Nissan GTR
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Nissan GTR
OK. Skoro pojawiają się pytania odnośnie tego auta, to tutaj będę pisał jak to wszystko wygląda.
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- pudel
- Forumowicz
- Posty: 1406
- Rejestracja: 2008-11-07, 21:08
- Model: 2002 V6,2007 V8
- Silnik: V8 4.6
- Kolor: Szary metalik & Torch red
- Kontakt:
GTR to nie zła maszynka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_GTR" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_GTR" onclick="window.open(this.href);return false;
GDYBY BÓG POPIERAŁ PRZEDNI NAPĘD - CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH.....
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Żeby stać się posiadaczem Nissana GTR (w UK) trzeba było wybrać się pierwszego dnia sprzedaży do oddziału/dealera Nissana, który ma dział NissanMotorSport i wpłacić zaliczkę.
To była podstawa. Dlaczego pierwszego dnia? Już pisałem gdzieś o tym na tym forum - w ciągu 48 godzin przyjęto 700 zamówień. Tj. o 200 więcej niż wynosi przydział tych aut na UK. Powiem krótko - było ciężko -, ale w końcu, po 5 godzinach wiszenia na telefonie PRZYJELI
.
Człowiek podpisywał zobowiązanie, że przez 2 lata (chyba, musiałbym sprawdzić) nie sprzeda tego samochodu (co by nie było spekulacji).
[ [i:d641194d32][b:d641194d32]Dodano[/b:d641194d32]: 2008-11-12, 21:00[/i:d641194d32] ][/size:d641194d32]
Następnie otrzymywało się po kolejnym miesiącu pismo, w którym trzeba było potwierdzić, że jest się wciąż zdecydowanym na zakup. Dawano bodajże 2tyg (znowu, nie pamiętam dokładnie i musiałbym sprawdzić) czasu na to. Jeśli się nie potwerdziło Nissan rezerwował sobie prawo odebrania możliwości kupna auta i traciło się zaliczkę.
W między czasie Nissan utworzył na swoim serwerze konto VIP (bo to ma być wizytówka firmy, pokaz możliwości, wyjątkowy samochód wymagający wyjątkowego podejścia itp.) dla kupującego, z którego były wysyłane różne informacje odnośnie spraw związnych z tym autem.
Gdzieś tak na poczatku lipca przychodziła informacja o Excel Motor Show w Londynie i zaproszenie na zamknięty pokaz. Trzeba było zalogować się na konto, wypełnić formularze zgłoszeniowe (osoba kupujaca + 1 osoba towarzysząca) i kupić bilety, aby wejść na same targi (dzień można było sobie wybrać).
[ [i:d641194d32][b:d641194d32]Dodano[/b:d641194d32]: 2008-11-12, 21:01[/i:d641194d32] ][/size:d641194d32]
Nie nie zam... ale jakich wersji to dotyczy? Pierwszej wersji produkcyjnej? Aut prywatnie importowanychi?
To była podstawa. Dlaczego pierwszego dnia? Już pisałem gdzieś o tym na tym forum - w ciągu 48 godzin przyjęto 700 zamówień. Tj. o 200 więcej niż wynosi przydział tych aut na UK. Powiem krótko - było ciężko -, ale w końcu, po 5 godzinach wiszenia na telefonie PRZYJELI

Człowiek podpisywał zobowiązanie, że przez 2 lata (chyba, musiałbym sprawdzić) nie sprzeda tego samochodu (co by nie było spekulacji).
[ [i:d641194d32][b:d641194d32]Dodano[/b:d641194d32]: 2008-11-12, 21:00[/i:d641194d32] ][/size:d641194d32]
Następnie otrzymywało się po kolejnym miesiącu pismo, w którym trzeba było potwierdzić, że jest się wciąż zdecydowanym na zakup. Dawano bodajże 2tyg (znowu, nie pamiętam dokładnie i musiałbym sprawdzić) czasu na to. Jeśli się nie potwerdziło Nissan rezerwował sobie prawo odebrania możliwości kupna auta i traciło się zaliczkę.
W między czasie Nissan utworzył na swoim serwerze konto VIP (bo to ma być wizytówka firmy, pokaz możliwości, wyjątkowy samochód wymagający wyjątkowego podejścia itp.) dla kupującego, z którego były wysyłane różne informacje odnośnie spraw związnych z tym autem.
