procedura wymiany oleju w skrzyni automatycznej GT +2005
Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
procedura wymiany oleju w skrzyni automatycznej GT +2005
wiecie moze jak wyglada taka procedura, tzn gdzie wlewa sie olej i jak sprawdzic jego poziom ? w firebirdzie mialem bagnet, niestety w Gt go nie ma, bynajmniej ja nigdzie nie widze, wiec pewnie olej wlewa sie prosto do skrzyni ?
w niedziele poszedl mi pasek klinowy ktorego strzepy przesunely mi opaske na wezu od chlodnicy oleju w skrzyni i waz sie zsunal, na szczescie nie spadl,ale przez kilka km wyplulo mi chyba sporo oleju i musze go teraz dolac,tzn troche juz dolalem i skrzynia chodzi ok :ulga: ale nie wiem dokladnie ile mam go nalac, nalalem przez otwor z boku skrzyni,byla tam nakretka kontrujaca na klucz 19 i w srodku sruba na kwadrat(klucz 8 pasowal) i wlalem tam 2litry,ale nie wiem czy mialem lac dalej az sie zacznie przelewac ?
15cm dalej jest druga identyczna nakretka i sruba..
dlatego jesli znacie procedure nalewania takiego oleju to prosze o pomoc w tej sprawie, tylko prosze o nie gdybanie ze w audi czy bmw wlewa sie az sie przeleje tylko konkretnie jak to sie robi w GT 2005
ewentualnie ile litrow dokladnie wchodzi, to moge w misce od spodu wykrecic srube spustowa i wylac cały olej i nalac nowy w ilosci przewidzianej do GT..
z gory dzieki za pomoc
pozdro
w niedziele poszedl mi pasek klinowy ktorego strzepy przesunely mi opaske na wezu od chlodnicy oleju w skrzyni i waz sie zsunal, na szczescie nie spadl,ale przez kilka km wyplulo mi chyba sporo oleju i musze go teraz dolac,tzn troche juz dolalem i skrzynia chodzi ok :ulga: ale nie wiem dokladnie ile mam go nalac, nalalem przez otwor z boku skrzyni,byla tam nakretka kontrujaca na klucz 19 i w srodku sruba na kwadrat(klucz 8 pasowal) i wlalem tam 2litry,ale nie wiem czy mialem lac dalej az sie zacznie przelewac ?
15cm dalej jest druga identyczna nakretka i sruba..
dlatego jesli znacie procedure nalewania takiego oleju to prosze o pomoc w tej sprawie, tylko prosze o nie gdybanie ze w audi czy bmw wlewa sie az sie przeleje tylko konkretnie jak to sie robi w GT 2005
ewentualnie ile litrow dokladnie wchodzi, to moge w misce od spodu wykrecic srube spustowa i wylac cały olej i nalac nowy w ilosci przewidzianej do GT..
z gory dzieki za pomoc
pozdro
- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
zadzwonilem do serwisu Mustangtrading przekonany ze beda wiedzieli,niestety mimo ze w nazwie maja mustanga to niestety nie zdarzylo im sie wymieniac oleju w takim aucie
wiec nastepnie zadzwonilem do kolegi do lodzi ktory serwisuje auta rodem z USA(naprawial mi juz kilka skrzyn-szczerze polecam) i powiedzial mi ze w GT sruba na spodzie miski nei jest upustowa tylko wlansie nia mozna wlac olej,ewentualnei z tylu skrzyni jest srubka na imbus i tamtedy sie leje na odpalonym silniku az olej nie zacznie sie wylewac tym otworem na spodzie miski (dziwne,bo myslalem ze nim sie spuszcza olej)
i co wazne,powiedzail ze ta nakretka kontrujaca na klucz 19 ze srubka w srodku na kwadrat i gładkim 2cm kroccem na koncu trzyma jakas tasme w skrzyni i ze dobrze ze auta nie odpalilem(balem sie wlansie odpalic bo mi to wygladalo na jakas regulacje) i ze skoro mi wszystkei biegi chodza to bdb i ze to znaczy ze juz beda chodziły
:ulga: 
