parametry pompy paliwowej w naszych GT

Informacje i porady specyficzne dla silników V8

Moderatorzy: mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz, mcgan, Pavulon_, stang232, celibad, pluzz

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

parametry pompy paliwowej w naszych GT

Post autor: Koral » 2010-01-16, 15:15

witam, jak w temacie,interesuja mnie parametry pompy z GT, wydajnośc, cisnienie, pobor pradu przy 12-14V ,moc itp itd
bo zastanawiam sie czy podniesc napiecie na swojej z 12V na 17 zeby zwiekszyc wydajnosc (tzw BAP) czy zmienic pompe na wydajniejsza.. nie jestem pewien tylko czy nasza ma wydajnosc 217l/h czy 155l/h jak wczoraj widzialem w opisie pompy walbro 255
http://dagostinoracing.com/index.php?ma ... 613b8297f7
u nas na allegro facet ma taka pompe walbro 255
http://www.allegro.pl/item874237828_wal ... sl392.html oraz ta http://www.allegro.pl/item874237833_wal ... ss340.html
obie maja taka sama wydajnosc 255l/h ale pewnie rozne cisnienie

myslalem o kupnie przetwornicy z 12V na17 ale u nas ciezko taka dostac bo sa np do laptopow ale 5A a ja potrzebuje minimum 20A a najlpeiej 40A(takie oferuja w stanach-http://www.brenspeed.com/kb89069.html 40A a ta http://www.brenspeed.com/kb89067.html 20A )
a u nas przetwornice o wiekszych mocach sa przewaznie z 12czy24V na230V :(

takze jesli nei znajde takiej przetwornicy to musze kupic wydajneijsza pompe, tylko zastanawiam sie czy ta walbro 255 wystarczy,ale skoro w stanach ta walbro 255 oferuja i pisza ze jest o 100l/h bardziej wydajna niz fabryczna to mysle ze bedzie dobra :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-16, 16:45

no i pytanie kolejne: dojscie do pompy zeby ja wyjac i wymienic jest od spodu auta czy pod tylnimi siedzeniami?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-16, 17:33

dojście do pompy nmasz pod tylnimi siedzeniami albo pod kołem zapasowym niewiem jak u ciebie jest rozwiązane


a tak wogóle to zastąp sobie pompę większą i nie kombinuj z zewnętrzną i z żadnym podnoszeniem napięcia bo ją zjarasz
sterowniki się stosuje do pomp zewnetrznych jeszcze bardziej wydajniejszych niż te montowane w zbiornikach

pomyśl jeszcze o regulatorze ciśnienia paliwa to powinneś najpierw zastosować i jakiś wskażnik ciśnienia żebyś widział ile ci pompa podaje i wtedy byś się dopiero zastanawiał czy masz braki czy nie



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-17, 11:46

RAFAŁ pisze:a tak wogóle to zastąp sobie pompę większą i nie kombinuj z żadnym podnoszeniem napięcia bo ją zjarasz
masz racje-tez do takiego wniosku doszedlem:)

RAFAŁ pisze:pomyśl jeszcze o regulatorze ciśnienia paliwa to powinneś najpierw zastosować i jakiś wskażnik ciśnienia żebyś widział ile ci pompa podaje i wtedy byś się dopiero zastanawiał czy masz braki czy nie
a gdzie taki regulator i wskaźnik cisnienia zakupic? bo ja tylko myslalem podjechac do serwisu zeby mi zmierzyli cisnienie,ale czy wydajnosc pompy tez moga zmierzyc to nie wiem


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-17, 18:28

To nie jest takie proste, po pierwsze Walbro nie będzie działać w twoim Mustangu, bo masz system bezpowrotny (zresztą te pompy są głośne), nadają się do Mustangow ale do 1998 roku. Nie piszcie tu, że spali się pompa bo USA montują BAP i wszystko działa. Nie wiem ile podaje seryjna pompa ale z KB BAP daje 266 lph i wystarcza to na 600 koni. Jak chcesz wymienić pompę to możesz założyć podwojną od GT500 lub ewentualnie tańsze rozwiązanie to pompa od Forda GT, nie potrzebujesz żadnych regulatorów ciśnienia, wszystko załatwi odpowiedni tune. Z tego co wiem 2005 gt ma pompę która jest wydajna na około 420 RWHP.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-17, 20:04

witekz pisze:To nie jest takie proste, po pierwsze Walbro nie będzie działać w twoim Mustangu, bo masz system bezpowrotny .
to lipa,a juz mialem ja kupic .. czym sie one różnia?to w moim GT jest jakiej firmy pompa?i jakie dostepne w Polsce beda dzialac? od forda GT u nas nie znajde to juz szybciej od gt500 ,a najszybciej od GT i dolozylbym ja wtedy jako druga.. szkoda ze ta walbro sie nie nadaje.. ta by sie nadała http://www.brenspeed.com/4g7z9a407ca.html ? tylko ze nie chce mi sie czekac kilka tyg.. jutro zadzwonie do mustangtrading, mieli pasek,moze i pompe beda miec..