Gdzieś tak na poczatku lipca przychodziła informacja o Excel Motor Show w Londynie i zaproszenie na zamknięty pokaz. Trzeba było zalogować się na konto, wypełnić formularze zgłoszeniowe (osoba kupujaca + 1 osoba towarzysząca) i kupić bilety, aby wejść na same targi (dzień można było sobie wybrać).
[ [i:d641194d32][b:d641194d32]Dodano[/b:d641194d32]: 2008-11-12, 21:01[/i:d641194d32] ][/size:d641194d32]
Nie nie zam... ale jakich wersji to dotyczy? Pierwszej wersji produkcyjnej? Aut prywatnie importowanychi?
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- PMN
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: performance white/blue
No fajnie, fajnie. GTR szybki jest i świetny i wogóle lepszy niż 997TT. Czy aby napewno?... IMO NIE! Nissan ma jeszcze trochę do nadrobienia względem Porsche. Poza tym, pojawiają się wreszcie te oszczędności, dzięki którym to auto jest tak tanie.
Będę uparty i spytam (bo akurat teksty z wikipedii mnie średnio...) - Deftronic, czy znana jest Ci sprawa rozpadających się skrzyń w GTR'ach i SKANDALICZNEGO zachowania Nissana w kwestii gwarancji? Jeśli nie, napisz, chętnie przybliżę. Sądzę, że to informacja bardzo istotna z punktu widzenia potencjalnego kupującego (mnie odstraszyła).
Pozdr,
Będę uparty i spytam (bo akurat teksty z wikipedii mnie średnio...) - Deftronic, czy znana jest Ci sprawa rozpadających się skrzyń w GTR'ach i SKANDALICZNEGO zachowania Nissana w kwestii gwarancji? Jeśli nie, napisz, chętnie przybliżę. Sądzę, że to informacja bardzo istotna z punktu widzenia potencjalnego kupującego (mnie odstraszyła).
Pozdr,
2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s
2010r M3 Turbo - 10.2s
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Ja ten samochód już kupiłem
.
Nie nie znam sprawy ze skrzyniami, ale przecież jest gwarancja...
Dawaj chętnie posłucham. Co się dzieje?
[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:16[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
Wiesz, cała ta zabawa z Nissan Race Academy to są olbrzymie koszty. Czy auto lepsze, czy gorsze... Za te pieniądze - najlepsze. Dzisiaj kupiłem najnowszy numer Evo i został wybrany najlepszym performace autem roku (drugie gallardo, trzecie Porsche 997Gt2).
Na Silverstone jazdy uczyli zawodowi kierowcy (wyścigowi, niektórzy jacyś mistrzowie w jakiś klasach) i wszyscy mówili jedno - to super maszyna (nie musieli tego mówić).
[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:17[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
Aaa... Teksty nie są z Wikipedii, tylko z praktyki
- chociaż w dużym skrócie.
[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:19[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;

Nie nie znam sprawy ze skrzyniami, ale przecież jest gwarancja...
Dawaj chętnie posłucham. Co się dzieje?
[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:16[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
Wiesz, cała ta zabawa z Nissan Race Academy to są olbrzymie koszty. Czy auto lepsze, czy gorsze... Za te pieniądze - najlepsze. Dzisiaj kupiłem najnowszy numer Evo i został wybrany najlepszym performace autem roku (drugie gallardo, trzecie Porsche 997Gt2).
Na Silverstone jazdy uczyli zawodowi kierowcy (wyścigowi, niektórzy jacyś mistrzowie w jakiś klasach) i wszyscy mówili jedno - to super maszyna (nie musieli tego mówić).
[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:17[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
Aaa... Teksty nie są z Wikipedii, tylko z praktyki

[ [i:84e6f14baa][b:84e6f14baa]Dodano[/b:84e6f14baa]: 2008-11-12, 21:19[/i:84e6f14baa] ][/size:84e6f14baa]
" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- PMN
- Młodszy Forumowicz
- Posty: 58
- Rejestracja: 2008-10-03, 23:59
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: performance white/blue
Cholera, półgodzinne wypracowanie szlag mi trafił.
Nie chce mi się znów tak rozpisywać, więc teraz skrótowo.
Nissan daje Ci gwarancję pod warunkiem, że nie wyłączysz kontroli trakcji w wypadku innymi niż wygrzebywanie się z błota/śniegu.
GTR jest bardzo szybkim autem robiąc średnie 11s na 1/4 czy poniżej 4s do 100km/h, ale te parametry uzyskuje tylko dzięki procedurze startu.