powiedzial tez ze skoro nalalem olej przez otwor od tej sruby od tasmy to teraz pewnie jest go za duzo i musze odpalic GT i odkrecic ta srube od spodu i uleci nadmiar (az sie boje to zrobic)

wiec nastepnie zadzwonilem do kolegi do lodzi ktory serwisuje auta rodem z USA(naprawial mi juz kilka skrzyn-szczerze polecam) i powiedzial mi ze w GT sruba na spodzie miski nei jest upustowa tylko wlansie nia mozna wlac olej,ewentualnei z tylu skrzyni jest srubka na imbus i tamtedy sie leje na odpalonym silniku az olej nie zacznie sie wylewac tym otworem na spodzie miski (dziwne,bo myslalem ze nim sie spuszcza olej)
i co wazne,powiedzail ze ta nakretka kontrujaca na klucz 19 ze srubka w srodku na kwadrat i gładkim 2cm kroccem na koncu trzyma jakas tasme w skrzyni i ze dobrze ze auta nie odpalilem(balem sie wlansie odpalic bo mi to wygladalo na jakas regulacje) i ze skoro mi wszystkei biegi chodza to bdb i ze to znaczy ze juz beda chodziły


powiedzial tez ze skoro nalalem olej przez otwor od tej sruby od tasmy to teraz pewnie jest go za duzo i musze odpalic GT i odkrecic ta srube od spodu i uleci nadmiar (az sie boje to zrobic)
-
- Forumowicz
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-11-05, 13:13
- Model: 2007
- Silnik: V6 4.0
- Kolor: czarny, chwilowo bez pasów
- Kontakt:
tu jest artykuł o zmianie oleju z automata w mustangu. wprawdzie po angielsku ale przydatne:
http://www.ehow.com/how_4487024_change- ... -ford.html
i z innego zrodla:
http://www.ehow.com/how_4487024_change- ... -ford.html
i z innego zrodla:
I bought the Haynes book for the Mustang, and also was talking to a mechanic at a transmission shop today to confirm what they said. Basically, the drain plug on the transmission has another plug in the center of it. You add fluid and use it to determine if the fluid is filled as it is connected to a tube in the drain pan. They tell you to pump transmission fluid, make sure it is only the special Mercon V fluid, into this connection. You will need to get a hose adapter to scew into the center tap and connect a hand pump or electric pump to the hose fitting. When you think you have added enough, disconnect the hose, if you are underfilled, nothing will come out, if you are overfilled then fluid will come out until it drains down to the top of the tube in the transmission. Make sure the car is level when you do this or all bets are off... LOL. It is a pain that they did not stick with the old dip stick style procedure, but the transmission mechanic told me that they were copying what was done on the Mercedes and other cars... Progress.. sometimes I wish they would leave well enough alone.. LOL. When removing the center plug, make sure you hold back on the drain plug with an open end or box wrench, or you may end up removing the drain plug and will drain the entire transmission fluid that is in the pan, rather than just checking to see if it is full. When changing the filter, you will be draining the pan so this will be a mute point until adding the new fluid back in when you have buttoned up the pan.
Hope this helps you with your questions... in your case, you might have to add fluid, run the engine and just cycle the transmission through reverse, neutral and drive, then check the fluid again to see that it is full... Not easy and not fun... blame it on the Engineers and their bright ideas...
