008-12-30, 11:18
 - Model: 500
 - Kolor: Black
 - Lokalizacja:: Warszawa
 - Stajnia: Stajnia Mazowiecka
 
To 91 jest według klasyfikacji AKI (coś w stylu średniej z MON i RON), czyli 91 jest tu odpowiednikiem naszego 95.RedHornet pisze:No wg tego zdjęcia to nie. 93 to będzie 'Super Hiper Maxi Premium Unleaded'andronik pisze:Regular Unleaded - 87
Plus Unleaded - 91
Premium Unleaded - 93
wg PON
Obrazek
P.s To jak już jesteśmy w tym temacie to link, gdzie jest wyjaśnione co to jest dokładnie PON. Jest to średnia ważona wartości MON i RON. Często przyjmuje się, błędnie, że na stacjach w USA są podawane wartości MON i wtedy powstają przekłamania typu, że nasze 95 to ichnie 87. Nawet ostatnio w jakiejś gazecie to przeczytałem.
http://www.btinternet.com/~madmole/Refe ... ONPON.html
.:: 
 my other ride is your mom 
 ::.
						- Robert
 - Forumowicz
 - Posty: 181
 - Rejestracja: 2008-11-16, 20:29
 - Model: Ford Mustang 2006
 - Silnik: V6 4.0
 - Kolor: Perf White
 
Odnosnie samych oznaczen:
 
to w roznych stanach zdazalo mi sie tankowac Regular o roznej ilosci oktanow - tak jak na obrazku to juz mega luksus wyboru, w wiekszosci miejsc na tzw zadupiach byly tylko 3 do wyboru, przy czym regular byla od 87 do 89. Roznicy zadnej nie zauwazylem...
			
									
									
 to w roznych stanach zdazalo mi sie tankowac Regular o roznej ilosci oktanow - tak jak na obrazku to juz mega luksus wyboru, w wiekszosci miejsc na tzw zadupiach byly tylko 3 do wyboru, przy czym regular byla od 87 do 89. Roznicy zadnej nie zauwazylem...
[url=http://userbars.org][img]http://img254.imageshack.us/img254/4205/mustanguserbar2sp6.jpg[/img][/url]
[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
						[url=http://www.userbars.us][img]http://www.userbars.us/./data/media/12/route_66.gif[/img][/url]
			