Jadąc bez niej traci się ok.1s, czyli auto robi na 1/4 już średnie 12s, tyle co seryjne GT500 - Auuu!
Żeby konkurować z 997TT trzeba startować z procedury i tyle.
Jeździłeś GTR'em więc zapewne wiesz, że do startu z procedury KONIECZNE jest wyłączenie kontroli trakcji (m.in.).
Teraz (na przykładzie historii właściciela GTR z UK), startujesz swoim GTR z procedury. Ten jeden jedyny raz, żeby zobaczyć jak to jest. Albo, wpadasz na tor/zakręty i wyłączasz kontrolę trakcji by poszaleć.
Mija tydzień/miesiąc/kwartał (choć raczej to pierwsze). Nagle w drodze do pracy okazuje się, że zostały Ci trzy biegi. Jedziesz do serwisu - diagonoza, skrzynia do wymiany. Uśmiechasz się "mam gwarancję". Tymczasem okazuje się, że Twój komputer zapisał info, że jakiś czas temu wyłączyłeś TC (nie pamiętam skrótu Nissana - DSC?), a nie wygrzebywałeś się w tym czasie ze śniegu/błota. Zgodnie z tym, naprawa nie będzie objęta gwarancją. Koszt skrzyni 20 000$.
Nissan zainstalował w swoim aucie system, którego włączenie (procedura startu - zawsze), bądź wyłączenie (kontrola trakcji w okreslonych warunkach) skutkuje utratą gwarancji!
Oznacza to, że jeśli chcesz startować z procedury musisz pożegnać się z gwarancją!
A niestetety, skrzynie padają jak muchy.
To nie jest odosobniony przypadek. Ja znam relację 5 właścicieli takich aut, którym dokładnie to się przydażyło. W każdym przypadku gwarancja nie objęła naprawy. Nie ważne jak często startowali z procedury/wyłączali DSC, ani ile przed awarią to się działo. 20k$ z kieszeni.
Spytaj proszę o to przed zakupem. Nie mam GTR'a, ani obecnie nie planuję go kupić, ale ciekaw jestem czy Nissan jakoś zmienił swoją politykę w tej kwestii.
Tu masz np. rozebraną skrzynię z GTR'a: http://2009gtr.blogspot.com/2008/11/gr6 ... owing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie chcę Cię straszyć, tylko ostrzegam. Sprawdź to info dobrze.
Pozdr,
PMN
PS. Odn. wiki - to nie w Twoją stronę uwaga, mimo, że tak wyglądało
PS.2 [quote:8509f2bc80="pudel"]GTR to nie zła maszynka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_GTR" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:8509f2bc80]
"niezła" pisze się razem, tak BTW.
Nie chce mi się znów tak rozpisywać, więc teraz skrótowo.
Nissan daje Ci gwarancję pod warunkiem, że nie wyłączysz kontroli trakcji w wypadku innymi niż wygrzebywanie się z błota/śniegu.
GTR jest bardzo szybkim autem robiąc średnie 11s na 1/4 czy poniżej 4s do 100km/h, ale te parametry uzyskuje tylko dzięki procedurze startu.
Jadąc bez niej traci się ok.1s, czyli auto robi na 1/4 już średnie 12s, tyle co seryjne GT500 - Auuu!
Żeby konkurować z 997TT trzeba startować z procedury i tyle.
Jeździłeś GTR'em więc zapewne wiesz, że do startu z procedury KONIECZNE jest wyłączenie kontroli trakcji (m.in.).
Teraz (na przykładzie historii właściciela GTR z UK), startujesz swoim GTR z procedury. Ten jeden jedyny raz, żeby zobaczyć jak to jest. Albo, wpadasz na tor/zakręty i wyłączasz kontrolę trakcji by poszaleć.
Mija tydzień/miesiąc/kwartał (choć raczej to pierwsze). Nagle w drodze do pracy okazuje się, że zostały Ci trzy biegi. Jedziesz do serwisu - diagonoza, skrzynia do wymiany. Uśmiechasz się "mam gwarancję". Tymczasem okazuje się, że Twój komputer zapisał info, że jakiś czas temu wyłączyłeś TC (nie pamiętam skrótu Nissana - DSC?), a nie wygrzebywałeś się w tym czasie ze śniegu/błota. Zgodnie z tym, naprawa nie będzie objęta gwarancją. Koszt skrzyni 20 000$.