CS6 Progress bar
[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

[||||||||||||||||||--------------------------------] 36%

- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
dobrze rozumiem ze trzeba odkrecic miske zeby zobaczyc srube od od sprawdzania poziomu oleju ? porazka z tym mustangiem, powinien byc bagnet zeby uzytkownik okresowo mogł sprawdzic poziom oleju, przeciez wystarczy 200ml za malo zeby skrzynia nie dzialala prawidlowoRAFAŁ pisze:czyli tak ja ja pisałem najlepiej jest odkręcić miskę i zobaczyć ile go tam jest i upust tej śrubki będzie pozomem oleju w skrzyni czyli możesz wyrównać stan i przykręcić miskę spowrotem ,uszczelka jak jest gumowa to jej się nić nie stanie a jak z korka to wycinasz nową

- RAFAŁ (GROSZEK)
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 2438
- Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
- Model: był SN95 jest GT2011
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: SREBRNY
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
wąż na szczescie nie spadl tylko przesunal sie na rurce z 1,5-2cm ale jeszcze na niej sie trzymal a ze go opaska nie trzymala to spod niego trsykal pod cisnieniem olej .. nie wiem ile go wychlapalo, ale zadna kontrolka mi si enie pokazala, dolalem 2,5litra oleju i mysle ze sporo za duzo,bo nie tym otworem co powinienem..RAFAŁ pisze:SKORO NIEMA BAGNETU TO JEST w skrzyni zainstalowany czujnik poziomu oleju i powinno ci to na desce pokazać albo na jakimś skanerze
chyba że dużo ci nie wychlapało i było jeszcze go na tyle
a jak ci spadł ten wąż to bardzo ci silnk uchlapał
sam juz nie chce kombinowac i pojade w czwartek na serwis do lodzi,mysle ze jak bede spokojnie jechal to nic si enie stanie, biegi wrzuca bardzo ladnie i delikatnei bez jakichkolwiek szarpniec,a wczesniej trojka troche szarpala,dlatego juz kiedys pytalem jak sprawdzic poziom oleju,bo pameitam ze w trans amie jak mialem setke za malo oleju to byl podobny objaw,tylko ze tam byl bagnet i mozna bylo sprawdzac stan kiedy sie chcialo, w mustangu jest to karygodne rozwiazanie bo z czasem nawet uszczelniacze moga puszczac i olej nawet jak auto stoi moze ubywac ,mimo ze tego nie zauwazymy i pod autem nie ma plam, tak mialem z trans amem,pod autem sucho a na bagnecie bylo minimum..
silnik sie uchlapal i wydech,mysle ze litr to spokojnei ubyl,jak nei wiecej
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
oleju w skrzyni normalnie sie nie dolewa.
przy wymianie trzeba odkrecic miske i korek spustowy i tak wszystko nie wyleci,
zawsze zostanie w konwerterze, zazwyczaj ok 6ltr sie wymieni.
ale teraz problem z dolaniem. do tego sluzy korek spustowy, nalezy go odkrecic, troche oleju pocieknie, tam jak zerkniesz jest rurka, nalezy wtrysnac tyle oleju aby sie przelewal przez rurke. po dolaniu trzeba auto rozgrzac i sprawdzic jeszcze raz, tym razem po rozgrzaniu olej sie rozszerzy i pewnie nadmiar sam wyleci. ot cala historia...
przy wymianie trzeba odkrecic miske i korek spustowy i tak wszystko nie wyleci,
zawsze zostanie w konwerterze, zazwyczaj ok 6ltr sie wymieni.
ale teraz problem z dolaniem. do tego sluzy korek spustowy, nalezy go odkrecic, troche oleju pocieknie, tam jak zerkniesz jest rurka, nalezy wtrysnac tyle oleju aby sie przelewal przez rurke. po dolaniu trzeba auto rozgrzac i sprawdzic jeszcze raz, tym razem po rozgrzaniu olej sie rozszerzy i pewnie nadmiar sam wyleci. ot cala historia...
- Koral
- Forumowicz
- Posty: 2277
- Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
- Model: GT CS8 +500HP
- Silnik: V8 4.6
- Kontakt:
wielkie dziekicaniggia pisze: ale teraz problem z dolaniem. do tego sluzy korek spustowy, nalezy go odkrecic, troche oleju pocieknie, tam jak zerkniesz jest rurka, nalezy wtrysnac tyle oleju aby sie przelewal przez rurke. po dolaniu trzeba auto rozgrzac i sprawdzic jeszcze raz, tym razem po rozgrzaniu olej sie rozszerzy i pewnie nadmiar sam wyleci. ot cala historia...