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-17, 20:44

tu masz regulator ze wskaźnikiem
http://www.brenspeed.com/555-3055.html



Awatar użytkownika
RAFAŁ (GROSZEK)
Stowarzyszenie MKP
Posty: 2438
Rejestracja: 2009-03-28, 17:28
Model: był SN95 jest GT2011
Silnik: V8 5.0
Kolor: SREBRNY

Post autor: RAFAŁ (GROSZEK) » 2010-01-17, 20:53

albo tu masz stronkę z pompami
http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... ords=LMB16


z tego co widzę to w nowszych wersjach niema regulatorów ciśnienia paliwa tym steruje komp. czyli może w tym stp lub predatorze jest regulacja są tylko większe i wydajniejsze pompy

no ale wskaźnik można założyć
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... =LLMUSTANG


większa pompa czyli cały zestaw pod wtryski 39 lb



Awatar użytkownika
michal@
Forumowicz
Posty: 251
Rejestracja: 2008-07-10, 22:13
Model: GNATSUM.NAMI
Silnik: V8 5.0
Kolor: czerwony(najszybszy kolor ;) )

Post autor: michal@ » 2010-01-17, 20:56

Najlepiej napisz zapytanie do tego sprzedawcy co podałeś linka z allegro,dokładnie mi wszystko wytłumaczył i po numerze z mojej seryjnej doradził. Może coś da się do Ciebie dobrać.
kupiłem u niego do mojego mustanga 2 lata temu taką pompkę 255l/h http://allegro.pl/item874237833_walbro_ ... ss340.html wtedy dałem za nią 330zł :D nadal działa bez zarzutu
seria w SN95 to 155l/h więc cienizna :P


a jeśli chodzi o regulator to mam coś takiego

http://allegro.pl/item887023212_sportow ... uning.html
oczywiście trzeba było przerobić co nieco przy seryjnej listwie aby to podpiąć.

działa od prawie 2 lat mimo że to nie towar z najwyższej półki za który trzeba zapłacić 500-1500zł,ale polecali go uzytkownicy "pewnego" forum więc się skusiłem
są też tańsze wytwory za powiedzmu 100zł ale tego to już bym nie kupił


13.09 08 Borsk ET13.400 300KM
19.07 09 Borsk ET 13.250
19.09.09 Borsk ET 12.840 340KM
07.08.10 Dajtki ET 12.979 street
21.05.11 Czaplinek ET12.68 390KM
03.07.11 Dajtki ET 12,38 340+75KM
20.07.12 Wilcze laski ET 12.27
19.08.12 Ełk ET11.87 480KM @ 200km/h

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-17, 21:41

michal@ pisze:Najlepiej napisz zapytanie do tego sprzedawcy co podałeś linka z allegro,dokładnie mi wszystko wytłumaczył i po numerze z mojej seryjnej doradził. Może coś da się do Ciebie dobrać.
kupiłem u niego do mojego mustanga 2 lata temu taką pompkę 255l/h http://allegro.pl/item874237833_walbro_ ... ss340.html wtedy dałem za nią 330zł :D nadal działa bez zarzutu
seria w SN95 to 155l/h więc cienizna :P
dzwonilem do niego, wspominal ze sprzedawal juz do mustanga taka pompe, nie wiedzialem ze o Ciebie chodzi :) dobrze wiedziec ze to sprawdzony sprzedawca :)

wiec juz teraz mam pewnosc ze wydajnosc pompy w moim GT to 217l/h a w poprzedniej generacji 155l/h ;)

no ale facet byl zaskoczony jak mu powiedzialem ze wnowych mustangach jest system bezpowrotny,sam o tym nie wiedzialem i myslalem ze kazde auto ma powrot,niektore auta wlasnei na powrocie maja regulator cisnienia,dziala jak dlawik zwiekszajac cisnienie..
a w jaki sposob dziala system bezpowrotny?


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-18, 12:25

temat pompy mozna zamknac,zamowilem dzisiaj taka http://www.superchargersonline.com/prod ... abactive=1, mam do niej szczegółowa instrukcje jak ja zalozyc, wiec wszystko gra :)


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-18, 13:25

koral pisze:temat pompy mozna zamknac,zamowilem dzisiaj taka http://www.superchargersonline.com/prod ... abactive=1, mam do niej szczegółowa instrukcje jak ja zalozyc, wiec wszystko gra :)
dobra decyzja ;)



caniggia
Stowarzyszenie MKP
Posty: 3868
Rejestracja: 2008-12-19, 15:05
Model: Mustang GT 4.6 Turbo
Silnik: V8 4.6
Kolor: satin silver