Nissan zainstalował w swoim aucie system, którego włączenie (procedura startu - zawsze), bądź wyłączenie (kontrola trakcji w okreslonych warunkach) skutkuje utratą gwarancji!
Oznacza to, że jeśli chcesz startować z procedury musisz pożegnać się z gwarancją!
A niestetety, skrzynie padają jak muchy.
To nie jest odosobniony przypadek. Ja znam relację 5 właścicieli takich aut, którym dokładnie to się przydażyło. W każdym przypadku gwarancja nie objęła naprawy. Nie ważne jak często startowali z procedury/wyłączali DSC, ani ile przed awarią to się działo. 20k$ z kieszeni.
Spytaj proszę o to przed zakupem. Nie mam GTR'a, ani obecnie nie planuję go kupić, ale ciekaw jestem czy Nissan jakoś zmienił swoją politykę w tej kwestii.
Tu masz np. rozebraną skrzynię z GTR'a: http://2009gtr.blogspot.com/2008/11/gr6 ... owing.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie chcę Cię straszyć, tylko ostrzegam. Sprawdź to info dobrze.
Pozdr,
PMN
PS. Odn. wiki - to nie w Twoją stronę uwaga, mimo, że tak wyglądało

PS.2 [quote:8509f2bc80="pudel"]GTR to nie zła maszynka
http://pl.wikipedia.org/wiki/Nissan_GTR" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote:8509f2bc80]
"niezła" pisze się razem, tak BTW.
2009r Shelby GT500 - 12.1s
2010r M3 Turbo - 10.2s
2010r M3 Turbo - 10.2s
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Spoko. Dowiem się co i jak. Dzięki za info.
Myśmy wybrali trzecią/najwyższą specyfikację - Kuro Black.
Ma być dostarczana trochę (pół roku) później niż pierwsze dwie. Może coś poprawią.
Poza tym... Jeśli ktoś ma GTRa w UK, to tylko prywatny import. Problemem jest serwis. Może to ma jakiś wpływ (pierwszy serwis o ile się nie mylę jest już po 2.500 mil... chyba).
Ale fakt... Poszperam, popytam.
Co do Wikipedii - spoko, pisałem co i jak, bo ta cała otoczka jest ciekawa...
A auto... Cóż, widziałem jak Magda grzała nim po torze i byłem w szoku, jak trzyma się drogi. Faktycznie, wyglądało to tak jakby "samo jechało".
Aaa... Ja niestety nie jechałem GTR - jest kupiony na Magdę. Nissan nie wziął pod uwagę osoby towarzyszącej, nawet jeśli to partner (kwestia ubezpiecznia i inne takie).
Jakiś czas temu dostaliśmy info o drugieh tego typu imprezie po nowym roku i tam mają być już uwzględnione osoby towarzyszące. Zobaczymy...
Myśmy wybrali trzecią/najwyższą specyfikację - Kuro Black.
Ma być dostarczana trochę (pół roku) później niż pierwsze dwie. Może coś poprawią.
Poza tym... Jeśli ktoś ma GTRa w UK, to tylko prywatny import. Problemem jest serwis. Może to ma jakiś wpływ (pierwszy serwis o ile się nie mylę jest już po 2.500 mil... chyba).
Ale fakt... Poszperam, popytam.
Co do Wikipedii - spoko, pisałem co i jak, bo ta cała otoczka jest ciekawa...
A auto... Cóż, widziałem jak Magda grzała nim po torze i byłem w szoku, jak trzyma się drogi. Faktycznie, wyglądało to tak jakby "samo jechało".
Aaa... Ja niestety nie jechałem GTR - jest kupiony na Magdę. Nissan nie wziął pod uwagę osoby towarzyszącej, nawet jeśli to partner (kwestia ubezpiecznia i inne takie).
Jakiś czas temu dostaliśmy info o drugieh tego typu imprezie po nowym roku i tam mają być już uwzględnione osoby towarzyszące. Zobaczymy...
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Poczytałem o tej skrzyni - ciekawa sprawa.
Z drugiej strony - jak organizowali Nissan Race Academy, to przez jakieś 1.5 miesiąca auta były dzień w dzień w akcji. Dostawały nieźle czadu dzięki instruktorom, którzy wyciskali z Nissana ostatnie poty, a także osobom, które to auto zakupiły, a z których połowa nie miała wcześniej do czynienia z performace car, oraz tego typu skrzynią biegów. Osobiście byłem zaskoczony, bo nie oszczędzano tych aut, tylko namawiano do jak najszybszej jazdy.