-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
na zgaszonym. korek spustowy nie spuszcza oleju z miski.
jak masz nadmiar, wystarczy go odkrecic, zleci i zakręcić, z tym że zleci zawsze tyle ile będzie w rurce. sprawdzic poziom to trzeba zrobić takiego druta z hakim na koncu, wkladasz do konca aby hak wystawal ponad rurke i wystawiasz go poza rurke, opuszczasz i podnosisz, wyciagasz, na haku bedziesz widzial poziom oleju w odniesieniu do gory rurki.
ma byc na pograniczu wylewania przez rurke.
olej sie spuszcza odkrecajac miske a nie ten korek.
jak masz nadmiar, wystarczy go odkrecic, zleci i zakręcić, z tym że zleci zawsze tyle ile będzie w rurce. sprawdzic poziom to trzeba zrobić takiego druta z hakim na koncu, wkladasz do konca aby hak wystawal ponad rurke i wystawiasz go poza rurke, opuszczasz i podnosisz, wyciagasz, na haku bedziesz widzial poziom oleju w odniesieniu do gory rurki.
ma byc na pograniczu wylewania przez rurke.
olej sie spuszcza odkrecajac miske a nie ten korek.
- celibad
- Członek Honorowy MKP
- Posty: 1232
- Rejestracja: 2008-08-26, 09:21
- Model: GT 2015
- Silnik: V8 5.0
- Kolor: yellow triple
- Kontakt:
nie chciałbym się spierać , ale dolewa się zawsze na zapalonym silniku , po zgaszeniu zawsze podnosi sie poziom oleju , a tu ma być poziom przy wciągniętym oleju w cały układ , a nie na zgaszonym .... rurka jest krótka , jeśli dolejesz na zgaszonym będzie go za mało .....i na zakrętach będzie go brakowało
-
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 3868
- Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
- Model: Mustang GT 4.6 Turbo
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: satin silver
http://www.ehow.com/how_4487024_change- ... -ford.html
poczytaj dokladnie. pozostawic zapalony na 15 po to aby sie zagrzal i sprawdzic poziom plynu ponownie. ale faktycznie nie jest napisane zeby zgasic silniek
a pomylilem sie z wymiana, w konwerterze w stangu jest korek spustowy wiec mozna wymienic caly olej.
w manualu w sekcji "Transmission Fluid Level Check.pdf"
jest napisane ze ma silnik chodzic faktycznie na wolnych obrotach i temp skrzyni ma byc 27-49stC.:
kilka punktow z manuala:
2. Start the vehicle.
3. NOTE: Engine idle speed is approximately 650
hardware, or equivalent scan rpm.
tool
While proceeding with this procedure, run the
engine until the transmission fluid temperature
Transmission Fluid Fill Tool is between 27°-49°C (80°-120°F).
4. Move the range selector lever slowly through
each gear, stopping in each position and
allowing the transmission to engage.
5. Place the range selector lever in the PARK
position.
6. With the engine running, position the vehicle
on a hoist and set it as close to level as
possible.
swoja droga to oni uzywaja tam specjalnego narzedzia do napelniania i sprawdzania poziomu...
poczytaj dokladnie. pozostawic zapalony na 15 po to aby sie zagrzal i sprawdzic poziom plynu ponownie. ale faktycznie nie jest napisane zeby zgasic silniek
a pomylilem sie z wymiana, w konwerterze w stangu jest korek spustowy wiec mozna wymienic caly olej.
w manualu w sekcji "Transmission Fluid Level Check.pdf"
jest napisane ze ma silnik chodzic faktycznie na wolnych obrotach i temp skrzyni ma byc 27-49stC.:
kilka punktow z manuala:
2. Start the vehicle.
3. NOTE: Engine idle speed is approximately 650
hardware, or equivalent scan rpm.
tool
While proceeding with this procedure, run the
engine until the transmission fluid temperature
Transmission Fluid Fill Tool is between 27°-49°C (80°-120°F).
4. Move the range selector lever slowly through
each gear, stopping in each position and
allowing the transmission to engage.
5. Place the range selector lever in the PARK
position.
6. With the engine running, position the vehicle
on a hoist and set it as close to level as
possible.
swoja droga to oni uzywaja tam specjalnego narzedzia do napelniania i sprawdzania poziomu...