ziomalV8 pisze:małej poj aku -ale ja tez mam troszke wwiekszy akumulator , mimo ze ma jeszcze V8 455 (7.5l) i tam tez małe aku i odpala za cyknieciem kluczyka w stacyjce

w czym siedzi ten motor?

jeżdzi po naszej polskiej ziemii?
SMERF; nie sądzę żebyś mial u Ciebie spalanie stukowe,żeby ono wystąpiło w tym motorze trzeba by zapłon przyspieszyć na przynajmniej 17* i jeżdzić na jakimś kiepskim paliwie,przy sprężaniu 9;1 trudno o stuk,a jeżeli podwieszałby sie jakiś wtryskiwacz to raczej napewno miałbyś którąś z świec odbarwioną w innym kolorze,lub nawet nadpalona elektrodę.
Możesz spróbować jeszcze zmniejszyć przerwę na świecach, z tego co się orientuję to seria ma 1.3mm dla lepszego dopalania mieszanki można spokojnie zrobić 1,2 nawet 1.0mm.
Aparat zapłonowy jeśli go jeszcze nie ruszałeś warto podmienić chociaż od kogoś dla próby,bo fakt,że może z wiekiem szwankować.
Wracając do "stukania" to raczej stawiałbym u Ciebie na klawiaturę,stosowanie nie fabrycznie zalecanego oleju i nie tylko powoduje że "liftery" szybko tracą szczelność ,a stukanie klawiatury w tym motorze do złudzenia przypomina stukowe.Być może wystarczy je tylko wyjąć,rozebrac,wyczyścić i od nowa ustawić co nie jest specjalnie pracochłonne.Nadmierny luz w tym miejscu,niedomykanie zaworów może powodowac złą pracę silnika i kiepskie odpalanie.
Druga możliwość to zużyta-te, panewki główne ale lepiej żeby to nie było to,bo nawet nie wyobrażam sobie w jaki sposób ich uszkodzenie mogłoby powodować utrudniony rozruch silnika