Ludzie się pytali o awaryjność (przecząco kręcono głowami) i zużycie materiałów - np. opony (odnawiane/wymieniane po jednym dniu jazdy). Z tego powodu dwie lekcje (driffting) były prowadzone na Nissanie Z350.
[ [i:aafbd7db55][b:aafbd7db55]Dodano[/b:aafbd7db55]: 2008-11-15, 12:37[/i:aafbd7db55] ][/size:aafbd7db55]
Uff... Wreszcie dodlem zdjecia z Nissan Race Academy. Ponizej link:
http://picasaweb.google.com/j.kapitkows ... MagdaJacek#" onclick="window.open(this.href);return false;
[ [i:aafbd7db55][b:aafbd7db55]Dodano[/b:aafbd7db55]: 2008-11-18, 17:22[/i:aafbd7db55] ][/size:aafbd7db55]
Pierwszy
... o tym pisałem
http://moto.onet.pl/1516782,2245,artykul.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Z drugiej strony - jak organizowali Nissan Race Academy, to przez jakieś 1.5 miesiąca auta były dzień w dzień w akcji. Dostawały nieźle czadu dzięki instruktorom, którzy wyciskali z Nissana ostatnie poty, a także osobom, które to auto zakupiły, a z których połowa nie miała wcześniej do czynienia z performace car, oraz tego typu skrzynią biegów. Osobiście byłem zaskoczony, bo nie oszczędzano tych aut, tylko namawiano do jak najszybszej jazdy.
Ludzie się pytali o awaryjność (przecząco kręcono głowami) i zużycie materiałów - np. opony (odnawiane/wymieniane po jednym dniu jazdy). Z tego powodu dwie lekcje (driffting) były prowadzone na Nissanie Z350.
[ [i:aafbd7db55][b:aafbd7db55]Dodano[/b:aafbd7db55]: 2008-11-15, 12:37[/i:aafbd7db55] ][/size:aafbd7db55]
Uff... Wreszcie dodlem zdjecia z Nissan Race Academy. Ponizej link:
http://picasaweb.google.com/j.kapitkows ... MagdaJacek#" onclick="window.open(this.href);return false;
[ [i:aafbd7db55][b:aafbd7db55]Dodano[/b:aafbd7db55]: 2008-11-18, 17:22[/i:aafbd7db55] ][/size:aafbd7db55]
Pierwszy


http://moto.onet.pl/1516782,2245,artykul.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dinxproject.org" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motoryzacja.interia.pl/samochody ... zl,1216808" onclick="window.open(this.href);return false;
- Deftronic
- Stowarzyszenie MKP
- Posty: 489
- Rejestracja: 2008-10-08, 11:13
- Model: Shelby GT500
- Silnik: V8 5.4
- Kolor: Grabber Orange
- Lokalizacja:: Acheron
Wróciłem przed chwilą z Nissana, gdzie rozmawiałem z osobą zajmującą się bezpośrednio Nissanem GTR.PMN pisze: Nissan daje Ci gwarancję pod warunkiem, że nie wyłączysz kontroli trakcji w wypadku innymi niż wygrzebywanie się z błota/śniegu.
W sprawie problemów ze skrznią biegów, facet powiedział mi, że dotyczy to tylko aut z prywatnego importu, które z przyczyn oczywistych nie przeszły przeglądu 2000km. Jest to bardzo ważny przegląd, gdyż właśnie wtedy jest testowana i na nowo zestrajana skrzynia oraz cały system przeniesienia napędu. Sprawdzana jest czarna skrzynka i w zależności od stylu jazdy kierowcy jest to ustawiane. Facet pokazał mi na ekranie monitora wewnętrzny dokument/wytyczne co dokładnie jest sprawdzane itp. W tym czasie oczywiście możesz wyłączyć kontrolę trakcji. Mam otrzymać więcej informacji na email. Ogólnie facet skomentował, że sporo bzdur piszą na sieci. Hmm... Zobaczymy co życie pokaże.
Staram się zmienić zamówienie na auto z kierownicą po lewej stronie, nawet kosztem czekania miesiąc-dwa dłużej. Zobaczymy czy się uda.
Jedna osoba w UK zrezygnowała z zakupu GTRa (tzn. nie podjęła w żaden sposób kontaktu od momentu złożenia zamówienia).
Pierwsze auta zaczną być dostarczane na początku września. Nie przewidują opóźnień.