Post autor: caniggia » 2010-01-18, 15:33

z pompa w stangach to jest tak ze obojetnie jaką założysz i tak sterownik poda taką ilość paliwa jaka jest zaprogramowana. std cisnienie paliwa jest ok 275kpa a std pompa potrafi dac nawet 500 (przy 550 wlacza sie przelew).
Pompa ma podany na stale +12V a sterowana jest masą płynnie, nie ma typowego regulatora cisnienia jak w innych samochodach, jest tylko czujnik cisnienia paliwa wg ktorego jest sterowana pompa. dlatego nie ma powtotu do baku jak w tradycyjnych systemach. jest podawane tyle paliwa ile Ci potrzeba. Jest tylko w pompie zawór bezpieczeństwa jakby cos z czujnikiem cisnienia sie stalo, wtedy jest przelew, ale bezposrednio w baku.
Regulatory cisnienia ktore tu przytaczacie nie maja prawa bytu w mustangach 2005-up, zarowno v6 jak i v8.

W twoim przypadku nie wiem dlaczego chcesz większą pompę? bo jeżeli nie masz zamiaru przeprogramować sterownika a np. juz masz zmienioną w sterowniku wydajność np na 400kpa, to jedyne co Ci to da, to ze pompa bedzie pracować z mniejszym obciązeniem i mniej się grzać.

bez sensu jest stosowanie zewnetrzenego czujnika cisnienia, skaner OBDII pokazuje cisnienie, rowniez np superchips czy predator to potrafi.



Awatar użytkownika
witekz
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 2009-04-24, 14:21
Model: Mustang 98 Vortech
Silnik: V8 4.6
Kolor: Rio Red
Kontakt:

Post autor: witekz » 2010-01-18, 16:07

caniggia pisze: W twoim przypadku nie wiem dlaczego chcesz większą pompę? bo jeżeli nie masz zamiaru przeprogramować sterownika a np. juz masz zmienioną w sterowniku wydajność np na 400kpa, to jedyne co Ci to da, to ze pompa bedzie pracować z mniejszym obciązeniem i mniej się grzać.
Przy zmianie z rolki 3,87 na 3.2 w superchargerze Saleena, czyli ciśnienie wzrośnie pewnie do ok 12 PSI ( z 6-8), jego seryjna pompa raczej się nie nadaje, ponieważ jest za mało wydajna.Oczywiście po tej zmianie będzie musiał wystroić samochód na nowo.



Awatar użytkownika
Koral
Forumowicz
Posty: 2277
Rejestracja: 2009-01-02, 23:49
Model: GT CS8 +500HP
Silnik: V8 4.6
Kontakt:

Post autor: Koral » 2010-01-18, 16:13

caniggia pisze:W twoim przypadku nie wiem dlaczego chcesz większą pompę?
dzieki za porade:) chce wieksza pompe bo przy upgradzie na stage3 http://www.brenspeed.com/saleenstage3upgrade.html czy stage4 http://www.brenspeed.com/saleenstage4upgrade.html z mniejsza rolka zalecaja podniesienia napiecia na fabrycznej tzw BAP lub wymiane na podwojna pompe z Gt500.. program Saleen wgral mi na stale i w Brenspeed o tym wiedza, wiec ich programatory nic nie zmienia u mnie,a widocznie skoro oferuja te zestawy z mniejszymi rolkami tzn ze to wszystko dobrze chodzi na programie Saleena
dlatego doloze rownolegle druga pompe tak jak jest w GT500, bo boje sie ze fabryczna pompa moze miec za mala wydajnosc,a nie chcialbym np zeby mi na wysokich obrotach przy rolce 3,2" na chwile zabraklo paliwa,dlatego wole sie zabezpieczyc,tak robia w stanach i jest ok..
oczywiscie podjade z tym wszystkim na hamownie a przedewszystkim zmeirzyc AFR ..
Vortech tez w zestawach oferuje dodatkowa pompe, wiec widocznie taka podwojna zwieksza wydajnosc,a program Saleena dostosuje sie do nowych parametrow i mysle ze powinno byc ok,jak nie to zostaje mi Piro i strojenie,ewentualnie Wrocław, bo w łodzi nie wiem nawet czy maja dobra hamownie do automata..
ponizej jedna z 82stron instrukcji założenia superchargera firmy Vortech, od 54str tlumacza jak krok po kroku zalożyc druga pompe,akurat tu firmy Walbro,brenspeed oferuje w stage4 pompe od GT500, która sklada sie z dwóch jednakowych pomp od GT, sam sie zastanawialem czy nie zakupic drugiej pompy od GT,jest pewnie troche cichsza od Walbro, no ale zdecydowalem sie na ten zestaw http://www.superchargersonline.com/prod ... abactive=1 z pompa walbro
Załączniki
Vortech Fuel Pump Walbro 255.JPG


Koral tel.+48 792-33-55-65
http://www.facebook.com/US.AutoimportKS
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „4,6 V8 2005 - 2010”